Welke verhaallijn zou je nog willen zien in Thuis?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Welke verhaallijn zou je nog willen zien in Thuis?

Berichtdoor hannanaske » vr 18 maart 2016, 17:40

ikke schreef:
Flower-Power schreef:Een personage dat te horen krijgt dat hij besmet is met het HIV virus
Ik stel voor Toon - en van wie heeft hij het dan? Kandidaten genoeg....
Mooie les voor kijkertjes - heb altijd veilige seks
Want nog te vaak denkt men: ik kan het niet krijgen want ik gebruik geen drugs en ik ben geen homo.

Heeft Tim een tijdje geleden niet met een mogelijke HIV-besmetting te maken gehad? :yup:
Hij was toen met Femke en ze moesten een tijd lang "braaf" zijn...
En "lessen voor kijkertjes", daar zit ik alvast niet op te wachten, wel op een soap waar ik iedere dag weer met plezier naar uitkijk. Is al een hele tijd geleden...
Hoe lang moeten we daar nog op wachten? :denk:

Maar had Tim dat niet opgelopen door een besmette naald ofzoiets? Dat is wel iets helemaal anders dan een besmetting oplopen door onveilige seks. En elk persoon kan daar anders op reageren.
Misschien denkt Toon dan: "ach, ik ben toch al besmet" en wordt z'n seksverslaving alleen maar groter. Hij blijft onveilige seks hebben, besmet andere mensen en krijgt er nog een soa bij die zijn immuunsysteem helemaal aantast. Geen idee of er in die 20 jaar thuis al 'aids' aan bod is gekomen.

Denk trouwens dat het moeilijk is om na al die jaren te blijven vernieuwen en thema's naar boven te toveren die nog niet aan bod geweest zijn.

Maar misschien eens iemand met een spraakgebrek, stotteren bijvoorbeeld. Een hele goeie vriend van mij heeft dat voor. Zelf merk ik het niet eens meer want ik ben het al gewoon en ik vind dat ook geen onoverkomelijk probleem, maar hij heeft wel al gezegd dat hij in sommige situaties kansen miste door zijn stotterprobleem (solliciteren bijvoorbeeld)
Eigenlijk schrok ik daar wel een beetje van. Het doet niets af van je intelligentie.
Misschien is dat een boeiend thema, en ook niet te zwaar ofzo. (en misschien iets dat nog NIET aan bod is gekomen)
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 92 keer
Is bedankt: 658 keer

Berichtdoor ikke » vr 18 maart 2016, 18:39

Ik zou wel eens een verhaallijn willen zien omtrent "normale" mensen. Gewone mensen, met dagdagelijkse problemen die ze zonder al te veel moeite kunnen overwinnen.
Tussen alle miserie door zou dat wel eens een verademing kunnen zijn; bijvoorbeeld nog een koppel zoals Frank en Simonne(maar van een ander niveau), die samen blijven en voor mekaar blijven kiezen.
Een ENORME uitdaging! Die de scenaristen al meer dan 20 jaar laten liggen. :naughty:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1431 keer
Is bedankt: 1339 keer

Berichtdoor Flower-Power » vr 18 maart 2016, 23:51

hannanaske schreef:Maar had Tim dat niet opgelopen door een besmette naald ofzoiets? Dat is wel iets helemaal anders dan een besmetting oplopen door onveilige seks. En elk persoon kan daar anders op reageren. Misschien denkt Toon dan: "ach, ik ben toch al besmet" en wordt z'n seksverslaving alleen maar groter. Hij blijft onveilige seks hebben, besmet andere mensen en krijgt er nog een soa bij die zijn immuunsysteem helemaal aantast. Geen idee of er in die 20 jaar thuis al 'aids' aan bod is gekomen.
Denk trouwens dat het moeilijk is om na al die jaren te blijven vernieuwen en thema's naar boven te toveren die nog niet aan bod geweest zijn.
Maar misschien eens iemand met een spraakgebrek, stotteren bijvoorbeeld. Een hele goeie vriend van mij heeft dat voor. Zelf merk ik het niet eens meer want ik ben het al gewoon en ik vind dat ook geen onoverkomelijk probleem, maar hij heeft wel al gezegd dat hij in sommige situaties kansen miste door zijn stotterprobleem (solliciteren bijvoorbeeld)
Eigenlijk schrok ik daar wel een beetje van. Het doet niets af van je intelligentie.
Misschien is dat een boeiend thema, en ook niet te zwaar ofzo. (en misschien iets dat nog NIET aan bod is gekomen)

Dat met Toon is meer wat ik bedoelde.
Een personage dat Hiv krijgt via onveilige seks.
En wat er dan gebeurd, tja dat kan alle kanten uit, een mogelijkheid is wat jij beschrijft.

ikke schreef:Ik zou wel eens een verhaallijn willen zien omtrent "normale" mensen. Gewone mensen, met dagdagelijkse problemen die ze zonder al te veel moeite kunnen overwinnen.
Tussen alle miserie door zou dat wel eens een verademing kunnen zijn; bijvoorbeeld nog een koppel zoals Frank en Simonne(maar van een ander niveau), die samen blijven en voor mekaar blijven kiezen.
Een ENORME uitdaging! Die de scenaristen al meer dan 20 jaar laten liggen. :naughty:

Misschien dat op termijn Jana en Bob wel zo een koppel worden, die altijd samen blijven en nooit zeer ernstige problemen tegen komen, en als ze problemen tegen komen dat ze die makkelijk samen kunnen oplossen.
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 59 keer
Is bedankt: 207 keer

Berichtdoor tvx1 » za 19 maart 2016, 02:20

hannanaske schreef:Geen idee of er in die 20 jaar thuis al 'aids' aan bod is gekomen.

Jazeker. Charles, de broer van Marianne, heeft die ziekte. Dat is uitgebreid on bod gekomen.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 429 keer
Is bedankt: 532 keer

Vorige

Keer terug naar Thuis Algemeen