Vragen over de afleveringen / serie

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Vragen over de afleveringen / serie

Berichtdoor 2fast » di 10 jan 2017, 10:37

Mij kwam hij ook bekend voor, zal in ieder geval zeker een acteur zijn want een figurant zal nooit zoveel tekst krijgen (mag zelfs niet denk ik) het verhaal in de rechtzaal zal nog wel wat duren dus hij zal nog wel enkele scènes hebben trouwens.
2fast
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 3 keer

Berichtdoor Guapa » di 10 jan 2017, 10:44

Was dat dien met die vieze blik en die bril ? daarna ben ik in slaap gevallen. zegt da genoeg ?
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 36 keer

Berichtdoor Nicolaske » di 10 jan 2017, 23:47

Beffie schreef:Ik vind het nog steeds raar wanneer ze zeggen "bolletaf!" En daarna nog eens "bolletaf sig ek aaa!". Er bestaat geen enkele andere soap ter wereld waar men zo tegen mekaar praat.

Grappig dat je dat zegt, want ik las dit net voor ik de eerste aflevering van Beau Séjour zag, waarin binnen de eerste 5 minuten al 'Bolletaf!' gezegd werd. :razz:
Mij stoort het niet, zolang het niet álle personages zijn die dialect spreken. Het weerspiegelt de maatschappij, en stel je voor dat Frank in plaats van 'Bolletaf' 'Verlaat het pand nu!' zou zeggen, ik weet het zo toch niet, hoor. :lol:
Life is but a joke, but I see nobody laughing.
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 10 keer
Is bedankt: 107 keer

Berichtdoor Crackers » ma 03 apr 2017, 23:39

Zijn Frank Bomans en ik de enige mannen in dit land die zich nog dagelijks scheren? Nagenoeg alle mannelijke personages buiten de kinderen hebben een stoppelbaard, ringbaard, snor of andere kenmerken van luiheid om zich niet deftig te scheren en wij vinden dat persoonlijk een uiterlijk niet zo mooie trend :angel:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor lord F. » di 04 apr 2017, 00:06

Crackers schreef:Zijn Frank Bomans en ik de enige mannen in dit land die zich nog dagelijks scheren? Nagenoeg alle mannelijke personages buiten de kinderen hebben een stoppelbaard, ringbaard, snor of andere kenmerken van luiheid om zich niet deftig te scheren en wij vinden dat persoonlijk een uiterlijk niet zo mooie trend :angel:

Wij? Spreekt voor uzelf hé. :lol:
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 981 keer

Berichtdoor Linne » wo 05 apr 2017, 11:47

Het stoort me niet. Maar zoveel kijkers, zoveel zich mogelijk aan iets storen. Bijvoorbeeld
Ik vraag ik me af waarom die vrouwen met Judith en Rosa op kop niet zien dat een koffietas
een oor heeft ? Ze houden ze met beide handen, de vingers gespreid door elkaar verstrengeld
wat meebrengt dat ze met hun ellebogen op tafel leunen. Dit staat lomp maar als enkelen dit
zouden doen, so what maar omdat ik daar onwillekeurig op let die ik dat het besmettelijk is.
Zo houden ze ook de ellebogen op tafel. Die dikke vreselijke tassen zijn voor chocolademelk
of zo. Een een koffietas is veel fijner omdat je opbeurt, geurig en pittig is, en dit staat haaks
op die ' mokken'.
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 265 keer
Is bedankt: 426 keer

Berichtdoor Crackers » wo 05 apr 2017, 16:08

lord F. schreef:
Crackers schreef:Zijn Frank Bomans en ik de enige mannen in dit land die zich nog dagelijks scheren? Nagenoeg alle mannelijke personages buiten de kinderen hebben een stoppelbaard, ringbaard, snor of andere kenmerken van luiheid om zich niet deftig te scheren en wij vinden dat persoonlijk een uiterlijk niet zo mooie trend :angel:

Wij? Spreekt voor uzelf hé. :lol:

Familie en ik.

Ik stoor me daar nu niet zo erg aan hoor. Het viel me alleen op. Ook in het straatbeeld in real life en dat staat niet iedereen even goed, anderen wel. Mij staat dat niet en we vinden dat bij sommige Thuispersonages ook. Leo staat dat, Lowie minder. Smaken verschillen. That's all folks. Gewoon een fait divers dat ik eens wou delen met de medeforummers. :mrgreen: Over smaken en kleuren wordt niet gediscussieerd ;)
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 697 keer

Berichtdoor heidiw » zo 16 apr 2017, 23:04

Ik weet van affaires met Walter De Decker en Jean Pierre den antiquair, en Peggy was het resultaat van geflikflooi met Frank. Maar weet iemand of Rosa voor Waldek ook met iemand getrouwd was?
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 219 keer
Is bedankt: 344 keer

Berichtdoor Linne » ma 17 apr 2017, 00:13

Getrouwd weet ik niet, maar ze was met Luc Bomans toen ze van Frank Peggy kreeg waardoor
Peggy jarenlang dacht dat Luc haar vader was. Dit ergens gelezen, voor ik begon te kijken.
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor lord F. » ma 17 apr 2017, 01:09

Idd maar niet getrouwd, dacht ik.
tvx1 had dit kunnen bevestigen. :-)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor annekeHU » ma 17 apr 2017, 08:19

Voor zover ik weet ( van wat ik gelezen heb) was ze destijds niet getrouwd met Luc Bomans. Toen haar eerste relatie met Waldek voorbij was ( na diens one-night stand met loodgieter Chris) heeft ze wel op het punt gestaan om met Luc te trouwen. Dat huwelijk is toen op het allerlaatste moment niet doorgegaan, want Rosa en Luc stonden al in het stadhuis, hij in een chique grijs kostuum, zij in een vuurrood kleed.
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 284 keer
Is bedankt: 415 keer

Berichtdoor Linne » ma 17 apr 2017, 11:14

annekeHU schreef:Voor zover ik weet ( van wat ik gelezen heb) was ze destijds niet getrouwd met Luc Bomans. Toen haar eerste relatie met Waldek voorbij was ( na diens one-night stand met loodgieter Chris) heeft ze wel op het punt gestaan om met Luc te trouwen. Dat huwelijk is toen op het allerlaatste moment niet doorgegaan, want Rosa en Luc stonden al in het stadhuis, hij in een chique grijs kostuum, zij in een vuurrood kleed.

Dt herinner mij nog levendig.Rosa en Luc op de trouwplechtigheid. Ze had pas ervoor nog tegenover haar kinderen verklaard dat Luc de man was waarop ze altijd kon betrouwen. Soit, ze hoorden bij elkaar en ze staat op het punt om haar jawoord te geven.
Wie verschijnt doodstil in de deuropening achter hen ? Waldek. Wie ziet hem ?De bemoeial par excellende, Jenny die hem wenkt. Met als gevolg Rosa laat Luc laat staan en loopt weg met Waldek. Vrees dat mijn gezeur soms over Waldek daarmee begon.
Begrijpelijk dat Luc niets voor Waldek voelt, zeker nu dat die na alles doodleuk weer naar mama Rosa loopt.
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Lazylady » ma 17 apr 2017, 12:37

Linne schreef:
annekeHU schreef:Voor zover ik weet ( van wat ik gelezen heb) was ze destijds niet getrouwd met Luc Bomans. Toen haar eerste relatie met Waldek voorbij was ( na diens one-night stand met loodgieter Chris) heeft ze wel op het punt gestaan om met Luc te trouwen. Dat huwelijk is toen op het allerlaatste moment niet doorgegaan, want Rosa en Luc stonden al in het stadhuis, hij in een chique grijs kostuum, zij in een vuurrood kleed.

Dt herinner mij nog levendig.Rosa en Luc op de trouwplechtigheid. Ze had pas ervoor nog tegenover haar kinderen verklaard dat Luc de man was waarop ze altijd kon betrouwen. Soit, ze hoorden bij elkaar en ze staat op het punt om haar jawoord te geven.
Wie verschijnt doodstil in de deuropening achter hen ? Waldek. Wie ziet hem ?De bemoeial par excellende, Jenny die hem wenkt. Met als gevolg Rosa laat Luc laat staan en loopt weg met Waldek. Vrees dat mijn gezeur soms over Waldek daarmee begon.
Begrijpelijk dat Luc niets voor Waldek voelt, zeker nu dat die na alles doodleuk weer naar mama Rosa loopt.

Ok, maar Luc was ook geen heilige hé, in tegendeel.
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor lord F. » ma 17 apr 2017, 13:01

Lazylady schreef:
Linne schreef:

Ok, maar Luc was ook geen heilige hé, in tegendeel.

Lol idd, de zaken moeten nu ook niet omgedraaid worden omdat Waldek momenteel in de serie even een puinhoop maakt van zijn leven. :lol:

Luc had er toen ook alles aan gedaan om Waldek zwart te maken door samen met Freddy een val voor uit te zetten over iets met nachtwerk ofzo (weet de details er niet meer van).
En niet vergeten dat Luc een aflevering later Freddy min of meer vermoord heeft in een discussie daarover in één van de hotelkamers van Ter Smissen (voor het even later in lichterlaaie ging) en dat hij daarmee weggekomen is.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » ma 17 apr 2017, 18:34

Dank aan iedereen voor de reacties :thumbup:
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 219 keer