OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Berichtdoor Suske » di 04 okt 2016, 17:05

Even ter herinnering: dit topic is er om (eventueel op een ludieke manier) via een open brief je complimenten of grieven te laten weten aan de scenaristen van Thuis. En dan ook echt alsof je dat bericht aan hen richt.
Dus...
(ontopic) :text-thankyouyellow:
Gebruikers-avatar
Suske
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 655 keer
Is bedankt: 506 keer

Berichtdoor Soapseut » ma 10 okt 2016, 23:18

Er zijn in het verleden nog periodes geweest dat het echt niet om aan te kijken was. Het probleem is dat ze de ouwe rotten onbruikbaar hebben gemaakt.

Een gepluimde Mariane is niet interessant. Dat ze zich zo in de luren heeft laten leggen, geloof ik niet. Sorry... niet na alles wat ze al meegemaakt heeft de voorbije 20 seizoenen.
Luc in dat karreke die enkel nog 'stommekloot' gezegd krijgt en Jenny die niet verder raakt dan 'schatteke'... oudere mensen zijn zo niet.
Het is alsof de scenaristen compleet loos zijn gegaan en nu niet zomaar alles ongedaan kunnen maken en met de handen in het haar zitten.
Een motor onder Luc zijn karreke? Moet dat??? Laat het uit he zeg. De opmerkingen van het FC De Kampioenen gehalte kloppen, jammer genoeg.

Voor de huidige personages is het te laat, daar valt niks meer te redden (daar reken ik ook Frank, Simone, Waldek, Rosa, Jenny, Mariane bij). Organiseer audities, laat nieuw bloed aanrukken en herbegin van nul. Voor deze oude garde is het te laat, de enige oplossing is herbeginnen met nieuwe acteurs.

Waar hebben jullie (scenaristen) dit toch uitgedacht? Zit er een mol bij voor een rivaliserende soap ofzo?????
Soapseut
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 141 keer
Is bedankt: 308 keer

Berichtdoor Devilex » di 11 okt 2016, 08:39

Ik en mijn vrouw zijn sinds vorige week na bijna 20 jaar Thuis gestopt met kijken. De hele soap is een karikatuur van zichzelf geworden en komt zeer geforceerd en gemaakt over. Zelfs de decors zijn zo fake als het maar zijn kan. De injectie van jonge acteurs heeft de reeks echt geen goed gedaan.
Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 9 keer

Berichtdoor Yvetje » di 11 okt 2016, 08:43

Suske schreef:Even ter herinnering: dit topic is er om (eventueel op een ludieke manier) via een open brief je complimenten of grieven te laten weten aan de scenaristen van Thuis. En dan ook echt alsof je dat bericht aan hen richt.
Dus...
(ontopic) :text-thankyouyellow:

:!: :!: :!:
Gebruikers-avatar
Yvetje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 472 keer
Is bedankt: 652 keer

Berichtdoor Linne » di 11 okt 2016, 14:04

Beste scenaristen,
Marianne woont tijdelijk in haar doktershuis wat ze wou verkopen, verliefd zijnde op een crimineel
waartegen haar kinderen zich erg verzet hadden, wetende dat het om haar geld ging.
Een moordenaar en toen hij haar geld binnen had is hij na een moordpoging op haar en kort gevecht waarin hij zoon zat te wurgen opgepakt allemaal dank zij Judith die de kamer binnenkwam en dit tafereel aantrof.
Een normaal mens zou dit niet in de kleren kruipen en daar is niets meer van aan.

Jullie hebben wel verbeelding om spannende verhaallijnen te verzinnen aub,maak die dan
aannemelijk, dan worden de karikaturen die personages nu zijn, meer mensen.
Heel eenvoudig, geen scenes bedenken maar eens blijven vernoemen of verdriet tonen ofzo
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 265 keer
Is bedankt: 426 keer

Berichtdoor Caligula » di 11 okt 2016, 22:42

En Beste Scenaristen,
Een verhaal ook AFMAKEN! Dat is toch niet zo moeilijk denk ik,zelfs met intellectuele beperkingen.
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor Lolplayer » di 18 okt 2016, 01:03

Beste scenaristen

Bedankt om terug een beetje humor in de serie te steken en meer aan te sluiten bij de moderne wereld (fukbuddies enzo). Angele terugbrengen was geniaal en de scene met Yvette zijn een voorbeeld van de schoonheid van drama.

Het begin van seizoen was vrij saai en weinig belovend, maar nu zitten jullie op de goeie weg :yup:
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 16 keer
Is bedankt: 80 keer

Berichtdoor clairke » za 26 nov 2016, 22:38

aan de scenaristen,

Ik heb meerdere vragen aan jullie!

Voor de lezers en fans hier... lees eerst en laat het even doordringen alvorens te reageren.

-Waarom moet in een Vlaamse soap Frans gesproken worden?? In een Franse soap wordt nooit Vlaams gesproken!
Indien jullie zo graag vreemdelingen opvoeren ... dan graag in Vlaamse taal op een Vlaamse zender. Ik weet dat Vlamingen tolerant zijn maar dit is teveel van het goede... die Franssprekende familie; Adam, Charité en Joseph mogen verdwijnen!

-Waarom zoveel vreemdelingen opvoeren in een Vlaams stuk? Toen ik jong was, keek ik naar Vlaamse series, Vlaamse toneelstukken, Vlaamse films... zelden kwam daar een vreemdeling in voor, nu is het 'vreemdeling'
al wat de klok slaat! De ene gaat en er staat al een andere aan de deur, zoveel Vlamingen staan te popelen voor zo'n rol in hun 'eigen land en eigen taal' En het ergste is... al die vreemdelingen in de soap thuis zijn de 'goedheid en de heiligheid' zelve... wat ze zeggen en doen moet ons, vlaamse kijkers doen geloven dat het allemaal door en door goede mensen zijn.
Wel beste scenaristen... in het dagelijkse leven (ik spreek uit ervaring) zijn er maar weinige zo! Ik kan er een boek over schrijven!

-Waarom moeten goede en ervaren acteurs verdwijnen om plaats te ruimen voor jong volk?? Willen jullie er een jeugdserie van maken misschien?? Doe dan maar een aanvraag om op woensdagnamiddag uit te zenden! Er mag zeker wat nieuws bijkomen maar met zo 'n groot aantal ineens??

-Waar is de tijd dat thuis nog grappig was en wat humor bracht na een dag hard werken, waar zijn de fratsen van Eddy en Nancy... waarom zo serieus? Wij willen eens kunnen lachen 's avonds voor de buis en niet zitten wenen... zoals toen met de dood van Lucasje... dat was pas erg, diegene die dit stuk schreef zou beter ander werk zoeken, want dit is echt het laatste dat een werkende mens in zijn ontspannende tv uurtjes wilt zien... laat staan voor mensen die zoiets in het echt hebben meegemaakt en dan ook nog thuisfans zijn. Als soapschrijver ben je niet God die beslist hoe alles draait... maar gewoon een 'PEN' die de kijkers moet aanzetten om verder te blijven kijken. Meer dan 1milj. kijkers moet je verdienen,waar en mooi maar... 1milj kijkers blijven behouden op lange termijn... is een grote kunst!

En nu beste lezers van het thuisforum, ik heb mijn gedacht kunnen zeggen, wie wilt reageren mag maar... lees aub eerst goed!

groetjes Clairke
clairke
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 2 keer

Berichtdoor tvx1 » zo 27 nov 2016, 00:09

clairke schreef:aan de scenaristen,

Ik heb meerdere vragen aan jullie!

Voor de lezers en fans hier... lees eerst en laat het even doordringen alvorens te reageren (ervaring zie boven jessie V: men reageert voor men leest en nadenkt!)

-Waarom moet in een Vlaamse soap Frans gesproken worden?? In een Franse soap wordt nooit Vlaams gesproken!
Indien jullie zo graag vreemdelingen opvoeren ... dan graag in Vlaamse taal op een Vlaamse zender. Ik weet dat Vlamingen tolerant zijn maar dit is teveel van het goede... die Franssprekende familie; Adam, Charité en Joseph mogen verdwijnen!

-Waarom zoveel vreemdelingen opvoeren in een Vlaams stuk? Toen ik jong was, keek ik naar Vlaamse series, Vlaamse toneelstukken, Vlaamse films... zelden kwam daar een vreemdeling in voor, nu is het 'vreemdeling'
al wat de klok slaat! De ene gaat en er staat al een andere aan de deur, zoveel Vlamingen staan te popelen voor zo'n rol in hun 'eigen land en eigen taal' En het ergste is... al die vreemdelingen in de soap thuis zijn de 'goedheid en de heiligheid' zelve... wat ze zeggen en doen moet ons, vlaamse kijkers doen geloven dat het allemaal door en door goede mensen zijn.
Wel beste scenaristen... in het dagelijkse leven (ik spreek uit ervaring) zijn er maar weinige zo! Ik kan er een boek over schrijven!

Beste scenaristen ik ben heel blij dat jullie ook medeburgers die één van onze andere twee landstalen hanteren aan bod brengen in een Belgische soap op de Belgische televisie. Het feit dat er af en toe wat Frans gesproken wordt stoort mij allerminst. De hoeveelheid Frans omvat ook maar een klein deel van de getoonde scenes in het geheel. Jullie brengen een hele mooi balans tussen de personages in kwestie. Ik heb er ook geen probleem mee dat er een paar personages voorkomen met "vreemde" roots. Wat jullie neerzetten daaromtrent is zeker niet in strijd met het echte leven. Zeker niet als je weet dat thuisdorp maar op een slordige 10 km van onze hoofdstad ligt.
Laatst bijgewerkt door tvx1 op zo 27 nov 2016, 17:45, in totaal 1 keer bewerkt.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 566 keer

Berichtdoor Suske » zo 27 nov 2016, 00:59

Na een aantal posts verwijderd of aangepast te hebben, hierbij nogmaals het vriendelijke verzoek om ontopic te blijven! Open brieven aan de heren/dames scenaristen dus, en geen persoonlijke sneren naar mede forummers of een uitweiding over eigen ervaringen. Persoonlijke opmerkingen worden uitdrukkelijk verboden in onze forumregels, en voor eigen ervaringen zijn er genoeg andere topics in het offtopic gedeelte van dit forum.
Met dank!
Gebruikers-avatar
Suske
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor ikke » zo 27 nov 2016, 01:00

Beste scenaristen,
Ik snap niet dat Tim niet van de zaak Julia gehaald wordt.
In andere politiereeksen worden mensen die de betrokkenen persoonlijk kennen toch van de zaak gehaald?
Met verbaasde groeten van Ikke
Stop met zagen, er zijn al zo weinig bomen...
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1771 keer
Is bedankt: 1668 keer

Berichtdoor Caligula » zo 27 nov 2016, 13:03

clairke schreef:-Waarom moet in een Vlaamse soap Frans gesproken worden?? In een Franse soap wordt nooit Vlaams gesproken!

Beste scenaristen,

Oei,oei Clairke toch! Wat verwacht jij eigenlijk van een man die uit Mali komt, een ex Franse colonie, die zijn studies in het Frans heeft gedaan, dat hij hier voet aan de grond zet en vloeiend Nederlands spreekt? Be real hé. En kom vanonder uw kerktoren uit. Ik vind dat ze dat heel goed hebben gedaan en dat mag ook wel eens gezegd. Nu is het voor mij best dat je hele situatie Charité-Joseph-Adam niet leuk vind maar ze is wel zeer realistisch. Mss had je er minder moeite mee gehad als de man zo een beetje gebrekkig Engels had gepraat?
Maar voor dit specifiek probleem kan ik de scenaristen alleen maar feliciteren. Ze hebben dit zeer realistisch gebracht. (De felicitaties zijn alleen voor dit specifieke probleem,laat dat even duidelijk zijn).
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

{ BANNED_USER_STATUS }

Berichtdoor tvx1 » zo 27 nov 2016, 15:32

Suske schreef:Na een aantal posts verwijderd of aangepast te hebben, hierbij nogmaals het vriendelijke verzoek om ontopic te blijven! Open brieven aan de heren/dames scenaristen dus, en geen persoonlijke sneren naar mede forummers of een uitweiding over eigen ervaringen. Persoonlijke opmerkingen worden uitdrukkelijk verboden in onze forumregels, en voor eigen ervaringen zijn er genoeg andere topics in het offtopic gedeelte van dit forum.
Met dank!

En racisme mag wel?
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 566 keer

Berichtdoor Suske » zo 27 nov 2016, 18:02

tvx1 schreef:
Suske schreef:Na een aantal posts verwijderd of aangepast te hebben, hierbij nogmaals het vriendelijke verzoek om ontopic te blijven! Open brieven aan de heren/dames scenaristen dus, en geen persoonlijke sneren naar mede forummers of een uitweiding over eigen ervaringen. Persoonlijke opmerkingen worden uitdrukkelijk verboden in onze forumregels, en voor eigen ervaringen zijn er genoeg andere topics in het offtopic gedeelte van dit forum.
Met dank!

En racisme mag wel?

Nee, maar een mening mag wel als hij in de stijl van dit topic geformuleerd wordt. Het staat iedereen vrij om het oneens te zijn met die mening en dit kenbaar te maken, zolang ook dit in de stijl van dit topic gedaan wordt. Zoals je zelf trouwens al perfect gedaan hebt in je eerdere reactie.
Voor vragen of opmerkingen bestaat overigens de PB functie, want ook deze horen niet in dit topic thuis. Verdere offtopic berichten zullen dan ook verwijderd worden...
Gebruikers-avatar
Suske
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Caligula » ma 28 nov 2016, 23:22

Ok,dit is compleet offtopic, dus geen waarschuwing aub. Vind je het niet normaal dat er op een post van een mede forummer gereageerd wordt? Anders gaat dit wel heel saai worden hoor. Dit brengt m.I. een zeer essentieel onderwerp naar boven waar kan en moet op gereageerd worden. Het gaat niet over forumregels,het gaat over iets veel belangrijkers.
Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik vind dat de forumregels wel wat ruimer mogen geïnterpreteerd worden.
Potentia Principatum
Gebruikers-avatar
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

{ BANNED_USER_STATUS }

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen