maatschappelijke thema's

Re: maatschappelijke thema's

Berichtdoor hannanaske » di 24 mei 2011, 00:46

Shabba schreef:
hannanaske schreef:Ik lees hier zo vaak tegenovergestelde meningen op het forum, dat ik MOET reageren! :lol: Enerzijds wil men dat "thuis" een realistisch beeld voorschotelt aan de kijkers thuis, maar anderzijds wil men niet dat "thuis" bijdraagt op een educatieve manier en dat men niet constant taboes hoeft te door breken. Zijn we in het echte leven dan ook niet bezig met streven en evolueren, of is de meerderheid van de bevolking gewoon lui en blijven ze liever dom? Ik hoop alvast van niet! :shock:

Heeft zo'n soap dan werkelijk zoveel invloed op de kijkers thuis? :o Ik denk om eerlijk te zijn van wel!

In de humo vertelde Pol Goossen ook al dat hij blij is met de rol die hij gekregen heeft: namelijk een vader die niet kan accepteren dat zijn zoon homo is! Want er zijn idd ouders die daar de dag van vandaag nog steeds moeite mee hebben. Op't eerste zicht zou je denken dat je geen voorbeeld kunt nemen aan dit personage, maar het toont ook aan welke schade je kunt berokkenen als je je kind niet wil aanvaarden. Dus hieruit blijkt dat een soap wel degelijk een boodschap naar buiten wil brengen. En wees maar zeker dat het op sommige mensen wél effect kan hebben en daarom vind ik het ook zo fijn dat men toch beslist om onderwerpen die vaak nog taboe zijn, op deze manier naar voren willen brengen. Dat men in de serie beslist om meerdere personages homo te laten zijn, vind ik een mooi initiatief. Ik snap ook niet dat sommige mensen beweren dat ze geen problemen hebben met homoseksualiteit maar toch vinden dat één personage meer dan genoeg is, een tweede is al overbodig! Even gek vind ik ook dat niet zomaar om het even wie homo kan zijn, of het zou al ongeloofwaardig zijn? Precies of homo's toch iets hebben dat hen onderscheidt van hetero's.

Infin.. Jullie mogen ook best jullie mening aankondigen hoor. Ben benieuwd

Voor die "infin", zijn dat exact de woorden van Pol Goossen?

Neen, enkel wat in't vet gedrukt staat! Min of meer dan toch, Kheb het niet letterlijk overgenomen! :lol:
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gebruikers-avatar
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 139 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor satine » di 24 mei 2011, 07:12

hannanaske schreef:Zelfverwonding is iets wat steeds meer gebeurt, vooral bij tieners, en toch durft niemand daar iets over zeggen want anders krijg je verwijten van psychopaat, gek, op zoek naar aandacht.

Of gewoon meeloper - bij ons op school is het opmerkelijk dat als er een 'snijder' in een klas zit, er altijd meer volgen in diezelfde klas.
Het lijkt wel een modeverschijnsel te worden...
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1575 keer
Is bedankt: 3549 keer

Berichtdoor Rieka » di 24 mei 2011, 08:18

satine schreef:
hannanaske schreef:Zelfverwonding is iets wat steeds meer gebeurt, vooral bij tieners, en toch durft niemand daar iets over zeggen want anders krijg je verwijten van psychopaat, gek, op zoek naar aandacht.

Of gewoon meeloper - bij ons op school is het opmerkelijk dat als er een 'snijder' in een klas zit, er altijd meer volgen in diezelfde klas.
Het lijkt wel een modeverschijnsel te worden...

Of 't werkt aanstekelijk: "Eens kijken of het aanbrengen van fysieke pijn psychische pijn helpt verdrijven"?
't Is net als een zelfmoordpoging vaak gewoon een roepen om aandacht, denk ik...
Rieka

Berichtdoor satine » di 24 mei 2011, 09:13

Bij ons zijn de instructies van hogerhand (leerlingbegeleiding) duidelijk hieromtrent:
als iemand komt die zich gesneden heeft: gewoon ontsmetten/verzorgen en geen verdere aandacht aan besteden.
Maar het lijkt wel een modeverschijnsel te worden.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Ganja » di 24 mei 2011, 16:20

satine schreef:Bij ons zijn de instructies van hogerhand (leerlingbegeleiding) duidelijk hieromtrent:
als iemand komt die zich gesneden heeft: gewoon ontsmetten/verzorgen en geen verdere aandacht aan besteden.
Maar het lijkt wel een modeverschijnsel te worden.

Ik kan natuurlijk niet weten hoe het zit met de mensjes die zo'n dingen doen.
En heb ook geen ervaring met mensjes die zo'n dingen doen.
MAAR ik vraag me wel het volgende af: als iemand die zich gesneden heeft dan naar een leerkracht stapt, is dat dan geen vraag om aandacht van die leerkracht waarmee ik bedoel misschien wil die persoon er dan wel met die leerkracht over praten, misschien wil hij of zij dan wel zijn of haar verhaal kwijt? Zou dat niet kunnen? Omdat ik zo denk dat als een leerling dat doet en naar een leerkracht stapt dat die dan eigenlijk wil dat de leerkracht iets vraagt zodat hij of zij zijn verhaal kwijt kan. Want ik dacht, ik kan fout zijn, dat iemand die aan zelfverwonding doet het dan weg stopt maar als die dan naar een leerkracht stapt dit is omdat hij of zij hulp wil van die leerkracht? Uitgezonderd degene die het doen om op te vallen of de zgn mode te volgen, maar ik vraag me dan af hoe weet je dan bij wie het echt is en bij wie niet? Ik zou al de neiging hebben om met die leerling te praten en als ze dat dan niet willen even goede vrienden maar dan had ik het toch gevraagd, omdat ik zoals ik al zegde het gevoel zou hebben wat als die leerling nu eens hulp wil? of zie ik dit alles te simpel? tja heb er dan ook geen ervaring mee.
Gebruikers-avatar
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor satine » di 24 mei 2011, 16:48

Wij hebben daar leerlingbegeleiders voor - die mensen zijn opgeleid om dit soort dingen efficiënt aan te pakken.
De enige keer dat wij ze zien, is als ze pas of diep gesneden hebben of als ze hebben zitten pulken.
Dan begint de boel te bloeden en komen ze bij ons voor verzorging (ontsmetten/verbinden indien nodig).
Maar vooral geen aandacht aan besteden, niet vragen hoe of waarom, gewoon nuchter verzorgen.

En leerkrachten zullen wel doorgeven aan de leerlingbegeleiding dat er ergens een probleem is, maar vaak is dat allemaal zo complex dat je als leek met je goede raad meer kwaad doet dan goed - dus laten wij het over aan mensen die weten hoe ze dit moeten aan pakken.
Een van de redenen waarom wij er zo weinig aandacht aan besteden is trouwens om de copycats niet aan te moedigen, als het geen extra aandacht opbrengt, is het vaak al veel minder interessant.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor dylan » di 24 mei 2011, 19:33

en als de snijder beseft dat hij aandacht krijgt door zijn zelfaangebrachte wondes zal hij blijven snijden
So come along, it won't be long 'til we return happy
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
Gebruikers-avatar
dylan
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Vorige

Keer terug naar Offtopic