Wat vond je van de seizoensfinale

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Wat vond je van de seizoensfinale

Berichtdoor Nickos » do 14 jun 2018, 21:23

Na een heel wisselvallig en traag vooruit kabbelend (dat is toch mijn mening) 23ste seizoen van Thuis is het vanavond eindelijk ten einde gekomen.

Het seizoen trok op niets maar ik vond de seizoensfinale wel heel sterk eerlijk gezegd. Eindelijk nog is een slotaflevering waarin er effectief sprake was van spanning (in tegenstelling tot vorig jaar).

Nu vraag ik mij af of ik die seizoensfinale goed vond omdat die van vorig jaar zo slecht was of omdat die effectief ook goed was. Ik ben dus benieuwd naar de mening van de andere mensen hier.
Gebruikers-avatar
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 165 keer

Re: Wat vond je van de seizoensfinale

Berichtdoor Tsds » do 14 jun 2018, 21:44

Mee eens! Ik vond het ook spannend.
Tsds
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor tisaltijdiets » do 14 jun 2018, 21:47

Ik vond de seizoensfinale een zware teleurstelling. Ik denk oprecht dat ik nog nooit zo'n zwakke finale gezien heb. Dat gedoe rond de zoon van Jorens zwemcoach is totaal niet interessant als je de serie secrets niet volgt. Ik wist zelfs niet waarover en over wie ze het hadden. Het enige pluspuntje is voor mij de scène tussen Leo en Stan. Dat is het enige dat mij (een klein beetje) nieuwsgierig maakt naar volgend seizoen.
tisaltijdiets
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 8 keer

Berichtdoor Billie » do 14 jun 2018, 22:02

Mijn mening over de seizoensfinale is dat ze toch opmerkelijk meer uitgebalanceerd was dan die van vorig jaar. Emotionele momenten, zoals het nieuws van de positieve zwangerschapstest van Paulien en het verhelderende gesprek tussen Ann en Marianne, afgewisseld met (lichte) spanning, zoals het auto-ongeluk van Waldek en Mayra. En ook een aantal verrassende scenes, met dan in het bijzonder de kus Kobe-Peter en het incident Leo-Stan...

De scenaristen mochten voor mij nog iets verrassender, iets creatiever uit de hoek komen en de spanning mocht ook nog wat meer worden opgedreven. Dikke pluim wel voor de beeldvoering, die bijzonder fris was!

Wat ik vooral hoop is dat volgend seizoen niet opnieuw een seizoen wordt van kabbelende verhaallijntjes, maar opnieuw een 'good old' Thuis-seizoen met pit, diepgaandere dialogen en wat meer suspense. Verhaallijnen komen niet meer tot ontwikkeling, er wordt van de hak op de tak gesprongen en personages worden ongeloofwaardig gemaakt, er zijn geen echte vetes meer, het ontbreekt aan een slechterik (genre Luc, Guy, Danny, Mike, ...).

Enfin, klinkt misschien allemaal wat negatief, maar ik blijf sowieso trouwe Thuis-kijker!
Billie
Nog geen rang

Heeft bedankt: 15 keer
Is bedankt: 23 keer

Berichtdoor Billie » do 14 jun 2018, 22:19

De grootste verrassing was eigenlijk nog dat er niets gebeurde met Julia :denk:
Billie
Nog geen rang

Heeft bedankt: 15 keer
Is bedankt: 23 keer

Berichtdoor Mandarijntje1 » do 14 jun 2018, 22:49

Ik was eigenlijk ook wel best teleurgesteld.
Andere jaren vind ik de finale zo spannend dat ik het heel even moet afzetten omdat ik het niet kan aanzien (ligt aan mij, kan niet zo goed tegen spanning en agressieve beelden). Dit jaar heb ik het gewoon kunnen uit kijken en ineens dacht ik: ooh is het al gedaan? Was het dit?
Mandarijntje1
Nog geen rang

Is bedankt: 3 keer

Berichtdoor Tiboko » do 14 jun 2018, 23:38

Ik weet dat het niet makkelijk is, maar ook na een snertseizoen zou de finale toch enig niveau mogen halen, maar dit was echt ronduit zwak.

Veel herhalingen van eerdere voorvallen (autocrash, brand, het "accident" met Leo...) terwijl het voor de rest allemaal redelijk gemakzuchtig was (met als uitschieter de kus tussen Kobe en Peter. Dit zag je al maanden aankomen, want waarom anders is Kobe altijd zo gecrispeerd in de buurt van de dames), het gedoe met Jorens laptop & Jacques, dat Paulien net zwanger zou blijken in de finale, dat Ann en Marianne het weer eens zouden bijleggen, zelfs de toestand met Rosa en Steven is héél vergezocht en ongeloofwaardig.

Die man is een waardeloze jojo die elke dag van mening verandert, zoals andere mensen van ondergoed :thumbdown:
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 5 keer
Is bedankt: 156 keer

Berichtdoor heidiw » do 14 jun 2018, 23:41

Billie schreef:De grootste verrassing was eigenlijk nog dat er niets gebeurde met Julia :denk:

Inderdaad!
Voor de rest flauw, langdradig, zo saai dat ik mij zelf aan die visput waande en een totaal ongeloofwaardig einde. Ik kan mij echt niet inbeelden dat je auto in brand vliegt omdat je de gracht eens wil uitkuisen, vooral niet als je daar al een hele tijd stilstaat.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 439 keer
Is bedankt: 718 keer

Berichtdoor ILoveDidi » do 14 jun 2018, 23:45

heidiw schreef:
Billie schreef:De grootste verrassing was eigenlijk nog dat er niets gebeurde met Julia :denk:

Inderdaad!
Voor de rest flauw, langdradig, zo saai dat ik mij zelf aan die visput waande en een totaal ongeloofwaardig einde. Ik kan mij echt niet inbeelden dat je auto in brand vliegt omdat je de gracht eens wil uitkuisen, vooral niet als je daar al een hele tijd stilstaat.

Was er niet een lekkage aan die auto die door de warmte van de motor is ontvlamd? De auto rookte ook al van bij het begin dus er was ergens wel al een ontsteking
ILoveDidi
Nog geen rang

Heeft bedankt: 8 keer
Is bedankt: 22 keer

Berichtdoor Omega » vr 15 jun 2018, 00:40

Hoe groot is de kans dat Waldek en Mayra op dezelfde weg rijden en Mayra net op het moment dat ze Waldek kruist een uitwijkmanouvre maakt. Precies, onbestaande. Dat gevoel had ik in het algemeen bij de finale. Het is allemaal nogal vergezocht en ongeloofwaardig. Dat Leo ongelukkig valt van een klein duwtje is ook klein. En die kus Peter-Kobe is ook iets dat zeer voorstelbaar is. Peter zal zich terugtrekken en het incident zal gewoon afgedaan worden als een zatte bui.

Trouwens: geen Frank en Simon. Ik denk dat het lang geleden is dat die geen verhaal hadden in de seizoensfinale.
Omega

Berichtdoor Kwast » vr 15 jun 2018, 01:23

Ik ken afleveringen van American Dad die realistischer waren. Wat een ongein. Opeens is alles tussen Ann en moeke koek en ei. Na al die haat die Ann gespuwd heeft. Komt ze nog aanzetten met cakejes ook.

Mayra die van weghelft wisselt omdat ze niet oplet en dat toevallig Waldek ontmoet en BAM in panne rijdt. Auto in de hens. Want rook. Kan ook de koelvloeistof op de warme motor zijn maar goed. Waldek die niet snapt dat je een autoruit niet in het midden aan gort moet slaan maar in het hoekje.

Vervolgens een hele conversatie begint met zijn ex want hé nu we hier toch zijn. Iemand een koekje erbij?

Nancy die als een kind van 12 hartjes kleeft met slappe teksten. Nancy, jij mag nooit meer de Tina lezen. Dat mens wordt nooit volwassen.

Peter en Kobe die gaan zoenen. Als dat is wat wijn uit 2011 met je doet, liefjes, drink geen wijn uit 2011

Steven en Rosa die opeens weer gelukkig samen zijn door middel van een simpele kattenbel van Kobe en iets te nassen...

Waldek die de hulpdiensten heeft gebeld maar het kindje niet uit de auto haalt. Nee, start even een onderonsje met die lijpe bitch. Zou ik ook doen als de nood aan de man was.

Kortom volslagen ruk.

Volgens mij waren de schrijvers ten tijde van het schrijven van de finale poepeloere zat of kacheltje stoned. Of beiden anders kom je niet tot zoiets.

Dokters die hun patiënten bellen omdat ze niet zijn komen opdraven. Ze privé bellen...

Het wordt steeds gekker.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 316 keer
Is bedankt: 445 keer

Berichtdoor line2018 » vr 15 jun 2018, 02:03

Zoals steeds ongeloofwaardig. Steven en Rosa: wat is Steven labiel in de liefde en mag Kare misschien eens de lieve vrouw die ze aan het worden was in haar rol voortzetten, en niet welk vergif gaat ze nog in de relatie gooien tussen Steven en Rosa. Intellectuelen moeten niet altijd als oversekste bitch worden afgebeeld. Onze cafe madam die nu mater dolorosa is geworden na een bitch te zijn geweest is erover met Steven, die zal wel liever een type Karen hebben als ze ook een hart heeft met charme en uitstraling. Kobe en Peter= ongeloofwaardig, al vind ik niets verkeerd aan homo zijn.
Leo en weglopende Stan typisch trucje van Thuis, geen getuigen kan men in volgend seizoen maanden op voortborduren al zal de rechtzaak zich binnen de 2 maanden voltrekken ( in welk land leven wij?) of ,krijgt hij probatie zoals Kobe wat volstrekt onmogelijk is.
Onmiddellijk zwanger zijn na 1e IVF hoogst onwaarschijnlijk. Kortom thuis is een zeer slecht geschreven surrealistische soap en is als een kwalijk sprookje. Dringend kapper nodig en gooi er de beter uitziende mens niet uit maar hou ze erin. In Nederland heet het dat je niet naar een Belgische soap moet kijken want dat het allemaal ( op een uitzondering na) lelijke vrouwen en mensen zijn die niet kunnen acteren ( ook op enkele na). Conclusie : over en out. Of huur eindelijk ervaren scenaristen en laat de soap wat meer aansluiten op de werkelijkheid en geloofwaardigheid. Waarom kan men dat in Nederland en niet in België?
line2018
Nog geen rang

Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor ikke » vr 15 jun 2018, 07:40

Ik kan mij echt niet inbeelden dat je auto in brand vliegt omdat je de gracht eens wil uitkuisen, vooral niet als je daar al een hele tijd stilstaat.
Was er niet een lekkage aan die auto die door de warmte van de motor is ontvlamd? De auto rookte ook al van bij het begin dus er was ergens wel al een ontsteking[/b]

Juist dat maakt van die ontploffing een lachtertje. Ze toonden heel duidelijk dat de auto aan het roken was. En toch voerde Waldek doodleuk een discussie voerde met Mayra. DAT WAS EEN GROTE BLUNDER.
Eerst iedereen in veiligheid brengen, eerste hulp bieden, de hulpdiensten bellen ... Zelfs mensen die nog nooit een EHBO-cursus volgden weten dat.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1839 keer
Is bedankt: 1765 keer

Berichtdoor ikke » vr 15 jun 2018, 07:46

Kwast schreef:Ik ken afleveringen van American Dad die realistischer waren. Wat een ongein. Opeens is alles tussen Ann en moeke koek en ei. Na al die haat die Ann gespuwd heeft. Komt ze nog aanzetten met cakejes ook.

Mayra die van weghelft wisselt omdat ze niet oplet en dat toevallig Waldek ontmoet en BAM in panne rijdt. Auto in de hens. Want rook. Kan ook de koelvloeistof op de warme motor zijn maar goed. Waldek die niet snapt dat je een autoruit niet in het midden aan gort moet slaan maar in het hoekje.

Vervolgens een hele conversatie begint met zijn ex want hé nu we hier toch zijn. Iemand een koekje erbij?

Nancy die als een kind van 12 hartjes kleeft met slappe teksten. Nancy, jij mag nooit meer de Tina lezen. Dat mens wordt nooit volwassen.

Peter en Kobe die gaan zoenen. Als dat is wat wijn uit 2011 met je doet, liefjes, drink geen wijn uit 2011

Steven en Rosa die opeens weer gelukkig samen zijn door middel van een simpele kattenbel van Kobe en iets te nassen...

Waldek die de hulpdiensten heeft gebeld maar het kindje niet uit de auto haalt. Nee, start even een onderonsje met die lijpe bitch. Zou ik ook doen als de nood aan de man was.

Kortom volslagen ruk.

Volgens mij waren de schrijvers ten tijde van het schrijven van de finale poepeloere zat of kacheltje stoned. Of beiden anders kom je niet tot zoiets.

Dokters die hun patiënten bellen omdat ze niet zijn komen opdraven. Ze privé bellen...

Het wordt steeds gekker.

WAUW, dit is de perfecte omschrijving het het seizoenseinde van de eeuw! :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1839 keer
Is bedankt: 1765 keer

Berichtdoor nounake » vr 15 jun 2018, 07:49

Er moest een finale zijn : la voilà ! Ze hebben er zomaar wat van alles ingelapt !
Plots moest er veel gebeuren want anders hadden ze geen finale ... :boo: :boo: :boo: :boo: :boo:
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5837 keer
Is bedankt: 778 keer

Volgende

Keer terug naar Thuis Algemeen