OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Berichtdoor Linne » za 25 feb 2017, 14:39

Ik keek altijd toch graag naar Thuis en verwacht geen wonderen maar jullie inspiratie is op.
Gezien jullie niet verder komen dan enkele krampachtige bokkesprongen die zouden moeten
verrassen ? Ach ga weg. Vervelend saai zoals die onnozele overspel-toestanden ook al die het
gemis aan spanning, kijkplezier, inhoud tonen. Het is spijtig genoeg zover gekomen.
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 265 keer
Is bedankt: 426 keer

Berichtdoor rudidj » za 25 feb 2017, 14:40

Beste scenaristen...ik haakte reeds af, maar het wordt blijkbaar alleen maar erger ?
“Mag het nog iets anders zijn dan gehoer en tamboer? Er kijken ook kinderen mee!” is een citaat op Twitter.

Nergens beter dan Thuis ?

Dramatische twist en choquerende beelden in Thuis: “Ik wil niet, Toon!”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170225_02750830
rudidj
Nog geen rang

Heeft bedankt: 12 keer
Is bedankt: 12 keer

Berichtdoor nounake » zo 26 feb 2017, 08:45

rudidj schreef:Beste scenaristen...ik haakte reeds af, maar het wordt blijkbaar alleen maar erger ?
“Mag het nog iets anders zijn dan gehoer en tamboer? Er kijken ook kinderen mee!” is een citaat op Twitter.

Nergens beter dan Thuis ?

Dramatische twist en choquerende beelden in Thuis: “Ik wil niet, Toon!”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170225_02750830

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5513 keer
Is bedankt: 739 keer

Berichtdoor heidiw » di 28 feb 2017, 17:51

Beste schrijvers,

Jullie toveren de ene aanranding (al dan niet met verdoving) uit jullie pen. Jullie laten geen van de 3 slachtoffers aangifte doen, neen Olivia moet van jullie zelfs doordoen met Arne.
Waar willen jullie nu eigenlijk naartoe? Aan de (jonge) kijkers tonen dat verdoving en aanranding maar een fait divers is en dat de slachtoffers de daders het best vergeven en vergeten?
Hebben jullie enig besef hoeveel meisjes/vrouwen er wekelijks aangerand worden en hoeveel aangifte er wordt gedaan?
Even de statistieken erbij nemen en opmerken dat de verhoudingen niet evenredig zijn.
Met de "vergevingsgezindheid" van de slachtoffers geven jullie enkel aan dat aangifte de moeite niet is en dat je dan ook nog zonder moeite verder kunt met de dader.
Zo denk ik erover :boo: :boo: :boo: :boo: :boo:

ps: moest het jullie kind overkomen zouden jullie wellicht een ander scenario in gedachten hebben.
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 213 keer
Is bedankt: 337 keer

Berichtdoor ikke » za 11 maart 2017, 09:02

Schrijverkes,
Hoelang gaan jullie verstandige mensen nog laten blunderen?
Niemand is onfeilbaar, maar de kemels die Waldek, Judith en Ruben(ik ga ze niet allemaal opsommen) schieten, die zijn toch wel heel erg ongelooflijk erg!
Laat het voorval met de opendeur in Ruben's praktijk toch aub de laatste in die soort zijn.
Dank bij voorbaat.
Ikke
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1465 keer
Is bedankt: 1388 keer

Berichtdoor Lullemathijs » do 20 apr 2017, 17:48

Beste schrijvers,

al van bijna bij het begin geniet ik van deze reeks, en een paar jaar geleden haalden jullie een erg hoog niveau.

De laatste jaren wordt de cast echter gevuld met jonge acteurs, en worden de personages waarvoor ik de reeks vul zwartgemaakt, of uit de reeks geschreven.

Frank en Eddy, die wil ik aan het werk zien, en niet als een depressieve stakker. Ga terug naar de hoogdagen, toen Eddy en Frank nog samen werkten. En waarom in Godsnaam Cois laten sterven. Hem terughalen was echt een bazenmove geweest.

En dan die Bob en Ciara. Een maand geleden draaide alles rond het bedenkelijke personage Bob. Nu draait alles rond die verschrikkelijke Ciara. En dit terwijl Frank maar miserie voorgeschoteld krijgt.

Steeds meer mensen vinden Thuis een Ketnet serie. En tuurlijk moet jong talent een kans krijgen. Zo greep Toon in het verleden zijn kans, en doet Dieter dit op dit moment.

Hopelijk snel beterschap in de scenario's. En please, Bring back eddy!
Lullemathijs
Nog geen rang

Heeft bedankt: 9 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor martha » do 20 apr 2017, 18:29

Beste dames en heren,

Ik wil hierbij mijn appreciatie brengen dat de laatste weken, met dank aan Mayra en haar gekonkelfoes, ik eindelijk de indruk heb dat dit seizoen uit de startblokken is geschoten :mrgreen: Het heeft inderdaad wel bijna 8 maanden geduurd maar aub laat deze spannende verhaallijn tussen Ann, Mayra, Waldek, Rosa en eventueel Marianne nu niet zoals al de andere in dit seizoen doodbloeden. Er zijn er zo al te veel geweest : ons eerst verlekkeren en dan afvoeren die handel om vervolgens ons kijkers op onze honger te laten zitten.

Met dank.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 376 keer
Is bedankt: 515 keer

Berichtdoor Lolplayer » do 20 apr 2017, 23:56

Beste scenaristen

Ik vind dat jullie goed bezig zijn.
Het heeft een lange tijd geduurd dat thuis mij nog eens kon boeien.

Saaie zeurpersonages (Jenny, Jana) eruit schrijven was een goede zet, maak aub niet dezelfde fout om andere zeurpersonages erin te schrijven.
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 15 keer
Is bedankt: 74 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » vr 21 apr 2017, 08:58

Dag scenaristen (m/v),

:clap: Bij omschrijving van de huidige verhaallijnen schieten mij spontaan adjectieven als" origineel", "onverwacht" en zelfs (ga eerst even zitten) "geloofwaardig" te binnen. Nu maar hopen dat dit geen éénmalige uitschuiver betrof, maar een nieuwe gewoonte.

CC
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 582 keer
Is bedankt: 1133 keer

Berichtdoor heidiw » di 25 apr 2017, 15:41

Beste schrijvers,
Zouden we nu eindelijk mogen weten of Marianne haar centen al terug heeft? Niet dat ik curieus ben maar ik weet graag alles.
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor heidiw » do 27 apr 2017, 21:40

Zozo, eindelijk (zucht).
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Lullemathijs » za 06 mei 2017, 16:33

Beste scenaristen.

Waarom moeten jullie beste personages steeds de kop van jut zijn de laatste tijd.

Zowel Frank als Eddy krijgen het hard en helaas langdradig uitgetrokken hard te verduren.
Lullemathijs
Nog geen rang

Berichtdoor heidiw » vr 19 mei 2017, 21:15

Beste schrijvers,
overspel, bedrog, kindermisbruik, ontvoering, tienerzwangerschap, drogeren, date rape, wraak, moord... Daar wordt heel luchtig overgegaan, soms zelfs letterlijk doodgezwegen. Maar o wee als iemand een eurootje in het zwart wil verdienen. Het is verkeerd en het mag niet, dat is waar, maar er wordt toch wel heel veel tamtam over gemaakt. Het wordt door jullie blijkbaar veel erger gevonden dan al het bovenstaande. Begrijpe wie kan.
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor ikke » za 20 mei 2017, 07:59

Schrijvers,
Ik wil jullie laten weten dat ik, net als Heidiw, versteld sta van alle mogelijke misstappen die jullie aan bod laten komen. En dat in een programma dat meer en meer door minderjarigen wordt bekeken. Is dat de moderne opvoedingsmethode, in een soap tonen waartoe mensen allemaal in staat zijn??? Geen wonder dat zoveel jonge mensen het leven niet zien zitten! In wie of wat moeten ze nog geloven, wie kunnen ze nog vertrouwen?
Ik kijk verlangend uit naar eind juni. :whistle:
Prettig weekend
grt Ikke
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1465 keer
Is bedankt: 1388 keer

Berichtdoor Lullemathijs » za 03 jun 2017, 12:50

Beste schrijvers,

Frank , Eddy en Junes laten samenwerken zou een gouden zet zijn. En de blunder van Eddy te dumpen in het gevang volledig goedmaken.

Go for it!
Lullemathijs
Nog geen rang

Vorige

Keer terug naar Thuis Algemeen