Charité Doumbia (Aïssatou Diop)

Re: Charité Doumbia (Aïssatou Diop)

Berichtdoor Caligula » wo 02 nov 2016, 13:07

Neemt niet weg dat er iets is met die Adam. Charité zou toch best op haar hoede zijn.
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor nounake » wo 02 nov 2016, 13:31

Ik vind er iets griezeligs aan :mad:
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5751 keer
Is bedankt: 762 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » wo 02 nov 2016, 15:47

satine schreef:Jammer dat Charité niet inziet dat zolang zij zich zo afstandelijk gedraagt tegenover Adam, Joseph ook niet gauw geneigd zal zijn om zijn vader te accepteren.
Ze heeft deze beslissing niet met haar hart genomen en dat ziet iedereen aan de manier waarop ze met haar man omgaat.
Ook Joseph - kinderen kunnen ook lichaamstaal lezen, al is het misschien niet bewust.

Als ze wil dat dit gezin een kans op slagen heeft zal ze anders met Adam moeten omgaan.
Maar ik denk dat ze beter haar hart zou volgen en eerlijk zijn tegen haar man.
Een compleet gezin is ook niet alles, als niet iedereen zich daar goed bij voelt.

Als zij haar hart niet volgt en zich verplicht voelt om haar oorspronkelijke gezin terug kunstmatig tot leven te wekken, zal Charité het niet alleen anders maar ook elders moeten doen.
Adam, dokter of niet, lijkt niet in te zien dat zij en Joseph volledig ingeburgerd zijn in Thuisdorp, en dat hijzelf daar nog mijlenver van af staat. Eer hij ooit die achterstand kan (en vooral: wil) inhalen zou het wel eens te laat kunnen zijn.
Gebruikers-avatar
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 594 keer
Is bedankt: 1142 keer

Berichtdoor Flower-Power » wo 02 nov 2016, 16:08

Caligula schreef:Neemt niet weg dat er iets is met die Adam. Charité zou toch best op haar hoede zijn.

YEP :yup:
En daarnaast heb ik het gevoel dat ze beter naar haar hartje zou luisteren - maar ja, dan moet ze hem aan de deur zetten...
Het kan natuurlijk ook zijn dat de wet er voor zorgt dat ze zelf niet meer moet blijven moeite doen om een kunstmatig gezinnetje te vormen, als hij geen verblijfsvergunning krijgt, want met een valse naam het land binnen komen!!!! zal veel vragen oproepen waardoor hij misschien niet mag blijven. Al zie ik hem dan wel de illegaliteit in duiken :crazy:
Gebruikers-avatar
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 69 keer
Is bedankt: 215 keer

Berichtdoor Linne » di 22 nov 2016, 02:00

Als Charité met Adam vertrekt ingeval hij uitgewezen wordt is dat mooi als echtgenote maar minder
verantwoord als moeder die haar kind dat hier veilig opgroeit en naar school gaat terug mee te nemen
naar een onveilig gebied. :nope:
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 265 keer
Is bedankt: 426 keer

Berichtdoor nounake » di 22 nov 2016, 08:20

Dat zou ze dan enkel uit plichtsbesef doen en dat komt nooit goed ; ocharme dat kind !Gelukkig schijnt Adam meer verstand te hebben.
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5751 keer
Is bedankt: 762 keer

Berichtdoor Lazylady » di 22 nov 2016, 13:06

Ik begrijp haar eigenlijk niet. Charité wou Adam een tweede kans geven "voor hun zoon", maar wat is ze er nu al mee opgeschoten? Dat kind wil het niet - en met reden - en toch verandert ze niet van gedacht!
Gebruikers-avatar
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor Christel » di 22 nov 2016, 14:08

Ze wil niet dat Adam hier alleen is en alsnog alles kwijt is (na alle moeite die hij heeft gedaan om hen terug te vinden), en al helemaal niet dat hij terug moet naar de ellende waar ze alle drie uit gevlucht zijn. Ik begrijp dat ook ergens wel, want hij is en blijft wel iemand waar ze ooit heel veel van gehouden heeft, en ook hij heeft niet voor deze situatie gekozen, net zo min als Charité zelf.
Ze hebben beiden jarenlang geroeid met de riemen die ze hadden en het is en blijft een verschrikkelijk moeilijke situatie. Een goede keuze is er eigenlijk niet, alleen "het beste van het slechtste" en zelfs dat is dan nog betrekkelijk... :-?
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3692 keer
Is bedankt: 2370 keer

Berichtdoor Caligula » di 22 nov 2016, 14:15

Blijft wel het feit dat Charité ook niet weet op welke manier juist Adam naar hier is gekomen. Valse identiteit, van wie? waarom?
Wettelijk is onze Adam wel dood hé,maar daar schijnt hij absoluut geen last van te hebben. Er is iets met die man.
Charité mag best 2 keer nadenken.
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor Christel » di 22 nov 2016, 14:17

Dat mag ze zeker, maar dat ze dit zelf (nog) niet echt lijkt te beseffen, kan ik haar niet kwalijk nemen. Ze sjouwt een heel gezamenlijk verleden, een heleboel ellende en een gezamenlijke zoon mee op haar schouders. Een mens zou voor minder wat dingen uit het oog verliezen... ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3692 keer
Is bedankt: 2370 keer

Berichtdoor satine » di 22 nov 2016, 14:19

Charité is heel gelovig, waarschijnlijk is haar huwelijk heilig voor haar.
Voor zover we weten is ze al die jaren hier in België ook alleen geweest met Joseph.
Pas toen bleek dat Adam officieel dood was verklaard, durfde ze zich open stellen voor iemand anders.

Ik weet niet hoe meisjes en jonge vrouwen in Mali opgevoed worden, misschien heeft ze heel haar jeugd gehoord en gezien dat eens je getrouwd bent, je voor altijd bij elkaar blijft?
Als dat zo in je cultuur zit, is het soms heel moeilijk om daar van af te stappen.

Ik vind het ook wel vreemd dat ze Adam niet verder uitvraagt over wat er gebeurd is al die jaren.
'Hij heeft het er moeilijk mee en wil er niet over praten' is alles wat ze er over zegt.
Hoe ver kan je die man dan nog vertrouwen?
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1549 keer
Is bedankt: 3484 keer

Berichtdoor jessie V. » di 22 nov 2016, 15:19

Ik begrijp dat ook niet goed. Wettelijk is hij dood. Hij staat wel voor haar neus en ze zal haar eigen man toch wel herkennen.
Hoe is dat in zijn werk gegaan? Als hij wettelijk dood is kan hij niet onder zijn eigen naam verder leven, maar als hij een andere naam heeft aangenomen moet Charité dat toch weten? Ze heeft wel zijn naam genoemd toen ze hem voor het eerst zag. Hij leeft dus voor de wet onder een andere naam, zonder dat Charié daar weet van heeft. Zoiets? Of ben ik zou zo stom.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1850 keer
Is bedankt: 1703 keer

Berichtdoor tvx1 » di 22 nov 2016, 15:47

jessie V. schreef:Ik begrijp dat ook niet goed. Wettelijk is hij dood. Hij staat wel voor haar neus en ze zal haar eigen man toch wel herkennen.
Hoe is dat in zijn werk gegaan? Als hij wettelijk dood is kan hij niet onder zijn eigen naam verder leven, maar als hij een andere naam heeft aangenomen moet Charité dat toch weten? Ze heeft wel zijn naam genoemd toen ze hem voor het eerst zag. Hij leeft dus voor de wet onder een andere naam, zonder dat Charié daar weet van heeft. Zoiets? Of ben ik zou zo stom.

Tuurlijk weet ze dat.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 566 keer

Berichtdoor satine » di 22 nov 2016, 17:15

Ze weet zijn naam - maar ook niet meer.
Niet wat er al die jaren gebeurd is, waar hij was, wiens identiteit hij nu heeft.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1549 keer
Is bedankt: 3484 keer

Berichtdoor Tiboko » di 22 nov 2016, 18:08

Het kan natuurlijk ook dat Adam gewoon valse papieren heeft gekocht.

Bovendien is het heel makkelijk om vanuit het veilige België commentaar te geven, maar het is nu eenmaal zo dat er landen bestaan waar je leven in gevaar is en je daarom moet onderduiken, zelfs een valse identiteit moet aannemen om te overleven. Daarom moet je niet meteen een louche figuur zijn of een moordenaar, bijvoorbeeld een vrouw die 'verkracht' is geweest in een ultra conservatief moslim land, kan beter op de vlucht, want officieel is ze daar geen slachtoffer.

Overigens ook niet vergeten dat ook Charité zelf uit Mali is gevlucht en ook zij is wellicht geen economische vluchteling. Niemand heeft zich ooit afgevraagd hoe zij in België is geraakt, toch?
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages