Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 479
x 189

Bericht door Christel » ma 04 jan 2021, 17:04

satine schreef:
do 31 dec 2020, 10:31
Verder lees ik op sociale media dat het niet klopt dat Dieter die schietoefening nu pas moest doen.
Normaal krijgt een agent zijn of haar dienstwapen pas (terug) na de schietoefening.
Ook na een lange afwezigheid.
Dus hij had eerst die proef moeten doen voor hij de baan op mocht.
Of het klopt weet ik niet, maar het lijkt me wel logisch.
Dat is inderdaad juist, die krijgen dat wapen eerder niet mee. :nope:
Ze moeten tussendoor ook regelmatig schietoefeningen blijven doen, ook al zijn ze gewoon als politieagent aan het werk, want dat wapen wordt als het goed is niet al te vaak gebruikt tijdens hun normale diensten, dus moet hun kennis en vaardigheid op die manier alsnog op peil blijven. Mochten ze die schietoefening niet halen, dan moet dat wapen direct ingeleverd worden totdat er wél aan de eisen voldaan wordt. Inderdaad heel logisch, want het is niet niks om met een wapen op pad te gaan en in stress situaties terecht te komen. Dan is het wel zo prettig als een agent bewezen heeft dat hij het wapen in elk geval goed onder controle heeft...

Thuis lijkt zulke dingen maar als "detail" te zien tegenwoordig, net naar gelang het voor de verhaallijnen uitkomt. In sommige gevallen kan ik dat nog wel eens volgen, omdat bepaalde dingen voor een soap misschien niet interessant genoeg zijn om heel realistisch in beeld te brengen, maar in dit geval vind ik het wel echt storend. In feite is heel dat gedoe rond Dieter en zijn "schietmisser" dus grote onzin, gewoon zodat ze ons nog eens kunnen laten zien dat Dieter echt een trauma heeft en Lexi een vervelend kreng is... :thumbdown:

Wat de rest van Thuis betreft, vind ik het momenteel ook maar deprimerend allemaal. Loopt er momenteel eigenlijk nog wel één sympathiek personage rond, zonder irritante of asociale trekjes, of bergen problemen? :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » ma 04 jan 2021, 17:58

Christel schreef:
ma 04 jan 2021, 17:04
In feite is heel dat gedoe rond Dieter en zijn "schietmisser" dus grote onzin, gewoon zodat ze ons nog eens kunnen laten zien dat Dieter echt een trauma heeft en Lexi een vervelend kreng is..
Wat ik me afvraag (weet niet of er een agent in ons midden is hier) of élke agent op patrouille gaat (zoals Tim & Dieter) met standaard een revolver op zak ? Lijkt logisch dat je die enkel bij hebt bij gevaarlijke interventies (overvallen, zware rellen e.d.) - maar zoals gezegd, zéker weet ik het niet :nope:

Sluit me aan bij het "depri" gevoel. Bijvoorbeeld, waarom moet er (nu Jasper weg is) wéér iemand aan de drugs ? Het is alsof er in Thuis altijd minstens één iemand verslaafd moet zijn, ofwel aan drugs (Jasper...), ofwel aan drank (die vader van Joren), ofwel aan seks (Lowieke)...
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 30

Bericht door apestaart » ma 04 jan 2021, 18:30

Tiboko schreef:
ma 04 jan 2021, 17:58
Het is alsof er in Thuis altijd minstens één iemand verslaafd moet zijn, ofwel aan drugs (Jasper...), ofwel aan drank (die vader van Joren), ofwel aan seks (Lowieke)...
Het enige wat er nog mankeert is een gokverslaafde of iemand die verslaafd is aan sigaretten.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 315
x 135

Bericht door ikke » ma 04 jan 2021, 18:46

Ik denk dat politiemensen standaard een wapen bij zich hebben. Moet niet altijd inculsief een revolver zijn, maar ze moeten op alles voorbereid zijn. Er wordt zelden op voorhand gezegd waar en wanneer er zich een gevaarlijk incident zal voordoen.
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 162
x 286

Bericht door satine » ma 04 jan 2021, 22:02

Inderdaad ikke, stel dat ze opgeroepen worden omdat er ergens een overval is en ze moeten nog eerst op het bureau hun wapen gaan halen... :D ;)
1 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 50
x 85

Bericht door jessie V. » ma 04 jan 2021, 22:22

Ik hoop dat wij geen getuigen hoeven te zijn van het etentje dat Judith gaat organiseren voor Karin en Tom. Aan één keer heb ik wel genoeg :roll:
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 479
x 189

Bericht door Christel » di 05 jan 2021, 11:26

jessie V. schreef:
ma 04 jan 2021, 22:22
Ik hoop dat wij geen getuigen hoeven te zijn van het etentje dat Judith gaat organiseren voor Karin en Tom. Aan één keer heb ik wel genoeg :roll:
Inderdaad...
Dat vorige etentje - en de bijbehorende platte opmerkingen en flauwe steken onderwater - zorgde ervoor dat ik persoonlijk ook gegeten en gedronken had achteraf. :mrgreen:
Ik snap ook écht niet waar dat hele gebeuren toe moet leiden, en waar dat viertal zich mee bezig houdt. Wat is er in vredesnaam leuk aan om met mensen te gaan zitten eten die je niet uit kunt staan of waar je geen (leuke) binding mee hebt? :crazy: :-?
Ik neem aan dat de meeste mensen normaal gesproken wel wat beters te doen hebben dan hun tijd daarmee te verdoen.
1 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » za 09 jan 2021, 01:41

