Geen 'Thuis' vandaag?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Geen 'Thuis' vandaag?

Berichtdoor lord F. » di 22 maart 2016, 21:57

Crackers schreef:
lord F. schreef:
Crackers schreef:Op EEN en Canvas zenden ze simultaan hetzelfde uit. Dan hadden ze toch gewoon Thuis kunnen tonen op EEN, niet?

Het is net voor dat soort van redeneringen dat ze dat zo doen. ;)

Hoe bedoel je?

Awel, dat ze je verplichten om op prime-time nog even stil te staan bij de gebeurtenissen van vandaag. :)
Het is ook geen verderzetting van de journaals hé.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 974 keer

Berichtdoor Crackers » di 22 maart 2016, 21:59

I see. Ik dacht dat je het denigrerend bedoelde "dat soort redeneringen" :twisted:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 406 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor Crackers » di 22 maart 2016, 23:20

Wanneer komt de aflevering van vandaag dan? Morgen een dubbelaflevering?
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 406 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor Nickos » wo 23 maart 2016, 00:10

Crackers schreef:Wanneer komt de aflevering van vandaag dan? Morgen een dubbelaflevering?

Dit is ooit nog is gebeurd (nog niet zo lang geleden maar ik weet niet meer waarom) en als ik mij niet vergis hebben ze toen alles opgeschoven (aflevering van dinsdag op woensdag, die van woensdag op donderdag etc) en uiteindelijk die van vrijdag op zaterdagavond. Het zou mij niet verbazen moesten ze dit nu terug zo doen.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 158 keer

Berichtdoor rudidj » wo 23 maart 2016, 00:32

wat als we morgen opnieuw zo een drama meemaken ? een Thuis-marathon met 5 afleveringen na elkaar ? 25 minuten ontspanning had toch gemogen in deze pikzwarte dag , denk aan al de mensen die bedlegerig zijn en alleen maar radio en tv als ontspanning hebben : 24 uur op 24 over de aanslagen, daar wordt je nog zieker van.
Op de Facebook-pagina krijg ik veel begrip voor deze opmerking, ik hoop oprecht dat deze hier niet opnieuw verwijderd wordt.
rudidj
Nog geen rang

Heeft bedankt: 12 keer
Is bedankt: 12 keer

Berichtdoor Nickos » wo 23 maart 2016, 00:39

rudidj schreef:wat als we morgen opnieuw zo een drama meemaken ? een Thuis-marathon met 5 afleveringen na elkaar ? 25 minuten ontspanning had toch gemogen in deze pikzwarte dag , denk aan al de mensen die bedlegerig zijn en alleen maar radio en tv als ontspanning hebben : 24 uur op 24 over de aanslagen, daar wordt je nog zieker van.
Op de Facebook-pagina krijg ik veel begrip voor deze opmerking, ik hoop oprecht dat deze hier niet opnieuw verwijderd wordt.

Ik snap je punt volledig hoor. Bij mij thuis hebben ze ook gezegd 'nu is het echt genoeg geweest'. Er word ook al lang niets nieuws meer verteld, maar er zijn natuurlijk ook mensen die nood hebben om naar zo'n nieuwsuitzending te kijken. Anderen willen dan weer liever gewoon hun 25 minuten Thuis.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 158 keer

Berichtdoor lord F. » wo 23 maart 2016, 01:07

Toch straf dat er zijn die janken om een geskipte aflevering van Thuis na zo'n dag als vandaag.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 974 keer

Berichtdoor Kwast » wo 23 maart 2016, 03:33

Er zijn aanslagen gepleegd in jouw land en jij vindt iets als Thuis belangrijker dan de uitzendingen over wat er allemaal gaande is?

Ik snap best dat je niet heel de dag naar hetzelfde wilt kijken maar het is niet meer dan normaal dat het programma wordt gewijzigd. Zelfs de muziek in Nederland op de radiozenders is aangepast. Wat had je dan verwacht dat ze de reguliere programmering aan hadden gehouden? Dat was beslist ongepast geweest.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 239 keer
Is bedankt: 364 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » wo 23 maart 2016, 10:25

Er bestaan mensen die zichzelf vrijwillig laten ontploffen met enige bedoeling liefst honderden willekeurige slachtoffers te maken en met dezelfde moeite voor vier miljard schade aanrichten. Het verontrustende deel daarvan is echter dat die (on)mensen overtuigd zijn daarmee een goede daad verricht te hebben.
En daarna zappen wij naar één en kijken gretig naar Thuis alsof niks aan de hand is?
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 582 keer
Is bedankt: 1133 keer

Berichtdoor ikke » wo 23 maart 2016, 10:45

Captain Cuckoo schreef:Er bestaan mensen die zichzelf vrijwillig laten ontploffen met enige bedoeling liefst honderden willekeurige slachtoffers te maken en met dezelfde moeite voor vier miljard schade aanrichten. Het verontrustende deel daarvan is echter dat die (on)mensen overtuigd zijn daarmee een goede daad verricht te hebben.
En daarna zappen wij naar één en kijken gretig naar Thuis alsof niks aan de hand is?

Nee, het ene heeft niets met het andere te maken! 't Is niet omdat iemand een half uurtje ontspanning wil dat hij/zij daarom een onmens is.
Toen ik gek van verdriet was om het onmenselijk verdriet dat ik (jaren geleden) meemaakte, ging het leven ook gewoon door... Waren alle mensen dan onmensen omdat ze gewoon verder gingen met hun dagdagelijkse beslommering? Nee, dacht ik niet. Het leven gaat gewoon door.
Met dit verschil dat gisteren ook BELGIE getroffen werd en we dus allemaal getraumatiseerd MOETEN zijn/worden?
Ik voel mee met de slachtoffers en met de mensen die van dichtbij betrokken zijn bij dit drama. Maar ik help niemand door een hele dag hetzelfde te horen en te zien. Ja, dit is mijn PERSOONLIJKE mening en ik spreek enkel uit eigen naam.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1466 keer
Is bedankt: 1389 keer

Berichtdoor Flower-Power » wo 23 maart 2016, 10:59

Natuurlijk is het allemaal zeer erg wat er gisteren gebeurde.
Maar ik ben het meer eens met de mensen hier die stellen dat men de programmatie niet had moeten aanpassen,
op de twee grote zenders (VTM en VRT). En zelfs de Nederlanders deden op twee kanalen mee.
De hele dag en avond hetzelfde nieuws gaat veel mensen vervelen,zelfs al is het erg wat er gebeurd is.

Mocht ik TV baas zijn dan zou ik al het nieuws rond de gebeurtenissen een hele dag uitzenden op slechts 1 zender,
bijvoorbeeld op Canvas. En al wie dan dat wilde volgen kon dat dan doen op 1 zender, en alle anderen mensen konden dan kiezen, zoals anders, naar wat ze keken, en niemand moest iets missen van het geen hij of zij volgt op TV.

Men kan zeggen dat wat er gisteren gebeurde erger is dan je favoriete TV programma missen,
dat is juist, maar anderzijds, wat bereiken we er mee dat we de hele dag nieuws op Tv krijgen?
de politiekers doen toch niets anders dan bla bla bla - want ik geloof geen woord van wat ze zeggen,
er gaat niets veranderen, alles gaat blijven zoals het is, waarmee ik bedoel, men gaat te soft blijven
in ons landje (en de rest van Europa) waardoor we op termijn, naar mijn gevoel meer gaan te maken
krijgen met toestanden zoals gisteren. En naar mijn idee ligt daarvan de schuld voor een groot stuk
bij de politiek die al jaren veel te soft is.

Ach het is een discussie zonder einde. De gewone mensen kunnen niets doen, en degene die wel iets kunnen doen, die gaan het of niet doen of maar half en te laks en te soft, waardoor er niets zal veranderen, dit kan erg pessimistisch klinken, maar t is gewoon dat ik al heel lang niet meer geloof in de politiek, niet die van ons land en zeker niet die van Europa.

En tot slot: voor mij is er wel iets erger dan wat er gisteren gebeurde.
Want afgelopen vrijdag (18 maart) is mijn mama de strijd tegen kanker verloren.
En daar lig ik wel wakker van en van de aanslagen van gisteren sorry daar lig ik niet wakker van,
natuurlijk vind ik het super erg van de dodelijke slachtoffers en leef ik met ze mee, maar voor de
rest kan het mij niet schelen omdat ik het gevoel heb dat het probleem rond terrorisme nooit opgelost zal geraken.
En verder ben ik absoluut niet bang - zelfs niet om te sterven - ik leef gewoon verder zoals voordien,
en nu enkel met een groot gemis dat mijn mama er niet meer is.
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 69 keer
Is bedankt: 215 keer

Berichtdoor Lazylady » wo 23 maart 2016, 11:19

Is het heel erg dat ik de openingspost ongepast vind?
Verder ben ik het wel eens dat er constant hetzelfde wordt getoond, en het op die manier alleen maar meer wordt opgeblazen.
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor Wiske » wo 23 maart 2016, 11:40

lord F. schreef:Veel nieuws zal er wel niet meer zijn maar zou het vreemder gevonden hebben moesten ze de programmatie *niet* aangepast hebben.

Ik zou dat ook vreemd gevonden hebben maar verschillende mensen, verschillende meningen.
Voor iedereen goed doen is nu eenmaal onmogelijk.
Wiske
Nog geen rang

Heeft bedankt: 78 keer
Is bedankt: 22 keer

Berichtdoor nounake » wo 23 maart 2016, 11:48

Flower-Power schreef:
En tot slot: voor mij is er wel iets erger dan wat er gisteren gebeurde.
Want afgelopen vrijdag (18 maart) is mijn mama de strijd tegen kanker verloren.
En daar lig ik wel wakker van en van de aanslagen van gisteren sorry daar lig ik niet wakker van,
natuurlijk vind ik het super erg van de dodelijke slachtoffers en leef ik met ze mee, maar voor de
rest kan het mij niet schelen omdat ik het gevoel heb dat het probleem rond terrorisme nooit opgelost zal geraken.
En verder ben ik absoluut niet bang - zelfs niet om te sterven - ik leef gewoon verder zoals voordien,
en nu enkel met een groot gemis dat mijn mama er niet meer is.

Ik snap zo goed wat U voelt ! Veel moed en probeer een beetje troost te vinden in de vele mooie herinneringen aan uw mama ; geloof me , een mama verliezen is een wonde die ( wel heel traag ) geneest maar die altijd een pijnlijk litteken laat .Enkel de mooie souvenirs gaan heel stilaan het halen op de moeilijke beelden van de droevige tijd. :romance-kisscheek:
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5513 keer
Is bedankt: 739 keer

Berichtdoor satine » wo 23 maart 2016, 11:58

Ook van mij heel veel sterkte en moed, Flower Power... :romance-kisscheek:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1269 keer