Wat vond je van de seizoensfinale?

Re: Wat vond je van de seizoensfinale?

Berichtdoor ikke » za 24 jun 2017, 07:11

lord F. schreef:Kan je niet ieder jaar alles voorspellen wat er gaat gebeuren? ;-)
De remedie: met geen al te hoge verwachtingen kijken.

Heb ik gedaan! :yup: :yup:
Stop met zagen, er zijn al zo weinig bomen...
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1771 keer
Is bedankt: 1668 keer

Berichtdoor ikke » za 24 jun 2017, 07:16

lord F. schreef:Ik vond het nog meevallen. Heb al slechtere seizoensfinales gezien.
Maar ik heb dan ook nooit hoge verwachtingen van een seizoensfinale.

Ikke ook niet: hoe meer er op voorhand wordt gezegd en geschreven dat het een ****seizoenseinde zal worden, hoe sceptischer ikke ben.
In die zin ben ik helemaal niet verrast. 't Was zoals ik verwacht had. :yup: Het seizoen is ten einde, en in september begint een nieuw thuisseizoen?
Van mij mogen ze stoppen eind mei.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor nounake » za 24 jun 2017, 07:18

Ik ben zwaar teleurgesteld !Waarom roepen ze toch telkens weer dat dit jaar DE grote suspense zal zijn .....
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5751 keer
Is bedankt: 762 keer

Berichtdoor ikke » za 24 jun 2017, 07:20

nounake schreef:Waarom roepen ze toch telkens weer dat dit jaar DE grote suspense zal zijn .....

Omdat er nog altijd meer dan voldoende mensen zijn die dat geloven. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Tiboko » za 24 jun 2017, 13:04

Een tweede keer gekeken, gisteren met de vrouw en nu met het dochtertje dat gisteren op een feestje was.

Ondanks dat het niet zo spannend & spetterend was, toch weer knap gedaan (ik bedoel dan van de acteurs, vooral Ann Pira vond ik uitstekend), de cliffhanger was vrij zwak - maar de opbouw naar het einde toe was redelijk. Alleen duurde het veel te lang voor het van een "gewone" aflevering naar een "finale" ging.

Eigenlijk pas toen Julia in het verhaal kwam met haar bezoekje aan Luc.

De scenes met Nancy & Dieter en Steven & Karin hadden ook zeker wat korter kunnen zijn, want daarin zat echt niks nieuws of spannends, het had dus ook op de normale 25' gekund.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor hannanaske » za 24 jun 2017, 13:22

Ik ga volledig akkoord met Lord F. Ik vond het niet geweldig & ik vond het absoluut ook niet slecht.
Ze kunnen ook niet elk jaar een brandje stichten of een hele zaal vol thuispersonages gijzelen (ik zeg maar iets) want dan wordt het ook afgezaagd...en daarbij weet je ook dat het wel allemaal zal meevallen anders is er geen Thuis meer als al deze personages komen te overlijden. :lol: Liever af en toe een beetje bescheiden houden kan geen kwaad, maar da's mijn gedacht.

Persoonlijk vond ik dit slot zelfs véél beter dan vorig jaar. Toen Tom binnenkwam wanneer Marianne dreigde te stikken in een kussen had ik ook niet gedacht dat Leah Thijs de serie zou verlaten. En behalve dat kan ik me ook niet veel meer herinneren van wat er vorig jaar nog gebeurd is. Nu zit ik toch al met een pak meer vragen hoor.

Nu vermoed ik wel dat Waldek het ook allemaal gaat overleven, maar door wie wordt hij gegijzeld?
Julia kan toch moeilijk bij Luc & bij Waldek zijn? Of heeft Julia Luc laten liggen in de veronderstelling dat hij dood was en dan naar Waldek gevlucht? Of is het iemand anders bij Waldek? Mayra misschien omdat zij graag het kindje alleen wil hebben? Want waar moest ze nu plotseling zo dringend naartoe?

En zijn we dan al zo zeker dat Sandrine ontvoerd werd door oma Marinanne? Ook Julia kan er misschien iets mee te maken hebben? Wraak nemen op Mayra & Waldek misschien?

Ik denk niet dat Olivia zwanger zal zijn van Lowie, zoals hier al eerder werd gesuggereerd. Het is niet omdat Olivia weer wat vriendelijker doet tegen Lowie dat ze hem terug ziet zitten. Ik vraag me eerder af wat er eigenlijk gebeurd is voor Arne terugkwam uit Zwitserland. Heeft Olivia alleen maar sterren zitten tellen tijdens die nacht met Kobe of is er daar misschien iets meer gebeurd?
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gebruikers-avatar
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 124 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor Kimmeke » za 24 jun 2017, 13:46

Zeg niet dat het de slechtste ooit was ... maar Ik blijf er toch bij dat ik het maar een aflevering vond die even goed in een gewone werkweek kon uitgezonden worden en zal eind Augustus alweer vergeten zijn wat er gebeurd is ... (waarschijnlijk al eerder)
Gebruikers-avatar
Kimmeke
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 784 keer
Is bedankt: 220 keer

Berichtdoor martha » za 24 jun 2017, 17:19

Eerlijk : vrijdag 16 juni vond ik veel spannender dan gisteren. Maar omdat de aangekondigde seizoensfinale overal in de pers en de media (gisteren gans de dag op de nationale radio's, ja zelfs studio Brussel) alom aanwezig was waren ook mijn verwachtingen niet zo hoog. Heb ook de seizoensfinale gisteren 2 x gezien (1x rechtstreeks en daarna de opgenomen versie samen met de dochter die naar een etentje geweest was 's avonds) en zo zag ik de 2de keer toch détails waar ik de eerste keer overheen gekeken had. Zoals het feit dat Olivia ipv met Arne een terrasje te doen nog naar Luc moest : dus die zal Luc vinden en alarm slaan. Ook het feit dat Simonne (die trouwens een hele mooie jurk aanhad :thumbup: ) direct haar (auto)sleutels en handtas nam nadat Tim en collega langs waren geweest wat bij mij het vermoeden rijst dat zij achter de ontvoering van Waldek zit. Immers, Julia had nog wel iets te doen zoals ze naar Paulientje belde maar ik denk niet dat het is om Waldek kopje kleiner te maken en waar zou Julia een auto vandaan hebben ? Simonne heeft wel een auto. En ik denk niet dat Marianne Sandrientje heeft ontvoerd : die zou ipv zachtjes te kloppen heel hard bonzen op de deur en roepen "Mayra, doe open, ik weet dat je er bent" of .... ze heeft Mayra zien buiten gaan, dat kan ook. En ik had ook gedacht dat Judith Tom en Karin ging betrappen. Al met al veel stof om na te denken maar echt spectaculair was inderdaad de seizoensfinale niet.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 447 keer
Is bedankt: 717 keer

Berichtdoor satine » za 24 jun 2017, 23:50

Wat mijn vooral opviel was het nummer 'Mad World' van Gary Jules doorheen de hele aflevering. :romance-heartstiny:

Verder vond ik het een goede aflevering, maar niet de 'spannende finale' die ons was beloofd.
Zoals anderen reeds zeiden: de aflevering van vorige week vrijdag was spannender en had een veel betere cliffhanger.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1549 keer
Is bedankt: 3484 keer

Berichtdoor spike » zo 25 jun 2017, 11:39

satine schreef:Wat mijn vooral opviel was het nummer 'Mad World' van Gary Jules doorheen de hele aflevering. :romance-heartstiny:

Inderdaad : goeie muziekkeuze.
Prachtsong in een middelmatige seizoensfinale.
Voor wie het nummer nog eens wil beluisteren, met tekst : Mad World
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. ( Groucho Marx )
Gebruikers-avatar
spike
Nog geen rang

Heeft bedankt: 37 keer
Is bedankt: 38 keer

Berichtdoor GIL » zo 25 jun 2017, 15:45

Deze finale was de spiegel van het ganse seizoen,zwakke verhaallijnen,flauwe en onlogische situaties ,weinig spankracht en ga zo maar door.
Wat wel de laatste afleveringen naar voor kwam was de puike acteursprestatie van de figuur Julia ,daar hebben we mogen proeven van de mogelijkheden die deze actrice in zich draagt en zeker in deze horror situaties is zij ongemeen goed in deze rol kunnen groeien.
Finaal een finale die nooit een finale was ! enige waardig te vermelden wapenfeit,we zijn weeral een jaar ouder !!! :bye:
GIL
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 15 keer

Berichtdoor Guapa » ma 26 jun 2017, 11:21

Seizoensfinale ? Zo spannend dat ik het voor mezelf niet een de moeite vind om binnen 2 maanden weer af te stemmen .
herhaling 12 van fc de Kampioenen is zelfs nog spannender.
Als de inspiratie van de schrijvers nu echt op is , mannen stop dan op het moment dat het not enigzins draaglijk is . deden ze ook met dallas, paradijsvogels, noem maar op .
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 36 keer

Berichtdoor ikke » ma 26 jun 2017, 13:04

Guapa schreef:
Als de inspiratie van de schrijvers nu echt op is , mannen stop dan op het moment dat het not enigzins draaglijk is . deden ze ook met dallas, paradijsvogels, noem maar op .

De inspiratie van Dalles en C° was ook al op vóór ze er eindelijk mee stopten.
MAW, 't was ook al een tijdje niet meer "draaglijk".
In schoonheid eindigen zit er niet meer in. Ik hoop, zoals ik al meerdere seizoenen doe, dat het zal beteren... :mrgreen:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » ma 26 jun 2017, 13:55

Ga ik waarschijnlijk ook gewoon weer doen in September als het nieuwe seizoen begint; hopen dat het betert. :mrgreen:

De seizoensfinale was bijna wat ik ervan verwachtte na alle heisa in de media dat het de spannendste ooit zou worden, maar voelde me toch nog een beetje teleurgesteld achteraf. Ik had er al niet veel van voor, maar vond het al bij al nog saaier en voorspelbaarder dan ik al dacht dat het zou gaan zijn.

Zelf heb ik sowieso niks met seizoensfinales en cliffhangers, omdat ik niet zo van opgeklopte actie en extreme situaties hou (doe mij maar liever een heel mooi geacteerde scène), dus wat mij betreft hoeven ze me op die manier toch niet over te halen om in september weer te kijken. Ik kijk liever naar wat ik er doorheen het seizoen van vond, en ik moet eerlijk toegeven dat ik het afgelopen seizoen zo "dunnetjes", saai en oninteressant vond, dat ik mezelf sowieso regelmatig heb afgevraagd waarom ik in vredesnaam nog kijk...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3692 keer
Is bedankt: 2370 keer

Berichtdoor Kimmeke » ma 26 jun 2017, 14:03

Eens met ikke en christel
Al verschillende jaren zeg ik nu stop ik met kijken maar op 1 of andere kan ik het toch niet laten :)
Gebruikers-avatar
Kimmeke
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 784 keer
Is bedankt: 220 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen