Thuis online bekijken

Re: Thuis online bekijken

Berichtdoor Poolaapje » vr 18 okt 2013, 17:27

Als ze er €50 voor kunnen vragen, betekent dat ook dat er mensen zijn die dat ervoor willen betalen, anders was de prijs wel wat lager geweest.
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 44 keer
Is bedankt: 55 keer

Berichtdoor satine » vr 18 okt 2013, 17:41

Die 50 euro was voor een seizoensfinale van jaren geleden, misschien is een recente aflevering niet zo duur?
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1326 keer
Is bedankt: 2968 keer

Berichtdoor exsencon » vr 18 okt 2013, 18:29

Geef me nu eens echt een goede reden waarom een oude aflevering duurder zou moeten zijn dan een recente. Ze hebben alles, het is alleen maar uit de kast te halen, ja. Omdat het niet in de bovenste schof ligt? Komaan zeg. En gewoon zoveel vragen voor één enkeling die dat perse wil dat is pure afzetterij. Iedereen weet dat. Ik had hem verdomme de hele aflevering gratis geschonken als ik ze ook maar had kunnen vinden.
exsencon

Berichtdoor Poolski » vr 18 okt 2013, 18:35

50 euro voor een aflevering van Thuis, ook al is het een (oude) seizoensfinale, 50 euro vind ik inderdaad schandalig. :boo:
Poolski
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor satine » vr 18 okt 2013, 18:36

Ik zeg niet dat ik het logisch vind, maar ik werk niet bij Een... ;)
Persoonlijk vind het getuigen van weinig klantvriendelijkheid, om zo veel te vragen voor 1 aflevering.
En eigenlijk: om wat dan ook te vragen voor een aflevering.
Ik kan me niet voorstellen dat dit bedrag gerechtvaardigd kan worden.

(ziet nu in gedachten een man in stofjas dagenlang zoeken in de kelders met de archieven naar die ene aflevering... dat is toch niet meer van deze tijd?) :angel:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Poolski » vr 18 okt 2013, 18:43

satine schreef:Ik kan me niet voorstellen dat dit bedrag gerechtvaardigd kan worden.

Als je het maar weet, 50 euro, hallo. Wie gaat dat nu trouwens voor een aflevering van Thuis geven. :boo: Ze zijn daar een vijs kwijt en meer dan één. :whistle:

satine schreef:(ziet nu in gedachten een man in stofjas dagenlang zoeken in de kelders met de archieven naar die ene aflevering... dat is toch niet meer van deze tijd?) :angel:

Als dat hun reden zou zijn zou dat ook ronduit belachelijk zijn. :whistle:
Poolski
Nog geen rang

Gebande gebruiker

Berichtdoor satine » vr 18 okt 2013, 18:50

Poolski schreef:Als dat hun reden zou zijn zou dat ook ronduit belachelijk zijn

Werkuren kosten natuurlijk veel geld.
Maar ik kan me niet voorstellen dat het in het hedendaagse digitale tijdperk nog zo gaat. :D
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Poolski » vr 18 okt 2013, 19:09

Een videoband uit de archiefkasten halen, dat noem ik liever werkseconden, :mrgreen: en die zijn zeker geen 50 euro waard. :mrgreen:
Poolski
Nog geen rang

Gebande gebruiker

Berichtdoor exsencon » vr 18 okt 2013, 21:14

satine schreef:Ik zeg niet dat ik het logisch vind, maar ik werk niet bij Een... ;)
Persoonlijk vind het getuigen van weinig klantvriendelijkheid, om zo veel te vragen voor 1 aflevering.
En eigenlijk: om wat dan ook te vragen voor een aflevering.
Ik kan me niet voorstellen dat dit bedrag gerechtvaardigd kan worden.

