Wie vermoordde de Chinees

Hier kan je speculeren over wat er mogelijk nog kan gebeuren in Thuis. Spoilers zijn hier NIET welkom!
Foruminfo
In dit subforum kan je speculeren over wat er mogelijk nog staat te gebeuren in Thuis. Opgelet: spoilers horen thuis in het spoilerforum

Wie vermoordde de Chinees

Berichtdoor Tiboko » wo 14 nov 2018, 02:30

Het lijkt me heel duidelijk dat er echt niet zoveel kandidaten zijn.

Zo lijkt het bijna zeker dat Arne het niet was, maar wie dan wel?

Ik heb alvast mijn favoriet, maar ben wel benieuwd wat de anderen hierover denken.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 174 keer

Re: Wie vermoordde de Chinees

Berichtdoor tisaltijdiets » wo 14 nov 2018, 12:00

Ik hoop dat het Peter is. Hoewel het onwaarschijnlijk is, maar er mag echt wel eens wat gebeuren met dat personage. De reden zou kunnen zijn dat de Withoeve in financiële problemen zit en dat hij dat niet durft zeggen. Heel ver gezocht, maar daarvoor dient dit topic toch hé :-).
tisaltijdiets
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 21 keer

Berichtdoor pnele » wo 14 nov 2018, 13:09

Lander kan eigenlijk ook nog wel, al zie ik die nu wel niet iemand vermoorden.
Maar voor het geld kan het wel aangezien hij geldproblemen heeft.
Het zou wel een volledige wending zijn van het personage want momenteel lijkt hij mij gewoon een bezorgde, hard werkende vader die er alles aan doet om het voor zijn zoontje aangenaam te maken.
Gebruikers-avatar
pnele
Nog geen rang

Heeft bedankt: 21 keer
Is bedankt: 48 keer

Berichtdoor eviva » wo 14 nov 2018, 13:50

Lander deed wel erg raar tijdens het gesprek met Leo over de moord. Maar ik hoop dat hij het niet was, want ik vind hem wel sympathiek en ben benieuwd naar zijn achtergrond.
eviva
Nog geen rang

Heeft bedankt: 16 keer
Is bedankt: 4 keer

Berichtdoor martha » wo 14 nov 2018, 15:23

"de duivenmelker" waar Eddy mee had afgesproken; kan niet meer op zijn naam komen (dus niet die zuurpuim van een chinees). En waarom ? Omdat die natuurlijk een flink pak geld door zijn neus geboord ziet, vooral omdat Eddy hem eerst opgedraaid heeft dat zij beiden een flinke duit gingen verdienen aan de duiven. We hebben niet gezien wat er mis is gelopen in de frens waarbij de verwachte koper (die zure chinees) is weggelopen en de koop niet is doorgegaan. En hoe is die duivenmelker dan in de withoeve terechtgekomen ? Ik denk dat de vermoorde chinees Huang telefonisch een afspraak heeft gemaakt met die duivenmelker en dat was het moment dat Arne volledig buiten zijn zinnen de gang kwam binnengestormd.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 492 keer
Is bedankt: 801 keer

Berichtdoor satine » wo 14 nov 2018, 16:02

Ik heb net de scène van donderdag terug bekeken, de confrontatie tussen Arne en Hua.
Op dat moment was Hua aan het bellen (in het Chinees) en hij zei zegt 'Nee, ik vind er wel een' - ik neem aan dat dit over een duif ging.
Daarna is zijn smartphone stuk en kan hij waarschijnlijk niet meer bellen.
Zou zijn toch al niet te vriendelijke baas dit niet hebben kunnen verkroppen? :denk:
Want die kwam eigenlijk alleen naar de Withoeve voor een prijsduif, had ik de indruk.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1716 keer
Is bedankt: 3822 keer

Berichtdoor Tiboko » vr 16 nov 2018, 01:42

satine schreef:Ik heb net de scène van donderdag terug bekeken, de confrontatie tussen Arne en Hua.
Op dat moment was Hua aan het bellen (in het Chinees) en hij zei zegt 'Nee, ik vind er wel een' - ik neem aan dat dit over een duif ging.
Daarna is zijn smartphone stuk en kan hij waarschijnlijk niet meer bellen.
Zou zijn toch al niet te vriendelijke baas dit niet hebben kunnen verkroppen? :denk:
Want die kwam eigenlijk alleen naar de Withoeve voor een prijsduif, had ik de indruk.

Het is in ieder geval niet koosjer :))

De vraag is of die onvriendelijke Chinees die duif wel echt wilde kopen? Ik heb de aflevering niet herbekeken, maar het was in ieder geval vrij vreemd. Toen Eddy en zijn maat die foto's en papieren van de duif toonden, werd hij kwaad. Omdat ze de duif zogezegd niet meegebracht hadden naar het café.

Misschien was het gewoon bedoeld als een soort witwas operatie voor hem en werd hij kwaad op zijn "medewerker" (Hua dus) omdat die ergens in de fout ging. Het is maar een piste hé. Maar de vraag is hoeveel mensen op de hoogte waren dat Hua op zijn kamer een berg cash geld had? Alvast Arne niet en niemand van de andere aanwezigen.

De enige niet-Chinees die in aanmerking komt zou eventueel Peter kunnen zijn. Want hij wist dat die man een duif wilde kopen en dat het via Hua zou verlopen. Als eigenaar heeft hij ook toegang (via de sleutels van Nancy) tot alle kamers, dus hij kan dat geld ontvreemd hebben en eventueel betrapt zijn door Hua.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 174 keer

Keer terug naar Speculaties