Het grote SPECULATIE-topic van seizoen 20

Re: Het grote SPECULATIE-topic van seizoen 20

Berichtdoor k de vis » di 03 jun 2014, 14:15

Caligula schreef:Ja, en die gui geeft dan gewoon een andere tf aan Emma nadat hij de hare in de bosjes heeft gesmeten?
En met die tf belt Emma dan naar mama (zeer kort) maar genoeg om te traceren. De man moet toch weten dat als ze Emma vinden dat hij klos is. Kan niet geloven dat hij Emma zo maar een tf zou geven,dat houdt gewoon geen steek.

die discussie voeren we al in andere topic.....

mar we hebben hier te maken met een meesterbrein .... ofwel met een psychopaat (of vermoedelijk een combinatie van de twee)

Gui Tarstar laat Emma idd kort bellen, volgens mij op bevel en staat hij er zelf bij en mag Emma niet meer zeggen dat dan ze doet. hoe zou ze anders aan die gsm komen? gevonden op zolder?... daar geloof ik niet in

waarom moet Emma bellen? houdt niet echt steek op het eerste zicht

want dat telefoontje zal idd te traceren zijn, maar niet de precieze locatie, wel kunnen ze weten met welke telecommast ze verbonden was op dat moment, maw ze kunnen weten dat ze niet meer in de ardennen zat maar in de geburen van thuisdorp..... volgens mij weet Gui Tarstar dat Geert niet meer in de ardennen is en wil hij Geert nog wat meer verdacht maken op die manier?? mogelijk is dit wel een piste te ver en denken ze er niet aan dat telefoontje te traceren omdat het van een "onbekend" nummer kwam
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 27 keer
Is bedankt: 63 keer

Berichtdoor Caligula » di 03 jun 2014, 14:42

Ja,sorry hoor maar ik zit toch nog altijd met die tf van Emma in mijn maag. Dat is niet normaal. Het "meesterbrein" zoals je hem noemt gaat zichzelf toch zo maar niet weggeven hé.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 918 keer
Is bedankt: 2256 keer

Berichtdoor k de vis » di 03 jun 2014, 14:50

Caligula schreef:Ja,sorry hoor maar ik zit toch nog altijd met die tf van Emma in mijn maag. Dat is niet normaal. Het "meesterbrein" zoals je hem noemt gaat zichzelf toch zo maar niet weggeven hé.
hij verraad zich toch niet. hij laat enkel weten dat Emma niet meer in de ardennen zit op dat moment ... en dit komt dan wellicht overéén met de locatie van Geert. den Danny gaat dit ongetwijfeld heel verdacht vinden (niet vergeten, als politie kan hij het onderzoek sturen in een bepaalde richting).
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Caligula » di 03 jun 2014, 14:58

Hoe kun je nu weten dat Emma niet meer in de Ardennen zit? Leg me dat is een keer uit.
Ik denk echt dat we alsnog gaan moeten wachten tot in september.
Anyway, Emma met met haar tf,dat is een echt probleem hoor.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor tvx1 » di 03 jun 2014, 15:07

Caligula schreef:Hoe kun je nu weten dat Emma niet meer in de Ardennen zit? Leg me dat is een keer uit.
Inderdaad. En hoe kan je weten dat Geert ook niet meer in de Ardennen is? Zo wellicht vind ik dat niet. Voor hetzelfde geld is hij gewoon even weg met zijn moeder om wat inkopen te doen en krijgen we in de volgende aflevering te zien dat ze daarvan terugkeren en op Tom en Judith stoten die hun deur hebben ingebeukt. Er worden hier veel te veel zekerheden aangenomen als je 't mij vraagt. :roll:
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 433 keer
Is bedankt: 553 keer

Berichtdoor k de vis » di 03 jun 2014, 15:07

Caligula schreef:Hoe kun je nu weten dat Emma niet meer in de Ardennen zit? Leg me dat is een keer uit.

omdat ik denk dat Emma NOOIT in de ardennen geweest is... enkel haar gsm is daar gedumpt geweest (volgens mij)
natuurlijk post ik hier enkel mijn eigen speculaties... en uiteraard zal ik tot september moeten wachten om bevestiging te krijgen van mijn hersenspinsels
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor k de vis » di 03 jun 2014, 15:11

tvx1 schreef: En hoe kan je weten dat Geert ook niet meer in de Ardennen is? Zo wellicht vind ik dat niet.

dit is idd een goed punt..... ik denk dat Geert z'n moeder opgenomen werd in het ziekenhuis, maw zijn taak zit er daar op, dus kwam hij terug naar Thuisdorp..... ik weet ook niet zeker hoe Danny kan weten dat geert niet meer in de ardennen zit, een mogelijke piste is dat hij een gps verklikker aanbracht op z'n wagen toen hij de gsm ging dumpen. een andere optie is dat hij Emma naar Geert laat bellen om hem naar huis te lokken........ pure speculatie uiteraard, maar meer kan ik op dit moment niet doen. deze specualatie is er trouwens enkel om dat vreemde telefoontje van emma te kunnen verklaren
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Kwast » di 03 jun 2014, 15:17

Volgens mij was dat ene telefoontje van Emma met haar moeder te kort om te kunnen traceren. In sommige politieseries kunnen ze bijna exact achterhalen waar een GSM zich bevindt. Geen idee of dat in het echt ook zo gaat hoor, ben net technisch genoeg om de waterkoker aan te zetten.

In elk geval zit Emma ergens gevangen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het Geert is. Ze heeft haar date toch al eerder gezien? Als ze toen had gezien dat het Geert was, dan was ze vast en zeker afgehaakt. Daarbij... volgens mij was ze aan het appen en dat kan niet met de telefoon van Geert. Uiteraard kan hij nog een andere hebben maar toch... het taalgebruik dat GS gebruikt past totaal niet bij Geert! Wat is zijn motief?

Danny, lijkt me niet toch? Hebben Emma en Danny elkaar gezien? Ik heb een paar keer Thuis gemist dus ik weet dat niet zeker. Het lijkt mij allemaal vrij stug!

Mja mijn veronderstelling dat het Jens wel eens kan zijn is minstens zo uit de lucht gegrepen.

Het zou best wel eens Rosa kunnen zijn die zich ter pletter heeft gereden. Judith en Tom kunnen zo rap niet terug gekeerd zijn. Ze reed inderdaad als een lamme maar dat zegt niks.

Wat irritant dat we nog zo lang moeten wachten op het vervolg!
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 258 keer
Is bedankt: 382 keer

Berichtdoor Caligula » di 03 jun 2014, 15:36

Tja, dat vreemde telefoontje van Emma hé. Dat is echt niet verklaarbaar,zelfs niet met de beste hersenspinsels en ik geef toe, je hebt er heel wat! :angel:
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor k de vis » di 03 jun 2014, 15:37

Kwast schreef:Volgens mij was dat ene telefoontje van Emma met haar moeder te kort om te kunnen traceren.

precieze locatie kan natuurlijk niet, maar de telecommaatschappij moet toch kunnen zeggen met welke mast deze verbonden was volgens mij.
Danny, lijkt me niet toch? Hebben Emma en Danny elkaar gezien? Ik heb een paar keer Thuis gemist dus ik weet dat niet zeker.

