Praatgrage Thuis-fan gezocht!

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Praatgrage Thuis-fan gezocht!

Berichtdoor Mirke Kist » do 18 mei 2017, 16:11

Hallo!

Ik ben Mirke Kist, radiomaker, en ik ben op zoek naar een praatgrage thuis-fan in de buurt van Antwerpen die in mijn microfoon alles kan vertellen over de zwangerschap van Simonne, het klooster en de reünie met haar dochter Sam. Dit is een verhaallijn van een tijdje terug, maar ik zou het liefst iemand spreken die het nog in geuren en kleuren kan vertellen.

Ik weet dat er ook een boek over is geschreven: Ongewenst. Maar het is voor mij belangrijk om te weten wat er in de serie gebeurde, op tv. Hoe zag het klooster eruit? Van wie raakte Simonne zwanger? Wanneer was dit precies op tv? Op dit soort vragen zoek ik antwoorden.

Heb je zin om mij te helpen en heb je het verhaal nog helder, stuur dan een reactie en dan neem ik contact met je op!
Veel dank al!
Mirke Kist
Mirke Kist
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Re: Praatgrage Thuis-fan gezocht!

Berichtdoor ikke » do 18 mei 2017, 20:09

Mirke Kist schreef:Hallo!

Ik ben Mirke Kist, radiomaker, en ik ben op zoek naar een praatgrage thuis-fan in de buurt van Antwerpen die in mijn microfoon alles kan vertellen over de zwangerschap van Simonne, het klooster en de reünie met haar dochter Sam. Dit is een verhaallijn van een tijdje terug, maar ik zou het liefst iemand spreken die het nog in geuren en kleuren kan vertellen.

Ik weet dat er ook een boek over is geschreven: Ongewenst. Maar het is voor mij belangrijk om te weten wat er in de serie gebeurde, op tv. Hoe zag het klooster eruit? Van wie raakte Simonne zwanger? Wanneer was dit precies op tv? Op dit soort vragen zoek ik antwoorden.

Heb je zin om mij te helpen en heb je het verhaal nog helder, stuur dan een reactie en dan neem ik contact met je op!
Veel dank al!
Mirke Kist

Bij mijn weten kwam dit enkel in het boek aan bod.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1431 keer
Is bedankt: 1339 keer

Berichtdoor satine » vr 19 mei 2017, 09:26

Inderdaad, er is over die hele periode niets op tv geweest.
De vader van het kind was Kristof, ook daar is alleen maar 1 keer een vage foto van getoond:
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/ar ... -nog.dhtml

En in de zoektocht van Sam naar haar moeder zijn er een paar gastpersonages opgedoken - nonnen die vroeger in dat tehuis werkten.
Maar het klooster zelf? Zegt mij niks in ieder geval.
Dus op tv is er over gepraat, maar weinig (tot niets) getoond over die periode.

Edit: de verhaallijn over Sam die op zoek gaat naar haar moeder was op tv in het voorjaar van 2015.
Laatst bijgewerkt door satine op vr 19 mei 2017, 13:07, in totaal 1 keer bewerkt.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1220 keer
Is bedankt: 2750 keer

Berichtdoor tvx1 » vr 19 mei 2017, 12:40

Volgend mij was het zelfs geen klooster, maar een opvangtehuis dat door nonnen werd gerund.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 429 keer
Is bedankt: 535 keer

Berichtdoor Crackers » vr 19 mei 2017, 12:50

Dan zal het een kort radio-interview zijn :razz:

Voor welke radiozender is dat?
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 375 keer
Is bedankt: 647 keer

Berichtdoor Mirke Kist » ma 22 mei 2017, 13:56

Dag allemaal.
Ik werk voor de VPRO, de Nederlandse radio.
Maar dit helpt al enorm! Jullie bedoelen dat er enkel over het verleden en de zwangerschap van Simonne is gepraat? Er werden geen flashbacks gebruikt? De reden waar ik dit wil weten is dat er een oudere mevrouw is wiens verhaal lijkt op het verhaal van Simonne, en ik probeer er achter te komen of ze het misschien op tv heeft gezien, en als haar eigen geschiedenis is gaan navertellen (ze is licht dementerend). Dus het is belangrijk voor mij om te weten wat er precies over werd verteld en getoond.
Mirke Kist
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor pnele » ma 22 mei 2017, 14:10

Mirke Kist schreef:Dag allemaal.
Ik werk voor de VPRO, de Nederlandse radio.
Maar dit helpt al enorm! Jullie bedoelen dat er enkel over het verleden en de zwangerschap van Simonne is gepraat? Er werden geen flashbacks gebruikt? De reden waar ik dit wil weten is dat er een oudere mevrouw is wiens verhaal lijkt op het verhaal van Simonne, en ik probeer er achter te komen of ze het misschien op tv heeft gezien, en als haar eigen geschiedenis is gaan navertellen (ze is licht dementerend). Dus het is belangrijk voor mij om te weten wat er precies over werd verteld en getoond.

Het is zo dat dit gedeelte van het leven van Simonne kort is aangehaald in de reeks maar voornamelijk in het boek beschreven wordt. Veel details werden er niet gezegd in de reeks.

Alleen het deel van hoe ze in dat 'klooster' terecht kwam en welke rol Yvette en Angèle hebben gespeeld in het verhaal zijn verteld geweest. Flashbacks kwamen hierbij niet aan bod.
pnele
Nog geen rang

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 5 keer

Keer terug naar Thuis Algemeen