Terugblik voorbije seizoen

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Terugblik voorbije seizoen

Berichtdoor hannanaske » do 16 jun 2016, 18:56

Het seizoen zit er alweer bijna op en daarom een nieuwe topic....

Wat waren de hoogtepunten van het afgelopen jaar? Grappige, meest ontroerende, spannende, aangrijpende verhaallijnen....

Wat vond je minder aan deze reeks? En wat kan beter?

(ps: het is dus niet de bedoeling om alleen maar te klagen over wat slecht is. Beetje kritiek kan wel maar het mag ook een beetje constructief zijn. ;) )
Laatst bijgewerkt door hannanaske op do 16 jun 2016, 19:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 679 keer

Re: Terugblik voorbije seizoen

Berichtdoor hannanaske » do 16 jun 2016, 19:21

Ikzelf:

+vond de ontsnapping van Danny wel leuk en gewaagd; Zat toch eventjes op het puntje van mijn stoel. Emma die terug uitdagend uit de hoek kwam en het gezin haast terroriseerde.
+de dood van jens kwam vrij onverwacht en leverde erg triestig beelden op, maar de manier waarop ze Lena steunden vond ik enorm mooi.
+idem voor de dood van Lucasje: absoluut niet voorspelbaar. En toegegeven dat het best wel zware thema's zijn, maar persoonlijk vind ik dat zoiets wel mag in een soap.
+de komst van Kaat: De stukken waarin zij meedoet vind ik leuk om naar te kijken.

-Tamara die te snel veranderde van dom en pestend blondje in een vriendelijk en verstandig meisje.
-Jonge mensen mogen best wel feesten, gek doen en wat naïef voorgesteld worden; maar er mag toch ergens een gulden middenweg gezocht worden tussen dat en volwassenheid.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » do 16 jun 2016, 19:49

hannanaske schreef:Ikzelf:

+vond de ontsnapping van Danny wel leuk en gewaagd; Zat toch eventjes op het puntje van mijn stoel. Emma die terug uitdagend uit de hoek kwam en het gezin haast terroriseerde.
+de dood van jens kwam vrij onverwacht en leverde erg triestig beelden op, maar de manier waarop ze Lena steunden vond ik enorm mooi.
+idem voor de dood van Lucasje: absoluut niet voorspelbaar. En toegegeven dat het best wel zware thema's zijn, maar persoonlijk vind ik dat zoiets wel mag in een soap.
+de komst van Kaat: De stukken waarin zij meedoet vind ik leuk om naar te kijken.

-Tamara die te snel veranderde van dom en pestend blondje in een vriendelijk en verstandig meisje.
-Jonge mensen mogen best wel feesten, gek doen en wat naïef voorgesteld worden; maar er mag toch ergens een gulden middenweg gezocht worden tussen dat en volwassenheid.

Dat is exact de reden dat ik alle scènes met de studenten van de laatste maanden er teveel aan vind.

Ik heb het de voorbije weken al elders op dit forum gezegd, dus sorry als ik in herhaling val.

Positief aan dit seizoen:

-De enorm sterke start met de dood van Geert en de dubieuze rol van William in alles.
-De enorme sterke start met Luc die bijna sterft na zijn zelfmoordpoging. Een extreem zwaar thema (ik heb het zelf meegemaakt in mijn familie, zelfmoord door ophanging) dat ze toch op een deftige, respectvolle manier gebracht hebben.
-Danny die ontsnapt en nog wat terreur komt zaaien. Zeer sterke, spannende afleveringen en het is geen maandenlang uitgerokken.

Negatief aan dit seizoen:

-Van een sterke start met Marianne en William zijn ze er in geslaagd om het te rekken en nog is te rekken en nog is te rekken met als resultaat dat het één grote soep is geworden. Er gebeurt nooit iets in die verhaallijn, er wordt alleen over gebabbeld, véél over gebabbeld.
-De transformatie van Luc, van slechterik tot een soort stripfiguur en comic relief in een rolstoel die constant 'stomme kloot' roept.
-De komst van Arne, Jessica en Tamara. Overbodig en wat mij betreft géén meerwaarde.
-De knipperlichtrelatie van Olivia en Lowie.
-Overdreven gebruik van 'oh my god' en 'liefje'. Serieus, Olivia is toch geen 14 meer?
-Dat brengt mij meteen bij mijn laatste punt: alle scènes met Moora Vander Veken. Ik kan er niets aan doen, maar ik kan ze niet bezig zien. En alles met de studenten in het algemeen, tja, het was gewoon teveel. Hoeveel feestjes moeten we eigenlijk nog zien?
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 158 keer

Berichtdoor Caligula » do 16 jun 2016, 21:42

Wat ik jammer vind is dat het weinige positieve (vooral in het begin van het seizoen) ongenadig wordt weggemaaid door de laatste drie kwart. Echt jammer. Ik ga nog kijken tot de finale,daarna...
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 897 keer
Is bedankt: 2232 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » do 16 jun 2016, 22:06

Het seizoen begon inderdaad veelbelovend, maar...

