Oude Koeien

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Oude Koeien

Berichtdoor Caligula » zo 28 jun 2015, 00:10

Goed, ik zal het dan maar doen zeker? Weet niet of ik veel succes ga hebben.
Eerst en vooral, en de meeste forumgangers weten dat, het oog van Lowie. Ik zal me daar nooit bij neerleggen hé, dat is echt boerenbedrog in de hoop dat 90% van de kijkers het wel gaan slikken wat ook zo is. Zegt veel over het....
Maar goed, dat is mijn eerste oude koe, ik heb er nog wel wat in de gracht of in de frigo liggen.
Be my guest.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 897 keer
Is bedankt: 2232 keer
Gebande gebruiker

Re: Oude Koeien

Berichtdoor Jules » zo 28 jun 2015, 00:51

Iets waar ik het altijd moeilijk mee heb gehad, was de dood van Bruno. De verhaallijn was zo mooi begonnen: hoe hij dankzij Mo mocht meedoen op de werf, hoe bijvoorbeeld Bram hem ook beter leerde aanvaarden eenmaal hij hem een beetje kende. Ik vond het zo keigoed dat er getoond werd hoe je met wat goede wil ook mentaal gehandicapte mensen een boeiender en gelukkiger leven kunt geven door hen te aanvaarden en kansen te geven.

En dan plotseling, een wending die daarop paste als een tang op een varken: Bruno verongelukt, en dat is bij mij erg in het verkeerde keelgat geschoten, omdat het kon worden opgevat als "zie je nu wel wat er gebeurt als je gehandicapten toelaat op de werkvloer. Daar komen toch maar ongelukken van!" Allicht zal dat niet de bedoeling/boodschap van de scenaristen zijn geweest, maar ik vond dat het wel echt zo slecht kon overkomen.

Ik was ZO kwaad toen dat gebeurde, ik sprong bijna uit mijn vel.
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 153 keer
Is bedankt: 121 keer

Berichtdoor ranske » zo 28 jun 2015, 08:54

Mayra die de taxi van haar werkgever gebruikte om van eventuele klanten in verwachting
te raken,Waldek De Zwijger die dat wist en Kurt die onrechtstreeks daardoor stierf.
Schaap An waar ze mee doet wat ze wil en Marianne die ze uit haar eigen huis probeert
te drijven als dank zeker voor de kost en inwoon, kuis en kinderoppas ? Dat was op zich
al iets van gemeenste en ze komt daar ongestraft mee weg en werkt zelfs nogsteeds
bij dezelfde taxi's idem, neus vooruit,poep achteruit als een regelrechte pauw.
Deze oude koe bederft mijn kijkgenoegen, ik kan het niet vergeven of vergeten.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1026 keer
Is bedankt: 499 keer

Berichtdoor Duimelijntje » zo 28 jun 2015, 09:12

Tijdens de seizoensfinale vroeg ik me af of ik iets gemist heb tussen Peggy en Bianca.
Zoals die mekaar rond de nek vlogen.
Terwijl het laatste wat ik mij herinner is dat Peggy het achter Bianca haar rug deed met Tom.
En ze allebei zwanger waren van hem.
En dan is er volgens mij nog iets misgelopen met de erkenning van Robin waar ook Peggy tussen zat door iets tegen Tom te zeggen wat ze niet had moeten zeggen.
Nu kan het wel zijn dat ik, zoals meestal, iets gemist heb.
Maar, ik vond het toch een heel hartelijke verwelkoming, gezien wat er allemaal gebeurd is.
En ik weet dat Thuis, Thuis is en dat iedereen elkaar op termijn alles vergeeft, maar dat is toch iets waar ik het dan moeilijk mee heb... Sommige dingen vergeef je toch niet zo makkelijk.
Net zoals iets wat hier ook al vaak is aangehaald, dat Simonne Luc die verkrachting ook schijnbaar zonder veel moeite heeft vergeven, dat is ook nog steeds een rare kronkel.
Daarom vond ik het vrijdag mooi dat ze lieten zien dat Jana het wél nog steeds heel moeilijk heeft met Luc.
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1282 keer
Is bedankt: 273 keer

Berichtdoor ikke » zo 28 jun 2015, 10:12

Duimelijntje schreef:Tijdens de seizoensfinale vroeg ik me af of ik iets gemist heb tussen Peggy en Bianca.
Zoals die mekaar rond de nek vlogen

Ik heb die liefdevolle omhelzing van Peggy en Bianco ook met ongeloof "ondergaan". ;)
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1457 keer
Is bedankt: 1378 keer

Berichtdoor lord F. » zo 28 jun 2015, 10:58

Mja, ze hebben in de loop der jaren alles mss al via Skype bijgelegd intussen? :)

Duimelijntje schreef:Net zoals iets wat hier ook al vaak is aangehaald, dat Simonne Luc die verkrachting ook schijnbaar zonder veel moeite heeft vergeven, dat is ook nog steeds een rare kronkel.

Wel, ze had hem dat min of meer vergeven toen hij Franky's leven eens gered had op risico van eigen leven. Voor ik hier weer een heleboel vrouwen over me heen krijg met reacties à la "Ben jij ooit al eens verkracht geweest?" (gelukkig niet dus) :mrgreen: >> naar Thuis-normen wil dat zeggen dat daar dan ook niet meer naar verwezen zal worden om bepaalde nieuwe verhaallijnen niet in de weg te staan. ;)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 418 keer
Is bedankt: 971 keer

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Berichtdoor flodderke » zo 28 jun 2015, 11:55

hm hm dat geval met dat oog dat heb ik onlangs verklaard in het fantasietopic. Een nieuwe spannende verhaallijn.
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 49 keer
Is bedankt: 179 keer

Berichtdoor tvx1 » zo 28 jun 2015, 12:33

Caligula schreef:Goed, ik zal het dan maar doen zeker? Weet niet of ik veel succes ga hebben.
Eerst en vooral, en de meeste forumgangers weten dat, het oog van Lowie. Ik zal me daar nooit bij neerleggen hé, dat is echt boerenbedrog in de hoop dat 90% van de kijkers het wel gaan slikken wat ook zo is. Zegt veel over het....
Maar goed, dat is mijn eerste oude koe, ik heb er nog wel wat in de gracht of in de frigo liggen.
Be my guest.

Ik stoor mij meer aan zijn leeftijd. Hij zit verdorie aan de unief. Terwijl nog net als Britney in de lagere school moest zitten.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 431 keer
Is bedankt: 546 keer

Berichtdoor lord F. » zo 28 jun 2015, 12:45

tvx1 schreef:
Caligula schreef:Goed, ik zal het dan maar doen zeker? Weet niet of ik veel succes ga hebben.
Be my guest.

Ik stoor mij meer aan zijn leeftijd. Hij zit verdorie aan de unief. Terwijl nog net als Britney in de lagere school moest zitten.

Klopt niet helemaal hé. ;) Lowie was normaal gezien nu 13 jaar.
Maar gezien Franky een leeftijdssprong gemaakt heeft zou het raar zijn dat Lowie nog even oud zou geweest zijn.

Soit, het is best dat je nooit met een rekenmachine naast je naar Thuis zit te kijken. ;)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Caligula » zo 28 jun 2015, 12:48

tvx1 schreef:Ik stoor mij meer aan zijn leeftijd. Hij zit verdorie aan de unief. Terwijl nog net als Britney in de lagere school moest zitten.

Ook akkoord met dat. Hij is vertrokken toen hij wat...3 jaar was of zo (met een oog weliswaar, grrr) en komt na 5 jaar (denk ik) terug als 17-jarige terwijl hij eigelijk maar een jaar of 8 is. Leeftijdssprong natuurlijk, en Thuis relativiteitstheorie maar het stoort wel. Nu is het ook zo dat de mensen die toen niet keken dat niet weten, noch over zijn leeftijd, noch over zijn oog (grrrr).
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Gebande gebruiker

Berichtdoor tvx1 » zo 28 jun 2015, 14:31

lord F. schreef:
tvx1 schreef:
Be my guest.

Klopt niet helemaal hé. ;) Lowie was normaal gezien nu 13 jaar.
Maar gezien Franky een leeftijdssprong gemaakt heeft zou het raar zijn dat Lowie nog even oud zou geweest zijn.

Soit, het is best dat je nooit met een rekenmachine naast je naar Thuis zit te kijken. ;)

Nee, 12. Hij zou nu dus de laatste dagen van het zesde leerjaar aan het moeten afwerken geweest zijn. En de leeftijdssprong die ze Lowie hebben gegeven is vier keer zo groot als die Franky toen kreeg. Van evenredigheid is er dus totaal geen sprake. En ik stoor me trouwens evenzeer aan Franky zijn leeftijd. Te meer omdat de 22-jarige Franky in het land was net voor het jubileum van zijn ouders die vierden dat ze elkaar twintig jaar kennen. Ze doen gewoon geen enkele moeite om het ook maar een klein beetje realistisch in het verhaal te passen.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor lord F. » zo 28 jun 2015, 15:03

Ah klopt, Leontien is meer dan een jaar zwanger geweest. :)

Soit, zoals ik al zei >> je kijkt beter niet naar Thuis met een rekenmachine naast je. :whistle:

Julie had trouwens ook al een leeftijdssprong gemaakt toen ze even terug haar intrede deed in Thuis. :)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor tvx1 » zo 28 jun 2015, 17:20

lord F. schreef:Ah klopt, Leontien is meer dan een jaar zwanger geweest. :)

Soit, zoals ik al zei >> je kijkt beter niet naar Thuis met een rekenmachine naast je. :whistle:

Julie had trouwens ook al een leeftijdssprong gemaakt toen ze even terug haar intrede deed in Thuis. :)

Inderdaad. Julie ook. Die is als éénjarige naar Australië vertrokken om 5 jaar later als tienjarige terug op te duiken.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Caligula » zo 28 jun 2015, 17:36

Nee, idd, de scenaristen doen geen enkele moeite om hun rekeningen te doen kloppen. Waarom niet? Omdat het voor hen niet belangrijk is en omdat ze weten dat hun +1 miljoen kijkers daar niet om malen omdat ze absoluut niet de minste kritische geest hebben als het om een soap gaat (en voor de rest ook eigelijk). Ze willen spektakel, brood en spelen, en dat is wat een soap hen geeft, of een of ander manneke nu 2 of 1 oog heeft, of hij 12 of 17 is heeft geen enkel belang, of Leontien meer dan 1 jaar zwanger is geweest, pfff...Spektakel, emotie en ....uiteraard kijkcijfers daar draait het om. Een soort Griekse tragedie! (alhoewel we er nu wel een in RL hebben!)
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Gebande gebruiker

Berichtdoor annekeHU » zo 28 jun 2015, 18:20

Wat ik me in verband met die leeftijden afvraag , is het volgende.
voor zover ik weet is Tim in seizoen 15 of 16 18 jaar oud geworden(even oud als Katrien?)... dus dan zou hij er nu 22/23 moeten zijn... aan zijn gedrag/manier van doen zou je eer zeggen dat hij er 32 is, of ligt dat aan het feit dat hij omgang heeft met Sam die er ongeveer 36 is!
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 280 keer
Is bedankt: 404 keer

Volgende

Keer terug naar Thuis Algemeen