Wat vond je van de seizoensfinale?

Wat vond je van de seizoensfinale?

Berichtdoor Crackers » vr 23 jun 2017, 21:41

Hier kun je alles kwijt over de seizoensfinale en hoe je denkt dat het nu verder zal gaan.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Re: Wat vond je van de seizoensfinale?

Berichtdoor jeuken » vr 23 jun 2017, 21:50

Misschien moet je er een paar vragen aan linken die mensen dan kunnen beantwoorden om te zien hoe anderen denken dat het verder gaat?
In het genre van:
1) wie heeft Waldek ontvoerd
2) Wat gaat er met Luc gebeuren, sterven of?
3) Waar is Sandrine (wie heeft haar meegepakt)?
4) Is Olivia zwanger? (en van wie?, dat zie ik ook nog gebeuren dat het niet van haar lief is, maar van lowie)
5) Gaat Tom terug iets met Karin krijgen en zijn huwelijk alsnog op het spel zetten?
6) ...

Zo de meest belangrijke cliffhangers
jeuken
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 5 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » vr 23 jun 2017, 22:05

Zoals gevreesd waren de naar gewoonte opgeklopte aankondigingen van de finale erg zwaar overroepen. Zo te lezen ben ik bijlange niet alleen met deze mening. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170623_02939224
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 594 keer
Is bedankt: 1142 keer

Berichtdoor Crackers » vr 23 jun 2017, 22:08

De seizoensfinale was die naam gewoon niet waardig. Misschien zit Sandrientje nu op een stoeltje naast haar papa Wally.
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » vr 23 jun 2017, 22:22

Dit leek meer op een standaard vrijdagaflevering midden in een seizoen. In tegenstelling tot vorig jaar heb ik niet zoiets van 'was het al maar september.'
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 160 keer

Berichtdoor Kimmeke » vr 23 jun 2017, 22:29

Flauwe seizoensfinale ben zelfs blij dat het voor 2 maanden gedaan is
Kimmeke
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 784 keer
Is bedankt: 220 keer

Berichtdoor lord F. » vr 23 jun 2017, 23:18

Ik vond het nog meevallen. Heb al slechtere seizoensfinales gezien.
Maar ik heb dan ook nooit hoge verwachtingen van een seizoensfinale.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor Crackers » vr 23 jun 2017, 23:18

Ik vond het spannender waar de eerste Stoel van 1000 Zonnen staat dan de finale van Thuis.
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » vr 23 jun 2017, 23:26

Het ware wel beter geweest dat we direct te weten gingen gekomen hebben dat Julia Waldek gekidnapt heeft.
Dat ware beter geweest als cliffhanger.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Dr. Wijnants » vr 23 jun 2017, 23:41

Waar is de tijd van Ter Smissen dat in brand stond en vrijwel iedereen nog binnen was? Dat was nog eens een echte cliffhanger... :roll:
Dr. Wijnants
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 5 keer

Berichtdoor Tiboko » vr 23 jun 2017, 23:42

lord F. schreef:Het ware wel beter geweest dat we direct te weten gingen gekomen hebben dat Julia Waldek gekidnapt heeft.
Dat ware beter geweest als cliffhanger.

Ne zware Pool van pakweg 85 kilo (bovendien dronken) die Julia op haar eentje de auto insleurt en daarna een kelder naar beneden draagt ? Dan moet ze toch wel hulp gekregen hebben he, misschien wel van Luc of Cois :dance:

Dit gezegd zijnde, één van de minst goeie finales van de laatste tien jaar toch. Alles wat gebeurde kon je van ver zien aankomen. Dat Olivia al dan niet zwanger is, dat Marianne boos naar Mayra zou trekken (en daar Sandrine weereens alleen aantrof), dat Julia weer iets met haar koekskes ging uitsteken (waar zit dat personeel toch, geen enkele keer dat ze er was kwam er iemand binnen, misschien zit Luc ook in die kelder), dat ze de schuld in Lowies schoenen gaan schuiven (want hij is de enige die die middag bij zijn pa was, zogezegd), dat Eddy Frank voor vijf stuivers (= bezoekrecht) ging verraden.

De enige vraag die mij rest is of Simonne bij het complot tegen Waldek betrokken is of niet. Wat er met Mariannes 50 000 euro zal gebeuren kan me worst wezen, het gaat tenslotte om monopoly money :)))
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 116 keer

Berichtdoor lord F. » vr 23 jun 2017, 23:46

Kan je niet ieder jaar alles voorspellen wat er gaat gebeuren? ;-)
Je moet de reacties op de vorige seizoensfinales maar eens nalezen. Ieder jaar wordt er hier geschreven dat het de slechtste seizoensfinale ooit is. :-)
De remedie: met geen al te hoge verwachtingen kijken.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Lolplayer » za 24 jun 2017, 01:44

Het stelde mij ook teleur.

Toen de eindtitel in beeld kwam, dacht ik ook van " was dit het nu" ?

Die scene met Julia had vroeger mogen stoppen wanneer ze haar handschoenen aandeed, zodat de kijker de zomer kon ingaan met het gedacht dat ze hem ging wurgen ofzo.

Die scene van Waldek had verder mogen gaan, er had gerust een paar schoenen in beeld mogen komen of twee paar van de dader(s) of desnoods een vage stem of het geluid van een kettingzaag 8).
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 15 keer
Is bedankt: 79 keer

Berichtdoor tvx1 » za 24 jun 2017, 01:48

lord F. schreef:Kan je niet ieder jaar alles voorspellen wat er gaat gebeuren? ;-)
Je moet de reacties op de vorige seizoensfinales maar eens nalezen. Ieder jaar wordt er hier geschreven dat het de slechtste seizoensfinale ooit is. :-)
De remedie: met geen al te hoge verwachtingen kijken.

Inderdaad. Ik kijk zelfs al een aantal jaren naar de seizoensfinales zonder enige verwachting en dat helpt echt. Ik vond het eigenlijk al bij al een goeie seizoensfinale. Net omdat ze deze keer besloten hebben om het bescheiden te houden. Dat respecteer ik enorm. Het hoeft niet altijd explosief te zijn of een spectaculair onrealistische brand bevatten of een hoge mortaliteit te hebben. Neen, dat ze besluiten om simpelweg de lopende verhaallijnen met open einde af te ronden. Ik vond het ook origineel dat ze de spanning wat hebben verdeeld over de laatste twee vrijdagen. En voor we met z'n allen schreeuwen dat dit de allerflauwste slotaflevering ooit was, moeten we toch ook eens naar het verleden kijken. De allereerste seizoensfinale had als enige spannende moment Frank die zijn vijand Robert Vercammen een vuistslag gaf. De finale van het derde seizoen bevatte zelfs enkel en alleen een rechtszaak en eindigde compleet zonder cliffhanger. Dan was er ook nog een seizoensfinale die als enige vraag overhield: "Gaat Eva nu trouwen met Jan of niet". En zo waren nog seizoensfinale waar het maar om één ding draaide. De flauwste vind ik trouwens nog steeds die met de Ierse huwelijksreis van Çois en Julia. Dat gezegd zijnde had deze seizoensfinale ook zeker zijn minpunten. Zo vind ik het bijvoorbeeld simpelweg triestig dat zo ons nu voor de derde keer in vijf jaar opgescheept hebben met de vraag of Luc blijft leven of niet. Dat is iets wat ik minstens vijf jaar (en liefst zelfs tien) achterwege zou gelaten hebben. Maar we blijven toch ook met wat interessante vragen achter. Waar is Frank naartoe? In welke toestand bevindt Olivia zich? Hoe loopt het af met Waldek? Wat is er met Sandrine gebeurd?
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 560 keer

Berichtdoor Santiago » za 24 jun 2017, 04:39

Waarom zou Marianne de deur openlaten van Mayra haar appartement? Dat zou toch een beetje raar zijn vind ik.

Verder vond ik het niet zo slecht als de meeste zeggen. Het enige wat wel jammer was, is dat we uiteindelijk nog geen antwoorden hebben. Had toch gehoopt dat we in die laatste scene een soort tease zouden krijgen. Zou wel leuk geweest zijn als het iemand was die we totaal niet zagen aankomen.

Tja, Mayra, Rosa of Julia? Ik weet het niet.
Santiago
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Volgende

Keer terug naar Thuis Algemeen