Eind oktober begint danny meer in beeld te komen in de serie, altijd in de Frens. het is rond deze tijd dat Emma gitaarlessen begint te volgen bij Jens. tijdens deze lessen komt ze in contact met chatter guitarstar (link met gitaar) ; gitaarstar is er voor emma, hij zegt dat ze voor Jens moet gaan, dit loopt (uiteraard) op een sisser af, bij het naar buiten lopen verliest ze haar portomonee, die Danny zal vinden en terug geven (contact). Gui Tarstar is er weer voor haar in de chat en zegt dat ze beter verdient (triest vogeltje troosten). ondertussen spreekt Danny nog eens met Paulien af maar dat loopt op een sisser af, later in die aflevering gaat Emma uit de kleren op commando. etc

Mja mijn veronderstelling dat het Jens wel eens kan zijn is minstens zo uit de lucht gegrepen.

dat kan ik niet ontkennen

Het zou best wel eens Rosa kunnen zijn die zich ter pletter heeft gereden.

dat kan echt iedereen zijn mijn gedacht.... (wel bizar dat een bende ramptoeristen ons volledige zicht wegnemen)
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Caligula » di 03 jun 2014, 15:43

Het zou idd iedereen kunnen zijn,dat is waar. Rosa, Geert,Frank.
Ik mik op Rosa omdat die het meest out of her comfortzone leek, maar goed,juist maar een idee hé.
Ik hoop dat het niet Frank is wat anders gaat hij verdomme te laat komen aan die vijver.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor k de vis » di 03 jun 2014, 15:51

Caligula schreef:Ik hoop dat het niet Frank is wat anders gaat hij verdomme te laat komen aan die vijver.

wanneer frank op het eind in beeld komt zie je water en hoor je zwanengezang, dus hij zal wel in de buurt van de vijver zijn (en vermoedelijk op tijd komen om peggy&lucas te redden)

als ik moet gokken op wie in die wagen zit zou ik nog voor Geert gaan op dit moment
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Caligula » di 03 jun 2014, 16:11

Ik hoop ook dat de Frank op tijd komt.
Wat het ongeval betreft mik ik toch op Rosa.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor tvx1 » di 03 jun 2014, 16:13

k de vis schreef:
tvx1 schreef: En hoe kan je weten dat Geert ook niet meer in de Ardennen is? Zo wellicht vind ik dat niet.

dit is idd een goed punt..... ik denk dat Geert z'n moeder opgenomen werd in het ziekenhuis, maw zijn taak zit er daar op, dus kwam hij terug naar Thuisdorp..... ik weet ook niet zeker hoe Danny kan weten dat geert niet meer in de ardennen zit, een mogelijke piste is dat hij een gps verklikker aanbracht op z'n wagen toen hij de gsm ging dumpen. een andere optie is dat hij Emma naar Geert laat bellen om hem naar huis te lokken........ pure speculatie uiteraard, maar meer kan ik op dit moment niet doen. deze specualatie is er trouwens enkel om dat vreemde telefoontje van emma te kunnen verklaren
Als Odette in het ziekenhuis opgenomen is, is het niet meer dan logisch dat hij daar ook naartoe is. Dan "zit zijn taak er niet op" en zou hij zeker niet naar huis zijn gegaan. En al zeker niet als een halvegare... Als Gui Tarstar een GPS-verklikker zou gaan steken zijn, dan zou hij het precieze adres van Odette moeten weten. Dat Emma wist dat Geert naar de Ardennen was zou Emma heel misschien wel kunnen geweten en verteld hebben, maar ik zie echt niet hoe zij ook het precieze adres zou kunnen weten. "De Ardennen" zijn nu ook niet zó klein. Ik kan zelfs niet bedenken hoe zij het feit dat hij bij zijn moeder is zou kunnen weten. Deze theorie hangt duidelijk met haken en ogen aan elkaar.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 433 keer
Is bedankt: 553 keer

Berichtdoor Caligula » di 03 jun 2014, 16:22

Idd,tvx1 heel deze speculatie hangt met haken en ogen aan mekaar.
Nogmaals, en ik geef toe tot vervelens toe, waar haalt Emma verdorie die Tf vandaan. Nog altijd geen sluitend antwoord.
Zoiets van: ik denk, ik veronderstel enz...
Ik denk echt dat dit een belangrijk punt is.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen