Film

a

Berichtdoor sisken » di 10 jan 2006, 18:27

frank schreef:De filmtip van de dag is vanavond op Canvas te vinden. :) Na Thuis kan je immers naar daar overschakelen om naar The Hours te kijken. Over de schrijfster Virginia Woolf en diegene die r boeken lezen. Film met 3 paralelle verhaallijnen in verschillende tijdperken over "vrouwen op de rand van een zenuwinzinking". 8) Met oa Nicole Kidman (met neusprothese) als Virginia Woolf zelf. :)

en ik kan frank natuurlijk niet meer dan gelijk geven 8) (zelf ga ik niet kijken, heb 'm op dvd), met als aanvulling nog dat het ook met de altijd schitterende Julianne Moore is, hier in één van haar glansrollen (kapot was ik er van...)

Afbeelding

wel enige waarschuwing: 't is allesbehalve een komedie, dus niet kijken als je je al een beetje down voelt... voor de anderen: een absolutte must! :wink:
Laatst bijgewerkt door sisken op di 10 jan 2006, 18:32, in totaal 2 keer bewerkt.
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer
{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor zotteken » wo 11 jan 2006, 12:08

gisteren dan de raad hier opgevolgd en The Hours gekeken .. vrij zwaar filmke toch wel .. ook goed acteerwerk .. de personages komen wel enorm bizar over .. uiteindelijk vroeg ik me af of ik nu wel alles meehad .. en ben dan een beetje gaan nadenken over de banaliteit van het leven .. toch wel een film die een indruk nalaat ..
Never put a sock in a toaster
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor sisken » za 14 jan 2006, 01:25

vanavond en gisteren naar Abre los ojos gekeken

Afbeelding

jawel, de film van Alejandro Amenábar (u ook welbekend van films zoals Mar adentro, Tesis en The Others) waarop Vanilla Sky met yukkie Tom Cruise gebaseerd is ;)

bizarre maar schitterende film met veel plots en twists waar een mens zich soms niet aan verwacht (kan wel eens verfrissend zijn :D )

een filmpareltje maw (en kunnen zien met dank aan de bib van Zele Afbeelding)

nu nog ergens Vanilla Sky zien op te scharrelen om te kunnen vergelijken en afbreken 8)
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor Pearl » zo 15 jan 2006, 16:59

Immacolata e Concetta: heeft blijkbaar aantal prijzen gewonnen in 1980, maar ik vind er niet veel aan: te weinig emotie!
Hangman: leuke thriller met - als ik me niet vergis - Mila Jovovich als psychiater.
Blue Crush: gewoon leuke ontspanning 8)
i feel almost everything
Pearl
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor frank » zo 15 jan 2006, 19:12

Gisterenavond Good Night, and Good Luck. van George Clooney gaan bekijken en voorlopig mag die even het plakaat "Beste film van 2006" vasthouden. 8) Film gaat over het politieke steekspel tussen communistenjager en senator McCarthy en tv-journalist van CBS Ed Murrow. De eerste begint nl begin jaren 50 overal communisten te zien en de tweede probeert vanuit z'n rol als journalist als enige een tegengewicht te bieden.
George Clooney maakt het je wel niet makkelijk door de film in zwart-wit te presenteren en je ook de indruk te geven door de manier van filmen dat het ook over een film uit de jaren 50 zou gaan, door vooral de gebeurtenissen in vergaderzalen te laten plaatsvinden waar op korte tijd tientallen namen naar je hoofd geslingerd worden, maar eens je je eraan aangepast hebben geeft het wel een fascinerende indruk. :)
De hoofdrol is voor een schitterende David Strathairn die ik vooral kende van n rol als sherrif/seriemoordenaar in de tv-serie Wiseguy van eind jaren 80. 8) en naast George Clooney zelf en Robert Downey Jr. speelt ook Ray "Leland Palmer" Wise een belangrijke rol in de film.
haja, dat je senator McCarthey ook makkelijk zou kunnen vervangen door een politicus van vandaag had je wellicht al begrepen. ;)

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Berichtdoor momo » zo 15 jan 2006, 19:51

Afgelopen week twee goeie films gezien:

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

Afbeelding

met een immer schitterende Meryl in de bijrol :lol: ,
en vooral ook een heel grappig Sunny'tje, mmm, 't was om op te eten, dat kind :D

En dan in een volledig *ahum* ander genre,
kortweg uit te drukken in één smilie: Afbeelding

Das Experiment

Afbeelding

met de immer hübsche Moritz Bleibtreu in de hoofdrol Afbeelding
momo
Nog geen rang

Berichtdoor frank » zo 15 jan 2006, 19:54

momo schreef:En dan in een volledig *ahum* ander genre,
kortweg uit te drukken in één smilie: Afbeelding

