Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Berichtdoor Guapa » di 21 jun 2016, 11:35

@Lazylady, dan ben ik even naief zenne . Maar denk dat ze vooral bezig is te proberen haar eigen hachtje te redden . over lijken als't moet.... dat dan william, dat van Marianne, dat van Tom ? .... 't wordt toch spannend ..... allé voor mij toch :wtf:
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 36 keer

Berichtdoor lord F. » di 21 jun 2016, 11:51

Misschien wil ze William laten opdraaien voor die moord op Geert door ergens aan te tonen dat het zijn plan was?
En die doodsbedreiging op tape zou dan als bewijs kunnen dienen dat William tot moord in staat is.

En mss zeggen ze er niks van tegen Tom omdat ze nog een tweede opname proberen te forceren?
Soit, ben benieuwd naar de ontknoping hiervan.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor Seraph » di 21 jun 2016, 13:12

lord F. schreef:Misschien wil ze William laten opdraaien voor die moord op Geert door ergens aan te tonen dat het zijn plan was?
En die doodsbedreiging op tape zou dan als bewijs kunnen dienen dat William tot moord in staat is.

En mss zeggen ze er niks van tegen Tom omdat ze nog een tweede opname proberen te forceren?

Dat kan goed zijn, en ik vind het trouwens nog een schitterend plan. We zullen nooit goedkeuren wat Hèlène heeft gedaan, maar ze heeft er wel spijt van. En ze kan beter boeten buiten de gevangenis dan erin. En volgens mij zit dat ook niet zo ver van de waarheid, dat het William zijn plan was. Integendeel, het is hij die de vrouwen manipuleert.
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
Gebruikers-avatar
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 29 keer
Is bedankt: 35 keer
{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor Christel » di 21 jun 2016, 14:21

Seraph schreef:
lord F. schreef:Misschien wil ze William laten opdraaien voor die moord op Geert door ergens aan te tonen dat het zijn plan was?

Dat kan goed zijn, en ik vind het trouwens nog een schitterend plan. We zullen nooit goedkeuren wat Hèlène heeft gedaan, maar ze heeft er wel spijt van. En ze kan beter boeten buiten de gevangenis dan erin. En volgens mij zit dat ook niet zo ver van de waarheid, dat het William zijn plan was. Integendeel, het is hij die de vrouwen manipuleert.

Heeft Hélène spijt van wat ze gedaan heeft? :-? Dat heb ik dan toch gemist... ;)
Ze is alleen teruggekeerd omdat ze haar kleinkinderen miste, niet omdat ze alsnog de verantwoordelijkheid op wilde nemen voor wat ze gedaan heeft. Dat was alleen een vervelende bijkomstigheid. Haar aandeel blijft ze ook tot op de dag van vandaag minimaliseren.
William en Hélène waren niet aan hun proefstuk toe, de eerste man van Hélène hebben ze ook het hoekje om geholpen voor zijn geld en Hélène werd op het allerlaatst pas bedreigd door William toen ze af wilde haken omwille van haar kleinkinderen, maar daarvoor zat ze jarenlang net zo goed mee achter alle moord- en oplichtingsplannen.
Het zijn allebei mensen die wat mij betreft niet vrij rond horen te lopen, en van berouw zie ik bij allebei al helemaal geen spoor. In die zin zou het mij ook totaal niet verbazen als Hélène dit alles inderdaad doet om onder alles uit te kunnen glibberen.
Ook ik ben benieuwd naar de ontknoping hiervan, want in feite kan het inmiddels alle kanten uit... ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3860 keer
Is bedankt: 2469 keer

Berichtdoor Amiche » di 21 jun 2016, 14:32

Helene heeft steeds gezegd dat ze terug in de gevangenis hoort, zowel tegen Tom als tegen Charite. Ze ontkende nooit wat ze Geert had aangedaan en ze wilde haar verdiende straf uitzitten. Ze wil alleen niet dat William die van hem ontloopt.
Wat ze verder voor agenda heeft weet ik ook niet uiteraard.
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Gebruikers-avatar
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 232 keer
Is bedankt: 252 keer

Berichtdoor jessie V. » di 21 jun 2016, 15:23

We kunnen, zoals Christel al zei, nog steeds alle kanten uit. Ik hoop dat de uitkomst dan ook "verrassend" is. Hoop ik toch.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1897 keer
Is bedankt: 1775 keer

Berichtdoor Christel » di 21 jun 2016, 15:48

Amiche schreef:Helene heeft steeds gezegd dat ze terug in de gevangenis hoort, zowel tegen Tom als tegen Charite. Ze ontkende nooit wat ze Geert had aangedaan en ze wilde haar verdiende straf uitzitten.

Dat is wat ze zei nadat ze opgepakt was, inderdaad, en dan nog tegen Tom die ze broodnodig had om uit de gevangenis te raken. Of tegen Charité die geen vlieg kwaad doet en als enige nog echt vriendelijk tegen haar is.

Maar wat ze daarvoor maandenlang gedaan heeft, staat daar wel lijnrecht tegenover. Als ze echt berouw had gehad, nooit ontkend had wat ze Geert had aangedaan en vond dat ze haar verdiende straf moest uitzitten, had ze niet eerst Marianne ervoor op laten draaien en maandenlang ondergedoken gezeten terwijl ze teerde op het geld van een onschuldige man die ze zelf neergestoken heeft.
Ze heeft nu ook niet veel andere keus meer, hè? Maar haar geloven doe ik niet meer, net zomin als William... ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Caligula » di 21 jun 2016, 18:22

Wel,ja en neen. Op het moment van de feiten (de moord op Geert) heeft ze dat idd gezegd maar William is haar onmiddelijk bijgesprongen door te zeggen dat hij Marianne Geert had zien neersteken en daardoor is Marianne in de gvangenis beland, niet zozeer door Helène want dat was een wederzijdse beschuldiging. William gaf de doorslag.
Er wordt ook nooit meer gesproken over die 160K die Geert voorzien had voor Britney en Sandrine. Waarschijnlijk is dat door de langdradigheid vergeten door de scenaristen...
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor lord F. » di 21 jun 2016, 20:59

Ik begin zo het voorgevoel te krijgen dat Helene het seizoen niet zal overleven met haar gevaarlijke plannetjes. :-)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor Kwast » di 21 jun 2016, 21:51

Stem nu op de naïeve kloot van het seizoen en win de inhoud van 10 luchtbedden. Man man man. Dat mens is al net zo maf als die Tom. Denken ze nou echt dat William zo stom is dat hij hen niet doorheeft? Staat dat mens ook nog zo te roepen op de gang. Voor hetzelfde geld zat William net een troonrede te houden en was hij alsnog op weg naar de deur. Hier in Nederland zouden ze zeggen "Ben je blond ofzo?"
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 312 keer
Is bedankt: 443 keer

Berichtdoor Christel » di 21 jun 2016, 22:33

Caligula schreef:Wel,ja en neen. Op het moment van de feiten (de moord op Geert) heeft ze dat idd gezegd maar William is haar onmiddelijk bijgesprongen door te zeggen dat hij Marianne Geert had zien neersteken en daardoor is Marianne in de gvangenis beland, niet zozeer door Helène want dat was een wederzijdse beschuldiging. William gaf de doorslag.

En vervolgens heeft Hélène wekenlang met verve de vermoorde onschuld uitgehangen, terwijl ze Marianne bij iedereen nog wat zwarter probeerde te maken.

Sterker nog; als Hélène haar zin had gekregen, en William was gevlucht met het geld terwijl zij gewoon in België bij haar kleinkinderen was gebleven, dan zat Marianne waarschijnlijk nog altijd onschuldig weg te kwijnen in de gevangenis terwijl zij zelf door iedereen als de zielige weduwe bekeken werd.

Dat is in mijn ogen niet iemand die berouw toont en de verantwoordelijkheid voor haar daden op wil nemen, maar gewoon iemand die bij elke stap heel uitgekookt afweegt hoe ze er zelf nog een beetje voordelig uitkomt. Hélène heeft maar 1 zwakke plek, en dat zijn haar kleinkinderen. Op alle andere vlakken is ze, door wat we inmiddels over haar te weten gekomen zijn, in mijn ogen niks meer of minder dan een keiharde, uitgekookte tante... :)

Maar goed, het begint er wel steeds meer op te lijken dat de dingen nu (eindelijk) zijn wat ze zijn en ze er echt op gebrand is om William mee veroordeeld te krijgen. En dat pakt ze inderdaad allesbehalve slim aan... :doh: ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Flower-Power » di 21 jun 2016, 23:23

Benieuwd wat ze bij William ging doen.

Maar.... wel ontzettend DOM om haar advocaat te bellen vlak voor de deur van William,
want wat als hij wel thuis was? en dat gehoord heeft?? geen slimme zet van Helene....
Gebruikers-avatar
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 69 keer
Is bedankt: 215 keer

Berichtdoor Linne » wo 22 jun 2016, 00:18

Hélène wou stoppen met hun moordscenario's om de kleinkinderen te zien.
Dus, zonder die kleinkinderen had ze vrolijk Marianne en Geert helpen vermoorden ?
Om dan samen rijk te zijn.

Hélène spijt ? :nope:
Een supergevaarlijk mens nu hare cheri loopt te pronken met haar aartsvijandin.
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 265 keer
Is bedankt: 426 keer

Berichtdoor Flower-Power » wo 22 jun 2016, 22:48

Ik krijg soms toch de indruk dat Helene ondertussen tot het besef is gekomen dat William haar misbruikt heeft,
en dat ze ondertussen wel degelijk spijt heeft van alles. Het had inderdaad anders kunnen kopen maar dat gebeurde niet,
de manier waarop ze verhaal deed tegen Marianne in het ziekenhuis, dat leek me allemaal toch oprecht.
Maar soit, het doet er niet meer toe, ze moet toch terug naar de cel.
Gebruikers-avatar
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 69 keer
Is bedankt: 215 keer

Berichtdoor satine » wo 22 jun 2016, 23:13

Ik vind Hélène een interessant personage.
Ze wou Tom helpen om William te ontmaskeren EN bij haar kleinkinderen zijn, ze heeft zich het merendeel van de tijd netjes, bijna onderdanig, gedragen en ik denk dat haar 'vriendschap' met Charité oprecht is. Ze was ook de verzorgende oma voor haar kleinkinderen tijdens de examens en wou voor hen ook wel het 'voorvalletje van die ene avond' tegen hun moeder verzwijgen. Dat siert haar wel, vind ik.
Toch spreekt haar verleden in haar nadeel.
Heeft ze spijt? Ik vrees van niet - uit niets blijkt dat ze Geert graag gezien heeft, ze spreekt nooit over hem.
Ze moet voor wat ze gedaan heeft naar de gevangenis, daar legt ze zich bij neer, maar spijt of verdriet over de dood van haar man, dat zie ik niet.
Over die 160.000 euro die moesten verdeeld worden tussen Sandrine en Britney wordt niet meer gesproken, maar Hélène zegt wel tegen meester Baert dat geld geen enkel probleem is.
Dat ze nu op het allerlaatste moment naar Marianne gaat is niet zomaar.
Ze had dit al eerder kunnen doen, maar ze doet het een paar dagen voor ze weer binnen moet.
Wil ze de schade voor zichzelf beperken? Door William mee te sleuren en haar eigen slachtofferrol (de auto in het water, manipulatieve man, zichzelf weggecijferd) in de verf te zetten, zou ze misschien zelf op wat clementie van de rechter-jury willen kunnen rekenen?
Ik vind haar heel moeilijk in te schatten, misschien daarom dat ik - ondanks alles - enorme fan van haar ben.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1635 keer
Is bedankt: 3631 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages