Hoe moet het verder met Eddy en Nancy?

Hoe moet het verder met Eddy en Nancy?

Berichtdoor Jules » za 05 maart 2016, 00:52

Het licht is zojuist uitgegaan bij Eddy na een serieus overgebruik van alcohol. Volgens mij kunnen we aannemen dat hij in coma gaat. In het ergste geval sterft hij en neemt hij het grote geheim van de camionet mee in zijn graf. Ik verwacht dit niet omdat er geen aanwijzingen zijn dat het personage volledig uit de serie zou verdwijnen, maar van dokter Geert en Jens hadden wij het ook helemaal niet verwacht, dus...

Ik hoop dat hij erdoor komt, maar vraag me dan toch af hoe het verder moet. In de realiteit is de kans op hersenschade groot, maar in het Thuis-universum volgens mij niet, omdat we al een personage met hersenschade hebben. Dus tenzij ze hem samen met Luc een clubje willen doen beginnen...

Of neem ik die bewusteloosheid te serieus, en loopt hij maandag alweer rond? Komt hij dan alsnog Peggy, als ze haar niet in voorlopige hechtenis blijven houden, tegen en begaat hij een moord?

Misschien is wat er vandaag gebeurd is een aanzet tot een wake-up call dat het zo met zijn alcoholmisbruik niet verder kan.

Wat denken jullie dat er nu verder gaat gebeuren? Wordt hij opgenomen om af te kicken van de alcohol en krijgt hij psychiatrische hulp om de dood van zijn kleinzoon te verwerken? Gaat hij ooit vertellen dat hij degene was die de remleidingen had doorgesneden?

Heeft hij het wel gedaan? Of is het juist de bedoeling dat wij allen dit denken, maar heeft hij er in feite niets mee te maken?

En hoe moet Nancy door dit alles heen? Zij kan dit toch niet alleen aan. Ze heeft zelf ook de dood van Lucas te verwerken, en nu ook nog dit met Eddy. Vindt zij ergens hulp? Kan Marianne haar misschien helpen, of komt er iemand anders als toeverlaat voor haar uit de bus?
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 154 keer
Is bedankt: 122 keer

Re: Hoe moet het verder met Eddy en Nancy?

Berichtdoor tvx1 » za 05 maart 2016, 04:09

Hij zal er wel snel bovenop zijn. Net zoals Lowie en Pierre destijds.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 438 keer
Is bedankt: 576 keer

Berichtdoor Caligula » za 05 maart 2016, 14:16

Ik zou me geen zorgen maken om Eddy, die komt er,fysiek altans, weer bovenop. Alkoliekers zijn een merkwaardig ras.
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor martha » za 05 maart 2016, 18:24

Eens Eddy uit zijn "coma" is, gaat hij gewoon verder met drinken :yup:
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 475 keer
Is bedankt: 771 keer

Berichtdoor Flower-Power » zo 06 maart 2016, 14:42

Ik denk niet dat Eddy in een coma geraakt - Ik denk dat eens hij in het ziekenhuis komt ze meteen zijn maag gaan leeg pompen, en dat hij dan enkele dagen ferm gaat slapen en er dan door zal komen.
Gebruikers-avatar
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 69 keer
Is bedankt: 215 keer

Berichtdoor annekeHU » zo 06 maart 2016, 14:52

Fllower-Power schreef:Ik denk niet dat Eddy in een coma geraakt - Ik denk dat eens hij in het ziekenhuis komt ze meteen zijn maag gaan leeg pompen, en dat hij dan enkele dagen ferm gaat slapen en er dan door zal komen.

't zou misschien eens tijd kunnen worden dat Eddy vergaderingen van de AA gaat volgen, of iets dergelijks?
Gebruikers-avatar
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

Berichtdoor Caligula » zo 06 maart 2016, 15:37

Eddy in de AA? Laat me niet lachen! Ik zie die man nooit zonder zijn stevig pintje. Nu heeft hij natuurlijk overdreven maar het komt echt wel goed tenzij zijn vreselijk schuldgevoel, en ja dan stel je zo de vraag: waarom?
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor karolien85 » zo 06 maart 2016, 19:01

Jules schreef:
Heeft hij het wel gedaan? Of is het juist de bedoeling dat wij allen dit denken, maar heeft hij er in feite niets mee te maken?

Daar zat ik ook aan te denken, maarja, als hij het niet geweest is, wie dan wel ?
Gebruikers-avatar
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 285 keer
Is bedankt: 246 keer

Berichtdoor Djenner » za 12 maart 2016, 00:29

Vraag me af hoe Eddy hier nog zal uitraken...
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 92 keer

Berichtdoor flodderke » za 12 maart 2016, 10:11

Er is veel kapot : Eddy en Nancy, het gezin Vlerick... spijtig zou ik zeggen.
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 49 keer
Is bedankt: 180 keer

Berichtdoor Lazylady » za 12 maart 2016, 10:29

Ik zou het zelf ook heel spijtig vinden moesten Nancy en -vooral!- Eddy verdwijnen. (Die geweldige uitspraken, dat Gents accent... :( ) Zij zorgen wel voor leven in de brouwerij vind ik.
Gebruikers-avatar
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor annekeHU » za 12 maart 2016, 11:40

Ik verwacht eigenlijk - hoe ongelofelijk het nu ook klinkt- dat Femke op de lange duur Eddy gaat vergeven... ( en daar kunnen dus wel enkele seizoenen over heen gaan!) Misschien gaat ze hierbij steun krijgen van Jana, die(onder de goede invloed van Bob- stilaan muizen stapjes zet in haar evolutie tot het vergeven van Luc???
Ik zie wel problemen in de relatie Femke/Peter , als Femke beseft dat Peter de haat van Eddy heeft gevoed, en hem niet onder controle heeft kunnen houden!
Laatst bijgewerkt door annekeHU op za 12 maart 2016, 21:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Gebruikers-avatar
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

Berichtdoor Lazylady » za 12 maart 2016, 20:57

^^ Geen slechte speculatie!
Gebruikers-avatar
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor Nickos » za 12 maart 2016, 21:46

Het zou typisch Thuis zijn moest Eddy vergeven worden, niet enkel door Femke maar door iedereen. En eerlijk gezegd zou ik dat extreem surrealistisch vinden. Zelfs als het jaren zou duren. Hoe kan je zoiets nu vergeven? En 'het was zijn bedoeling niet' is geen argument. Die camionette saboteren is één van de domste dingen die iemand in Thuis ooit gedaan heeft. Zeker in het geval van Femke, een moeder die de meest belangrijke persoon in haar leven voorgoed kwijt is dankzij die domme actie, lijkt dit mij onvergeeflijk. Hoeveel tijd er ook zou over gaan.
Gebruikers-avatar
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 165 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » zo 13 maart 2016, 10:41

Nickos schreef:Het zou typisch Thuis zijn moest Eddy vergeven worden, niet enkel door Femke maar door iedereen. En eerlijk gezegd zou ik dat extreem surrealistisch vinden. Zelfs als het jaren zou duren. Hoe kan je zoiets nu vergeven? En 'het was zijn bedoeling niet' is geen argument. Die camionette saboteren is één van de domste dingen die iemand in Thuis ooit gedaan heeft. Zeker in het geval van Femke, een moeder die de meest belangrijke persoon in haar leven voorgoed kwijt is dankzij die domme actie, lijkt dit mij onvergeeflijk. Hoeveel tijd er ook zou over gaan.

Simpel: Eddy moet gewoon een "Lucske" doen! Wel nuchter blijven dit keer, en zorgen dat hij ook net op tijd gevonden en gered wordt. Daarna wordt Eddy 2.0 door iedereen bejubeld en op handen gedragen.
Gebruikers-avatar
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 594 keer
Is bedankt: 1142 keer

Volgende

Keer terug naar Personages