OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Berichtdoor Caligula » vr 16 dec 2016, 19:33

Beste Scenaristen,
Ik wil me hierbij graag aansluiten bij het bericht van Ikke. Ik zou er aan willen toevoegen dat het voor mij nog dringender is dan voor haar. Hebben jullie ooit al een blitz episode gerealiseerd? Ik bedoel zo een episode die meteen 3-4-5 episodes in mekaar kletst en daar komt dan een prachtige omelette uit. Dat is iets wat we nog niet gezien hebben in Thuis. Zo eens iets anders dan bedrog, ontrouw,moord met 36 verdachten enz die zich armzalig voortsleept over een of twee seizoenen. Kunnen jullie dat doen?
Met oprechte dank
Caligula
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 912 keer
Is bedankt: 2247 keer

Berichtdoor Clarke » vr 20 jan 2017, 16:55

Beste scenaristen,

De verhaallijnen ontwikkelen zich veel te traag en worden voor mij echt te lang in mysterie gewikkeld. Het verhaal van Karin bijvoorbeeld wekt bij mij echt niet veel interesse op omdat we gewoon nog te weinig informatie hebben, ik kan me maar moeilijk inleven. Idem dito voor Arne die Olivia heeft misbruikt en Julia die "vermoord" is, wiens tweewekelijkse bewijsstukken richting Waldek me ondertussen ook niet meer zoet houden. Dat je een verhaal niet in een week kan uitwerken begrijp ik volledig, maar misschien is dit van het goede te veel. Misschien de koffieklets tussen de personages af en toe weer vervangen door wat scherpere conversaties.

Hoe dan ook, nergens beter dan Thuis!
Clarke
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor Juut » zo 22 jan 2017, 14:25

Beste scenaristen,

Ik sluit me aan bij de woorden van degenen boven mij. De verhaallijnen in thuis zijn voor mij ook niet langer boeiend en volledig uitgemolken. Alles duurt veel te lang - lang - lang! Beetje spanning erin houden prima, eindeloos doorgaan op een al te vaak betreden paadje werkt averechts. Kan mij inmiddels niet meer schelen of ze Julia wel/niet - dood/levend zullen vinden. Ook ben ik helemaal klaar met Arne! Iemand die jonge meisjes misbruikt mag niet ongestraft verdergaan en notabene met hetzelfde meisje opnieuw een 'relatie' hebben. Deze knaap mag gerust worden opgepakt voor hetgeen hij heeft gedaan zodat we zien dat zoiets ook nog eens gebeurt. Een figuur als Arne trainer maken van een meisjes elftal geeft genoeg stof tot schrijven maar is zo'n waanzinnig slecht scenario dat je hoopt niemand het schrijven zal. Bedenk eens iets om Jenny op een haar waardige manier uit de soap te laten gaan nu we allemaal al maanden weten zij niet meer terug komt. Of willen jullie Leo tot eind mei ten tonele voeren bij Rosa? Dat hoop ik toch niet. Dus stop hiermee en schrijf weer zoals we het pakweg 2 jaar geleden nog meemaakten en we niet een halfjaar moeten wachten op iets waarvan we weten het ooit een keer moet gebeuren. Op de manier zoals het nu gaat helpen jullie deze soap om zeep wat mij betreft.

Groet, Juut
Juut
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 2 keer

Berichtdoor Linne » di 24 jan 2017, 16:18

Beste scenaristen,

Wat ik me afvraag is dat jullie blijkbaar niets wijzigen aan het verder verloop van een aanvankelijk
spannende situatie. Het blijft nodeloos rekken terwijl hier toch al genoeg over geklaagd is.
Ook de acteurs die hun best doen om onze aandacht te houden zijn er aan voor de moeite.
Is dat de opvatting om af en toe de boog wat minder gespannen te houden ?
Niet aangenaam om steeds geconfronteerd te worden met een verhaallijn waarvan men zich
na enkele afleveringen al afvraagt, nee daar gaan we weer. Willen jullie dit toch eens overwegen.
Dank u.
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 265 keer
Is bedankt: 426 keer

Berichtdoor hannanaske » wo 01 feb 2017, 22:33

Beste scenaristen,

Ik wist niet dat het vandaag geen aflevering was voor gevoelige kijkers. Die waarschuwing werd vooraf toch niet aangekondigd. Nu zit ik hier met elk vezeltje van mijn lichaam dat smacht naar chocolademousse met een toefje slagroom,
en ik heb de juiste ingrediënten niet in huis.

DOE DIT NOOIT MEER!!!! :mrgreen: Afbeelding
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor heidiw » za 04 feb 2017, 00:20

Beste schrijvertjes,

Is het nu echt zoooooooooo moeilijk voor jullie om koppels trouw te laten zijn aan elkaar? Dat het soms wel eens "op" is en dat iemand serieus verliefd wordt op iemand anders is nog te begrijpen, maar gewoon vreemdgaan om vreemd te gaan, neen dank u. Dat maakt het er echt niet spannender op.
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 219 keer
Is bedankt: 344 keer

Berichtdoor Caligula » za 04 feb 2017, 15:50

Beste scenaristen,

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige post. Ik denk dat de exacte weerspiegeling van onze maatschappij waar jullie toch zo prat op gaan eerder nog altijd trouwe koppels zijn dan die met bedrog en verraad.
Just my 2 cents. Toch niet zo moeilijk om een geschikte verhaallijn te vinden. Bedrog wordt door de veelvuldige herhaling echt wel vervelend hoor.
Doe eens een beetje moeite.
Caligula
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Linne » za 04 feb 2017, 21:39

Beste schrijvers

Zouden jullie je aub niet te veel op de sex, maar wat meer op de inhoud willen focussen.
Sex is waardevol maar zoals jullie dat tonen als consumeren wordt het ongeinspireerd.
Zoals nu weer Tom en Karin wat je mijlenver zag aankomen. Mannekes toch :sleeping-boring:
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 265 keer
Is bedankt: 426 keer

Berichtdoor ikke » zo 05 feb 2017, 09:48

Schrijverkes,
Naar 't schijnt leveren trouwe koppels geen boeiende verhaallijnen.
Maar het omgekeerde is ook waar, hoor, elk koppel uit mekaar laten vallen is even saai, geloof mij vrij.
Is het echt zo moeilijk om een geloofwaardig koppel in Thuis in goede verstandhouding(met af en toe wat strubbelingen) trouw te laten zijn aan elkaar?
Of proberen jullie ons wijs te maken dat iedere man valt voor een femme-fatale? :wtf:
Ik hoop nog steeds op een goede verhaallijn.
Met twijfel in mijn groeten,
Ikke
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1491 keer
Is bedankt: 1427 keer

Berichtdoor Nicolaske » ma 06 feb 2017, 22:28

Beste schrijvers,

Niets aantrekken van al die andere open brieven! :lol:

Het is net goed dat jullie trouw blijven aan het karakter dat jullie al lang hebben uitgewerkt van Tom. Hij heeft nooit geweten wat hij wilde, dus vind ik het net realistisch dat jullie hem nu laten aanpappen met Karin.

Met vriendelijke groeten,
Nicolas
Life is but a joke, but I see nobody laughing.
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 10 keer
Is bedankt: 107 keer

Berichtdoor Caligula » ma 06 feb 2017, 22:37

Beste scenaristen,

Niks aantrekken van het hierboven bericht. Stap nu eens een keer af van het tot op de draad versleten onderwerp van bedrog en ontrouw en zoek eens iets anders.
Met de best bedoelde groeten,
Caligula
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Lolplayer » di 07 feb 2017, 23:00

Beste scenaristen

Ik vind de constante ontrouw ook afgezaagd

Wat ik wel leuk vind is dat oude personages terugkomen.
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 15 keer
Is bedankt: 74 keer

Berichtdoor Nickos » za 11 feb 2017, 16:29

Ik zou iets willen zeggen over de aflevering van gisteren.

Het was de laatste aflevering met Jana, en daar werd héél veel aandacht aan geschonken. Tussendoor kwamen we dan ook nog te weten dat Jenny dood is. Joy Anna Thielemans heeft 5 jaar in Thuis meegedaan, Janine Bischops meer dan 20 jaar. Ligt het aan mij of ligt de verhouding hier serieus verkeerd? Bij mij kwam het over alsof het afscheid van Jana hét onderwerp van de aflevering was, en daartussen was het dan nog even kort van 'ah ja en Jenny is ook dood, maar nu terug naar Jana, dat is veel belangrijker!'.

En dan de manier waarop Jenny nu definitief verdwijnt. Ze had toch gewoon in Marokko kunnen blijven? Dan was er tenminste nog een mogelijkheid tot een terugkeer. Was het nu echt nodig om ze te laten sterven?

Misschien overdrijf ik, maar het lijkt alsof de scenaristen van Thuis wraak wilden nemen op Janine Bischops. 'Aah zo gij laat ons van de ene dag op de andere in steek, wat vind ge hiervan!'. Want ik denk dat iedereen er wel mee akkoord is dat het einde dat Jenny nu krijgt echt schandalig en dit personage onwaardig is. Ze even tussen de soep en de patatten laten sterven, komaan zeg... Jenny was de laatste jaren meer en meer een decorstuk geworden zonder enige verhaallijn, en dit op zich was al schandalig. Ik kan het goed begrijpen dat Janine Bischops het beu was. Personages als Frank, Rosa en Marianne kregen wel constant een verhaallijn, waarom Jenny dan niet meer?

Gelukkig is er nog youtube, waarop de eerste seizoenen van Thuis zo goed als volledig op staan. Ik kijk de laatste tijd regelmatig naar oude afleveringen en ik kan maar één ding concluderen: Thuis is nog een schim van wat het ooit geweest is, en een wending als die van gisteren doet daar absoluut geen deugd aan.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 159 keer

Berichtdoor ikke » do 23 feb 2017, 08:22

Beste scenaristen,

Ik krijg heel sterk de indruk, om niet te schrijven dat ik het zeker ben dat dit seizoen in het teken staat van "haal psychische aandoeningen uit de taboesfeer". Ik kan het niet helpen, maar ik baal ervan.

Het ligt er in Thuis te dik op dat jullie Ruben werk willen bezorgen. Opeens worstelen verschillende personages met zichzelf of hebben ze een stoornis die nu (al dan niet) stilletjes aan aan het licht komt. Beuh. Zo ongeloofwaardig.
En straks nog een burn-out voor Ruben omdat hij het vele werk en persoonlijke problemen van zijn dorpsgenoten niet meer aan zal kunnen?
Trop is teveel, hoor.
IK WIL LACHEN!
Maar met en in THUIS valt niet meer te lachen. *SNIK*
Droeve groeten van Ikke
Laatst bijgewerkt door ikke op za 25 feb 2017, 15:03, in totaal 1 keer bewerkt.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » za 25 feb 2017, 10:58

Mannekes,
Dit wordt te belachelijk voor woorden: Julia is kierewiet geworden, Arne lijdt aan een jeugdtrauma, Karin en Toon wellicht ook..
En in bijna iedere aflevering zit tegenwoordig een (niet echt aanvaardbare) portie beddesport.
Zijn jullie vergeten dat veel van de kijkers van "Thuis" minderjarig zijn?
Moeten die het als normaal beschouwen dat ieder koppel vreemd gaat, dat men zomaar onaangekondigd in elkaars huis en bed en privépraktijk kan binnenstappen?
Moest het aan mij liggen dan zou er een algemene kijkstaking van minstens een jaar volgen met ingang van maandag 28 februari!
grt Ikke
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen