Wat vond je van de seizoensfinale?

Re: Wat vond je van de seizoensfinale?

Berichtdoor hannanaske » vr 24 jun 2016, 21:24

Ik vond het ook niet zo'n superspannende finale. Dat wat we zagen tussen Arne & Olivia is praktisch een herhaling van vorige week. Eigenlijk hadden ze dat vorige week beter niet getoond, dan waren we nu meer verrast.

De dood van Hélène lag er natuurlijk vingerdik op, maar hier had ik toch meer spanning verwacht. Misschien een gijzeling en een bloedstollende moord of verloren kogels ofzo. Die versmachting met dat kussen is eigenlijk dezelfde scenario van Marianne's droom enkele maanden geleden. Dat Tom, die William al snel doorzag, hierdoor ook gevaar liep was al een hele poos duidelijk.
Maar goed; het is nu wat het is. We zien wel hoe het verder loopt in September.

Die scene tussen Waldek & Simonne vond ik dan wel weer leuk.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor Seraph » vr 24 jun 2016, 21:24

mij schreef:
lord F. schreef:Kunnen we al een speculatie maken voor de eerste aflevering van volgend seizoen? Tim en Dieter komen de ziekenhuiskamer binnengestormd, schieten William neer en Tom wordt op het nippertje gered. En Marianne blijkt er ook nog door te komen.

Marianne haar ogen stonden wagenwijd open. Dan is ze normaal gezien toch dood?

Normaal gezien wel ja, maar ze zullen haar proberen reanimeren. Ze is tenslotte in een ziekenhuis dus aan verloren tijd zal het niet liggen.
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 29 keer
Is bedankt: 35 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor lord F. » vr 24 jun 2016, 21:24

mij schreef:
lord F. schreef:Kunnen we al een speculatie maken voor de eerste aflevering van volgend seizoen? Tim en Dieter komen de ziekenhuiskamer binnengestormd, schieten William neer en Tom wordt op het nippertje gered. En Marianne blijkt er ook nog door te komen.

Marianne haar ogen stonden wagenwijd open. Dan is ze normaal gezien toch dood?

Luc was ook dood hé. Ik hoop maar niet dat ze volgend seizoen niet samen in Winterlicht zitten en dat Rosa voor beide gaat zorgen. ;)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 984 keer

Berichtdoor Seraph » vr 24 jun 2016, 21:30

Trouwens, fijn je weer terug te zien op het forum mij :D :dance:

Moderator bericht:
Ik dacht dat de regels omtrent de spoilers ondertussen wel duidelijk waren, zeker voor de 'vaste forummers'. :razz:
Gelieve ze dus hier niet te posten :!:
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 29 keer
Is bedankt: 35 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor lord F. » vr 24 jun 2016, 21:30

Toch een paar gaten in dat verhaal Arne-Olivia. Had ze deze keer onderweg dat "poederke" opgediend gekregen? En wat was Arne z'n plan als Jana en Bob wel zin hadden om mee te gaan? Er was duidelijk geen festivalletje die avond, dus hij moest er wel op rekenen dat Jana en Bob geen zin gingen hebben om mee te gaan.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Caligula » vr 24 jun 2016, 21:35

Een zo-zo finale. William compleet verbrand maar still alive. Ik ben niet supernieuwsgierig om te weten of Marianne en Tom er nog uitkomen. Eigelijk heb ik het een beetje gehad.
Femke en Peter was het beste, de rest...om nog maar te zwijgen van die zogezegde volwassen pubers die daar ook nog rondlopen.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor Flower-Power » vr 24 jun 2016, 22:11

mij schreef:Marianne haar ogen stonden wagenwijd open. Dan is ze normaal gezien toch dood?

Ze kan ook in coma gevallen zijn... of gewoon zwaar bewusteloos of zo iets.
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 69 keer
Is bedankt: 215 keer

Berichtdoor Nickos » vr 24 jun 2016, 22:20

En zo komt er eindelijk een einde aan dit verschrikkelijke seizoen. Zoals verwacht eindigt het met de hoofdrolspelers van de eerste aflevering van dit seizoen. Marianne, William, Hélène en Tom. Wat wil dit zeggen? Dat ze erin geslaagd zijn om het verhaal met Marianne en William 10 maanden en 220 afleveringen te rekken. Alsof een sterke vrouw als Marianne echt zo lang zou nodig hebben om iemand als William te doorzien. Dat slaat echt nergens op. Bovendien hebben de scenaristen lang twijfel willen zaaien over William zijn intenties maar het was toch al lang duidelijk dat William een complete zot was die tot dit soort acties zou overgaan als Tom erin zou slagen om tot zijn moeder door te dringen. Het was echt niet nodig om daar 10 maanden over te doen. Langs de andere kant heeft het wel voor vuurwerk gezorgd en de laatste scène van een seizoensfinale is wat mij betreft erop of eronder, en dat beeld van een compleet doorgeslagen William (dat gezicht van Luk de Koninck was echt fantastisch) die Tom wilt vermoorden was er volledig op. Wat ik ook positief vind is dat het volgens mij de eerste keer is dat Tom (de Wim Stevens Tom dan toch) deel uitmaakt van zo'n grote einde-van-het-seizoen-cliffhanger. En dat terwijl die nu al sinds 2008 (denk ik) terug is.

Voor de rest stelde het niet veel voor. De dood van Hélène had ik al zien aankomen. Ze had het zelf ook al zien aankomen, dat was gisteren wel duidelijk.

Simonne en Waldek... serieus? Ik ga dat gewoon negeren. Op wat slaat dat zelfs... compleet belachelijk. Het alombekende 'een man en vrouw kunnen geen vrienden zijn zonder mekaar te beginnen kussen en/of verliefd te worden' heb ik al teveel gezien in films en televisieseries.

En dan is er nog Olivia en Arne. Aangezien Olivia naar mijn mening een personage is dat 0,0 procent bijdraagt kan het mij zelfs niet schelen wat er met haar gaat gebeuren. Waar kan dat ook naartoe leiden? Zwanger van Arne misschien? Dat Arne trouwens dit soort kerel was lag er ook al lang vingerdik op.

Geen grote verrassingen in deze laatste aflevering. Je gaat mij ook niet wijsmaken dat Marianne of Tom gaan sterven. Alhoewel Marianne er morsdood uitzag zullen ze haar wel reanimeren. Zolang ze dan niet als Luc eindigt wegens zuurstofgebrek is het oké.

Benieuwd naar wat er nog komen gaat, laat ons hopen dat het beter zal zijn dan wat we nu gehad hebben. Ik ga de acteerprestaties van Luk de Koninck (want lang zal die nu wel niet meer blijven) wel missen.

En nog één ding dat ik een beetje stom vond, waarom gooide Tom de deur niet open toen hij William richting tafel had geklopt? Deur openen, moord en brand schreeuwen dat zijn moeder hulp nodig had en er een moorddadige zot in de kamer aanwezig was en William zou snel uitgeschakeld geweest zijn. Maar ja, dat was natuurlijk een pak minder dramatisch geweest.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 159 keer

Berichtdoor Crackers » za 25 jun 2016, 00:13

Als dat huwelijk van Peter en Femke gisteren bij de haren was getrokken, was het dat vandaag ook.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Berichtdoor GIL » za 25 jun 2016, 00:47

Het is alleen spijtig dat door de zwakke verhaallijnen de acteerprestaties van de meeste acteurs niet volledig tot hun recht komen, Femke is volledig ongeloofwaardig in de rol van B&B uitbaatster laat staan als zakenvrouw van enig niveau.
Femke is geweldig in dramatischer omstandigheden .
Wat de jongeren betreft blijft Yana veruit de zwakste schakel(wat een onverstaanbaar gemompel) en Lowie in zijn kolerieke scenes veruit het beste jong talent.
Maar genoeg kritiek ..... wat gaan we Thuis weeral missen !!!!! :yup:
GIL
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 11 keer

Berichtdoor lord F. » za 25 jun 2016, 00:53

GIL schreef:Wat de jongeren betreft blijft Yana veruit de zwakste schakel(wat een onverstaanbaar gemompel) en Lowie in zijn kolerieke scenes veruit het beste jong talent.

