Vragenlijst over thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Vragenlijst over thuis

Berichtdoor LeonieThomasMore » za 15 apr 2017, 18:37

Dag iedereen,
zoals eerder al gezegd doen wij onderzoek naar thuis.
jullie zouden ons heel erg helpen door deze vragenlijst in te vullen.

https://thomasmore.qualtrics.com/jfe/fo ... ExdKJg3BvD

Bedankt!!!!!!
LeonieThomasMore
Nog geen rang

Heeft bedankt: 5 keer
Is bedankt: 1 keer

Re: Vragenlijst over thuis

Berichtdoor annekeHU » za 15 apr 2017, 18:53

Sorry, maar ik zie niet in waarom een jongere van 14 en een volwassene van 35+ niet geschikt zouden zijn, om op deze vragen antwoord te geven. Ik vraag me trouwens af hoeveel van de plusminus 30 echt actieve forummers hier, in deze categorie van 15 tot 35 vallen?
Enige duiding omtrent het waarom van deze leeftijdsgrenzen zou voor mij heel welkom zijn!
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 280 keer
Is bedankt: 404 keer

Berichtdoor LeonieThomasMore » za 15 apr 2017, 19:03

Dag annekeHU
Wij weten natuurlijk niet welke leeftijden hier op het forum zitten.
Dus we kunnen het maar posten.
De leeftijdgrenzen zijn er om gericht onderzoek te kunnen doen naar die specifieke doelgroep.
Goed onderzoek kan pas als de doelgroep klein is.
We zeggen niet dat een andere doelgroep niet interessant is. Wss zelfs interessanter. Maar daar gaat het niet om.
Maar we doen onderzoek per doelgroep omdat je dan het beste resultaat hebt.
We willen alleen bij deze doelgroep de antwoorden weten. Omdat die volgens onderzoek van één, het meeste online actief zijn. En onze opdracht is om onderzoek te doen bij de mensen die het meest online actief zijn.
LeonieThomasMore
Nog geen rang

Berichtdoor Duimelijntje » za 15 apr 2017, 19:14

Ingevuld :-)
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1282 keer
Is bedankt: 273 keer

Berichtdoor Lazylady » za 15 apr 2017, 21:52

Ook ingevuld.
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » za 15 apr 2017, 22:10

Ingevuld :thumbup:
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 579 keer
Is bedankt: 1128 keer

Berichtdoor Crackers » za 15 apr 2017, 23:00

Captain Cuckoo schreef:Ingevuld :thumbup:

Behoor jij wel tot de doelgroep? Ik had je namelijk jonger dan 14 ingeschat :mrgreen:

In principe zegt de poster van dit bericht op een beleefde manier dat de andere meningen de "onderzoekers" niet interesseert. De relevantie van dergelijk onderzoek lijkt me dan ook erg twijfelachtig, wat de uitkomst ervan ook moge zijn. Just my 2 cents.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 400 keer
Is bedankt: 688 keer

Berichtdoor annekeHU » za 15 apr 2017, 23:38

Ik vraag me echt af in hoeverre die onderzoekers rekening houden met het feit dat je online kan invullen wat je wil invullen, en dat kan dus behoorlijk anders zijn dan de waarheid!
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Berichtdoor Captain Cuckoo » zo 16 apr 2017, 08:57

Om de vragelijst in te vullen moet ge zelfs niet ingelogd zijn. Dus zelfs mensen die nooit kijken kunnen het resultaat van deze peiling ernstig vervormen.

Terzijde -en nog steeds op vriendelijke toon- merkte ik daar een licht economische ondertoon in de vragen?
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor LeonieThomasMore » zo 16 apr 2017, 10:33

Wij kunnen dat inderdaad niet controleren of het eerlijk wordt ingevuld,
maar wij doen nog op andere manieren onderzoek dan op deze manier dit is slechts een klein deel. En is ons onderzoek wel degelijk relevant.Voor wie hieraan moest twijfelen. Wij worden begeleid door docenten onderzoekers die al eerder onderzoek deden voor één. De andere meningen interesseren ons wel, maar het gaat over onderzoek uit die doelgroep, en dat is voor ons het belangrijkste. Het hangt idd af van de eerlijkheid van de mensen. Maar daar is een foutmarge op berekend die er daarna wordt afgetrokken. En waarom niet eerlijk zijn? Je helpt er ons mee dus waarom niet!
Alvast heel erg bedankt voor degene die het al hebben ingevuld!
LeonieThomasMore
Nog geen rang

Berichtdoor annekeHU » zo 16 apr 2017, 15:41

Sorry, het zal wel aan mij liggen.. maar ik blijf het een vreemd onderzoek vinden: Eerst zoekt men 15-35 jarige Thuiskijkers om samen te komen in Antwerpen, op 13 april om ideeën te verzamelen rond mogelijk nieuwe verhaallijnen, en dan weer komt men met een vragenlijst rond slechts 1 beperkt item van 1 personage... alsof Thuis niet meer is dan dat ene personage, en dat ene personage niet veel meer facetten heeft dan slechts dat ene item.
Ik hoop in ieder geval dat we ooit ( als het onderzoek is afgerond misschien ? ) meer te weten over het hoe en het waarom van dit onderzoek, en welke resultaten er al dan niet zijn uit voortgekomen. En of die resultaten lagen in de lijn van de verwachtingen van de onderzoekers , of er compleet mee in tegenstelling waren.
Ik ben uiteraard ook benieuwd of er inderdaad forumgebruikers effectief naar Antwerpen zijn gegaan, op 13 april en of het interessant was, of eerder saai. Waren er veel mensen, of kon je de deelnemers op de vingers van 1 hand tellen?
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Berichtdoor hannanaske » zo 16 apr 2017, 21:59

Voor de mensen die protesteren; je kunt ook de lijst invullen en eerlijk zijn over je leeftijd. Want bij geboortejaar kun je ook terug gaan tot in de jaren 70 of zelfs vroeger. Er wordt enkel gevraagd wat je van het personage kaat vindt en of je wafels zou willen kopen van haar.

Mij lijkt het dus dat deze studenten graag willen weten hoe jongeren tegenover transgenders staan en hoe tolerant ze zijn ten opzichte van een fictief personage en of dat gelijk opgaat met transgender personen in het echt. Of vergis ik mij?

Met enkel deze vragen kan ik me nauwelijks voorstellen dat het om het kijkgedrag bij thuis gaat.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 95 keer
Is bedankt: 671 keer

Berichtdoor lord F. » ma 17 apr 2017, 01:13

hannanaske schreef:Mij lijkt het dus dat deze studenten graag willen weten hoe jongeren tegenover transgenders staan en hoe tolerant ze zijn ten opzichte van een fictief personage en of dat gelijk opgaat met transgender personen in het echt. Of vergis ik mij?

Mij lijkt het helemaal niet over transgenders te gaan, maar is de vraag eerder of jongeren tussen 15 en 35 jaar die wafels gaan aanschaffen. :-)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 418 keer
Is bedankt: 971 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » ma 17 apr 2017, 08:53

lord F. schreef:
hannanaske schreef:Mij lijkt het dus dat deze studenten graag willen weten hoe jongeren tegenover transgenders staan en hoe tolerant ze zijn ten opzichte van een fictief personage en of dat gelijk opgaat met transgender personen in het echt. Of vergis ik mij?

Mij lijkt het helemaal niet over transgenders te gaan, maar is de vraag eerder of jongeren tussen 15 en 35 jaar die wafels gaan aanschaffen. :-)

Geef toe, mijn manier om exact diezelfde indruk te formuleren was subtieler :whistle:
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » ma 17 apr 2017, 12:07

Captain Cuckoo schreef:
lord F. schreef:

Geef toe, mijn manier om exact diezelfde indruk te formuleren was subtieler :whistle:

Jouw opmerking werd dan ook stilletjes genegeerd. ;)

Maar we gaan het positief houden. :)
@Leonie: als ik een tip mag geven, misschien toch net iets meer vragen stellen over Kaat en het thema transgenders vooraleer je overschakelt naar die wafels. Nu is de overgang iets té bruusk. :)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 418 keer
Is bedankt: 971 keer

Volgende

Keer terug naar Thuis Algemeen