Allé Frank en Simonne procederen dan toch niet. Was het dat nu?? Moest daarom hun huis absoluut afbranden? Wat een belachelijke verhaallijn. :thumbdown:
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 153
x 284
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 09 jan 2021, 08:48

Christel schreef:
di 05 jan 2021, 11:26
k neem aan dat de meeste mensen normaal gesproken wel wat beters te doen hebben dan hun tijd daarmee te verdoen.
1 x
Elkaar zitten jennen aan tafel, waar het normaal gezellig zou moeten zijn! Wat een hobby van een eng 😟 denkende groep! Echt??? Zijn toch allemaal intellectuele en breeddenkende mensen zou je denken en dan zo kleingeestig zijn!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 3
x 15

Bericht door ThuisStan123 » ma 11 jan 2021, 12:17

daffy duck schreef:
za 09 jan 2021, 08:48
Zijn toch allemaal intellectuele en breeddenkende mensen zou je denken en dan zo kleingeestig zijn!
Ik denk vaak over advocaten en (in mindere mate) dokters als zijnde erg kleingeestig, al ken ik ook wel dokters die dat helemaal niet zijn. Maar met dit ene specifieke groepje, waarbij de irritatie 200% zeker toch weer de kop opsteekt... Mij niet gezien.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » di 12 jan 2021, 10:09

Heel lief van Tom dat hij Simonne & Frank zijn woning aanbiedt terwijl hun huis gerenoveerd wordt. Maar dan blijkt dat zijn huis zelf een hoop verbouwingen nodig heeft (de keuken o.m. van de eerste verdieping naar het gelijkvloers verhuizen) - dan is dat niet echt instapklaar. Terwijl ons duo een snelle oplossing wil.

Wat ik me afvraag. We zagen die etentjes enz altijd in Toms living plaats vinden. Moesten ze dan altijd de trap op en af om die verschillende gangen aan en af te voeren?? Weird :denk:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 162
x 286

Bericht door satine » di 12 jan 2021, 10:28

Voor zover ik mij herinner, is er boven een volledig appartement.
Daar heeft Peter inderdaad nog gewoon zoals Tom gisteren zei.
Waarschijnlijk is die living boven kleiner dan de ruimte beneden en wil Tom het daarom veranderen.
Het is inderdaad niet praktisch om de keuken op een andere verdieping te hebben, wat nu wel het geval is.
Maar in het geval van Simonne en Frank vind ik dit niet veel verschil maken.
Ze zouden hun privacy hebben en meer vrijheid dan nu en een dak boven hun hoofd.
Als je geen huur moet betalen is die keuken maar bijzaak, toch?

Ik vraag me wel af waar Tom ondertussen gaat wonen.
En Karin en Robin.
Want Kobe en Paulien hebben nog geen ander stekje.
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » di 12 jan 2021, 11:17

Gisteren zei Pauline tegen Kobe dat ze uiterlijk eind deze week een huis wou gevonden hebben.

Lang zal dit dus niet duren.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 479
x 189

Bericht door Christel » di 12 jan 2021, 11:47

satine schreef:
di 12 jan 2021, 10:28
Voor zover ik mij herinner, is er boven een volledig appartement.
Daar heeft Peter inderdaad nog gewoon zoals Tom gisteren zei.
Waarschijnlijk is die living boven kleiner dan de ruimte beneden en wil Tom het daarom veranderen.
Dat klopt. Peggy en Tom hebben zelf nog een tijdje boven gewoond toen Marianne voor hen o.a. de badkamer heeft laten verbouwen, kan ik me nog herinneren (vooral door de enorme berg problemen die dat met zich meebracht, omdat Tom en Peggy toen zolang bij Marianne inwoonden :mrgreen: :lol: ), dus het lijkt er zelfs op dat e.e.a. nog vernieuwd is en alles.
Dat het huis van Tom zo vreemd in elkaar zit, komt vooral omdat het voorheen altijd een gedeelde woon-/werkplek is geweest, denk ik. Toen het advocatenkantoor verhuisde, heeft Tom waarschijnlijk alsnog het hele huis willen benutten, waardoor de indeling nu allesbehalve logisch is.
Ik kan wel begrijpen dat hij dat wil veranderen voordat hij het huis van de hand doet, want het zal in de verkoopprijs toch wel wat schelen, schat ik zo. Maar inderdaad; zoals het nu is, werkt het ook, en als ik Frank en Simonne was zou ik daar ook niet echt een probleem mee hebben :nope:
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 315
x 135

Bericht door ikke » di 12 jan 2021, 11:58

satine schreef:
di 12 jan 2021, 10:28
Ik vraag me wel af waar Tom ondertussen gaat wonen.
En Karin en Robin.
Want Kobe en Paulien hebben nog geen ander stekje
Dat vraag ik mij ook af. En Tom wil bovendien grote werken laten uitvoeren, waar moeten zijn huurders of hijzelf dan wonen tijdens die werken???
0 x

Plaats reactie