Is 'Thuis' wel geschikt voor (jonge) kinderen?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Is 'Thuis' wel geschikt voor (jonge) kinderen?

Berichtdoor Thuisforum » wo 25 nov 2015, 12:11

Omdat 1 en ander offtopic ging in een ander topic en er blijkbaar toch nog behoefte is om hierover verder te praten...

nounake schreef:Ik besef dat de kalender lang op voorhand klaarstaat maar,waarom toch zo'n gruwelijk geweld ? Ik hoop dat Thuis snel weer ONTspanning wordt ...Het journaal is al voldoende horrorfilm tegenwoordig .
Thuisforum
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 50 keer
Is bedankt: 127 keer

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Berichtdoor satine » wo 25 nov 2015, 12:28

Er zijn al ergere dingen geweest in Thuis over de loop van de jaren.
Als ik pakweg denk aan de ontsnapping van Linda, de moeder van Eva - en Senne die daar tot moes werd geslagen...
En zo zijn er veel meer voorbeelden.

En de timing is misschien slecht, maar dat kon niet voorzien worden.
Dit niet uitzenden zou een toegift zijn aan de angst die sommigen hier willen verspreiden...

Ontopic: ik vond het best wel spannend en was verrast dat het opeens 'voorbij' was - ik dacht echt dat dit de hele week ging gerekt worden.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1364 keer
Is bedankt: 3038 keer

Berichtdoor Caligula » wo 25 nov 2015, 13:08

Nu is het idd zo dat deze aflevering waarschijnlijk al helemaal "ingeblikt" was voor de gebeurtenissen in Parijs, dus dat kun je hen echt niet kwalijk nemen maar het geeft uiteraard wel een "extra".
Nu die gijzeling laten duren tot vrijdag was mss toch wel een beetje teveel van het "goeie" denk je niet?
Ik hoop alleen maar dat zowel Sam en haar kindje en Toon er goed vanaf komen want dat hebben ze toch verdiend.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor nounake » wo 25 nov 2015, 13:43

Ja natuurlijk konden ze niet weten wanneer dit zou uitgezonden worden en jullie hebben gelijk : wat een chance dat het niet langer geduurd heeft .Eergisteren werd er wel verwittigd dat jongere kinderen onder de 10 jaar beter niet zouden kijken !
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5718 keer
Is bedankt: 754 keer

Berichtdoor ikke » wo 25 nov 2015, 14:09

nounake schreef:Ja natuurlijk konden ze niet weten wanneer dit zou uitgezonden worden en jullie hebben gelijk : wat een chance dat het niet langer geduurd heeft .Eergisteren werd er wel verwittigd dat jongere kinderen onder de 10 jaar beter niet zouden kijken !

Belachelijk! Thuis IS gewoon helemaal niet voor kinderen.
En kinderen hebben op TV al ergere dingen voorgeschoteld gekregen, mijn gedacht :twisted:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1563 keer
Is bedankt: 1492 keer

Berichtdoor johan1969 » wo 25 nov 2015, 15:16

De inzet van de Posa's (nog nooit van gehoord maar bestaat dus wel echt) deze week vond ik wel niet gepast gezien de gebeurtenissen in Parijs en de huidige angst in Brussel, maar natuurlijk was het al vooraf opgenomen.

Thuis wordt nu afgeraden aan kinderen onder de 12.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 72 keer

Berichtdoor martha » wo 25 nov 2015, 18:58

Niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar (natuurlijk, die moeten in hun bed liggen want 's anderendaags is het school) maar wel na thuis reclame maken voor een ketnet programma :doh:
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 406 keer
Is bedankt: 585 keer

Berichtdoor annekeHU » wo 25 nov 2015, 19:04

martha schreef:Niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar (natuurlijk, die moeten in hun bed liggen want 's anderendaags is het school) maar wel na thuis reclame maken voor een ketnet programma :doh:

Het programma dat je bedoelt is : "Ben ik familie van ?" .. en best leuk , ook voor grotere kinderen(+12) en volwassenen( Uiteraard moet het onderwerp van genealogie/stamboomonderzoek je interesseren! ) Maar dit is uiteraard off-topic!

Wat ik me afvraag is, waarom ze Thuis zo vroeg op de avond uitzenden, als het afgeraden wordt om te kijken voor -12 jarigen!
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

Berichtdoor Crackers » wo 25 nov 2015, 19:34

Toen ik nog geen 12 was moest ik om 20 uur naar bed denk ik.
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Berichtdoor hannanaske » wo 25 nov 2015, 19:40

Ik vond de voorbije afleveringen spannender dan de cliffhanger van vorig jaar! :yup: En dat in het begin van de week. :thumbup:

Het zou wel een beetje vreemd zijn om thuis opeens op een ander uur uit te zenden dan normaal, dus dat vind ik geen optie. (hoeveel mensen zouden het dan niet missen omdat ze het niet op tijd wisten?)

Je kunt je afvragen of kinderen die te bang zijn voor zo'n dingen, wel rijp genoeg zijn voor het programma. Ik lees nu plotseling overal reacties van mensen die het veel te gewelddadig vinden en dat hun kinderen van 8à9 jaar doodsbang waren.
Tsjah...thuis is en blijft een feuilleton, die moeten zich toch niet aanpassen omdat sommige ouders het dan toelaten dat hun kinderen voor de buis hangen? Andere kinderen zullen er dan weer beter tegen kunnen. Het is toch de taak van de ouders om hun eigen kind te kunnen inschatten, toch niet van de scenaristen?
Het is goed dat ze je op voorhand waarschuwen als er expliciete beelden in voorkomen, en dan is het toch gewoon de verantwoordelijkheid van de ouders.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor Caligula » wo 25 nov 2015, 21:21

Zoals ikke zei: als kinderen op 14 november overdag kunnen kijken naar wat er in Parijs gebeurd is denk ik wel dat ze een ******soap aankunnen. Anders moeten we mss een paar Syrische kindertjes bij onze arme Vlaamse kinderen zetten om uit te leggen hoe het juist gaat.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Gebande gebruiker

Berichtdoor Crackers » wo 25 nov 2015, 21:44

Dat is nu ook wel erg kort door de bocht natuurlijk :lol:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 698 keer

Berichtdoor Caligula » wo 25 nov 2015, 23:13

Captain Cuckoo schreef:Ongeacht de leeftijd blijft het de verantwoordelijkheid van de ouders wat de kinderen te zien krijgen. Of het nu geweld in Thuis is of miserie die terroristen veroorzaken of die vluchtelingen meemaken. Dat de uitzending werd voorafgegaan door een subtiele waarschuwing is positief, maar voor beelden die soms opduiken in het journaal, die véél gruwelijker bleken heb ik dergelijke waarschuwing nooit gehoord.

Dat was nu net mijn punt. Van de andere kant heeft onze positieve VRT het ook goed gevonden om door de weerman/vrouw te laten zeggen zeggen: en nu kijken we allemaal naar (het gruwelijke) Thuis!
En dat is dan niet kort door de bocht.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Gebande gebruiker

Berichtdoor nounake » do 26 nov 2015, 08:40

Captain Cuckoo schreef:Ongeacht de leeftijd blijft het de verantwoordelijkheid van de ouders wat de kinderen te zien krijgen. Of het nu geweld in Thuis is of miserie die terroristen veroorzaken of die vluchtelingen meemaken. Dat de uitzending werd voorafgegaan door een subtiele waarschuwing is positief, maar voor beelden die soms opduiken in het journaal, die véél gruwelijker bleken heb ik dergelijke waarschuwing nooit gehoord.

Toch wel dacht ik , tenminste op de franstalige zenders wordt er verwittigd voor expliciete beelden in het journaal ; ik dacht dat dit ook op VRT zo zou zijn .
Deze afleveringen werden opgenomen toen er nog geen terreur 4 was en daarom komen nu die reacties ; Vroeger zouden de ouders hebben kunnen zeggen : " 't is maar TV " NU is dat , spijtig genoeg niet meer mogelijk .
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5718 keer
Is bedankt: 754 keer

Berichtdoor tvx1 » do 26 nov 2015, 14:40

hannanaske schreef:Ik vond de voorbije afleveringen spannender dan de cliffhanger van vorig jaar! :yup: En dat in het begin van de week. :thumbup:

Het zou wel een beetje vreemd zijn om thuis opeens op een ander uur uit te zenden dan normaal, dus dat vind ik geen optie. (hoeveel mensen zouden het dan niet missen omdat ze het niet op tijd wisten?)

Je kunt je afvragen of kinderen die te bang zijn voor zo'n dingen, wel rijp genoeg zijn voor het programma. Ik lees nu plotseling overal reacties van mensen die het veel te gewelddadig vinden en dat hun kinderen van 8à9 jaar doodsbang waren.
Tsjah...thuis is en blijft een feuilleton, die moeten zich toch niet aanpassen omdat sommige ouders het dan toelaten dat hun kinderen voor de buis hangen? Andere kinderen zullen er dan weer beter tegen kunnen. Het is toch de taak van de ouders om hun eigen kind te kunnen inschatten, toch niet van de scenaristen?
Het is goed dat ze je op voorhand waarschuwen als er expliciete beelden in voorkomen, en dan is het toch gewoon de verantwoordelijkheid van de ouders.

Alle afleveringen in kwestie werden voorafgegaan door een duidelijke boodschap dat ze geschikt waren voor kinderen ouder dan twaalf jaar en tijdens de begingeneriek kwam telkens een "12+"-icoontje rechtsboven in beeld. Als er dan nog ouders zijn die ondanks deze waarschuwingen hun kinderen van 8 à 9 jaar lieten kijken naar Thuis, moeten ze achteraf niet komen klagen. Dan is het hun eigen schuld dat hun kinderen doodsbang werden.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 554 keer

Volgende

Keer terug naar Thuis Algemeen