Het grote Speculatietopic van seizoen 21 (geen spoilers!)
- Duimelijntje
- Poster rang 2
- x 33
- x 11
- Contacteer:
Re: Het grote Speculatietopic van seizoen 21 (geen spoilers!
Als Helene haar gsm de foto's nu eens automatisch opslaat ergens op internet (ik heb er niet veel verstand van, dus misschien heb ik het fout)
En als Stan dat nu eens bedenkt omdat hij naar die foto van hem en Geert vraagt.
En der staan ook nog foto's op van Henri.
Zou het niet heel erg zijn als 1 van haar kleinkinderen ontdekt dat ze niet te vertrouwen is.
En als Stan dat nu eens bedenkt omdat hij naar die foto van hem en Geert vraagt.
En der staan ook nog foto's op van Henri.
Zou het niet heel erg zijn als 1 van haar kleinkinderen ontdekt dat ze niet te vertrouwen is.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Euh... wel voor Hélène, niet zo zeer voor de gretige kijkersDuimelijntje schreef: Zou het niet heel erg zijn als 1 van haar kleinkinderen ontdekt dat ze niet te vertrouwen is.

0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Aangezien er in het Topic van William al serieus getwijfeld wordt aan zijn echte identiteit -is hij de jeugdvriend van Marianne of niet?- heb ik me toch al afgevraagd (als hij een valse is) hoe hij aan zoveel informatie van de echte komt?
En waarom hij dat plannetje met Hélène uitvoert? En wie is die Hélène echt?
Sinds vandaag vraag ik me eigenlijk af of Hélène misschien niet de zus zou kunnen zijn van de échte William?
Had de William die wij kennen niets verteld (ik herinner het mij eigenlijk niet meer zo goed hoor) dat hij geen contact meer had met zijn zus? Of was ze misschien overleden? Maar klopt dat wel allemaal?
Het is maar een denkpiste, misschien wel wat vergezocht, maar ik heb precies zo'n voorgevoel.
Misschien wanneer alles terug vastloopt en Marianne nog steeds geen bewijzen kan tonen van haar onschuld,
kan Judith toevallig iets vertellen over een overleden broer van haar schoonmoeder.
En waarom hij dat plannetje met Hélène uitvoert? En wie is die Hélène echt?
Sinds vandaag vraag ik me eigenlijk af of Hélène misschien niet de zus zou kunnen zijn van de échte William?
Had de William die wij kennen niets verteld (ik herinner het mij eigenlijk niet meer zo goed hoor) dat hij geen contact meer had met zijn zus? Of was ze misschien overleden? Maar klopt dat wel allemaal?

Het is maar een denkpiste, misschien wel wat vergezocht, maar ik heb precies zo'n voorgevoel.
Misschien wanneer alles terug vastloopt en Marianne nog steeds geen bewijzen kan tonen van haar onschuld,
kan Judith toevallig iets vertellen over een overleden broer van haar schoonmoeder.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
De zus van de echte William is toch Maggy, de vroegere beste vriendin van Marianne? William vertelde tegen Marianne dat hij al jaren geen contact meer heeft met haar, omdat zij enkel op de erfenis van hun overleden ouders uit was. Dat kan natuurlijk de waarheid zijn, maar het zou William ook wel goed uitkomen mocht hij de echte William niet zijn, want Maggy zou hem dan natuurlijk direct door hebben...
Dat zou trouwens ook wel iets kunnen zijn om de waarheid rond William boven tafel te krijgen: die Maggy opzoeken. Dat moet tegenwoordig toch niet zo moeilijk zijn, en dan zouden ze in elk geval alvast iets meer weten zonder dat ze daarvoor William's geheugen moeten testen met vreemde vragen en opmerkingen

Dat zou trouwens ook wel iets kunnen zijn om de waarheid rond William boven tafel te krijgen: die Maggy opzoeken. Dat moet tegenwoordig toch niet zo moeilijk zijn, en dan zouden ze in elk geval alvast iets meer weten zonder dat ze daarvoor William's geheugen moeten testen met vreemde vragen en opmerkingen

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Och. "Maggy" Idd! Sommige mensen hebben een beter geheugen dan ikChristel schreef:De zus van de echte William is toch Maggy, de vroegere beste vriendin van Marianne? William vertelde tegen Marianne dat hij al jaren geen contact meer heeft met haar, omdat zij enkel op de erfenis van hun overleden ouders uit was. Dat kan natuurlijk de waarheid zijn, maar het zou William ook wel goed uitkomen mocht hij de echte William niet zijn, want Maggy zou hem dan natuurlijk direct door hebben...![]()
Dat zou trouwens ook wel iets kunnen zijn om de waarheid rond William boven tafel te krijgen: die Maggy opzoeken. Dat moet tegenwoordig toch niet zo moeilijk zijn, en dan zouden ze in elk geval alvast iets meer weten.

Tiens...Tiens... Zie ik daar een verband?

En toch zou het volgens mij een plausibele verklaring zijn als Hélène Marianne nog kent van vroeger.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat zou mij ook niks verbazen, inderdaad. Het zou anders wel allemaal héél erg toevallig zijn...hannanaske schreef:Och. "Maggy" Idd! Sommige mensen hebben een beter geheugen dan ikChristel schreef:De zus van de echte William is toch Maggy, de vroegere beste vriendin van Marianne? William vertelde tegen Marianne dat hij al jaren geen contact meer heeft met haar, omdat zij enkel op de erfenis van hun overleden ouders uit was. Dat kan natuurlijk de waarheid zijn, maar het zou William ook wel goed uitkomen mocht hij de echte William niet zijn, want Maggy zou hem dan natuurlijk direct door hebben...![]()
Dat zou trouwens ook wel iets kunnen zijn om de waarheid rond William boven tafel te krijgen: die Maggy opzoeken. Dat moet tegenwoordig toch niet zo moeilijk zijn, en dan zouden ze in elk geval alvast iets meer weten.En uit zijn op een erfenis?
Tiens...Tiens... Zie ik daar een verband?![]()
En toch zou het volgens mij een plausibele verklaring zijn als Hélène Marianne nog kent van vroeger.

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 1
Ik begin hoe langer hoe meer te denken dat Henri en Hélène helemaal niet meer samen zijn! Misschien was William inderdaad cherie Henri maar heeft hij wroeging gekregen, houdt hij intussen echt van Marianne?
Sowieso denk ik dat zijn bedoelingen eerst niet zuiver op graat waren en nu wel. Waarom zou hij anders perse willen bewijzen dat hij nu alles correct doet? Mocht hij gewoon in eerste instantie eerlijk geweest zijn zou het nu toch niet in hem opkomen dat hij heel bewust eerlijk moet overkomen? Toch?
En misschien is Hélène daarom van slag? Omdat ze nu toch gedumpt is én een moord op haar geweten heeft (op de enige die dan nog van haar hield dan nog).
Overlaatst kwam William ook al een stuk minder zeker over. Toe in de Zus en Zo was het al van 'marianne had het mes vast, ze moet gestoken hebben' Op een toon alsof hij zichzelf moest overtuigen. Niet meer 'Ik heb marianne zien steken' zoals in het begin
Sowieso denk ik dat zijn bedoelingen eerst niet zuiver op graat waren en nu wel. Waarom zou hij anders perse willen bewijzen dat hij nu alles correct doet? Mocht hij gewoon in eerste instantie eerlijk geweest zijn zou het nu toch niet in hem opkomen dat hij heel bewust eerlijk moet overkomen? Toch?
En misschien is Hélène daarom van slag? Omdat ze nu toch gedumpt is én een moord op haar geweten heeft (op de enige die dan nog van haar hield dan nog).
Overlaatst kwam William ook al een stuk minder zeker over. Toe in de Zus en Zo was het al van 'marianne had het mes vast, ze moet gestoken hebben' Op een toon alsof hij zichzelf moest overtuigen. Niet meer 'Ik heb marianne zien steken' zoals in het begin

0 x
-
- Nog geen rang
Dat is inderdaad nog niet zo slecht bedacht! In elk geval gedragen William en Helene zich vreemd in elkanders buurt.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Ik heb een voorgevoel dat het vooral die Hélène is die de touwtjes in handen heeft. Zij zal haar vriendje Henri gestuurd hebben naar dat herstellingsoord, met de bedoeling om Marianne in te palmen. Zij was toch op de hoogte dat Marianne daar tijdelijk verbleef met Jenny & Leo?
Het zou me dan ook niet verwonderen dat Hélène diegene is die Marianne kent van vroeger en dingen weet vanuit haar jeugdjaren, zoals een vriendje dat William heette.
Als het niet die zus van de echte William is, is het misschien een rivaal uit Mariannes jeugd. Misschien was Hélène zelf verliefd op die William maar was Marianne haar voor.
In ieder geval lijkt het me logisch dat ze een handlanger nodig had die de rol van William kon spelen.
Als de valse William rechtstreeks verband heeft met de echte William, begrijp ik niet zo goed wat die Hélène er bij komt doen.
En misschien is die valse William wel verliefd op Hélène. Ik zie haar daar nog wel toe in staat:
Valse beloftes uitspreken en iemand manipuleren om op die manier veel gedaan te krijgen.
Misschien heeft de valse William "wroeging" omdat zijn Hélène hem misbruikt heeft om haar vuile zaakjes op te knappen.

Het zou me dan ook niet verwonderen dat Hélène diegene is die Marianne kent van vroeger en dingen weet vanuit haar jeugdjaren, zoals een vriendje dat William heette.
Als het niet die zus van de echte William is, is het misschien een rivaal uit Mariannes jeugd. Misschien was Hélène zelf verliefd op die William maar was Marianne haar voor.
In ieder geval lijkt het me logisch dat ze een handlanger nodig had die de rol van William kon spelen.
Als de valse William rechtstreeks verband heeft met de echte William, begrijp ik niet zo goed wat die Hélène er bij komt doen.
En misschien is die valse William wel verliefd op Hélène. Ik zie haar daar nog wel toe in staat:
Valse beloftes uitspreken en iemand manipuleren om op die manier veel gedaan te krijgen.
Misschien heeft de valse William "wroeging" omdat zijn Hélène hem misbruikt heeft om haar vuile zaakjes op te knappen.

0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Eigenlijk vraag ik mij af wat er van Geert zou geworden zijn als hij niet -toevallig, nemen wij aan- op het foute moment op de foute plaats geweest was. Samen gezellig oud worden met Hélène?
Als dessert beeld ik mij al het gezicht in van Rosa als zij zal vernemen dat William helemaal géén rijke Toscaanse wijnboer is, die genereus haar B&B uit de klauwen van Peter&Femke zal redden, maar gewoon een oplichter zonder geld maar wel met een zwoele stem.
Als dessert beeld ik mij al het gezicht in van Rosa als zij zal vernemen dat William helemaal géén rijke Toscaanse wijnboer is, die genereus haar B&B uit de klauwen van Peter&Femke zal redden, maar gewoon een oplichter zonder geld maar wel met een zwoele stem.
0 x
-
- Poster rang 2
Wie is eigenlijk de eerste man van Hélène geweest, de vader van Kurt ? Misschien was dat de echte William, en heeft die alle geheimen van Marianne aan Hélène verteld. Wat is er met die echtgenoot van Hélène gebeurd ?
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Dan zou Kurt toch Degreef geheten hebben en niet Van Damme?
En dan zou Hélène pakweg 40 jaar geleden al bezig geweest zijn met haar plannetje om met Geert te trouwen om zijn geld?
En dan zou Hélène pakweg 40 jaar geleden al bezig geweest zijn met haar plannetje om met Geert te trouwen om zijn geld?

0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Sinds gisteren heb ik pijn aan mijn wenkbrauwen van ze constant te fronsen, en met op het verkeerde been te staan zal de toestand er niet op verbeteren.
Waar zijn we gebleven: Marianne heeft dus wel degelijk Geert gedood, onschuldige Hélène stond er bij en William zag inderdaad wie het bebloede mes in handen had.
Eerlijk is eerlijk: het lijkt er sterk op dat de makers ons weer goed liggen hebben. What's next? Zal binnenkort blijken dat die Henri helemaal niet haar geheime minnaar is, maar haar geadopteerd weeskindje in Congo?
Waar zijn we gebleven: Marianne heeft dus wel degelijk Geert gedood, onschuldige Hélène stond er bij en William zag inderdaad wie het bebloede mes in handen had.
Eerlijk is eerlijk: het lijkt er sterk op dat de makers ons weer goed liggen hebben. What's next? Zal binnenkort blijken dat die Henri helemaal niet haar geheime minnaar is, maar haar geadopteerd weeskindje in Congo?

0 x
-
- Poster rang 2
Ofwel is Marianne psychotisch, ofwel wil ze via een bekentenis zichzelf gek laten verklaren omdat ze door had dat niemand haar nog geloofde. Uiteindelijk zal het toch nog Hélène zijn, maar proberen ze ons nu even te doen geloven dat Marianne het heeft gedaan. Nu denkt men: och het is allemaal duidelijk om dan uiteindelijk toch totaal anders te zijn.
Zouden er geen camera's hangen in het doktershuis die de uiteindelijke waarheid achterhalen?
Zouden er geen camera's hangen in het doktershuis die de uiteindelijke waarheid achterhalen?
0 x
-
- x 435
Ik zat te denken aan Julia en haar nakende scheiding van Luc. Als ze wil scheiden, denk ik niet dat het zo simpel is. Luc is niet bij zinnen en dan denk ik dat er een ander soort procedure moet worden gevolgd. En dan kan het zijn dat heel die zwendel van Peter alsnog uitkomt.
En wat Peter gedaan heeft, kan eigenlijk niet. Fraude onder de mat vegen, is volgens mij niet wettelijk. Het kan via Julia uitkomen. En dan kan het wel eens zijn dat Peter zich moet verantwoorden voor zijn rijkdom en waarom Luc hem dat allemaal gegeven heeft.
Fraude verdoezelen, iemand chanteren en afzetten... Allemaal tegen de wet he zeg. Ik hoop zo dat het via die scheiding uitkomt en dat Peter het cachot in draait. Misschien daarom dat er een cipier inkomt als personage, omdat er nog meer mensen het cachot gaan indraaien...?
En wat Peter gedaan heeft, kan eigenlijk niet. Fraude onder de mat vegen, is volgens mij niet wettelijk. Het kan via Julia uitkomen. En dan kan het wel eens zijn dat Peter zich moet verantwoorden voor zijn rijkdom en waarom Luc hem dat allemaal gegeven heeft.
Fraude verdoezelen, iemand chanteren en afzetten... Allemaal tegen de wet he zeg. Ik hoop zo dat het via die scheiding uitkomt en dat Peter het cachot in draait. Misschien daarom dat er een cipier inkomt als personage, omdat er nog meer mensen het cachot gaan indraaien...?
0 x