Toon Vrancken (Bill Barberis)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Toon Vrancken (Bill Barberis)

Berichtdoor Thuisforum » vr 01 nov 2013, 01:56

Nieuw personage, nieuw topic.
Thuisforum
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 49 keer
Is bedankt: 124 keer

Re: Toon (Bill Barberis)

Berichtdoor Crackers » za 09 nov 2013, 12:27

Onmiddellijk naar het bazinneke gaan om te klikken. Zoals de kindjes op school met het vingertje in de lucht "juffrouw, juffrouw".
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 400 keer
Is bedankt: 688 keer

Berichtdoor Peter Jansens » za 09 nov 2013, 13:15

Hoewel ik Toon niet niet bepaald een leuk personage vind, zijn entree met de opmerking over blinde Peggy was er ver over, heeft hij misschien instructies gekregen om Frank extra in het oog te houden en te bellen bij het minste probleem.

Sam kent haar pappenheimers en Frank was niet erg diplomatisch tijdens zijn sollicitatiegesprek in de Frens, maar toch kreeg hij een kans. En wat doet hij, bij één van de eerste gelegenheden, in de clinch gaan met zijn collega (die zijn meerdere is?) en de randjes eraf lopen door tijdens de werkuren een pint te drinken.

Je moet Frank simpelweg in het oog houden en hem 'kort' houden van in het begin, ik denk dus dat Sam duidelijke instructies heeft gegeven aan Toon.
Niet pikken, wel nitpicken.
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 20 keer
Is bedankt: 5 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor johan1969 » za 09 nov 2013, 13:22

Wat n ******* is die collega van Frank ! En dan water drinken terwijl Frank bier drinkt om hem in n slecht daglicht te stellen (niet wetende dat zijn baas komt).

t Feit dat Frank nog niet zolang bij de Kabouters werkt als hem, speelt geen rol, ze hebben beiden dezelfde 'rang'. En ze zijn beiden loodgieters.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 68 keer

Berichtdoor tvx1 » za 09 nov 2013, 14:47

johan1969 schreef:Wat n ******* is die collega van Frank ! En dan water drinken terwijl Frank bier drinkt om hem in n slecht daglicht te stellen (niet wetende dat zijn baas komt).

t Feit dat Frank nog niet zolang bij de Kabouters werkt als hem, speelt geen rol, ze hebben beiden dezelfde 'rang'. En ze zijn beiden loodgieters.
En Frank heeft wel een pak meer ervaring.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 431 keer
Is bedankt: 546 keer

Berichtdoor johan1969 » zo 10 nov 2013, 00:15

t Is dat wat ik bedoel. Frank is al veel langer loodgieter, niet bij dat bedrijf, maar loodgieter is loodgieter he.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » zo 10 nov 2013, 11:17

Waarom zou Frank meer rechten hebben omdat hij al langer loodgieter is?
Ik vind dat Frank na de fraudezaak niet te veel noten op zijn zang moet hebben, een vakman die willens en wetens brol verkoopt is GEEN goede vakman.

Want hoe je het ook draait of keert, hij was er OOK bij betrokken. En hij wist heel goed wat hij deed.
Dus zeggen dat hij een betere loodgieter is omdat hij ouder is dan Toon, vind ik niet juist.

Dus, eigenlijk min of meer wat Peter Jansens hierboven zegt.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1267 keer
Is bedankt: 2819 keer

Berichtdoor johan1969 » zo 10 nov 2013, 12:51

Aan zijn leeftijd te zien is Toon toch ook nog geen 20 jaar bij de Kabouters.

Ze doen hetzelfde werk, dus ze zijn evenveel volgens mij. Dat de ene de andere moet controleren, werkt alleen maar wrevel in de hand.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Peter Jansens » zo 10 nov 2013, 13:45

Ik zie dat we er nooit zullen uitkomen, maar als ik ergens opnieuw zou beginnen te werken, zou ik eerst mijn kak even inhouden, om het op zijn Franks te zeggen en niet onmiddellijk een grote muil opzetten. Sam heeft dan ook meer dan gelijk om Frank zeer goed op te volgen en bij het minste probleem in te grijpen, al dan niet met Toons medewerking.
Laatst bijgewerkt door Peter Jansens op ma 11 nov 2013, 14:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Niet pikken, wel nitpicken.
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 20 keer
Is bedankt: 5 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor johan1969 » zo 10 nov 2013, 14:31

Toon was wel heel grof ivm de blindheid van Peggy, Franks dochter. Zo'n collega zou er bij mij ook al gelegen hebben.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor tvx1 » ma 11 nov 2013, 03:49

satine schreef:Waarom zou Frank meer rechten hebben omdat hij al langer loodgieter is?
Ik vind dat Frank na de fraudezaak niet te veel noten op zijn zang moet hebben, een vakman die willens en wetens brol verkoopt is GEEN goede vakman.

Want hoe je het ook draait of keert, hij was er OOK bij betrokken. En hij wist heel goed wat hij deed.
Dus zeggen dat hij een betere loodgieter is omdat hij ouder is dan Toon, vind ik niet juist.

Dus, eigenlijk min of meer wat Peter Jansens hierboven zegt.
We zeggen ook niet dat Frank meer rechten zou moeten hebben of dat hij een betere loodgieter is. Toon zou gewoon wat vertrouwen mogen hebben in zijn collega. En als ze een probleem tegen komen en Frank ziet daar een goeie oplossing voor dan moet hij die niet afschieten enkel en alleen omdat hij "daar nog maar 5 seconden werkt" en zeker niet zijn baas er bij halen om proberen zijn gelijk te halen. Die baas heeft hem trouwens geen volledig gegeven. Op dit moment beschouwt Toon zichzelf als een (veel) betere loodgieter, wat zeg ik klusjesman (het is tenslotte een klusbedrijf) als Frank en dat vind ik ook niet juist. Een (klein) beetje respect voor elkaar zou toch op zijn plaats zijn.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Taliver67 » ma 11 nov 2013, 10:54

Maar jammer genoeg is "respect" voor collega's niet overal aanwezig, en zeker niet onder arbeiders. Pesterijen gebeuren overal, volwassen mensen zijn niet allemaal even volwassen. Deze situatie is toch wel vergelijkbaar met de realiteit.
Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor lord F. » ma 11 nov 2013, 12:54

johan1969 schreef:Toon was wel heel grof ivm de blindheid van Peggy, Franks dochter. Zo'n collega zou er bij mij ook al gelegen hebben.

Het klonk mss ook erg ongeloofwaardig.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 418 keer
Is bedankt: 971 keer

Berichtdoor tvx1 » ma 11 nov 2013, 14:12

Taliver67 schreef:Maar jammer genoeg is "respect" voor collega's niet overal aanwezig, en zeker niet onder arbeiders. Pesterijen gebeuren overal, volwassen mensen zijn niet allemaal even volwassen. Deze situatie is toch wel vergelijkbaar met de realiteit.
Daar heb je helaas wel gelijk in. Over de hele lijn.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor johan1969 » di 12 nov 2013, 10:25

Mannen onder mekaar valt over t algemeen wel mee.

Ik werk met veel collega's (allemaal mannen) samen, van verschillende achtergronden, steden, studieniveau en dat gaat wel. Natuurlijk kom je met de ene beter overeen dan met de andere.

Maar zet 2 vrouwen bij mekaar en t is om zeep.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Volgende

Keer terug naar Personages