Waar is den tijd???

Berichtdoor bloodyhell_ » vr 08 jun 2007, 19:33

kittykattenfan schreef:ik zit nog volop in m'n jeugd maar kom

Vorig jaar was de leraar wiskunde ziek. We kregen twee vervangers, een man en een vrouw. Bij de vrouw was het feest in de klas 8) Ik zat toen naast lieselotte(bloodyhell) in de klas en we moeste naamkaartjes maken en wij hadden de onze omgedraaid. 8) Ineens hete heel de klas anders. Zalige tijden waren dat 8)

Whaah dat waren zaalige tijden! maar toch blijf ik die man haten :x door hem zit ik nu nimeer bij uu maar op smi bij nicolas :d maar hij is bien aja ;)
**I'm just a kid and life is a nightmare,, nobody cares' cause I'm alone in the world..
bloodyhell_
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor ThomSten » vr 08 jun 2007, 22:22

In 't vierde middelbaar kregen wij een groepsopdracht bij 'Beeldende vorming' (kunstvak) om een werk te maken ivm de buurt van de school.

(tussen haakjes: die buurt stikt van de alochtonen, de hoeren, maar er is ook het ministerie van financiën, het noordstation, kantoorgebouwen, enz...)

Dus wij met vier man die opdracht maken. Wij hebben niets anders gedaan dan grootse zevertochten doorheen de buurt.
Ik had mij zo een bandopnemerke gekocht dat reporters ook gebruiken, en ne micro daarop aangesloten. Wij al zeverent en lachent met die micro doorheen de buurt. Overal vielen we binnen, en 'overvielen' mensen om ze belachelijk te interviewen.
In 't noordstation diverse pendelaars aangeklamd, met soms smeuige gesprekken.

Ik: Meneer, wat vindt U van de buurt?
Pendelaar: Euh ja... Kleurrijk he. Kleurrijk...
Ik: Kleurrijk. De buurt is kleurrijk?
Pendelaar: Ja, ik vind dat ja...
Ik: Hoezo? Welke kleuren dan zoal?
Pendelaar: Ja, roze he. Met al die hoeren en zo...
Ik: Hebt U iets tegen de hoeren?
Pendelaar: Ja nee, de hoeren moeten er zijn he.
Ik: Hoezo?

En toen liep hij weg.

Een ander:

Ik: Dag meneer!
Meneer: Hallo!!
Ik: Wat vindt U van de buurt?
Meneer: Dat weet ik niet. Ik ben hier de verdeler van de automaten (snoepautomaten bedoelt hij) in de Brusselse stations. Zo doe ik de verdeling van de stations Zuid, Centraal en Noord.
Ik: Ahha, interressant!
Meneer: Ja ik ken de buurt hier niet zo, ik doe enkel mijn job.
Ik: Toch bedankt voor uw aandacht.
Meneer: Graag gedaan.

Ook vielen we het ministerie van financiën binnen. Wij ook iedereen uitvragen. Sommigen negeerden ons gewoon, anderen gingen ellelange gesprekken antwoorden. Wat een saaie pé's daar.
Op het ministerie van financiën werkte toendertijd (eind 2000) een van de laatste Paternoster-installaties in België (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Paternoster_(lift)). En prachtige gelegenheid om te zeveren. Dat ding draait maar door, met al die hokjes. Uren hebben we daar staan klooien.

Ook vroegen we heel wat leraars uit.
Madam Vergucht, lerares geschiedenis en kunstgeschiedenis. Beetje een raar mens. Durft niks, is voor alles bang.

Ik: Mevrouw, wat vindt U van de buurt?
Vergucht: Thomas, nee...
Ik: Allez mevrouw!
Vergucht: Nee, nee, nee... (en toen liep ze weg)

Meneer Beyers, leraar Kunstinitiatie. Nogal een grappig persoon met grappige reacties vaak.
Wie 'overvielen' hem toen hij over de speelplaats naar een lokaal liep, met twee, Ken, ne maat, en ik.

Ik (al lopent): Meneer, meneer, wat vindt U van de buurt?
Beyers zegt niets en loopt stevig door om ons te ontwijken.
Ik: De buurt meneer, de buurt?
Hij negeert ons nog steeds.
Ken: Meneer Beyers weigert enig commentaar!
En weg was hij, in een lokaal.

Maar we gaven niet op, tweede poging, ook zo al lopend op de speelplaats.

Ken: Meneer, wat vindt U van de buurt?
Beyers: Schitterend.

En toen was em weer weg.

Mevrouw Huvaere, lerares Aardrijkskunde. Ze weet veel over Brussel, dus zij mocht zeker niet ontbreken. We 'overvielen' haar aan het begin van een les Aardrijkskunde. Iedereen van de klas zat klaar. Opeens stonden Ken en ik op.

Ken: Mevrouw, wat vindt U van de buurt?
Huvaere: Mijn buurt? Niet zo goed.
Ken: Hoezo, wat is er mis met de buurt?
Huvaere: In mijn buurt staan op dit moment twee individuen die mij verhinderen te starten met de les Aardrijkskunde.
Heel de klas lag plat, we dropen dan maar af.

De leraar wiskunde, mijnheer Van Turnhout was heel streng, maar die wouden we ook wel op band. Maar hem interviewen durfden we niet. Dus wat deed ik, voor we naar de les wiskunde gingen, bandopnemerke op RECORD en in mijn jaszak.
Bon, gans de klas 't lokaal in, en wij gaan zitten.
Stilte.
Opeens zegt Van Turnhout: Ja Thomas, zet dat ding maar af he. Ooit heeft iemand dat geprobeerd, het was hem wel gelukt, maar het was zijn laatste les wiskunde. Die rook dat of zo???

M.a.w. we hebben niets anders gedaan dan gezeverd. Toen er iets concreet moest komen hebben we snel iets ineen geflanst. Stukken karton roze geverfd of zo. Kortom: alle vier gebuisd. Maar wel een hele hoop toffe herinneringen.
Tot zover episode 1 van mijn apejaren.
Gebruikers-avatar
ThomSten
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1 keer

Berichtdoor Mieke » vr 08 jun 2007, 23:48

Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Berichtdoor visje » za 09 jun 2007, 09:49

Ik mis de tijd met mijn vorige rij-instructeur... oké, hij die mij nu les geeft is aardig, maar duidt ook ieder detail aan.... soms mis ik die goede oude zandbaktijd :cry:
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!
visje
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor Sarita Therror » zo 10 jun 2007, 13:06

Veel herinneringen, maar 't is een beetje moeilijk om ze zonder context of geheugensteun te herinneren.
Maar deze wil ik jullie niet onthouden...

Konijnenjacht.
Soms zaten er wilde konijnen in de tuin. Een beetje wild leven in de tuin kan geen kwaad, en het kan leuk zijn om dat leven een beetje op te jagen. Ik met pijl en boog achter konijnen. Een nagel op de pijl gestoken. Maar moeder en vader vonden dat geen zo'n schitterend idee.
Oma en opa waren net op bezoek. En 't was ongeveer zo de gewoonte om hen uit te nodigen als er konijn op tafel kwam. 't Zou dus een leuke verrassing zijn om hen konijn te kunnen opdienen.
"Jaag een beetje met de hond." Goh, leek mij nog geen slecht idee.
En de ouderen vonden het waarschijnlijk ook niet slecht, een dochter die zich gaat bezig houden!
Ik dus met de hond in de tuin konijnen aan het opjagen. Eentje in het kreupelhout kunnen jagen. Spannend! De hond op commando aan het houden en een beetje plaats aan het maken zodat diezelfde hond op het konijn kon springen. Hij voerde mooi het bevel uit en iets later nam ik een levend konijn bij de achterpoten mee naar de mooiste kamer om daar de verrassing binnen te brengen. Uiteindelijk werd het wild konijn met pruimen.

Glijbaan
Een oud huis met een stijle trap, daar is vast iets mee te doen.
Ja hoor, een glijbaan van maken! Met behulp van een slaapzak en een kussen.
Je kruipt in de slaapzak en het kussen plaats je voor het eindpunt, een soort stootkussen dus, zodat je niet tegen de muur te pletter vliegt. Zoiets.
Maar je vindt het toch nog wat risikant, dus laat je je jongere zus voor. Ladies first. En geeft haar nog een duw zodat ze een beetje snelheid kan maken. Zus overleeft het, dus is het jouw beurt en die van je vrienden.
Je suis la!
Gebruikers-avatar
Sarita Therror
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 35 keer
Is bedankt: 32 keer

Berichtdoor Rieka » zo 10 jun 2007, 19:12

Sarita Therror schreef:Veel herinneringen, maar 't is een beetje moeilijk om ze zonder context of geheugensteun te herinneren.
Maar deze wil ik jullie niet onthouden...

Konijnenjacht.
Soms zaten er wilde konijnen in de tuin. Een beetje wild leven in de tuin kan geen kwaad, en het kan leuk zijn om dat leven een beetje op te jagen. Ik met pijl en boog achter konijnen. Een nagel op de pijl gestoken. Maar moeder en vader vonden dat geen zo'n schitterend idee.
Oma en opa waren net op bezoek. En 't was ongeveer zo de gewoonte om hen uit te nodigen als er konijn op tafel kwam. 't Zou dus een leuke verrassing zijn om hen konijn te kunnen opdienen.
"Jaag een beetje met de hond." Goh, leek mij nog geen slecht idee.
En de ouderen vonden het waarschijnlijk ook niet slecht, een dochter die zich gaat bezig houden!
Ik dus met de hond in de tuin konijnen aan het opjagen. Eentje in het kreupelhout kunnen jagen. Spannend! De hond op commando aan het houden en een beetje plaats aan het maken zodat diezelfde hond op het konijn kon springen. Hij voerde mooi het bevel uit en iets later nam ik een levend konijn bij de achterpoten mee naar de mooiste kamer om daar de verrassing binnen te brengen. Uiteindelijk werd het wild konijn met pruimen.

Glijbaan
Een oud huis met een stijle trap, daar is vast iets mee te doen.
Ja hoor, een glijbaan van maken! Met behulp van een slaapzak en een kussen.
Je kruipt in de slaapzak en het kussen plaats je voor het eindpunt, een soort stootkussen dus, zodat je niet tegen de muur te pletter vliegt. Zoiets.
Maar je vindt het toch nog wat risikant, dus laat je je jongere zus voor. Ladies first. En geeft haar nog een duw zodat ze een beetje snelheid kan maken. Zus overleeft het, dus is het jouw beurt en die van je vrienden.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Rieka

Berichtdoor daffy duck » zo 10 jun 2007, 19:22

amai amai amai. Lijkt me niet zo'n veilig idee om daar toevallig es op bezoek te gaan. :wink: Ze eten daar dus ook af en toe een stukje wild ! Sjiek hoor !
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Gebruikers-avatar
daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3

Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor Mette Marit » di 19 jun 2007, 13:41

waar is den tijd

dat ik ongegeneerd in bloot bovenlijfke op het strand kon rondlopen...
dat ik alleen op het strand liep, de zonsondergang te bewonderen, terwijl mijn ouders (met kameraden) een terraske deden.
dat ik bij mijn oma en opa patatten 'uitdeed'
dat ik de hele zondag huilde omdat mijn katje overreden was ( en ik de gebuur zijn vet wou gaan geven omdat ik ervan overtuigd was dat hij het gedaan had)
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor zotteken » za 23 jun 2007, 15:23

feitelijk leek me het een leuk idee om een Kerfstok topic te hebben ( al het kattekwaad verzamelen). Maar feitelijk zo eigenlijk kan dat ook wel hier..

bij deze :

Waar is den tijd dat ik alle tulpen uit de bomma hare hof had geplukt .. Er een schoon boeketje van gemaakt had en ze was gaan afgeven ...
Bomma was nogal boos ... Heel de hof vol groene steeltjes .. maar geen tulpen meer :lol:
Never put a sock in a toaster
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor Mette Marit » ma 25 jun 2007, 14:48

kerfstok kerfstok, was is da ne kerfstok?? :lol:

Wel toen ik heel kleintjes was 3/4 jaar, was ik een klein kapoentje (ik weet dat van mijn ma die toen kleuterleidster was in mijn school)

Ik sloop onder de middag de klas binnen om de gedroogde saucissen van mijn juffrouw op te fretten

af en toe kwam de pastoor langs en hij legde zijnen hoed dan op de vensterbank...ik nam dienen hoed, zette hem op mijn hoofd en begon rond te lopen op de speelplaats, met diene pastoor achter mij natuurlijk!

int lager werd ik, samen met 3 vriendinnekes heel competitief, zeker wanneer er gevoetbald werd tegen de jongens, menig blauwe plekken werden uitgedeeld...wie niet sterk is moet slim zijn :wink:
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor zotteken » ma 25 jun 2007, 15:14

Mette Marit schreef:
Ik sloop onder de middag de klas binnen om de gedroogde saucissen van mijn juffrouw op te fretten

:roll2: schitterend !!

Ik zat in mijn 4e middelbaar toen ik 's middags niet buiten mocht van mijn ouders. In onze school had je toestemming nodig door middel van een brief en dan kreeg je dus een pasje. Ik en mijne kameraad vervalsten onze brief en konden zo dus het hele jaar genieten van ons vrije uur 's middags. We gingen dan in andere scholen wat vrienden, lieven, schone madammen etc gaan bezoeken. Meestal merkten die leerkrachten na enige tijd wel op dat wij daar helemaal niet thuis hoorden, waarna wij als gekken weer weg liepen met die mannen achter ons aan. Dat werd na enige tijd een spelletje. Hoe lang kunnen we wachten en die mensen ambeteren voor we gaan lopen?
Dan vroegen ze : En jullie zijn ?
Waarop wij zeiden : Ewel wij zijn .. WEG ! En maar lopen en lachen.
tot op de dag dat mijne kameraad te lang wachtte en de poorten voor zijn neus sloten. Ik buiten, hij binnen. Ikke : Klim daarover ! Hij klimmen maar eraf getrokken. Ikke zou hem niet achterlaten en dus samen mee naar de directeur van de school. Die beschuldigde ons meteen valselijk van diefstal. Wij zwegen en hij zou de politie bellen als we onze naam en adres niet gaven. Juiste naam gegeven , vals adres en weg waren we. Onze directeur had ondertussen al telefoon gekregen en daar konden we het ook gaan uitleggen. Die vond dat wel grappig en dus moesten we enkel een brief schrijven over het hele voorval en onze ouders verwittigen. Mama boos ... ikke 1 maand huisarrest. Daarna toch weer buiten gegaan met reservepasjes
:P
Never put a sock in a toaster
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor Mette Marit » ma 25 jun 2007, 15:29

zotteken schreef:
Mette Marit schreef:

:roll2: schitterend !!

Ik zat in mijn 4e middelbaar toen ik 's middags niet buiten mocht van mijn ouders. In onze school had je toestemming nodig door middel van een brief en dan kreeg je dus een pasje. Ik en mijne kameraad vervalsten onze brief en konden zo dus het hele jaar genieten van ons vrije uur 's middags. We gingen dan in andere scholen wat vrienden, lieven, schone madammen etc gaan bezoeken. Meestal merkten die leerkrachten na enige tijd wel op dat wij daar helemaal niet thuis hoorden, waarna wij als gekken weer weg liepen met die mannen achter ons aan. Dat werd na enige tijd een spelletje. Hoe lang kunnen we wachten en die mensen ambeteren voor we gaan lopen?
Dan vroegen ze : En jullie zijn ?
Waarop wij zeiden : Ewel wij zijn .. WEG ! En maar lopen en lachen.
tot op de dag dat mijne kameraad te lang wachtte en de poorten voor zijn neus sloten. Ik buiten, hij binnen. Ikke : Klim daarover ! Hij klimmen maar eraf getrokken. Ikke zou hem niet achterlaten en dus samen mee naar de directeur van de school. Die beschuldigde ons meteen valselijk van diefstal. Wij zwegen en hij zou de politie bellen als we onze naam en adres niet gaven. Juiste naam gegeven , vals adres en weg waren we. Onze directeur had ondertussen al telefoon gekregen en daar konden we het ook gaan uitleggen. Die vond dat wel grappig en dus moesten we enkel een brief schrijven over het hele voorval en onze ouders verwittigen. Mama boos ... ikke 1 maand huisarrest. Daarna toch weer buiten gegaan met reservepasjes
:P

gij crimineel :twisted:
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Vorige

Keer terug naar Offtopic