Decors "thuis"

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Decors "thuis"

Berichtdoor Djenner » wo 04 mei 2016, 12:11

Wanneer ik bij enkele niet-thuiskijkers pols naar waarom ze niet naar "thuis" kijken, hoor ik heel vaak dat ze er wel eens op hebben gezapt, maar dat ze de decors niet zo aantrekkelijk vinden. Als fans ben je inderdaad al verknocht aan de verhaallijnen en let je er minder op. Maar wat vinden jullie? Bij sommige decors heb ik het gevoel dat ik naar een serie kijk van dertig jaar terug. De Frens of het appartement van Peter en Femke zijn beter, maar bv. dat huis van Lowie vind ik al te oubollig ogen voor zo'n studenten. Heb toch de indruk dat de makers op dat vlak beter kunnen scoren ( en nog meer kijkers aantrekken). Wat is jullie mening hierover?
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 92 keer

Re: Decors "thuis"

Berichtdoor Lazylady » wo 04 mei 2016, 12:26

Is dat niet zo met het huis omdat het al oud is Temperament Lowieke zijn centen intussen op zijn?

Ik vind het decor bij Tom en Judith (wou nog bijna Marianne zeggen) nogal koel en te strak. De "ex"-Z&Z ook, tenzij Peter en Femke er iets helemaal anders van zullen maken.
Eigenlijk zou ik niet weten welk decor ik het mooist vind, maar denk dat het oudere interieur nog het meest in de smaak valt.
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor satine » wo 04 mei 2016, 13:04

Djenner schreef: bv. dat huis van Lowie vind ik al te oubollig ogen voor zo'n studenten.
Vintage is nochtans heel erg in trek bij jonge mensen.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1364 keer
Is bedankt: 3038 keer

Berichtdoor ikke » wo 04 mei 2016, 13:12

Djenner schreef:Wanneer ik bij enkele niet-thuiskijkers pols naar waarom ze niet naar "thuis" kijken, hoor ik heel vaak dat ze er wel eens op hebben gezapt, maar dat ze de decors niet zo aantrekkelijk vinden. Als fans ben je inderdaad al verknocht aan de verhaallijnen en let je er minder op. Maar wat vinden jullie? Bij sommige decors heb ik het gevoel dat ik naar een serie kijk van dertig jaar terug. De Frens of het appartement van Peter en Femke zijn beter, maar bv. dat huis van Lowie vind ik al te oubollig ogen voor zo'n studenten. Heb toch de indruk dat de makers op dat vlak beter kunnen scoren ( en nog meer kijkers aantrekken). Wat is jullie mening hierover?

Mijn ongezouten mening: Over smaak en kleur valt niet te twisten. Of anders: een mooie West-Vlaamse spreuk: "Goeste es kwop"(goesting is koop) vertaling= als je iets mooi vind, dan koop je't!
Ik vind de inrichting van het gemeenschapshuis dik in orde. Het is een oud huis, dus mogen er "vintage" meubelen in staan.
Als je een modern interieur wilt, koop je beter een "nieuw" huis! Irl kom je ook vaak huizen en interieurs tegen die niet met je persoonlijke smaak overeenkomen, daarvoor laat je toch niet om bij mensen binnen te gaan??? :wtf:
En laten van kijken naar "Thuis" omdat de decors niet in je smaak vallen? *proest* Dat vind ik een belachelijke reden, te stom voor woorden... Voilà, ik heb gezegd! :mrgreen: :angel:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1563 keer
Is bedankt: 1492 keer

Berichtdoor Christel » wo 04 mei 2016, 13:26

satine schreef:
Djenner schreef: bv. dat huis van Lowie vind ik al te oubollig ogen voor zo'n studenten.
Vintage is nochtans heel erg in trek bij jonge mensen.

Inderdaad. Kijk ook maar naar de kinderwagen van Sam; die is gloednieuw en nagemaakt op eentje uit de jaren 50 :)

Een tijdje geleden kwam ik op Youtube ook een oude Thuisaflevering tegen, met daarin nog het decor van Ter Smissen, en ik moet zeggen dat ik dat er juist zo gezellig uit vond zien.
Smaken verschillen inderdaad nou eenmaal. :)
Eerlijk gezegd kan ik me daar ook niks bij voorstellen: speciaal niet naar een serie kijken omdat de decors je niet aanstaan. ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3152 keer
Is bedankt: 2105 keer

Berichtdoor Crackers » wo 04 mei 2016, 16:08

Gelukkig is het Sanitechniek-decor er al uit, dat was pas walgelijk :puke-front:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Berichtdoor tvx1 » wo 04 mei 2016, 18:31

Crackers schreef:Gelukkig is het Sanitechniek-decor er al uit, dat was pas walgelijk :puke-front:

De versie van Mo inderdaad. De oorspronkelijke versie, die van kapsalon rosa was overgenomen, vond ik wel zijn charme hebben.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 554 keer

Berichtdoor Duimelijntje » wo 04 mei 2016, 18:39

Ik let niet op decors, ook niet op kleren
Ik luister dan ook vooral naar Thuis.
Het gaat mij dan ook vooral om de verhaallijnen. Verder, als ik er dan toch eens naar kijk, stoor ik mij daar eigenlijk nooit aan , een decor, dat is bijzaak, achtergrond, niet iets waar ik speciaal aandacht aan besteed
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1337 keer
Is bedankt: 278 keer

Berichtdoor Djenner » wo 04 mei 2016, 19:10

Met de zus en zo hadden ze wel een kans om volledig te moderniseren tov ter smissen. Het was al beter, maar toch nog vrij saai en weinig creatief voor een B & B.

Ligt het aan mij, maar heb ook het gevoel dat de belichting bij "familie" ( onder andere) heel sterk is vergeleken met "thuis".
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 92 keer

Berichtdoor Crackers » wo 04 mei 2016, 19:33

Julia en Waldek wonen precies in een kelder met dat houten rek en dat kelderraam.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Berichtdoor ikke » wo 04 mei 2016, 19:35

Crackers schreef:Julia en Waldek wonen precies in een kelder met dat houten rek en dat kelderraam.

't Is er gezellig en knus, meer hebben zij voorlopig niet nodig. Stel je voor dat we allemaal dezelfde smaak zouden hebben, hoe saai zou dat niet zijn?!
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Yvetje » wo 04 mei 2016, 21:21

* Algemeen Moderatorbericht *

Voor zover ik kan zien gaat dit topic over de decors van 'Thuis' en staat dit topic in 'Thuis Algemeen'.
Over 'Thuis versus Familie' bestaat al *een topic*.
Gelieve hier bij het onderwerp te blijven.
Yvetje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 432 keer
Is bedankt: 610 keer

Berichtdoor Linne » wo 04 mei 2016, 23:48

ikke schreef:
Crackers schreef:Julia en Waldek wonen precies in een kelder met dat houten rek en dat kelderraam.

't Is er gezellig en knus, meer hebben zij voorlopig niet nodig. Stel je voor dat we allemaal dezelfde smaak zouden hebben, hoe saai zou dat niet zijn?!

Het decor van Julia en Waldek gezellig en knus ? Wanneer krijgen die een decor vraag ik me af.
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 265 keer
Is bedankt: 426 keer

Berichtdoor ikke » do 05 mei 2016, 07:05

Linne schreef:
ikke schreef:

Het decor van Julia en Waldek gezellig en knus ? Wanneer krijgen die een decor vraag ik me af.

Voila: smaken verschillen, alweer bewezen!
Waldek en Julia hebben genoeg aan elkaar.... :yup:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor nounake » vr 06 mei 2016, 06:51

Ik herkende de keuken of wasplaats waar Rosa en Kaat hun babbel deden niet ? is dat nieuw ?
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5718 keer
Is bedankt: 754 keer

Volgende

Keer terug naar Thuis Algemeen