Ik vraag me toch af vanwaar dat dat komt. Ik vind Jana niet beter of slechter dan de rest van de jongeren in Thuis, integendeel zelfs, maar om één of andere reden voeren sommigen hier graag een haat-campagne tov Joy-Anna Thielemans.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » za 25 jun 2016, 11:36

Akkoord met de Lord. Van alle personages is Jana het meest (positief) geëvolueerd: van triestige kamerplant naar evenwichtige jonge vrouw die in tegenstelling tot vele anderen niet altijd vanuit haar eigen visie tegen dingen aankijkt, met toch wel een beetje dank aan Bob. Jammer dat er in de finale geen plaats was voor hen.
Dat gedoe met Olivia was inderdaad quantité négligable in vergelijking met Marianne/Tom/William. Dat Hèléne het loodje ging leggen was al dagen overduidelijk maar dit had voor mij toch ook op meer spannende manier gemogen.
De scene Tom/William is totaal ongeloofwaardig. Wie doet er nu de deur dicht als hij zijn moeder (half)dood in een ziekenhuisbed ziet liggen? Een normaal mens loopt dan al schreeuwend de gang op...
En Peter krijgt opnieuw wat hij wil. Ik zit nu al 2 jaar te wachten tot hij ook eens keihard de deur tegen zijn neus krijgt, het is mij blijkbaar niet gegund. :mrgreen: En ik bedoel dus wel degelijk op financieel of zakelijk vlak of dat Femke hem dumpt, de dood van Lucas had voor mij echt niet gemoeten.
En Femke, pff... neen totaal niet geloofwaardig als zakenvrouw want zonder Julia staat ze nergens.
En Waldek en Simonne die koesen, ja daar zaten we echt op te wachten.
Positief is dan dat Toon blijkbaar wel in staat is om empatisch te reageren en zelfs iemand te troosten. Ook positief dat Lowie afscheid neemt van Olivia en dat Nancy erin slaagt om op een halfuur een huwelijk te organiseren.
En heel blij dat Peggy gewoon andere oorden opzoekt en niet ook dood is. En dat ze opnieuw liefde heeft gevonden...
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 223 keer
Is bedankt: 375 keer

Berichtdoor Caligula » za 25 jun 2016, 13:26

heidiw schreef:Nancy erin slaagt om op een halfuur een huwelijk te organiseren.

Ik stel dan ook voor dat Nancy mee de verhaallijnen organiseert. ;)
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor rudidj » za 25 jun 2016, 13:53

Na 2 maand niet gekeken te hebben, heb ik de laatste week nog eens makkelijk gevolgd.
Ik hoop dat de scenaristen meelezen,want toch enkele fouten in deze finale....
Hélène die duidelijk nog halsslag vertoont net voor Tim haar al een tijdje dood verklaard, herhalingen op hetzelfde thema... en de trouw van Femke, zonder ambtenaar ? Toevalligheden op 1 dag (William's buurman, SMS naar advocate wanneer politie er net is..)
De kijkers verliezen dus al zeker Hélène,Lowie en Peggy...
We krijgen dus zeer zeker een nieuw begin. Het viel me , net als anderen, ook op dat de jeugd té veel in de aandacht komt.
Kaat mag wel wat meer in haar mars hebben dan wafelenbak, Eddy meer dan in den bak,neen...het was een grote teleurstelling, ik dacht dat we Swerts en Sofie na Julia in de Ardense boskes al eens terug hadden gekregen, nu dus 2 tieners....Ik kijk de eerste week nog eens terug ,het zal beter moeten wil men mij terug vast voor zich winnen.
rudidj
Nog geen rang

Heeft bedankt: 12 keer
Is bedankt: 12 keer

Berichtdoor RWSBfan » za 25 jun 2016, 16:49

Er is hier erg veel kritiek blijkbaar.Ik merkte ook een paar foutjes op,maar het was een betere finale dan vorig jaar,toen we al wisten dat er iemand ging sterven.En ik vind mijn regiogenootje Femke een supergoede actrice,én een beretof persoon! :yup:
De verhaallijn William was bedoeld voor 3 maand,maar men heeft het 'gerekt' tot de finale inderdaad,vermoed dat William 29 augustus in't gevang gaat zitten.
RWSBfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 19 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen