OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Berichtdoor ikke » do 12 feb 2015, 13:43

Geachte dames/heren scenaristen,
Gelieve er rekening mee te houden dat wij niet gediend zijn van al te onrealistische items in "Thuis"
Om er eentje te noemen dat recent op mijn systeem werkt: Peggy is aandeelhoudster van de "Zus en Zo" en gedraagt zich als de enige die wat te zeggen heeft over personeel en alles wat met de "verbetering" van het reilen en zeilen van de "Zus en Zo" te maken heeft.
Dit kan voor mij niet door de beugel. Komaan, zeg, dit is niet leuk meer. Nog een geluk voor jullie dat ik verslaafd ben en niet zomaar kan stoppen met kijken naar "Thuis" :twisted: :thumbdown:
Laatst bijgewerkt door ikke op ma 09 nov 2015, 11:46, in totaal 3 keer bewerkt.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1465 keer
Is bedankt: 1388 keer

Re: Geachte heren/dames scenaristen....

Berichtdoor lord F. » do 12 feb 2015, 15:14

*knip*
Laatst bijgewerkt door lord F. op za 14 feb 2015, 14:27, in totaal 2 keer bewerkt.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 974 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » do 12 feb 2015, 16:11

Ach ik heb in de voorbije scenario's al veel, héééél veel ergere onwaarschijnlijkheden gezien dat dat. Trouwens, als ze al die onrealistische items uit de serie gaan halen, is binnenkort een aflevering van Thuis korter dan het weerbericht, en wie gaat daar blij mee zijn?
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 582 keer
Is bedankt: 1133 keer

Berichtdoor ikke » do 12 feb 2015, 20:33

:wtf: :-?
Laatst bijgewerkt door ikke op za 14 feb 2015, 00:19, in totaal 1 keer bewerkt.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Berichtdoor ikke » za 14 feb 2015, 00:18

Geachte scenaristen,
Hebben jullie al ooit met een kinderwagen of buggy of rolstoel op het strand gereden?
Ik denk het niet, want dan zouden jullie wel weten welk een zware karwei dat is. Laat staan dat een rolstoelgebruiker met een gewone rolstoel, in z'n eentje, tot bij het water zou geraken. Dat kan alleen een triatlon-atleet, en dat is Marianne zeker niet.
En, ik heb Oostende nog nooit zo verlaten gezien. Volgens mij is het ook onmogelijk dat je daar langer dan 5' alleen op 't strand kunt liggen. Zomaar een paar bedenkingen.... :mrgreen:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Lazylady » za 14 feb 2015, 11:12

:thumbup:
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor ranske » ma 16 feb 2015, 12:02

Beste scenaristen,
Laat Marianne dat glas opnemen of Eddy de afstandsbediening niet elders nemen dan
waar Nancy die in dezelfde scene weglegde. Dat zijn montagefouten en dat stoort.
Als er dan door de tijdslimiet meer geknipt moet kan beter sommige zever wat sneuvelen.
Ook Marianne zover op het strand krijgen en niemand op de dijk ziet dat = onzin. Ons voortdurend afvragen hoe dit of dat weer kan wordt vervelend en is onnodig.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1030 keer
Is bedankt: 500 keer

Berichtdoor ikke » ma 16 feb 2015, 15:56

Beste scenaristen,
Zoals jullie hier zien, ben ik niet de enige die zich stoort aan al te onrealistische verhaallijnen of dwaze voorvallen.
:mrgreen:
NB: het is niet verboden om hier een antwoord te posten, integendeel, ik zou mij zeer vereerd voelen. :angel:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor jamesbond » ma 16 feb 2015, 19:28

Scenaristen, wonderen zijn niet meer van deze tijd, eeuw.
1) Indertijd werd Joeri diabeet en in een mum van tijd was hij genezen, alhoewel aanvankelijk zelfs insuline-dependent
2) Marianne heeft een nierfalen en moest een nier zien te vinden om niet meer aan de dialyse te liggen. Blijkbaar ben je nu volledig genezen van een transplantatie. Er is zeker geen opvolging meer nodig en afstotingsmedicijnen zijn er ook niet meer aan de orde.
3) Frank kan normaal geen kinderen meer verwekken (medisch ingrijpen) en blijkbaar loopt een jaar later toch nog een kleine rond ....
4) Peggy heeft voor de tweede maal een donor gevonden in nog geen 3 jaar tijd. Normaal kan het jaren duren eer je er één vindt (is zelfs verschillende keren ook in Thuis gezegd) en blijkbaar ligt donormateriaal voor Peggy voor het rapen. Trouwens er is nog maar één oog gedaan. Waar blijft de tweede ? Voor iemand die maar door 1 oog ziet, heeft ze verduveld een enorm dieptezicht.
5) Peter heeft in een oplichting gezeten. Het gehele notariaat heeft hij trouwens moeten verkopen om een deel van de schulden te effenen... Blijkbaar was dit goed opbrengend als je na gaat waar hij reeds geld heeft ingestoken ... Leo taxi's,, was kandidaat om de aandelen van Jenny te kopen ...
6) Een taxi-bedrijf met twee bazen en slechts, ja, slechts 2 chauffeurs ...

't Wordt tijd dat jullie eens met beide voeten op de grond komen te staan een soap toch nog een beetje realiteitszin geven. Soms heb ik de indruk naar Kulderzipken te kijken of naar Alice in wonderland
jamesbond
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 9 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor ikke » ma 16 feb 2015, 20:56

Smaken verschillen. Persoonlijk vind ik dat je Kulderzipken niet kunt/mag vergelijken met "Thuis".
Kulderzipken was pure fictie en naar mijn smaak een geestige reeks.

Hoogachtend,
"Ikke"
Laatst bijgewerkt door ikke op zo 21 mei 2017, 07:50, in totaal 1 keer bewerkt.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor tvx1 » wo 18 feb 2015, 23:10

jamesbond schreef:Scenaristen, wonderen zijn niet meer van deze tijd, eeuw.
1) Indertijd werd Joeri diabeet en in een mum van tijd was hij genezen, alhoewel aanvankelijk zelfs insuline-dependent
2) Marianne heeft een nierfalen en moest een nier zien te vinden om niet meer aan de dialyse te liggen. Blijkbaar ben je nu volledig genezen van een transplantatie. Er is zeker geen opvolging meer nodig en afstotingsmedicijnen zijn er ook niet meer aan de orde.
3) Frank kan normaal geen kinderen meer verwekken (medisch ingrijpen) en blijkbaar loopt een jaar later toch nog een kleine rond ....
4) Peggy heeft voor de tweede maal een donor gevonden in nog geen 3 jaar tijd. Normaal kan het jaren duren eer je er één vindt (is zelfs verschillende keren ook in Thuis gezegd) en blijkbaar ligt donormateriaal voor Peggy voor het rapen. Trouwens er is nog maar één oog gedaan. Waar blijft de tweede ? Voor iemand die maar door 1 oog ziet, heeft ze verduveld een enorm dieptezicht.
5) Peter heeft in een oplichting gezeten. Het gehele notariaat heeft hij trouwens moeten verkopen om een deel van de schulden te effenen... Blijkbaar was dit goed opbrengend als je na gaat waar hij reeds geld heeft ingestoken ... Leo taxi's,, was kandidaat om de aandelen van Jenny te kopen ...
6) Een taxi-bedrijf met twee bazen en slechts, ja, slechts 2 chauffeurs ...

't Wordt tijd dat jullie eens met beide voeten op de grond komen te staan een soap toch nog een beetje realiteitszin geven. Soms heb ik de indruk naar Kulderzipken te kijken of naar Alice in wonderland

3) De ingreep bij Frank is mislukt.
4) Het is niet omdat het wachten voor sommige mensen jaren kan duren, dat dat voor iedereen jarenlang moet duren. Denk daar niet te veel over na. Ga er gewoon van uit dat Peggy héél veel geluk gehad heeft. Ik ken in het echte leven ook mensen die het geluk gehad hebben van uitzonderlijk snel een donor voor een transparantie gevonden te hebben. Je hebt wel gelijk dat er slechts één oog geopereerd is. Een vreemde kronkel. Het frappante is dat ze deze stunt al eens eerder uitgehaald hebben. Marie is indertijd aan één oog geopereerd geworden om vervolgens uit beide ogen te zien.
5) Ja, daar heb je wel een punt. Al was het wel Luc die met zijn geld Jenny haar aandelen wilde kopen.
Laatst bijgewerkt door tvx1 op do 19 feb 2015, 19:17, in totaal 1 keer bewerkt.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 431 keer
Is bedankt: 546 keer

Berichtdoor jamesbond » do 19 feb 2015, 18:23

tvx1 schreef:3) De ingreep bij Frank is mislukt.
4) Het is niet omdat het wachten voor sommige mensen jaren kan duren, dat dat voor iedereen jarenlang moet duren. Denk daar niet te veel over na. Ga er gewoon van uit dat Peggy héél veel geluk gehad heeft. Ik ken in het echte leven ook mensen die het geluk gehad hebben van uitzonderlijk een donor voor een transparantie gevonden te hebben. Je hebt wel gelijk dat er slechts één oog geopereerd is. Een vreemde kronkel. Het frappante is dat ze deze stunt al eens eerder uitgehaald hebben. Marie is indertijd aan één oog geopereerd geworden om vervolgens uit beide ogen te zien.
5) Ja, daar heb je wel een punt. Al was het wel Luc die met zijn geld Jenny haar aandelen wilde kopen.

3) De ingreep bij Frank is mislukt. :mrgreen: Mislukt en maar slechts 1 nakomeling ... Arme Frank :eek:
4) Donoren liggen niet voor het rapen ... Om in 2 jaar twee keer een donor te vinden is een mirakel, maar ja, het kan ...
5) Ja en neen, Luc had erover verteld aan Peter en vroeg of hij wilde mee doen. Volmondig ja ... Ik veronderstel dat dan ook financieel bedoeld is ... Maar het had eveneens een schitterende verhaallijn kunnen zijn om inderdaad die aandelen te kopen en na een paar maanden door Peggy eens een financieel onderzoek te laten doen op vraag. EN dan Peter en Luc opnieuw failliet te laten gaan of te laten vervolgen omdat ze nu eigenlijk wel geen liquide hebben. Gemiste kans ? Hebben we nog niet gezien, tenzij Marianne met haar Italiaans avontuur waar ze in een oplichtingszaak betrokken was.

Kaarten liggen momenteel zo geschud dat mits wat fantasie en herbronnen echt alle mogelijke kanten kan worden uitgegaan en dan kanten die nog nooit begaan zijn geworden. bv Franky dan toch niet de zoon van Frank maar van ... een ander. Simonne is ook verschillende keer vreemd gegaan (zelfs met Luc), dus, why not ?
jamesbond
Nog geen rang

Gebande gebruiker

Berichtdoor lord F. » do 19 feb 2015, 18:45

@jamesbond : jij gaat er met je puntjes vanuit dat de scenaristen gedurende die 20 jaar altijd dezelfde geweest zijn? :)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 974 keer

Berichtdoor ikke » do 19 feb 2015, 18:47

jamesbond schreef:
tvx1 schreef:3) De ingreep bij Frank is mislukt.
4) Het is niet omdat het wachten voor sommige mensen jaren kan duren, dat dat voor iedereen jarenlang moet duren. Denk daar niet te veel over na. Ga er gewoon van uit dat Peggy héél veel geluk gehad heeft. Ik ken in het echte leven ook mensen die het geluk gehad hebben van uitzonderlijk een donor voor een transparantie gevonden te hebben. Je hebt wel gelijk dat er slechts één oog geopereerd is. Een vreemde kronkel. Het frappante is dat ze deze stunt al eens eerder uitgehaald hebben. Marie is indertijd aan één oog geopereerd geworden om vervolgens uit beide ogen te zien.

3) De ingreep bij Frank is mislukt. :mrgreen: Mislukt en maar slechts 1 nakomeling ... Arme Frank :eek:
4) Donoren liggen niet voor het rapen ... Om in 2 jaar twee keer een donor te vinden is een mirakel, maar ja, het kan ...
5) Ja en neen, Luc had erover verteld aan Peter en vroeg of hij wilde mee doen. Volmondig ja ... Ik veronderstel dat dan ook financieel bedoeld is ... Maar het had eveneens een schitterende verhaallijn kunnen zijn om inderdaad die aandelen te kopen en na een paar maanden door Peggy eens een financieel onderzoek te laten doen op vraag. EN dan Peter en Luc opnieuw failliet te laten gaan of te laten vervolgen omdat ze nu eigenlijk wel geen liquide hebben. Gemiste kans ? Hebben we nog niet gezien, tenzij Marianne met haar Italiaans avontuur waar ze in een oplichtingszaak betrokken was.

Kaarten liggen momenteel zo geschud dat mits wat fantasie en herbronnen echt alle mogelijke kanten kan worden uitgegaan en dan kanten die nog nooit begaan zijn geworden. bv Franky dan toch niet de zoon van Frank maar van ... een ander. Simonne is ook verschillende keer vreemd gegaan (zelfs met Luc), dus, why not ?

Allemaal goed en wel, maar dit topic is bedoeld om zaken te laten weten aan de scenaristen.
En kom nu niet af met de mededeling dat die hier nooit komen lezen, want dat kun je zeker niet bewijzen!
Als je verder wilt doordrammen of je gelijk wilt halen, doe dat dan via pb. Ik hou niet van onnodige discussies.
Ik opende dit topic om op een "gezellige" manier mijn grieven kwijt te raken. Dank je wel als je zo goed bent/wil zijn om mijn voorbeeld te volgen. En anders: stop aub met vitten.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor jamesbond » do 19 feb 2015, 19:24

lord F. schreef:@jamesbond : jij gaat er met je puntjes vanuit dat de scenaristen gedurende die 20 jaar altijd dezelfde geweest zijn? :)

Ik dacht dat ik enkel bij afsluiten duidde dat er momenteel voor hen een wereld open ligt aan mogelijkheden zonder daarom in herhaling te vallen ... Nieuwe of oude scenaristen daar gelaten.
Dacht dat dit toch ook de bedoeling was van dit topic, niet dus of wel ?
jamesbond
Nog geen rang

Gebande gebruiker

Volgende

Keer terug naar Thuis Algemeen