Saaiste Thuis seizoen ooit?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Saaiste Thuis seizoen ooit?

Berichtdoor Renée » wo 05 okt 2016, 09:06

Wel Dr Wijnants ik kan het eigenlijk niet beter zeggen, het is SAAI. Eigenlijk zijn de laatste twee seizoenen al saai, maar vorig seizoen had je nog de verhaallijn Marianne en William, die wel veel te lang geduurd heeft, maar bon. Nu is er niets meer. Waar ik vroeger na een aflevering het gevoel had dat die heel kort was omdat er zoveel gebeurde ben ik nu meer met mijn smartphone bezig en is Thuis gewoon achtergrond geworden. Ik ben eigenlijk blij dat ik de enige niet ben die het zo saai vind. Het excuus dat het voor de scenaristen moeilijk is om er na 22 seizoenen nog spanning in te krijgen is maar flauw. Kijk naar buitenlandse soaps die al veel langer duren en waar meer (!!) in gebeurt dan in Thuis. Of kijk naar Familie, dat loopt ook al langer. Als ze geen inspiratie meer hebben moeten ze er maar de stekker uittrekken. En mensen die vragen of ik het dan beter kan? Wel ja, ik kan het veel beter dan wat er nu getoond wordt.
Renée
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 20 keer

Berichtdoor nounake » wo 05 okt 2016, 10:13

Ooit, in een ver verleden, keek ik naareen buitenlandse serie : "The bold and the beautyfull" Dat was pas saai ! Waarmee ik niet wil zeggen dat u geen gelijk hebt over de laatste afleveringen van Thuis .
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5497 keer
Is bedankt: 738 keer

Berichtdoor Lolplayer » wo 05 okt 2016, 14:56

En als er teveel in gebeurd, dan klagen de mensen dat het onrealistisch is :mrgreen:
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 14 keer
Is bedankt: 74 keer

Berichtdoor tvx1 » wo 05 okt 2016, 15:53

Ik heb alle begrip voor de kritiek, maar ik vind het toch wel veel te snel om nu al van het saaiste seizoen ooit te spreken. Het is amper één maand ver. Er moeten er nog acht (of negen) komen. Ik ben wel een kijker sinds seizoen 1 en ik kan mij toch niet herinneren dat in enig seizoen de spectaculairste gebeurtenissen reeds in de eerste maand of ons afgevuurd werden.
Laatst bijgewerkt door tvx1 op wo 04 jan 2017, 22:40, in totaal 1 keer bewerkt.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 430 keer
Is bedankt: 544 keer

Berichtdoor kittykattenfan » za 08 okt 2016, 01:04

Moderator bericht:
Geen spoilers in deze topics, ook niet met de spoiler-knop!
Die is enkel en alleeen bestemd voor het subforum 'Andere tv-programma's'.
Ik vind het echt vreselijk!
We stevenen alweer af op de zoveelste variant van de driehoeksverhouding (na Jenny-Frank-Simonne, Jenny-Frank-Rosa, Rosa-Walter-Marianne, Rosa-Jean-Pierre-Marianne, Luc-Simonne-Frank, Leontien-Luc-Isabel, Leontien-Luc-Marie, Eva-Jan-Werner, Eva-Maarten-Werner, Marie-Senne-Eva, Martine-muziekleraar-Eric, Jenny-Dré-Willy Plezier, Peggy-Tom-Bianca, Peggy-Peter-Femke, Peter-Femke-Nina, Peter-Femke-Raphael, Nancy-Waldek-Eddy, Nancy-buurvrouw-Eddy, Benny-Robbe-Peggy, Benny-Peggy-Carolien, Harry-Ingrid-Vader Clio, Jean-Pierre-Dré-Evelyne (moeder Marie), Ann-Mayra-Guy, Mo-Simonne-Frank, Leontien-Frank-Simonne, Jana-Bram-Paulien, Bram-Paulien-Jens, charité-Adam-Renzo, Yvette-vader Angele-Stany Love (aka vader Simonne), Femke-Tim-Peter, Lowie-Jana-Olivia, Yvette-Leo-Jenny, Rosa-Waldek-Kris, Marianne-Swerts-Walter Frans, Marianne-vader Mayra-Geert, Marianne-Geert-Helene, Marianne-Geert-Claire, Frank-Simonne-Veronique, Simonne-Frank-Herman, Kasper-Amber-Nona, Femke-Sam-Aisha, Femke-Youssef-Aisha, en dan vergeet ik er allicht nog een hele hoop.

Ik bedoel... kan je dan als scenarioschrijver niks beters verzinnen? Of de moeite doen om verhaallijnen die je opzet beter uit te diepen.
-Zoals de verhaallijn van Bob. Lijkt me een gemiste kans. Introduceer een verhaallijn waarin het uitkomt dat hij zijn broer of zus verloor op jonge leeftijd. Hierdoor verklaar je zijn moeders overbeschermd gedrag en kan je een basis uitwerken in zijn relatie met Jana (haar verlies van Jack gekoppeld aan zijn verlies van zijn broer of zus).

- De verhaallijn met Bennie is met veel enthousiasme onthaald. Waarom niet meer personages terugbrengen? Laat Nand bijvoorbeeld een jaar in België studeren en hem verblijven bij Rosa. Rosa terug een puber in huis. Leer Nand omgaan met de erfenis van zijn vader: agressieve buien en laat hem net iets ouder zijn dan Emma om hem genoeg personages te geven om mee te communiceren.

- Ik had het ook veel cooler gevonden hebben mocht Femke haar zwangerschap totaal genegeerd hebben, waarbij ze na negen maanden plots buikpijn krijgt op Lukas zijn verjaardag en compleet onverwacht bevalt, laat Nancy haar naar de spoed voeren en Peter net in het buitenland zijn. Bouw een verhaallijn op rond deze psychologische wel heel innemende gebeurtenis.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik mis de spannende verhaallijnen van 2 jaar terug.
Afbeelding
kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 4 keer
Is bedankt: 7 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » za 08 okt 2016, 09:02

kittykattenfan schreef:Moderator bericht:
Geen spoilers in deze topics, ook niet met de spoiler-knop!
Die is enkel en alleeen bestemd voor het subforum 'Andere tv-programma's'.

Ik vind het echt vreselijk!
-Zoals de verhaallijn van Bob. Lijkt me een gemiste kans. Introduceer een verhaallijn waarin het uitkomt dat hij zijn broer of zus verloor op jonge leeftijd. Hierdoor verklaar je zijn moeders overbeschermd gedrag en kan je een basis uitwerken in zijn relatie met Jana (haar verlies van Jack gekoppeld aan zijn verlies van zijn broer of zus).

- De verhaallijn met Bennie is met veel enthousiasme onthaald. Waarom niet meer personages terugbrengen? Laat Nand bijvoorbeeld een jaar in België studeren en hem verblijven bij Rosa. Rosa terug een puber in huis. Leer Nand omgaan met de erfenis van zijn vader: agressieve buien en laat hem net iets ouder zijn dan Emma om hem genoeg personages te geven om mee te communiceren.

- Ik had het ook veel cooler gevonden hebben mocht Femke haar zwangerschap totaal genegeerd hebben, waarbij ze na negen maanden plots buikpijn krijgt op Lukas zijn verjaardag en compleet onverwacht bevalt, laat Nancy haar naar de spoed voeren en Peter net in het buitenland zijn. Bouw een verhaallijn op rond deze psychologische wel heel innemende gebeurtenis.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik mis de spannende verhaallijnen van 2 jaar terug.

Als onverbeterlijke positivo blijf ik hopen dat de scenaristen die pistes achter de hand houden "voor later". Er zijn trouwens een karrevracht dergelijke onderwerpen die beter konden uitgediept worden in plaats van de zoveelste ziekenhuisopname, de zoveelste echtbreuk, en de zoveelste onverwachte familieband die ontdekt wordt.
Ach, allemaal verhaaltjes om naar uit te kijken in de komende twintig seizoenen :whistle:
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 578 keer
Is bedankt: 1122 keer

Berichtdoor Caligula » za 08 okt 2016, 15:05

De komende 20 seizoenen? Je bent echt een onverbeterlijke positivo! :whistle:
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5