(ziet nu in gedachten een man in stofjas dagenlang zoeken in de kelders met de archieven naar die ene aflevering... dat is toch niet meer van deze tijd?) :angel:

Ha, Satine wat ben je toch prachtig! Ik had het nooit zelf zo goed kunnen samenvatten. Kiss.
Maar dit gezegd zijnde brengt het ons natuurlijk geen stap verder hé.
exsencon

Berichtdoor Poolski » vr 18 okt 2013, 22:14

Kortweg, het is schandalig. :boo:
Poolski
Nog geen rang

Gebande gebruiker

Berichtdoor tvx1 » za 19 okt 2013, 00:33

In zo'n seizoensfinale komt natuurlijk wel wat muziek aan bod en daar moet één natuurlijk auteursrechten op betalen. Dat speelt zeker mee in die hoge prijs.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 433 keer
Is bedankt: 553 keer

Berichtdoor Poolski » za 19 okt 2013, 00:35

Toch geen 50 euro, dat zou eveneens zeer dure muziek zijn dan. :mrgreen:
Poolski
Nog geen rang

Gebande gebruiker

Berichtdoor Luc » ma 21 okt 2013, 14:52

Die fragmenten op youtube heb ik gezocht, maar die zijn vooral van scènes met Luc Bomans.
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor Poolski » ma 21 okt 2013, 18:35

Maar toch niet voor 50 euro. Ik blijf dat een prijs vinden om van om te vallen. :whistle:
Poolski
Nog geen rang

Gebande gebruiker

Berichtdoor Amiche » za 26 okt 2013, 14:26

Ik heb enkel gevonden dat er vpn oplossingen zijn om de geo-blocks (alleen in bep.regio te gebruiken) van uitzending gemist of 'player' (zoals bbc) te omzeilen. Dat werkt dus enkel als tv zenders deze programma's echt online zetten - niet als ze het via hun digi-box e.d. doen. De NL zenders en ook RTL b.v. hebben hun uitzending gemist op een website, zo ook BBC en hier RTE (Ierse tv) en div. grote channels in de US. Als je zonder vpn o.i.d. iets wilt bekijken wordt je geblocked - en dat blijkt dus oplosbaar te zijn. Zucht, dat zal dus niet helpen bij programma's van Canvas of VRT.

Verder heb ik eerder al eens geschreven dat ik mogelijk vids kan uploaden naar een website, waar anderen deze van kunnen downloaden als ze de link per email krijgen - en dan maak je het feitelijk niet openbaar. Maar ik ben niet in staat om elke dag op te nemen en de vid dan om te zetten naar een uploadbaar file; ik heb de apparatuur er niet voor om dat soepel te doen. Ik zou hooguit af en toe een aflev.kunnen doen. Heb dus ook respect voor diegenen die dat al die jaren zo trouw hebben bijgehouden. (ik heb momenteel weer BVN, maar het tijdstip van uitzending is niet erg gelukkig, dus ik zie thuis niet elke dag).
Als de vid gemaakt wordt door iemand die wel kan uploaden en als die dan de link i.p.v. er op het forum over schrijven het via pm zou melden zou je mogelijk iets kunnen doen. Maar door er hier over te babbelen is het feitelijk al openbaar en wat belet de VRT om een forumlid aan te maken en die te laten pm-en om erachter te komen dat aflev. worden aangeboden en via allerlei technische snufjes de 'uploader' te vinden en aan te pakken.

Weet je, ik word er zo moe van dat bedrijven als VRT zoveel tijd en moeite (en kosten) willen besteden om politie te spelen, terwijl hun core business is programma's te maken voor een bep. publiek en te zorgen dat die worden aangeboden conform de moderne wijze van uitzenden en genieten. Waarom mag iemand in Argentinie of Dubai niet meekijken, zefs niet al ze bereid zijn er iets aan te besteden? Het feit dat men creatieve oplosingen zoekt is tenslotte omdat het niet anders kan. Doe daar dan gvd iets aan, i.p.v. fans als criminelen te beschouwen! Grrrrrrr.
Sorry, als ik erover begin word ik vanzelf weer steeds kwader. Ik gun het mede-fans in het buitenland zo, want ik weet dat dit soort dingen (een klein stukje 'thuis') soms zo belangrijk kunnen zijn - hoe aangepast je ook bent aan je nieuwe land.
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 232 keer
Is bedankt: 252 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen