Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 176
x 311
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 10 feb 2021, 11:42

satine schreef:
wo 10 feb 2021, 09:30
terwijl eerder gezegd werd dat die vergoed zou worden door hun familiale verzekering.
Dat dacht ik toch ook gehoord te hebben! Verandering van plannen of foutje in het scenario? ;)
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 132

Bericht door Tiboko » wo 10 feb 2021, 12:15

Misschien hun advocaat Tom hier maar eens over aanspreken, of heeft Frank ook de polis van die familiale verzekering vergeten te betalen ?

Dus als ik het goed begrepen heb, lijkt het dat ze de grond van hun huis gaan verkopen (65 000 euro), met die 10 000 daarboven op én het spaargeld waar Simonne het over had, kunnen ze natuurlijk geen appartement kopen, laat staan een huis.

Frank zegt dan wel "huren is weggesmeten geld", maar vermits hij niet bepaald een vaste job heeft, lijkt een lening op zijn leeftijd uitgesloten.

Wordt dus wellicht huren. Waarom ze dan Jacques nog nodig hebben? Een flatje zoeken op een of andere immo site is toch iets dat ze zelf kunnen.
1 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 189
x 27

Bericht door nounake » do 11 feb 2021, 11:49

Ik heb me dood geergerd aan die scenes in dat hospitaal ! Toevallig heb ik iemand dichtbij die tegen een ongeneeslijke kanker vecht....
1. het gaat er helemaal niet aan toe zoals getoond
2. de walgelijke grimassen van acteur "Bob" zijn lachwekkend en horen thuis in wat onze grootouders "stomme film" noemden .
Wanneer gaat die type terug naar de toneelschool ?
3. Wanneer men 's avonds even ontsnapt aan de harde werkelijkheid, dan is het niet om terug met 2 voeten in de miserie te duiken .

Please, scenaristen, geef ons ontspanning ipv ergerende spanning
danku .
2 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 132

Bericht door Tiboko » do 11 feb 2021, 23:07

Lexie en Dieter zien Harry tegen Roxanne praten, waarna Lexie haar volgt naar de toiletten.

Vraag ik me af of Roxanne al eerder hun aandacht had getrokken of was dit puur toeval dat ze juist haar volgden? Kan me voorstellen dat er daar nog meer jonge vrouwen tegen Harry hadden gepraat...

En Lexie maakt vanop 5-6 m afstand in het toilet een scherpe foto waarop te zien is hoe Roxanne iemand drugs toeschuift op de lavabo. Moet een goeie gsm zijn
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 176
x 311
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 11 feb 2021, 23:16

Tiboko schreef:
do 11 feb 2021, 23:07
Moet een goeie gsm zijn
Ja, en een geruisloze! Die van mij geeft nog altijd een teken van leven als ik hem gebruik. Geen luid gedoe, maar toch een hoorbaar kuchje! :yup:
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » vr 12 feb 2021, 01:03

Tiboko schreef:
En Lexie maakt vanop 5-6 m afstand in het toilet een scherpe foto waarop te zien is hoe Roxanne iemand drugs toeschuift op de lavabo. Moet een goeie gsm zijn
Ik denk je dat nog serieus kan verschieten van de kwaliteit van de camera's in de smartphones van tegenwoordig...
Laatst gewijzigd door tvx1 op vr 12 feb 2021, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 30

Bericht door apestaart » vr 12 feb 2021, 01:31

Tiboko schreef:
Moet een goeie gsm zijn
Waarschijnlijk een iPhone?
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » vr 12 feb 2021, 20:48

apestaart schreef:
vr 12 feb 2021, 01:31
Waarschijnlijk een iPhone?
Niet noodzakelijk. Veel smartphones hebben goeie camera's tegenwoordig.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » vr 12 feb 2021, 20:55

nounake schreef:
do 11 feb 2021, 11:49
Ik heb me dood geergerd aan die scenes in dat hospitaal ! Toevallig heb ik iemand dichtbij die tegen een ongeneeslijke kanker vecht....
1. het gaat er helemaal niet aan toe zoals getoond
2. de walgelijke grimassen van acteur "Bob" zijn lachwekkend en horen thuis in wat onze grootouders "stomme film" noemden .
Wanneer gaat die type terug naar de toneelschool ?
3. Wanneer men 's avonds even ontsnapt aan de harde werkelijkheid, dan is het niet om terug met 2 voeten in de miserie te duiken .

Please, scenaristen, geef ons ontspanning ipv ergerende spanning
danku .
Aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb, zal ik me niet uitlaten over het al dan niet correct weergeven. Maar algemeen vind ik wel dat ze het op een positieve manier brengen. Heel veel warmte tussen de betrokken personages en Bob gaat er op een veel positievere manier mee om dan velen hier hadden verwacht. Als je op TV helemaal niet met negatieve gebeurtenissen wil geconfronteerd worden is Thuis niet de juiste keuze. Dat heeft daar altijd wel deel van uitgemaakt. En er zijn trouwens series die nog veel ergere dingen tonen dan Thuis. Als je echt wil ontspannen dan kies je beter voor een komisch programma.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 61
x 96

Bericht door jessie V. » vr 12 feb 2021, 21:47

IK geef niet vaak negatief commentaar op verhaallijnen, maar dat gedoe met Tilly en Eddie vond ik nou toch helemaal niks.
En dan dat gemekker van Angèle. Ze heeft hem toch zelf te koop aangeboden,dan moet je achteraf niet zeuren.
3 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 176
x 311
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 12 feb 2021, 23:13

jessie V. schreef:
vr 12 feb 2021, 21:47
gedoe met Tilly en Eddie
Dacht serieus een moment dat ik naar FC de kampioenen aan het kijken was! Wat was dat allemaal en Gèleke op het laatst met haar zweepje! Sexuele voorliching voor kindgeworden bejaarden en traag gevorderden!
3 x

Frederique
Nog geen rang
x 5
x 14

Bericht door Frederique » za 13 feb 2021, 00:47

Wat is er in godsnaam aan de hand achter de schermen van "Thuis"? Als fan van het eerste uur weet ik de laatste weken/maanden echt niet meer wat ik zie. Het niveau van de verhaallijnen is echt al een hele periode ondermaats. De aflevering van vanavond stond bijna volledig in het teken van Eddy en zijn (gebrek aan) reukzin. Seriously?!
Ik kan zo nog een heleboel voorbeelden oplijsten, maar de conclusie is telkens weer dat er gewoon amper boeiende of spannende verhaallijnen zijn. Zonde.
3 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » za 13 feb 2021, 23:25

Frederique schreef:
za 13 feb 2021, 00:47
De aflevering van vanavond stond bijna volledig in het teken van Eddy en zijn (gebrek aan) reukzin. Seriously?!
Vreemd. Ik vond het net plezant om eens wat komische gedeeltes voorgeschoteld te krijgen ter afwisseling. Ik ken ook de meeste van die dingen die Thilly hem onder zijn neus duwde en kon me heel goed voorstellen wat daar allemaal aan bod gekomen is qua geuren. Vooral dat blik surströmming dat ze daar blijkbaar effectief open gedaan heeft op de set. Dat moet nogal wat gedoe gegeven hebben.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 188
x 317

Bericht door satine » zo 14 feb 2021, 10:59

Als je ooit in de buurt van surströmming bent geweest dan weet je
1. dat dit zelden binnen wordt opengemaakt
2. dat het neusknijpertje van Thilly de geur echt niet tegen houdt
3. dat zowat niemand zoals Eddy aan zo'n open blik snuift, zonder te kokhalzen
Ik betwijfel ten sterkste of het echt was.
Een wikkel om een blik is gauw verwisseld en het deksel van het blik was niet bedrukt wat bij surströmming meestal het geval is.

Wat de komische gedeeltes in Thuis betreft: ik kan hardop lachen om een Dieter die zegt dat hij zal proberen om zich in Club Impulse niet te hard te amuseren.
Maar als het gaat over humor à la Kampioenen of Thilly die blijkbaar 380 euro betaald heeft om wat te ginnegappen met Eddy en dat wordt over een halve aflevering uitgesmeerd, dan ben ik niet mee.
Ondanks mijn respect voor de acteurs, want die doen hun best en Daan is sowieso :thumbup:
2 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 56
x 87

Bericht door martha » zo 14 feb 2021, 16:25

En wie zal de boel mogen opkuisen in de keuken van het doktershuis ? :denk: Tania ? Want Thilly is zoals altijd vertrokken uit de keuken terwijl al de rommel nog open en bloot stond. Ze zei zelf dat het verschrikkelijk stonk. En waar waren Judith en Emma toen Thilly en Eddy blijkbaar de ganse nacht en deel van de dag onnozel hebben zitten/staan doen in het doktershuis ? :denk:

En gaan Simonne en Frank hun euro eindelijk vallen dat Jacques eigenlijk een leugenaar/oplichter/bedrieger is ? :denk: Sam zei toch duidelijk dat het commissieloon altijd 3 % is. En Simonne heeft vroeger al mogen ondervinden dat Jacques niet te vertrouwen is. En vraag me af : was het ook niet Jacques die zei dat Frank & Simonne nog de schade aan de buren moest betalen en geen woord meer repte over hun familiale verzekering (burgerlijke aansprakelijkheid). Gaat Jacques ook dat geld in zijn zakken steken ?
Laatst gewijzigd door martha op zo 14 feb 2021, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Plaats reactie