Wat vond je van de seizoensfinale

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Wat vond je van de seizoensfinale

Berichtdoor ILoveDidi » vr 15 jun 2018, 08:36

ikke schreef:
Ik kan mij echt niet inbeelden dat je auto in brand vliegt omdat je de gracht eens wil uitkuisen, vooral niet als je daar al een hele tijd stilstaat.
Was er niet een lekkage aan die auto die door de warmte van de motor is ontvlamd? De auto rookte ook al van bij het begin dus er was ergens wel al een ontsteking[/b]

Juist dat maakt van die ontploffing een lachtertje. Ze toonden heel duidelijk dat de auto aan het roken was. En toch voerde Waldek doodleuk een discussie voerde met Mayra. DAT WAS EEN GROTE BLUNDER.
Eerst iedereen in veiligheid brengen, eerste hulp bieden, de hulpdiensten bellen ... Zelfs mensen die nog nooit een EHBO-cursus volgden weten dat.

Ja klopt en daar was Waldek precies in het begin mee bezig, tot Mayra daar met haar gezever en zielig gedoe tussen kwam. Ik had in waldek zijn plaats Zoë genomen en zijn vertrokken. De hulpdiensten zijn onderweg dus waarschijnlijk gaan zij hun 3 proberen redden. Dan is het nog maar de vraag wie het overleeft
ILoveDidi
Nog geen rang

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 15 keer

Berichtdoor marijntje » vr 15 jun 2018, 11:02

Een super zwakke finale, zowel qua script als geloofwaardigheid.
Alhoewel ik een trouwe thuiskijker ben, had ik gisteren het gevoel dat zelfs Sturm der Liebe ( al een tijdje afgehaakt )nog geloofwaardiger was.
De ene karaktermoord na de andere wordt er de laatste tijd gepleegd.Gelukkig dat de acteurs zo goed zijn.
Hopelijk worden de volgende seizoenen de kijkers iets ernstiger genomen en wordt er minder getwijfeld aan ons
verstandelijk niveau. Sorry.
marijntje
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor Robin23 » vr 15 jun 2018, 13:13

Oei, ben ik dan één van de enigen die het goed vond?

* Iedere scène had wel iets belangrijks en was niet als opvulling erin gestoken (mits veel kleffe scènes tussen Rosa & Steven naar het einde toe, maar oké).
* Het was dit jaar geen 45 min saai en de laatste 5 actie waarop we het vervolg nog niet weten. Het was nu vanaf het begin actie met de scènes tussen Rosa en Steven. Alsook is de aflevering bvb niet geëindigd met Leo valt op de grond en botsing tussen twee auto's. We hebben ook al gezien dat Marianne Leo heeft gevonden alsook Dat Waldek, Mayra & Zoë momenteel ongedeerd zijn.
* De opeenvolging van sommige scènes deden soms je hoofd volledig in verwarring brengen: Stan die wegrijdt met de brommer met daaropvolgend de auto-scènes waarbij je denkt dat er iets met Stan gaat gebeuren, dan Britney die een auto tegenkomt waarbij je denkt dat ze Mayra of Waldek gaat vinden maar niet gebeurt,...
* Verrassende wendingen zoals Kobe & Peter, ik zag het niet aankomen. Alsook het ongeval van Leo. Oké, wanneer Leo alleen in het advocatenkantoor moest wachten, had je wel door dat er iets ging gebeuren. Toch bleef het spannend om naar te kijken.

Oké, soms was het wat voorspelbaar, maar het is nog steeds THUIS hé, das altijd voorspelbaar. Ik ben al blij dat er toch enige spanning en goede opbouw in de seizoensfinale zat, want met de afleveringen voor de seizoensfinale had ik niet gedacht dat dit ging lukken.

Op naar seizoen 24.
(Nu hopen dat niet alles rap rap wordt afgehandeld in het volgend seizoen: dat de kus effectief tot verwarring zorgt en dat de hernieuwe moeder-dochterrelatie effectief blijft duren en niet gewoon was om een mooi seizoenseinde te hebben).
Robin23
Nog geen rang

Berichtdoor NotG » vr 15 jun 2018, 13:17

marijntje schreef:Een super zwakke finale, zowel qua script als geloofwaardigheid.
Alhoewel ik een trouwe thuiskijker ben, had ik gisteren het gevoel dat zelfs Sturm der Liebe ( al een tijdje afgehaakt )nog geloofwaardiger was.
De ene karaktermoord na de andere wordt er de laatste tijd gepleegd.Gelukkig dat de acteurs zo goed zijn.
Hopelijk worden de volgende seizoenen de kijkers iets ernstiger genomen en wordt er minder getwijfeld aan ons
verstandelijk niveau. Sorry.

Ik kan me er alleen maar bij aansluiten.
Volgens mij zijn de scenaristen volledig de kluts kwijt hoe alles nu verder moet met Thuis.
Moesten we daarvoor een heel seizoen lang wachten, om zo een zwakke finale te krijgen? Plots alles in orde tussen Marianne en An, Paulien die zwanger is, Rosa terug met Steven, en dan die idiote kus met Peter...

Nog maar gezwegen van alle toevalligheden... Waldek rijdt op dezelfde baan als Mayra, Britney passeert toevallig aan de vijver, ...
Thuisdorp is maar 3 straten groot blijkbaar en andere mensen wonen er precies niet meer.

Wij zijn hier sterk aan het twijfelen om af te haken nu.
NotG
Nog geen rang

Is bedankt: 2 keer

Berichtdoor GIL » vr 15 jun 2018, 13:58

Ik ben al een heel tijdje afgehaakt als "thuis kijker" doch uit zuiver masochistisch frustratie oogpunt wou ik de eindgeneriek van deze seizoens finale niet missen temeer dat de verkiezing van 'thuis' als domste en onrealistische programma van het afgelopen televisie jaar weinig aan verbeelding overliet.En gelijk hadden ze,wat een troebele soep,wat een afgang. ,wat een afknapper en wat een bevestiging dat dit beter de allerlaatste aflevering aller tijden had geweest .Dat sommige "acteurs" niet de eer aan zichzelf houden om uit deze serie te stappen begrijp ik niet ,dit is nog erger dan een exemplaar van Dag Allemaal of Story . :boo:
GIL
Nog geen rang

Berichtdoor Nickos » vr 15 jun 2018, 14:21

Robin23 schreef:Oei, ben ik dan één van de enigen die het goed vond?

* Iedere scène had wel iets belangrijks en was niet als opvulling erin gestoken (mits veel kleffe scènes tussen Rosa & Steven naar het einde toe, maar oké).
* Het was dit jaar geen 45 min saai en de laatste 5 actie waarop we het vervolg nog niet weten. Het was nu vanaf het begin actie met de scènes tussen Rosa en Steven. Alsook is de aflevering bvb niet geëindigd met Leo valt op de grond en botsing tussen twee auto's. We hebben ook al gezien dat Marianne Leo heeft gevonden alsook Dat Waldek, Mayra & Zoë momenteel ongedeerd zijn.
* De opeenvolging van sommige scènes deden soms je hoofd volledig in verwarring brengen: Stan die wegrijdt met de brommer met daaropvolgend de auto-scènes waarbij je denkt dat er iets met Stan gaat gebeuren, dan Britney die een auto tegenkomt waarbij je denkt dat ze Mayra of Waldek gaat vinden maar niet gebeurt,...
* Verrassende wendingen zoals Kobe & Peter, ik zag het niet aankomen. Alsook het ongeval van Leo. Oké, wanneer Leo alleen in het advocatenkantoor moest wachten, had je wel door dat er iets ging gebeuren. Toch bleef het spannend om naar te kijken.

Oké, soms was het wat voorspelbaar, maar het is nog steeds THUIS hé, das altijd voorspelbaar. Ik ben al blij dat er toch enige spanning en goede opbouw in de seizoensfinale zat, want met de afleveringen voor de seizoensfinale had ik niet gedacht dat dit ging lukken.

Op naar seizoen 24.
(Nu hopen dat niet alles rap rap wordt afgehandeld in het volgend seizoen: dat de kus effectief tot verwarring zorgt en dat de hernieuwe moeder-dochterrelatie effectief blijft duren en niet gewoon was om een mooi seizoenseinde te hebben).

Je bent absoluut niet alleen. Ik sluit mij volledig aan bij wat je zegt. Ik vond de seizoensfinale wel degelijk goed. In vergelijking met die van 2017 vond ik het zelfs briljant :D.

Ik ben vooral blij dat we volgend seizoen eindelijk af zijn van die 'wat zijn we toch een tof gezinnetje' scènes tussen Waldek en Mayra. Na al die maanden had ik er echt genoeg van.
Gebruikers-avatar
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 165 keer

Berichtdoor Christel » vr 15 jun 2018, 14:31

Hoewel mijn mening over de gebeurtenissen in de seizoensfinale helaas niet veel positiever is dan de meeste meningen in dit topic, en ik daar dan ook geen heel uitgebreide duit over in het zakje ga doen (daar schiet geen mens wat mee op), kon ik het toch niet laten om hier even op te reageren...:

line2018 schreef:In Nederland heet het dat je niet naar een Belgische soap moet kijken want dat het allemaal ( op een uitzondering na) lelijke vrouwen en mensen zijn die niet kunnen acteren ( ook op enkele na). Conclusie : over en out. Of huur eindelijk ervaren scenaristen en laat de soap wat meer aansluiten op de werkelijkheid en geloofwaardigheid. Waarom kan men dat in Nederland en niet in België?

Als Nederlandse ben ik jaren geleden juist naar THUIS beginnen kijken omdat het een soap was die geloofwaardig was en waarin goede acteurs, mensen van vlees en bloed neerzetten. Dit in plaats van gepolijste Barbiepoppen die nog geen enkele zin tekst geloofwaardig uit hun mond kregen.
Ik heb het altijd een heel warme serie gevonden, waarvan ik jarenlang echt genoten heb.

En hoewel de huidige verhaallijnen mijn ding niet zijn, wat ik echt heel erg jammer vind en wat mij het afgelopen seizoen regelmatig heeft doen twijfelen om misschien maar af te haken, zijn het juist de acteurs die ervoor gezorgd hebben dat ik dat niet kan, en dus ook niet gedaan heb. Ook gisteren weer tijdens de seizoensfinale, heb ik mezelf een paar keer bewust gerealiseerd dat het misschien onzin is wat ze ons voorschotelen, maar dat het wel met verve gebracht wordt.
En lelijke vrouwen? Het kan aan mij liggen, maar daar denk ik toch echt volledig anders over...

Dat wilde ik toch even kwijt, want ook al heb ik echt wel ooit commentaar op de dingen die gebeuren in Thuis, ik vind dat de acteurs echt alle lof verdienen.
Iets wat ik in een Nederlandse soap echt niet beter heb kunnen ontdekken, dus die volg ik dan ook niet (meer)... :nope:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3692 keer
Is bedankt: 2370 keer

Berichtdoor pnele » vr 15 jun 2018, 14:50

Robin23 schreef:Oei, ben ik dan één van de enigen die het goed vond?

Op naar seizoen 24.

Ik ben blij dat er toch nog iemand is die er hetzelfde over denkt als ik. Ik vond het ook 1 van de betere finales van de afgelopen jaren. Geen idiote vragen als 'wie heeft het gedaan?' en dergelijke waar we het antwoord toch al op weten. Er waren naar mijn mening toch wel enkele verrassende wendingen in het verhaal.
- Iedereen ging er van uit dat Mayra ging wegvluchten met (of zonder) Zoë, dat gebeurde ook maar dan kwam dat auto-ongeluk toch wel als een verrassing. Hierbij zagen we ook dat ze allemaal (voorlopig toch) nog leven. Eventjes dacht ik van 'oei, nu is er geen cliffhanger meer'. Maar dan kwam dat vuur. En nu is het wachten op wat verder gebeurt.
- Die kus tussen Kobe en Peter zag k ook al langer aankomen, maar toch weet ik niet wat ik ervan moet denken. Is het nu echt of gewoon in een opwelling in combinatie met de wijn?
- De aanval van Stan op Leo zag ik ook niet aankomen. Op het moment dat Leo alleen was, dan wel. Maar voor de aflevering begon wist ik echt niet dat er zoiets ging gebeuren.

Dusja, ik kijk wel uit naar volgend seizoen en ben heel benieuwd naar wat er nog allemaal te gebeuren staat.
Gebruikers-avatar
pnele
Nog geen rang

Heeft bedankt: 18 keer
Is bedankt: 45 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 15 jun 2018, 15:26

@ Line2018
Ik ben ook Nederlandse en kijk toch echt al een poosje naar Thuis. Van de onzin die hier geschreven wordt over hoe wij in Nederland denken over de Vlaamse soap heb ik totaal geen weet.
Wat een ongelofelijk nonsens.Ik vraag me echt af hoe je daaraan komt.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1850 keer
Is bedankt: 1703 keer

Berichtdoor tvx1 » za 16 jun 2018, 09:22

NotG schreef:Nog maar gezwegen van alle toevalligheden... Waldek rijdt op dezelfde baan als Mayra, Britney passeert toevallig aan de vijver, ...
Thuisdorp is maar 3 straten groot blijkbaar en andere mensen wonen er precies niet meer.

Wij zijn hier sterk aan het twijfelen om af te haken nu.

Dat was allemaal niet toevallig. Waldek reed in volle vaart naar huis en Mayra reed net van diezelfde plaats weg. Goed mogelijk dat ze dan op de zelfde baan in tegengestelde richting onderweg zijn. En Britney was niet toevallig aan de vijver. Ze was Peter achterna gegaan om hem naar eigen zeggen een grote verrassing te bezorgen.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 566 keer

Berichtdoor Tiboko » za 16 jun 2018, 10:53

tvx1 schreef:Dat was allemaal niet toevallig. Waldek reed in volle vaart naar huis en Mayra reed net van diezelfde plaats weg. Goed mogelijk dat ze dan op de zelfde baan in tegengestelde richting onderweg zijn.

Uiteraard. Véél te veel toeval is net dat wanneer ze elkaar op die kilometers lange baan kruisen, juist dàn Mayra zich omdraait om Zoë een tutje te geven. Je hebt meer kans om de lotto te winnen dan dat zoiets voorkomt. Bovendien is van beide auto's uiteraard net die van Mayra degene die in de gracht belandt. En dan stapt Waldek in de (smeulende?) auto om eventjes een dialoogje te houden over "hoe het zover is kunnen komen met hun relatie". Huh??

Dit heeft inderdaad een zeer hoog "sturm der liebe" gehalte. Stel je voor. Hulpverlener stapt bij slachtoffer in de auto en begint een babbel over wat haar emotioneel overkomen is de laatste tijd. Intussen komt er rook uit het voertuig...

Moderator bericht:
Graag geen spoilers in deze topics.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor Omega » za 16 jun 2018, 16:14

notG schreef:Dat was allemaal niet toevallig. Waldek reed in volle vaart naar huis en Mayra reed net van diezelfde plaats weg. Goed mogelijk dat ze dan op de zelfde baan in tegengestelde richting onderweg zijn. En Britney was niet toevallig aan de vijver. Ze was Peter achterna gegaan om hem naar eigen zeggen een grote verrassing te bezorgen.

Mayra vluchtte van huis weg. Waldak kwam van de creche en reed naar huis. Dan is het wel degelijk een te groot toeval dat ze elkaar op dezelfde weg op kruisen én net op dat moment Mayra een fataal uitwijkmanoeuvre maakt.
Omega

Berichtdoor ikke » za 16 jun 2018, 16:26

Omega schreef:
notG schreef:Dat was allemaal niet toevallig. Waldek reed in volle vaart naar huis en Mayra reed net van diezelfde plaats weg. Goed mogelijk dat ze dan op de zelfde baan in tegengestelde richting onderweg zijn. En Britney was niet toevallig aan de vijver. Ze was Peter achterna gegaan om hem naar eigen zeggen een grote verrassing te bezorgen.

Mayra vluchtte van huis weg. Waldak kwam van de creche en reed naar huis. Dan is het wel degelijk een te groot toeval dat ze elkaar op dezelfde weg op kruisen én net op dat moment Mayra een fataal uitwijkmanoeuvre maakt.

Ok, een te groot toeval en het toeval wil dat de scenaristen beslisten om dit te te groot toeval toch de ether in te sturen.
Daar zullen nog geen duizend negatieve commentaren hier ook maar iets aan kunnen veranderen.
Stop met zagen, er zijn al zo weinig bomen...
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1771 keer
Is bedankt: 1669 keer

Berichtdoor ikke » za 16 jun 2018, 16:28

Teveel dingen die nu op 't laatst gebeurden, en daarbij de vraag waarom de vorige afleveringen zo traag en saai waren met heel af en toe iets dat 't herinneren waard was.
Maar ik heb toch genoten van de seizoensfinale. Moet ik mij nu schamen?
Stop met zagen, er zijn al zo weinig bomen...
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1771 keer
Is bedankt: 1669 keer

Berichtdoor martha » za 16 jun 2018, 16:38

Neen Ikke, je moet je helemaal niet schamen. Je bent een echte thuisfan of niet. Ik heb tot nu toe niet willen reageren omdat ik iedere keer misselijk werd van al die negativiteit hier op het forum :sick: Pas op : geen kwaad woord over de trouwe forummers die gans het voorbije seizoen hun licht hebben doen schijnen over de personages en verhaallijnen maar wel de andere die hier nooit (meer) kwamen of zich zelfs speciaal registreerden om hun gal te spuwen. Voila, dit moest er ook eens uit.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 446 keer
Is bedankt: 715 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen