Wat vond je van de seizoensfinale?

Re: Wat vond je van de seizoensfinale?

Berichtdoor jessie V. » za 25 jun 2016, 18:37

Fijn dat je de fouten gesignaleerd hebt rudidj. Jammer van die halsslag van Helene. Hadden ze even stil moeten leggen. Zo gebeurd. Net zo'n "blunder"als met de ogen van Marianne,.
Laatst bijgewerkt door jessie V. op za 25 jun 2016, 19:10, in totaal 1 keer bewerkt.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1724 keer
Is bedankt: 1537 keer

Berichtdoor Crackers » za 25 jun 2016, 18:46

Ik had gehoopt dat Eddy was ontsnapt.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Berichtdoor jessie V. » za 25 jun 2016, 18:53

Ik ook Crackers.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Linne » zo 26 jun 2016, 00:42

Als blijkt dat William de pijp uitgaat en zowel Marianne als Tom het overleven
dan alleen overweeg ik om verder te kijken en verder te verdragen :
De volslagen nutteloosheid en het kapsel van Olivia, de irritatie door Arne, de tranen en onderlip
van Simonne, de blote knieen van Sam, het achterstevoren petje van Adil, de streken van Toon,
de eindeloze situatie met Frank en de rolstoel met Luc, de simpelheid van Julia en heel Jana.
Die louche psycholoog en het altijd dubbele in Waldek, de stoppelbaard van Peter.
De schelle hoogtes in de stem van Judith, de domheid van Ann en heel Mayra.
Vermits Peggy weg zou zijn, ok.
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 265 keer
Is bedankt: 426 keer

Berichtdoor jessie V. » zo 26 jun 2016, 10:58

Dat is nogal wat! En toch heb je al die tijd nog gekeken?
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor spike » ma 27 jun 2016, 09:25

Er was een bloedstollende finale aangekondigd.
Helaas niets van gemerkt.
De dokters zeggen dat dat waarschijnlijk komt door de bloedverdunners die ik neem.
Spijtig. :(
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. ( Groucho Marx )
spike
Nog geen rang

Heeft bedankt: 37 keer
Is bedankt: 38 keer

Berichtdoor ikke » ma 27 jun 2016, 09:32

spike schreef:Er was een bloedstollende finale aangekondigd.
De dokters zeggen dat dat waarschijnlijk komt door de bloedverdunners die ik neem.

Je hebt het fout geïnterpreteerd; er werden heftige scènes aangekondigd, er werd niets gezegd/geschreven over bloed.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1561 keer
Is bedankt: 1490 keer

Berichtdoor Christel » ma 27 jun 2016, 09:46

Net als veel anderen hier, was ik ook niet echt kapot van de seizoensfinale. Veel te voorspelbaar (Hélène dood, William die terugkeert naar het ziekenhuis, Arne die nogmaals hetzelfde uithaalt met een bewusteloze Olivia), geforceerd (het gepamper van die CEO, Femke die loopt te flippen en vervolgens dat huwelijk wat er alsnog in een recordtijd komt) en onlogisch (Tom die de deur dichttrekt en een robbertje gaat vechten met William, terwijl zijn moeder ligt te zieltogen en duidelijk dringend medische hulp nodig heeft die hij maar hoefde te roepen).
Maar echt een uitzondering is dat niet. Seizoensfinales zijn sowieso mijn ding niet echt. Er wordt veel te krampachtig geprobeerd om "de spannendste aflevering ooit" neer te zetten.

Doe mij maar liever een paar mooi geacteerde, genuanceerde scènes waarin de verhaallijnen logisch zijn en het gedrag van de personages begrijpelijk is. Scènes die we het afgelopen seizoen naar mijn mening wat te weinig gehad hebben, en waarvan ik hoop dat we die in het aankomende seizoen weer wat meer gaan zien. :thumbup:
Dat is voor mij veel meer reden om in september gewoon weer te kijken, dan wat ze ons afgelopen vrijdag voorgeschoteld hebben... ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3151 keer
Is bedankt: 2104 keer

Berichtdoor spike » ma 27 jun 2016, 09:48

ikke schreef:
spike schreef:Er was een bloedstollende finale aangekondigd.

Je hebt het fout geïnterpreteerd; er werden heftige scènes aangekondigd, er werd niets gezegd/geschreven over bloed.

Ook van die heftigheid heb ik weinig gemerkt.
De dokters zeggen dat dat waarschijnlijk komt door de valium die ik neem.

Moderator bericht:
Dit is het topic van de seizoensfinale.
Voor persoonlijke ontboezemingen hebben wij het Offtopic-forum, daar mag naar hartelust gezeverd worden.

Gelieve hier ontopic te blijven.
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. ( Groucho Marx )
spike
Nog geen rang

Heeft bedankt: 37 keer
Is bedankt: 38 keer

Berichtdoor lord F. » ma 27 jun 2016, 10:01

Christel schreef:Maar echt een uitzondering is dat niet. Seizoensfinales zijn sowieso mijn ding niet echt. Er wordt veel te krampachtig geprobeerd om "de spannendste aflevering ooit" neer te zetten.

haha, ik heb ook nooit echt grote verwachtingen bij een seizoensfinale. :)
Nu goed ja, ze dienen om langlopende verhalen af te sluiten en zo nieuwe verhalen op te starten. Het gevaar als je al jaren kijkt is dat je die mechaniekjes van een soap iets te duidelijk begint te zien. Da's natuurlijk altijd de zwakte bij zo'n serie dat je zelden verrast wordt en dat de kwaliteit idd eerder in de kleinere scenes zit.

(en we worden ook verwend door andere goeie tv-series die dan wel verrassende twists kunnen brengen)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 984 keer

Berichtdoor jessie V. » ma 27 jun 2016, 10:26

De verwachtingen zijn altijd veel te hoog bij zo'n seizoenseinde. En inderdaad wordt de boel vaak geforceerd. Krampachtig is inderdaad het juiste woord. Maar dat is toch ondertussen wel bekend.
Laatst bijgewerkt door jessie V. op ma 27 jun 2016, 10:35, in totaal 1 keer bewerkt.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Guapa » ma 27 jun 2016, 14:21

@ Lord F. zeeeeg , als jij de kus tussen Waldek en Simonne een vrijpartij vond, dan ga kik mijne vent toch eens vertellen dat hij nie moet klagen hoor :dance:
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 36 keer

Berichtdoor lord F. » ma 27 jun 2016, 15:19

Guapa schreef:@ Lord F. zeeeeg , als jij de kus tussen Waldek en Simonne een vrijpartij vond, dan ga kik mijne vent toch eens vertellen dat hij nie moet klagen hoor :dance:

Wat niet is kan nog komen hé. ;-)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 984 keer

Berichtdoor Lazylady » ma 27 jun 2016, 16:34

Ik vind dit altijd zo'n moeilijke vraag...
In ieder geval wel "zwaar" door de dood van Hélène, en dan de "echte" finale in het ziekenhuis tussen Tom en William. Ik voelde het toch wel een klein beetje aan mijn hart hoor. Tom is wel echt serieus met zijn hoofd tegen die bedrand gebotst en Marianne zag er eerder door dan levend uit. Mijn oma -ik had met haar gekeken- dacht dat William nu wel zou opgepakt worden, maar zelf vrees ik eerlijk gezegd dat hij alsnog zal kunnen ontsnappen. Hopelijk niet dus, want zoals jullie ben ik deze verhaallijn ook kotsbeu.

Het "gedoe" tussen Peter en Femke vond ik net zoals anderen bij de haren gesleurd. Het feest dat eerst niet leek door te gaan omdat Femke Peter liet staan was natuurlijk een cliffhanger om nog meer kijkcijfers te lokken voor de finale. Nu moet ik wel zeggen dat ik in tegenstelling tot de anderen had verwacht dat het écht niet zou doorgaan. Dat Femke van het principe zou zijn dat ze niet vindt dat je vriend je huwelijk in zijn eentje achter jouw rug moet regelen, laat staan je trouwjurk voor jou kiezen. (Ik dacht trouwens per vergissing dat ze dit echt dacht, en dit samen met de stress voor dat stomme evenement de druppel was voor haar en Peter dus letterlijk liet staan zoals hij dacht, maar later was ik dan weer in de war.) En natuurlijk: nog een beetje extra drama voor de seizoensfinale. Het had dus gekund!
Maar het zal dus alsnog doorgaan. Ergens vind ik het wel mooi, omdat Peter en Femke dit na alle ellende natuurlijk verdienen, en een positieve wending mag ook wel in zo'n zware seizoensfinale. Al had ik zoals iemand anders gehoopt dat Peter zijn lesje nu eens zou geleerd hebben.
Van Peggy had ik ook wel verwacht dat ze met Benny zou meegaan, maar vind het ondanks dat ook een leuke positieve wending. Het zal beter zijn voor Peggy om te vertrekken, al dan niet voor altijd. Voor haarzelf en en diegenen die toch nooit meer wat met haar te maken willen hebben.

Dat Arne Olivia weer zou drogeren was ook heel voorspelbaar, en ik vind dit zelfs een degoutante verhaallijn. Realistisch? Helaas wel, maar moet dit nu echt? Maar goed, dat is mijn mening.
Ik had gehoopt/gedacht dat er iets zou gebeuren/uitkomen waardoor Olivia eindelijk zou doorhebben wat voor iemand Arne is (of misschien Tamara). Dat ze kon "vluchten" voor het te laat was, en dit ook als cliffhanger. Had ze kunnen ontsnappen of niet?
Ik had zelfs in gedachten dat niemand minder dan Lowie "toevallig" alles zou gadeslaan en Olivia uit de klauwen van Arne zou redden, eventueel met onopzettelijke doodslag tot gevolg. (Niet dat ik zin had in een verhaallijn met Temperament Lowieke in de gevangenis die zijn proces moet afwachten, integendeel, maar onrealistisch was het niet.)
Ofwel zou Lowie door het gevecht zwaargewond raken, en zou Arne hem en de gedrogeerde Olivia uit schrik achter laten en op de vlucht slaan. Had ook gekund! Had ik in ieder geval liever gehad dan dit voorspelbare stukje waarin die smeerlap Olivia gaat verkrachten. (En daar ben ik wel zeker van, want de ondertitels zeiden *RITST ZIJN BROEK OPEN* :evil: :sick: :thumbdown: )

Dat Mayra Jessica nu lijkt te vertrouwen had ik dan niet meteen zien aankomen. (Althans, dat vermoeden had ik toch, omdat ze toch al een stuk vriendelijker naar haar deed.) Ik had gehoopt dat ook hier iets zou gebeuren en dit voor een spannende cliffhanger zou zorgen.

(Ben ik nu nog een verhaallijn vergeten? :razz:)
EDIT: natuurlijk! Het gedoe tussen Frank en Simonne, en de koes ( :D ) met Waldek. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het weer zou goedkomen tussen Frank en Simonne, vooral omdat Frank zei "dat hij iets ging doen wat hij al lang moest doen", en ook om toch nog maar een lichtpuntje te hebben. Maar blijkbaar was dat naïef van mij. Wel jammer.
Al verbaasde mij die koes dan weer niets. Het was al duidelijk dat Simonne heel goed met Waldek kon praten toen hij bij haar en Frank verbleef, en zich nogal goed bij hem leek te voelen. Vervolgens die "aparte" reactie toen Julia bekendmaakte dat ze iets heeft met Waldek. (Arm Juliaatje nu...) Volgens mij voelde Simonne al de hele tijd iets voor hem, maar heeft ze dit natuurlijk verdrongen. Tot de problemen met Frank begonnen, en dit waarschijnlijk de druppel moet geweest zijn.
Wat ik echter aan de ene kant niet snap is waarom Waldek heeft teruggekust.
Stom? Misschien. Onrealistisch? Dat helemaal niet.

Frank zelf die helemaal instortte en daar de boel kort en klein begon te slaan vond ik een zeer pakkend moment. Aan de ene kant dacht ik dat hij het zelf gezocht had, maar aan de andere kant had ik er medelijden mee.
Toon heeft zich ook nog eens van een gevoeligere kant laten zien door Frank te kalmeren/troosten.
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor flodderke » ma 27 jun 2016, 17:22

Ik miste toch nog een verhaallijn, nl. Judith die eindelijk in de sterke armen van Toon valt, maar dit is vast iets voor volgend seizoen. Kunnen we geen item openene met 'speculaties voor volgend seizoen' ? En snoodaard Ruben ligt ook al op de loer.
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 49 keer
Is bedankt: 179 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen