Is 'Thuis' wel geschikt voor (jonge) kinderen?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Is 'Thuis' wel geschikt voor (jonge) kinderen?

Berichtdoor Captain Cuckoo » zo 30 apr 2017, 22:39

hannanaske schreef:De ommezwaai van luc als schurk naar luc als man met een zware mentale beperking is iets wat natuurlijk een rol speelt, en zeker hoe iedereen hem bepampert. Met dat in je achterhoofd maakt het misschien wat misselijkmakend, misschien hadden ze dat taboe beter met een ander personage doorbroken.

Was het beter geweest als het om een nieuw personage ging?

Het is veeleer een ongelukkige combinatie van meerdere factoren die hier enige ergernis opwekken: de voorgeschiedenis van Luc in contrast met de overdreven bepampering door Bob en door Lowie (enkel als het hem uitkomt) en opnieuw: de onrealistische voorstelling van het geheel.

Om echter niet oeverloos hierover uit te weiden, zegt een "echte" dan: mic drop :whistle: .
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 566 keer
Is bedankt: 1086 keer

Berichtdoor Christel » di 02 mei 2017, 10:55

Maar dat heeft toch allemaal geen invloed op het feit of Thuis geschikt is voor kinderen of niet? :)

In feite zou je kunnen zeggen dat Thuis alleen maar geschikter wordt voor kinderen door het allemaal zo "uit te spellen" alsof ze bang zijn dat de kijkers het anders niet begrijpen. :mrgreen:
Probleem is alleen dat ik de onderwerpen die in Thuis aan bod komen, helemaal niet geschikt vind voor kinderen. Die zijn toch nog helemaal niet bezig met het feit dat mensen met een beperking hun drang naar sex houden, hoe mensen om het hoederecht vechten na een scheiding of hoe iemand die op trouwen staat vreemd gaat met zijn collega? :)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 2835 keer
Is bedankt: 1921 keer

Berichtdoor ikke » di 02 mei 2017, 12:31

Christel schreef:Maar dat heeft toch allemaal geen invloed op het feit of Thuis geschikt is voor kinderen of niet? :)

[b]In feite zou je kunnen zeggen dat Thuis alleen maar geschikter wordt voor kinderen

Goed verwoord, Christel. Thuis is van een programma voor volwassenen, geëvolueerd naar een programma dat ook toegankelijk wil zijn voor kinderen.
En dat vind ik te belachelijk om er veel woorden aan te verspillen.
Er zijn toch betere reeksen, films en programma's die ECHT voor kinderen geschikt zijn?!

En nu is 't iets wat mossel noch vis is. Ware ik niet al lang "verslaafd" dan zou ik er de brui aan geven. Helaas, ik heb nog altijd een te sterke drang om op z'n minst de verhaallijnen te kunnen blijven volgen. Gelukkig wordt dat hoe langer hoe makkelijker want Thuis is voorspelbaarder dan ooit, ik hoef dus niet elke dag meer te kijken om "mee te zijn".
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1431 keer
Is bedankt: 1339 keer

Vorige

Keer terug naar Thuis Algemeen