Das Experiment

Afbeelding

met de immer hübsche Moritz Bleibtreu in de hoofdrol Afbeelding

aha, deze moet ik nog altijd eens zien. 8) En nu zeker omdat de regisseur Oliver Hirschbiegel is, die ook wel bekend is van Der Untergang. :)
Uw Moritz Bleibtreu speelt binnenkort trouwens mee in Munich van Steven Spileberg over de beruchte gijzeling van israëlische atleten tijdens de Olympische Spelen van 1972 in München
Be there at ten.
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Berichtdoor sisken » ma 16 jan 2006, 01:05

vanavond eentje gaan bekijken die al lang op de verlanglijst stond:

A History of Violence

Afbeelding

:shock: man, man, dat het gewelddadig zou zijn, had ik uit de titel al begrepen ;) , maar 't was toch héél grafisch hoor, niets aan de verbeelding overlatend... :?

dit buiten beschouwing gelaten, best een goeie film met een degelijk acterende Viggo Mortensen (maar die trappenscène: zou dat geen zeer doen? :lol: ) en ook de rest van de cast mocht er wel wezen...

een geslaagde ervaring maw :D
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor frank » di 17 jan 2006, 16:24

Aha, t was afgelopen nacht de uitreiking van de Golden Globes (een opwarmertje voor de Oscars) en Brokeback Mountain was blijkbaar de grote winnaar met 4 stuks. En Walk the line, die bopic over het leven van Johnny Cash waar ik het zo van op m'n heupen kreeg vorig jaar tijdens de Focusdag won ook 3 stuks. :D
Be there at ten.
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Berichtdoor frank » vr 20 jan 2006, 21:40

Voor diegene die rond middernacht nog voor hun tv zouden hangen >> op Canvas speelt The Insider van Michael Mann nog eens. 8)

Afbeelding

Afbeelding
Be there at ten.
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Berichtdoor momo » za 21 jan 2006, 18:52

Op dit ogenblik ben ik eigenlijk niet zo goed mee met het reilen en zeilen in filmland, maar momenteel kijk ik vooral uit naar de nieuwe Kim Ki-Duk. The Bow heet die, dacht ik.
momo
Nog geen rang

Berichtdoor zotteken » zo 22 jan 2006, 15:09

Lock , stock and two smokings barrels : schitterend filmpje over een paar gasten die na een spelletje poker een heleboel geld schuldig zijn en op een week een half miljoen bij mekaar moeten krijgen .. heel amusant .. geweldig leuk accent bij alle acteurs .. zeker de moeite waard dus

Aeon Flux : er leven geen mensen meer op de wereld op 1 overlevende stad na .. er zijn echter rebellen waaronder Aeon die tegen het huidig regime zijn en zij mag op pad gaan om de big man himself te gaan van kant maken .. veel actie en veel speciale effectjes .. bijna zou je gaan denken dat ze dan toch over het verhaal hadden nagedacht maar nee hoor het gaat em allemaal om de ontploffingkjes enzovoort .. al bij al een teleurstellend en vrij zwak filmke ..
Never put a sock in a toaster
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor sisken » di 24 jan 2006, 13:23

gisteren naar Coffee and Cigarettes van Jim Jarmusch gekeken, compilatiefilm van 11 "taferelen" waarin koffie en sigaretten een rol spelen

het één is al beter dan het ander (vooral genoten van dubbele lotje Cate Blanchett :D )

AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door sisken op di 24 jan 2006, 13:46, in totaal 1 keer bewerkt.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor frank » di 24 jan 2006, 13:39

ha, Jim Jarmush ! :)
Beste stukje in Coffee & cigarettes vond ik toch die tussen Iggy Pop en Tom waits met de zalige quote "The beauty of quitting is that you can have one again" 8)

Afbeelding
Be there at ten.
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Berichtdoor sisken » wo 25 jan 2006, 20:40

gisteren gaan kijken naar Dark Horse ofte Voksne Mennesker, de nieuwe film van Dagur Kári, regisseur van Noi Albinoi

Afbeelding

vreemde film, maar dat was te verwachten ;) vol met rare personages en soms bizarre wendingen maar wel heel vermakelijk :D

enige "vervelende" factor: aangezien het in zwart-wit gefilmd is en dikwijls in tegenlicht of overbelicht, was het soms moeilijk de ondertiteling te lezen en mijn Deens is nu ook niet direct alles :lol:
Laatst bijgewerkt door sisken op wo 25 jan 2006, 21:14, in totaal 1 keer bewerkt.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

{ BANNED_USER_STATUS }

Volgende

Keer terug naar Offtopic