★ Nadat plots bleek dat Sam de dochter was van Simone kwam Franky terug uit Amerika als knappe Kaat. Toen hebben de makers bij mij het grootste gedeelte van hun krediet verspeeld.

★ De plotse en opeenvolgende karakteriële omwenteling van Marianne, Luc, Rosa, Peggy, Tamara, Hélène (?)...

★ Met verhaallijnen voor nauwelijks negen maanden toch tien maanden aflevering maken lukt echt niet.
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 582 keer
Is bedankt: 1133 keer

Berichtdoor Christel » vr 17 jun 2016, 00:04

Leuk topic! :thumbup:

Voor mij positief aan dit seizoen:
- Het sterke begin met Geert die stierf en de directe nasleep daarvan (Marianne in de gevangenis, de smerige rol die William en Hélène daarin speelden, de vastberadenheid waarmee Tom voor zijn moeder opkwam). Niet in de laatste plaats omdat het allemaal heel goed gebracht werd. Ook de manier waarop Hélène verdween en later weer opdook, vond ik heel goed en spannend in elkaar zitten.

- De manier waarop Luc's zelfmoordpoging en nasleep daarvan in beeld gebracht werd.

- De ontsnapping van Danny en de gijzeling die daarop volgde.

- De geboorte van Hannah en daarop volgende verzoening van het hele viergeslacht. De manier waarop zelfs Yvette uiteindelijk vergeven werd, vond ik heel mooi om te zien. Niet overdreven langgerekt, ook niet te snel: precies goed en op een leuke manier.

- De (genegen) band tussen Yvette en Frank.

- De terugkeer van Kaat. De acteurs zijn totaal geen familie en Franky liet vroeger nooit aan de kijkers merken zich meer vrouw dan man te voelen. Daardoor had ik dan ook serieuze twijfels aan deze verhaallijn, gewoon omdat ik me niet voor kon stellen hoe ze dat ooit geloofwaardig in het vat gegoten zouden krijgen. Maar voor mij is het ze zeker gelukt! Kaat heeft in mijn ogen echt trekjes van Franky, wat het allemaal al aannemelijker maakt. Daarbij wordt ze ook verder ongelofelijk goed neergezet door Leen Dendievel. Heel sereen en naturel allemaal, en daardoor voor mij ook heel geloofwaardig. Ik vind Kaat echt een aanwinst.

Voor mij minder aan dit seizoen:
- De manier waarop de verhaallijn rond William, Marianne en Hélène is uitgesmeerd over het volledige seizoen en mede daardoor is verzandt in onlogische wendingen en losse eindjes.

- De studenten (met uitzondering van Lowie), ook hier vooral door de manier waarop ze voorgesteld worden. De feestjes, Renzo's Angels, studietrubbels en liefdesperikelen: ik vind het allemaal prima, maar niet om daar afleveringen lang naar te moeten kijken. Er hebben altijd jongeren in Thuis meegedaan, maar die hadden wel wat diepgang en maakten interessante dingen mee. Deze studenten worden te onnozel weergegeven. De komst van Tamara, Jessica en Arne heeft voor mij ook totaal geen meerwaarde...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 2926 keer
Is bedankt: 1974 keer

Berichtdoor flodderke » vr 17 jun 2016, 11:02

Ik vond het nogal raar opgebouwd, er gebeurde heel wat in de eerste helft van het seizoen : dood van Geert, wie heeft het gedaan, Marianne in het gevang, Danny en gijzeling, bevalling Sam, dood Jens, terugkeer van Kaat, dood van Lucas... eigenlijk te veel om op te noemen. En dat vind ik ook : het was wat te veel.
Daarna, een grote langgerektheid, onnozelheden van studenten. Kaat is dan wel terug, maar interessant kan ik het niet noemen. Wat er gebeurt met de studenten en hun liefdesperikeltjes kan mij niet boeien.Vage figuren en verhaallijnen. Het grote overkoepelende verhaal is voor mij : de verhouding tussen Frank en Simonne, komt het nog goed ?
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 49 keer
Is bedankt: 179 keer

Berichtdoor nounake » vr 17 jun 2016, 15:54

Zo te zien is iedereen akkord over het nutteloze en totaal onwaarschijnlijk opgefokte gedoe rond die studenten die eigenlijk allemaal de versheidsdatum overschreden hebben om zo onnozel te doen .
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5513 keer
Is bedankt: 739 keer

Berichtdoor martha » vr 17 jun 2016, 16:15

Vorig seizoen : vier huwelijken en één begrafenis (Odette).

Dit seizoen : vier begrafenissen en één (mogelijks) huwelijk.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 376 keer
Is bedankt: 515 keer

Berichtdoor annekeHU » vr 17 jun 2016, 18:09

martha schreef:Vorig seizoen : vier huwelijken en één begrafenis (Odette).

Dit seizoen : vier begrafenissen en één (mogelijks) huwelijk.

volgens mij hebben we eigenlijk 5 doden/begrafenissen gehad, alhoewel de begrafenis van Danny uiteraard niet in beeld kwam. (Geert, Andre, Danny, Jens, Lucas) en ik verwacht in de seizoenfinale nog wel minstens 1 dode, al zullen we dat pas volgend seizoen weten!

Van die 4 huwelijken zijn er ook al 3 ontbonden ( Geert-Hélène door de dood van de 1ste, Julia-Luc en Rosa -Waldek door echtscheiding , al denk ik niet dat de papierwinkel ervan helemaal rond is. Dat is in ieder geval niet in beeld geweest)
Nancy en Eddy zijn ondertussen officieel gescheiden, en Frank en Simonne wonen ook niet meer samen, al hoop ik nog steeds dat het goed komt. Het huwelijk van Marianne met William heeft volgens mij ook zijn langste tijd gehad.
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 283 keer
Is bedankt: 408 keer

Berichtdoor hannanaske » vr 17 jun 2016, 23:40

Nickos schreef:-Overdreven gebruik van 'oh my god' en 'liefje'. Serieus, Olivia is toch geen 14 meer?

Ahum! Ahum!.... Ik gebruik het woord 'liefje' eigenlijk ook wel. Ik ben nochtans geen 14 en ook geen 20 meer. ;)

Het verhaal tussen Arne en Olivia stoort me eigenlijk totaal niet. Het is trouwens een redelijk realistisch verhaal. Mij hebben ze altijd gewaarschuwd om nooit je drankje onbewaakt achter te laten; dat zal wel met een reden zijn.
En ik heb het ook geweten dat ze het bij iemand anders deden, maar dit terzijde....

Het gaat er meer om dat Olivia bij momenten best wel oké is en dat ze wel verantwoordelijkheid kan dragen: de manier waarop ze haar mama troostte toen Jens stierf, hoe ze Luc naar het graf bracht van Florke maar tegelijkertijd erg bezorgd was om Jana die verder aan het graf van Jack stond, ...en zo zijn er nog wel zaken waarom ik Olivia soms wel een een toffe meid vind.
Op je 19jaar hoef je nog niet té volwassen te zijn en mag er wel een hoekje af zijn, maar dan is het verschil te groot. +

En ik heb dat soms ook met Jana: Toen ze 16 was vond ik haar eigenlijk té volwassen voor haar leeftijd.
Het ligt helemaal niet aan het acteertalent van Joy, maar de manier waarop Jana wordt neergezet kan ik niet altijd goed rijmen met hoe Jana vroeger was.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor annekeHU » wo 22 jun 2016, 18:07

Als ik de commentaren hier lees, is het wel duidelijk dat dit seizoen niet erg in de smaak is gevallen ( vooral dan de 2de helft). Wat ik me afvraag is, of dat enkel hier is, of dat de mindere kwaliteit van de 2de seizoenshelft al zijn invloed heeft op de kijkcijfers?
Voor zover ik weet, zijn de kijkcijfers hier dit seizoen niet bijgehouden, of kijk ik er nu overheen?
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 283 keer
Is bedankt: 408 keer

Berichtdoor satine » wo 22 jun 2016, 22:50

Vroeger werden de kijkcijfers hier regelmatig gepost door Mona'ke (waarvoor nog steeds dank :yup: )
Nu vind je ze terug op de Thuisfansite.
Als je bovenaan de home-page van dit forum 'Home' aanklikt, kan je bij Extra's *de kijkcijfers* vinden.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1269 keer
Is bedankt: 2824 keer

Berichtdoor flodderke » do 23 jun 2016, 09:30

Mijn probleem is dat ik niet goed meer kan volgen, omdat personages inconsequent handelen en om de week wisselen van intenties. Bv. William wil Marianne vermoorden via Hélène, William beschuldigt Marianne, Marianne beschuldigt zichzelf, Marianne heeft het toch niet gedaan, William houdt toch van Marianne, of niet, Hélène is slecht, Hélène is goed... ik weet het allemaal niet meer.
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 49 keer
Is bedankt: 179 keer

Berichtdoor Caligula » do 23 jun 2016, 16:58

flodderke schreef: ik weet het allemaal niet meer.

Wie wel? :lol: :mrgreen:
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 897 keer
Is bedankt: 2232 keer

Volgende

Keer terug naar Thuis Algemeen