Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Gesloten
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 211
x 369
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 28 sep 2020, 11:32

Christel schreef:
ma 28 sep 2020, 11:04
Inderdaad ongelofelijk hoe verbeten dat mens is...
0 x
Speelt er daar iets anders mee uit het verleden???? :problem:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 646
x 245

Bericht door Christel » ma 28 sep 2020, 18:06

daffy duck schreef:
ma 28 sep 2020, 11:32
Speelt er daar iets anders mee uit het verleden???? :problem:
Denk het wel, want het is iets wat we bij Ann al vaker voorbij hebben zien komen, toch? Elke keer als er iets in die familie gebeurt, wordt ze buiten zinnen boos en probeert ze of Tom, of Marianne voor zich te winnen. Allebei tegelijk schijnt niet te kunnen. En ze heeft ook al heel vaak laten vallen dat Tom het oogappeltje van hun moeder is en met alles wegkomt. Dat was al zo toen Thuis begon, en dat speelt nu nog steeds regelmatig op. Ze lijkt zich achtergesteld te voelen aan Tom, maar lijkt daarbij niet in te zien dat Tom al die jaren ook wel heel anders met Marianne is omgesprongen dan zij zelf.

Ann en Marianne hebben heel lang een gespannen relatie gehad, daarna is het een aantal jaren heel goed gegaan, totdat Tom teruggekomen is en het weer helemaal in de soep gelopen is. Hoewel ik kan begrijpen dat "verschil maken" tussen kinderen - zelfs jaren later nog - heel gevoelig kan liggen, moet ik zeggen dat ik dat bij Marianne helemaal niet het geval vind. Tom staat alleen veel meer open voor zijn moeder, en Ann doet niks liever dan alle schuld bij hen 2 leggen als het in de familie niet lekker loopt. Beetje treurig wel, voor een volwassen vrouw. Zeker als er grote gevolgen aan zitten zoals het niet meer mogen zien van de kleinkinderen, of in dit geval het valselijk en voortijdig beschuldigen van verkrachting.

Het lijkt wel alsof Ann ervoor leeft om haar moeder of broer in een kwaad daglicht te zetten. Alsof ze op die manier de band kan verbreken en het voor zichzelf kan goedpraten of zo... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 211
x 369
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 29 sep 2020, 11:38

Christel schreef:
ma 28 sep 2020, 18:06
Het lijkt wel alsof Ann ervoor leeft om haar moeder of broer in een kwaad daglicht te zetten.
Ja, en gisteren was het hek echt van de dam! ze werd hysterisch toen ze Marianne zag in het videogesprek. En ik dacht juist dat Marianne haar iets ging vertellen...misschien was dat enkel mijn gevoel.. ;)
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 646
x 245

Bericht door Christel » di 29 sep 2020, 12:36

daffy duck schreef:
di 29 sep 2020, 11:38
En ik dacht juist dat Marianne haar iets ging vertellen...misschien was dat enkel mijn gevoel.. ;)
Het zou best kunnen... :)
Zelf had ik eerder het idee dat Marianne het gewoon goed wilde maken, en dat ze - door de afstand die ze samen met Leo genomen heeft - genoeg tot rust gekomen was om te durven hopen dat Ann ook weer wat rationeler naar de situatie zou kunnen kijken. Marianne is er wel om gekend dat ze er niet tegen kan als haar kinderen lijnrecht tegenover elkaar staan, en dat ze daar bijna obsessief mee bezig is als het scheef zit...

Denk dat niks haar voor had kunnen bereiden op de helse furie die daar vervolgens los ging voor dat beeldscherm, en ik hoop maar dat er gezondheidstechnisch geen gevolgen aan gaan zitten voor Marianne, want ze keek behoorlijk benepen vlak voordat Ann zo fijntjes de verbinding verbrak.

Ook hier is het contrast weer heel groot tussen Ann en Tom...:
Tom was compleet over zijn toeren omdat zijn zoon ontvoerd is en hij terecht gruwelijk bezorgd is om hem, maar toch zat hij met zijn moeder in en hoopte dat de reis met Leo haar goed zou doen.
Ann bemoeit zich tegen de sterren op met haar vriendin die 30 jaar geleden (eventueel) verkracht is door haar broer, drijft vervolgens de hele situatie mee op 't spits en vindt er niks beters op om haar moeder - terwijl ze kilometers ver weg op vakantie zit - al schreeuwend op de hoogte te brengen van de ontvoering van Robin.

En dan vind Ann het gek dat Marianne over het algemeen beter met Tom overweg kan... :whistle: :smile:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 211
x 369
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 29 sep 2020, 12:56

Als je lang met zo'n dokter optrekt...hartinfarct gegarandeerd! :crazy:
1 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 437
x 164

Bericht door ikke » di 29 sep 2020, 13:20

daffy duck schreef:
di 29 sep 2020, 12:56
Als je lang met zo'n dokter/DOCHTER optrekt...hartinfarct gegarandeerd!
't Zag er gisteren idd naar uit dat Marianne een hartinfarct aan het krijgen was. Hopelijk laat ze zich bijstaan door een capabele dokter!
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 58
x 103

Bericht door martha » di 29 sep 2020, 18:28

Wat een serpent :violence-smack: en dan durft ze nog rond te bazuinen dat Marianne gevlucht is naar griekenland en dat het precies Marianne haar schuld is dat Robin is ontvoerd :violence-smack: Ik werd misselijk toen ik die scène zag.
3 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 646
x 245

Bericht door Christel » wo 30 sep 2020, 13:01

Ook ik vond het misselijkmakend inderdaad :yup:
De haat zit behoorlijk diep bij Ann, dat gaf ze gisteren eindelijk ook wel eerlijk toe aan Judith.
Triest hoor... :thumbdown:
1 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 25

Bericht door johan1969 » do 01 okt 2020, 03:37

Xander is dus de halfbroer van Tom en Ann, wat een zieke verhaallijn !
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 211
x 369
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 01 okt 2020, 09:46

Voor een groot stuk zal ze op hetzelfde elan doorgaan: niet nadenken, maar mama Marianne helpen om het hartinfarct niet te overleven! :nope: Wat een haatdragende trut is dit toch geworden! :twisted:
2 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 58
x 103

Bericht door martha » do 01 okt 2020, 12:47

En dan roepen toen ze hoorde dat Marianne in het ziekenhuis lag "dat komt haar goed uit". Ik herinner me dat Marianne vroeger ook eens een attaque heeft gedaan (denk zelfs dat het in het dokterskabinet was :denk: ) en dat Ann ook bleef roepen dat het allemaal maar komedie was. Wat een haatdragend serpent :violence-smack:
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 646
x 245

Bericht door Christel » do 01 okt 2020, 13:25

martha schreef:
do 01 okt 2020, 12:47
En dan roepen toen ze hoorde dat Marianne in het ziekenhuis lag "dat komt haar goed uit".
Inderdaad! Dat was zo belachelijk dat ik er spontaan van in de lach schoot.
Tuurljk, Ann, tuurlijk... Altijd makkelijk dat mensen gewoon een hartaanvalletje uit kunnen lokken als ze dat goed uitkomt :yup: :roll: :crazy:

Ook wel tekenend dat ze kwader leek te zijn op Marianne, dan op Walter, terwijl dat de uiteindelijke dader is. Typisch Ann, bij wie haar vader vroeger ook al geen kwaad kon doen terwijl alles de schuld van haar moeder was. Wat dat betreft is ze zo'n beetje in de pubertijd blijven hangen, lijkt het wel. Het is zo triest dat het bijna grappig wordt.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 32

Bericht door apestaart » do 01 okt 2020, 16:02

Zoals zij de laatste tijd gedraagt is echt niet meer normaal dat roepen en tieren en dat op een hysterische manier, die gaat er nog in blijven, echt dat mens is rijp voor de psychiatrie. :thumbdown:
Moesten haar patiënten haar zo bezig horen wel ze zullen direct van huisarts veranderen, wie wil immers behandeld worden door zo'n hysterische zottin? Ik in ieder geval niet. :mad:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 5
x 179

Bericht door Tiboko » do 01 okt 2020, 17:21

apestaart schreef:
do 01 okt 2020, 16:02
Moesten haar patiënten haar zo bezig horen wel ze zullen direct van huisarts veranderen
Dat geldt natuurlijk ook voor haar partner Judith.

Als patiënt zou ik het toch ook wel behoorlijk raar vinden om mijn huisarts te zien bijklussen in een café, laat staan dat zij daar tijd voor zou hebben. Misschien komt het omdat ze maar een paar patiënten hebben :smile:

Maar Ann is uiteraard totaal het spoor bijster. Zo hysterisch schreeuw je niet tegen je moeder, ook al ben je boos.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 81
x 124

Bericht door jessie V. » do 01 okt 2020, 18:18

Ik denk dat er bij An heel veel oud zeer zit. Zich achtergesteld voelen door de jaren heen misschien en een hoop jalouzie.
Anders is haar verbeten en hysterische gedrag moeilijk te verklaren.
0 x

Gesloten