Decors "thuis"

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Decors "thuis"

Berichtdoor tvx1 » vr 06 mei 2016, 13:16

nounake schreef:Ik herkende de keuken of wasplaats waar Rosa en Kaat hun babbel deden niet ? is dat nieuw ?

Nee, dat was gewoon de keuken van het gemeenschapshuis.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 432 keer
Is bedankt: 551 keer

Berichtdoor hannanaske » za 07 mei 2016, 13:23

Als je dan toch de vergelijking wil maken met Familie: In familie draait het toch vooral om zaakvoerders en mensen met een functie die redelijk hoog in de organogram staat? (tenzij dat het de laatste jaren flink gedaald is) Logisch dat zij zich veel luxe kunnen permitteren. :yup:
Ik herinner me nog reclame op de vtm waar je broodjes en slaatjes kon kopen van 'Familie'. Achteraf bleek dat omdat ze daar een decor hadden in één of andere hippe saladbar.

Op dat vlak lijkt die soap dan idd beter te kunnen inspelen op wat hip en trendy is. Thuis heeft dat inderdaad een heel pak minder.
De personages zijn dan ook vooral arbeiders die minder luxueus kunnen wonen. kroketten, wafels & een vettige pita past ook meer in thuis dan een gezonde salade vol koolhydraten en minder calorieën. :lol:

Op het eerste zicht is thuis dan misschien idd niet zo cool om naar te kijken aangezien ze minder snel mee zijn met de nieuwe trends, maar voor mij zijn de verhaallijnen toch in de eerste plaats het belangrijkste.
Het zou ook wat raar zijn om Simonne & Frank plotseling neer te poten in een sjieke villa. Hun bescheiden rijtjeshuis heeft net hun charme. Ik zie Nancy ook nog niet meteen leven in een mooi gerenoveerd herenhuis vol laminaat. :lol:

En ja...het studentenhuis vind ik zelf ook niet zo mooi ingericht. Het deel waar Sam en Tim wonen dan net weer wel. :yup:

Moderator bericht:
Er is op de vorige pagina al gevraagd om ontopic te blijven.
Hier gaat het over de decors van Thuis.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor Arciat » za 07 mei 2016, 15:23

hannanaske schreef:En ja...het studentenhuis vind ik zelf ook niet zo mooi ingericht. . :yup:

Het zou, mijn inziens, niet realitisch overkomen dat het gemeenschapshuis, trendy en/of chik ingericht zou zijn. De studenten hebben daar de financiële middelen niet voor . Ze doen het met was ze hebben en qua meubilair en huishoudspullen lijkt het mij dat ze niets te kort hebben.
Arciat
Nog geen rang

Heeft bedankt: 275 keer
Is bedankt: 57 keer

Berichtdoor hannanaske » zo 08 mei 2016, 12:31

Arciat schreef:
hannanaske schreef:En ja...het studentenhuis vind ik zelf ook niet zo mooi ingericht. . :yup:

Het zou, mijn inziens, niet realitisch overkomen dat het gemeenschapshuis, trendy en/of chik ingericht zou zijn. De studenten hebben daar de financiële middelen niet voor . Ze doen het met was ze hebben en qua meubilair en huishoudspullen lijkt het mij dat ze niets te kort hebben.

Inderdaad. Waarschijnlijk was dat ook de denkwijze die de decorateurs van Thuis maakten.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor lord F. » ma 09 mei 2016, 11:39

Arciat schreef:

De studenten niet, maar de werkmensen toch wel (Sam, Tim, Adil, Pauline)? Al zien zij dat huis wellicht dan ook maar als iets tijdelijks.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 981 keer

Berichtdoor deborah1 » ma 09 mei 2016, 13:46

Sam heeft toch ook geïnvesteerd in dat huis, dus ik kan me niet voorstellen dat dit voor hen tijdelijk is.
deborah1
Nog geen rang

Heeft bedankt: 9 keer
Is bedankt: 24 keer

Berichtdoor karen87 » ma 09 mei 2016, 20:43

nounake schreef:Ik herkende de keuken of wasplaats waar Rosa en Kaat hun babbel deden niet ? is dat nieuw ?

Dat was de keuken in het studentenhuis dacht ik, maar gefilmd uit een andere hoek dan normaal...
karen87
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 17 keer

Berichtdoor lord F. » di 10 mei 2016, 00:27

deborah1 schreef:Sam heeft toch ook geïnvesteerd in dat huis, dus ik kan me niet voorstellen dat dit voor hen tijdelijk is.

Vroeg of laat gaan die toch wel een eigen plekje zoeken zeker? Sam kan het dan wel nog verhuren.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 981 keer

Berichtdoor tvx1 » di 10 mei 2016, 18:25

lord F. schreef:
Arciat schreef:

De studenten niet, maar de werkmensen toch wel (Sam, Tim, Adil, Pauline)? Al zien zij dat huis wellicht dan ook maar als iets tijdelijks.

Adil en Pauline zij maar huurders, dus die kunnen niet zomaar dat huis beginnen verbouwen. Sam en Lowie zijn elk de eigenaar van een deel van het huis. Het "deel van de studenten" is Lowie zijn eigendom, dus hij is diegene die voor herinrichten verantwoordelijk is.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 432 keer
Is bedankt: 551 keer

Berichtdoor Djenner » di 10 mei 2016, 23:38

Moet zeggen: de ene kant muren valt beter mee dan de andere. Die zijn pas inspiratieloos en ouderwets.
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 92 keer

Berichtdoor Lazylady » za 28 mei 2016, 11:38

Ik ben wel nieuwsgierig hoe Peter en Femke hun "woning" eruit zal zien.
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor Lazylady » za 04 jun 2016, 11:44

Lazylady schreef:Ik ben wel nieuwsgierig hoe Peter en Femke hun "woning" eruit zal zien.

Wel, ik vind het mooier geworden in ieder geval! Iets minder koel, meer kleur en "chiquer".
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor Crackers » vr 10 jun 2016, 20:01

Marianne had duidelijk een betere smaak wat haar interieur betrof dan Judith.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor karolien85 » vr 10 jun 2016, 20:03

Ja, ik vind t ook ni zo mooi .. Zetel is niet mijn smaak :nope:
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 285 keer
Is bedankt: 245 keer

Berichtdoor annekeHU » vr 10 jun 2016, 20:51

Op Facebook gezien, en 't klopt inderdaad, die zetel stond vroeger in die ene aparte kamer ( de bibliotheek?) van de Noorderzon... 't is dus een tweedehandse! (de VRT moet immers besparen!)
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 284 keer
Is bedankt: 415 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen