Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 215
x 378
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 25 mar 2021, 17:46

martha schreef:
do 25 mar 2021, 17:19
het feit dat Sam daar met de lans stond om die af te spuiten.
Een lans met een klein flutstraaltje, niet eens genoeg om m'n hond z'n plasje weg te spoelen! :nope: Zoiets wordt toch gedaan met een hoge drukreiniger. Vooral na het mountain biken, waar toch gewoonlijk een plasje slijk tot de mogelijkheden behoort! : :| Op naar deze avond: ander en beter!! :yup:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 451
x 173

Bericht door ikke » do 25 mar 2021, 17:51

satine schreef:
do 25 mar 2021, 13:42
Inderdaad Daffy!
En dan nog dat 'grappige' plannetje van Zihame en Britney...
inderdaad :thumbdown:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 185

Bericht door Tiboko » vr 26 mar 2021, 00:57

Intussen zitten we aan toevalligheid nummer 7.

Dieter die het plots aan zijn rug heeft na een avondje "gamen" met Tim en zijn consultatie bij Judith gebruikt om haar even te vragen hoe dat nu precies zat met die poging van Jacques om Stan te verdrinken in het zwembad.

Judith die uit de lucht valt, maar zich ineens wel herinnert dat Jacques ooit één van de vrienden van Emma bijna wurgde, iets wat indertijd (dacht ik) werd gerelativeerd omdat hij toen net zijn zoon verloren was en hij het daar nog heel moeilijk mee had.

Nochtans, zo erg zal ze dat voorval toch niet gevonden hebben, want een tijdje na die "wurgpoging" begon ze met dezelfde Jacques een relatie. Ik weet niet of Dieter (vermits hij in die tijd geen agent was) op de hoogte was van de beschuldiging van aanranding tegen Jacques (door Stan) en dat haar collega Ann + Emma Jacques toen ten onrechte (want het was Stan) ervan beschuldigd hadden Judith te mishandelen...
2 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 215
x 378
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 26 mar 2021, 10:32

Dieter is de agent geworden van "horen zeggen!" En van het lekken van zaken, die best intern gehouden worden I.p.v. zoals een kletsmadam een onderzoek te doen.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Frederique
Nog geen rang
x 18
x 16

Bericht door Frederique » za 27 mar 2021, 00:14

Het grote geheim van Peter doet wel heel erg denken aan de compleet ongeloofwaardige verhaallijn rond dokter Walter en de verkrachting van Tanja.
Ik zou het veel aannemelijker gevonden hebben mocht Peter pas recent te weten gekomen zijn dat hij een kind verwekt heeft bij Nina. Nu komen we te weten dat hij al zo’n goeie 10 jaar op de hoogte is & al die tijd heeft hij niet 1 keer de behoefte gehad om een trip naar Belize te plannen? Al was het maar om Nina en haar moeder te confronteren met hun diefstal.
En da’s nog zoiets: als ik het goed begrepen heb is Dominique zelf met dat geld aan de haal gegaan en bleef Nina met lege handen achter? Dominique heeft dus haar eigen dochter (en alleenstaande moeder) aan haar lot overgelaten? Rest nog de vraag hoe Nina al die tijd aan de kost gekomen is in Belize?
Ik ben absoluut geen fan van dit soort halfslachtige verhaallijnen. Hopelijk kunnen ze dit de komende weken nog een beetje rechttrekken.
0 x

Frederique
Nog geen rang
x 18
x 16

Bericht door Frederique » za 27 mar 2021, 00:19

Ik heb ook zo’n vermoeden dat de “coaching” van Thilly uiteindelijk tot een reünie van Joren en Stan zal leiden. Ik denk dat ze al zo’n flauw vermoeden heeft waarom er tussen Joren en Emma zo weinig passie was.
Ik vind Thilly trouwens een pak leuker in haar huidige rol dan toen ze nog samen was met Waldek.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 185

Bericht door Tiboko » za 27 mar 2021, 01:18

Intussen lijkt onze vriend Dieter geobsedeerd door Jacques.

Zat hij hem in zijn vrije tijd te googelen en de eerste link die daaruit kwam was waar Jacques vroeger werkte, dat bedrijf van Reinhilde.

Meteen daarop doet Dieter weer een "search" op naam van Reinhilde en de eerste link die daarop verschijnt is niet haar Facebook pagina of een andere persoonlijke pagina, maar een nieuwsbericht waarin staat dat haar man bij een accident in Spanje is omgekomen.

Nu weet ik niet of Dieter alweer als agent aan de slag was toen dit alles zich afspeelde (ik dacht het niet), maar meteen legt hij de link met Jacques die toen in Spanje zat.

Op een week tijd legt hij dus meer verbanden & doet hij meer ontdekkingen dat Tim & zijn collega's gedurende een half jaar.

Straffe speurder, die Dieter :think:
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 34

Bericht door apestaart » za 27 mar 2021, 02:08

Tiboko schreef:
za 27 mar 2021, 01:18
Straffe speurder, die Dieter
Hij was Sherlock Holmes in zijn vorig leven. :mrgreen:
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 15

Bericht door Icarus123 » za 27 mar 2021, 09:34

Frederique schreef:
za 27 mar 2021, 00:14
Het grote geheim van Peter doet wel heel erg denken aan de compleet ongeloofwaardige verhaallijn rond dokter Walter en de verkrachting van Tanja.
Ik zou het veel aannemelijker gevonden hebben mocht Peter pas recent te weten gekomen zijn dat hij een kind verwekt heeft bij Nina. Nu komen we te weten dat hij al zo’n goeie 10 jaar op de hoogte is & al die tijd heeft hij niet 1 keer de behoefte gehad om een trip naar Belize te plannen? Al was het maar om Nina en haar moeder te confronteren met hun diefstal.
Inderdaad. Peter heeft letterlijk nog nooit laten merken dat hij nog ergens een dochter heeft zitten.
En ook bijzonder: Peter heeft moeite met het betalen van de €900 en wij kijkers komen dat voor de eerste keer te weten. En nog geen drie weken later staat Nina zelf voor de deur! Heel toevallig allemaal. Als men nu de afgelopen jaren af en toe eens een hint had gegeven dat Peter elke maand een geheimzinnige overschrijving moest doen, dan was het veel geloofwaardiger geweest.

daffy duck schreef:
vr 26 mar 2021, 10:32
Dieter is de agent geworden van "horen zeggen!" En van het lekken van zaken, die best intern gehouden worden I.p.v. zoals een kletsmadam een onderzoek te doen.
Over Dieter: ik ben blij natuurlijk dat hij Jacques op het spoor is, maar zijn 'onderzoek' nu slaat echt nergens op. Van de drie 'misdaden' waar Dieter weet van heeft (tegen parasol van Stevenson shotten, vriend van Emma aanvallen, Stan verdrinken) is enkel het laatste zeer ernstig. Maar er zijn personages die wel wat meer op hun kerfstok hebben dan deze drie misdaden van Jacques: Frank, Kobe, Stan...
Heel raar dat ze nu proberen doen alsof Jacques altijd al een moordenaar is geweest. .
Toch maar hopen dat Dieter bewijzen vindt idpv deze loze theorietjes. Niemand zal hem geloven, en zeker Tim niet.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 59
x 105

Bericht door martha » za 27 mar 2021, 14:14

Wat me altijd heeft verbaasd is het feit dat al die kinderen die hun hele leven in het buitenland hebben gewoond (Lowie in Mexico, Robin in Marokko en nu Yasmien in Belize) bij hun terugkeer naar België perfect nederlands praten, zonder één enkel buitenlands accent :angel:

En wat Dieter betreft (hij was nog niet terug bij de politie toen de man van Reinhilde om het leven kwam) hij is zo gebeten op Jacques dat niemand hem nog zal geloven als hij duidelijke bewijzen op tafel kan leggen. :doh:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 185

Bericht door Tiboko » za 27 mar 2021, 15:14

Voorlopig zijn het geen bewijzen, maar gewoon gissingen. Wij wéten dat hij gelijk heeft, maar Tim & co willen natuurlijk dat hij een en ander hard maakt met feiten.

Ja die kinderen gingen allemaal op kosten van de VRT naar een Nederlandstalige privé-school natuurlijk, die vind je bv in Marokko op elke straathoek :yup:

Klopt dan niet met Waldek, die al plus 20 jaar in Thuis-land woont, maar nog steeds een overdreven zwaar Pools accent heeft.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 34

Bericht door apestaart » zo 28 mar 2021, 15:24

martha schreef:
za 27 mar 2021, 14:14
Wat me altijd heeft verbaasd is het feit dat al die kinderen die hun hele leven in het buitenland hebben gewoond (Lowie in Mexico, Robin in Marokko en nu Yasmien in Belize) bij hun terugkeer naar België perfect nederlands praten, zonder één enkel buitenlands accent
Moeders en ook vaders leren toch hun kinderen spreken dus Lowie heeft leren spreken van Leontien, Robin heeft leren spreken van Bianca en Yasmine heeft leren spreken van Nina en daarnaast hebben die 3 kinderen ook de plaatselijke taal aangeleerd via de lokale bevolking en op de school.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 34

Bericht door apestaart » zo 28 mar 2021, 15:29

Tiboko schreef:
za 27 mar 2021, 15:14
Klopt dan niet met Waldek, die al plus 20 jaar in Thuis-land woont, maar nog steeds een overdreven zwaar Pools accent heeft.
Er zijn nog mensen die hun accent heel hun leven behouden, een Nederlander zal altijd zijn Hollands accent behouden zelfs als hij meer dan 20 jaar in België/Vlaanderen zou wonen, een Rus zal nog zeer lang zijn Russische accent behouden alsook een Duitser nog altijd zijn Duits accent zal behouden en zelfs een Franstalige zal ook zijn Franse accent behouden en eerlijk gezegd moest ik voor de rest van mijn leven in Nederland zou wonen dan zal ik nog altijd Vlaams-Nederlands blijven spreken.
Tenslotte mogen we nog altijd blij zijn dat deze mensen moeite doen om Nederlands te spreken.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 54

Bericht door tvx1 » zo 28 mar 2021, 15:44

Tiboko schreef:
za 27 mar 2021, 15:14
Er is wel een immens groot verschil tussen Waldek en die kinderen hé. Ten eerste is Waldek in Polen geboren en getogen in een volledig Poolse familie en is Nederlands dus geen moedertaal van hem. Ten tweede is hij pas op veel latere leeftijd hier aangekomen dan die kinderen. en heeft hij dan pas het nederlands als vreemde taal aangeleerd. Dat hij dus wel nog een accent heeft is juist wel logisch. En ik ik vind dat het eigenlijk goed meevalt. Het verschil met zijn eerste jaren in Thuis is enorm.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6
x 185

Bericht door Tiboko » zo 28 mar 2021, 15:46

@apestaart

Voila. Nagel op de kop. Dus zouden al die kinderen toch minstens een licht accentje moeten hebben ?

Maar nee. Ze (van Robin tot Yasmine) klinken alsof ze heel hun jonge leven in Leuven of Antwerpen hebben gewoond.
0 x

Plaats reactie