Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7

Bericht door Sandertje » vr 18 dec 2020, 14:42

martha schreef:
vr 18 dec 2020, 13:01
En wat ik dan vreemd vond : Robin heeft niets gezien van de brand, alleen het geluid gehoord van de sirenes en Robin woont toch recht tegenover het voormalige huis van Frank & Simonne :denk: Kan me moeilijk voorstellen dat hij niet eens door het venster heeft gekeken.
Die wonen daar toch wat verder in de dreef eerder tegenover het Doktershuis? Aan de overkant van Frank & Simonne was het oude Sanitechniek, maar dat is intussen al een aantal jaren niet meer in gebruik.
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 12

Bericht door Icarus123 » vr 18 dec 2020, 14:49

martha schreef:
vr 18 dec 2020, 13:01
En wat ik dan vreemd vond : Robin heeft niets gezien van de brand, alleen het geluid gehoord van de sirenes en Robin woont toch recht tegenover het voormalige huis van Frank & Simonne Kan me moeilijk voorstellen dat hij niet eens door het venster heeft gekeken.
Vond ik ook wat raar. Tom en Frank vonden het zelfs niet leuk dat Robin op de hoogte was. Hij is geen klein kind meer he, dat kan hij heus wel verwerken.
En ik heb ook wat met mijn ogen gedraaid toen Dries Bob en Tamara aanraadde om terug te gaan slapen :crazy: Ik denk toch dat normale mensen zouden blijven wachten tot de brand is geblust, zeker als het over hun eigen (toekomstig) huis gaat.

Ik ben overigens zeer blij dat Frank en Simonne terug een belangrijke rol krijgen in de serie (Pol en Marleen deden dat gisteren trouwens erg goed :clap: ). Hopelijk pakken de schrijvers de verhaallijn deze keer wél goed aan. Het is niet onrealistisch dat een huis (deels) afbrandt, ik heb het al twee keer zien gebeuren in mijn straat. Mensen die hun huis zien afbranden, zitten soms jarenlang in een administratieve nachtmerrie en ze rouwen natuurlijk om het verlies van materiële dingen als familiefoto's, kleren, erfstukken, gsm's... En ze moeten letterlijk al hun bezit opnieuw kopen, een heel kostelijke zaak. Hopelijk zien we dat nu ook allemaal gebeuren en is het niet rap-rap afgehandeld tegen half januari.
1 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 30

Bericht door apestaart » vr 18 dec 2020, 22:41

De sociaal assistente is bij Kobe en Paulien langsgegaan om een gesprek te hebben over de adoptie en zowel Paulien als Kobe hebben de volledige waarheid verteld over hun verleden en hun familiale situatie, het is te hopen dat er geen negatieve gevolgen van zullen komen want dat zou jammer zijn voor Kobe en Paulien moesten ze toch de deksel op hun neus krijgen. :thumbdown:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 152
x 281
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 18 dec 2020, 23:22

apestaart schreef:
vr 18 dec 2020, 22:41
De sociaal assistente is bij Kobe en Paulien langsgegaan om een gesprek te hebben
Was toch wel even slikken, ze hadden niet veel positiefs om voor te leggen over hun ouders.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

catherine
Nog geen rang
x 1
x 2

Bericht door catherine » vr 18 dec 2020, 23:35

Is ook helemaal niet een geschikt koppel voor adoptie, sorry
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » za 19 dec 2020, 01:26

Tiboko schreef:
do 17 dec 2020, 17:18
Uitlekken was niet eens nodig hé Martha.

De aandachtige kijker kon de signalen die ze gaven niet negeren. Er werd té vaak de nadruk opgelegd dat er iets mis was met de installatie (zelfs Jacques was erover bezig), we zagen ook dat Joren dat even snel ging oplappen (alleen moest hij weg voor een date, zo onnozel) en toen ging Frank - die ooit op het werk met de elektriek prutste en daarop een choc kreeg, dat zelf maar even oplappen. Dat was dé voorlaatste aanwijzing.

Dat hij ook nog eens persé met dat gourmet setje aan kwam gisteren, deed de alarmklokken luiden. Dus voor mij geen verrassing.
Ja maar dat Frank destijds geëlektrocuteerd werd had niet met onkunde te maken hé. Toon had die elektriciteitskast toen gesaboteerd opdat Frank net zou geëlektrocuteerd zou worden. Terug naar het heden, kon je inderdaad al eenvoudig raden dat er brand ging opstaan in dat huis. Wat ik echter niet had verwacht is dat het al ging gebeuren terwijl Frank en Simonne er nog wonden. Ik dacht eerder dat dit ging gebeuren nadat Bob en Tamara er waren ingetrokken.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » za 19 dec 2020, 01:31

Wat een heftige week. Het kwam zo precies over alsof de thuismakers een rituele verbranding van het Frank&Simonne-decor uitvoerden zodat er plaats kan gemaakt worden voor een nieuw. Bij die beelden van het ontbrandende decor was het wel echt duidelijk dat ze een brandversneller hadden gebruikt.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 312
x 135

Bericht door ikke » za 19 dec 2020, 07:26

catherine schreef:
vr 18 dec 2020, 23:35
Is ook helemaal niet een geschikt koppel voor adoptie, sorry
Dat zou ik niet durven zeggen. Ik vind dat ze niet mogen beoordeeld worden door misdaden of misstappen van hun ouders. Wat Kobe mispeutert heeft, dat is een andere kwestie. Maar bedenk even dat, als Paulien niet geopereerd was, en Kobe geen drager van ALS; ze al lang kinderen zouden gehad hebben en dan had niemand hen dat kunnen afraden noch verbieden.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 161
x 284

Bericht door satine » za 19 dec 2020, 09:30

Ik vind hen ook niet het meest geschikte koppel, omdat hun huwelijk vooral gebaseerd is op het feit dat ze allebei op dit moment in hun leven graag een kindje willen.
Momenteel hebben ze een gezamenlijk doel dat hen bij elkaar houdt, maar daarbuiten zie ik niet echt grote liefde.
En dat was voor Covid ook al zo.
Verder zijn ze nogal snel nadat ze een relatie begonnen, met elkaar getrouwd.
Zonder eigenlijk te weten of de basis die ze samen hebben, solide genoeg is.
Dat weet je toch meestal niet na een paar maanden, uitzonderingen buiten beschouwing gelaten?
Verder heb ik vaak het gevoel dat Paulien onbewust zo graag een kind wil omdat dit niet meer kan.
En dat ze er alles aan zal doen om zichzelf te bewijzen dat ze dit WEL kan.
En Kobe is gewoon mee gegaan in die kinderwens.
Maar ik ben geen psycholoog, het is gewoon een buikgevoel.

Verder heb ik het gesprek niet helemaal aandachtig gevolgd, ik weet dat er gevraagd is naar de ouders van Paulien, maar is er ook iets gezegd over haar depressie en zelfmoordgedachte een paar jaar terug?
1 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 50
x 83

Bericht door jessie V. » za 19 dec 2020, 10:43

De houding van de ondervraagster was niet erg bemoedigend.
2 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » za 19 dec 2020, 11:24

satine schreef:
za 19 dec 2020, 09:30
...maar is er ook iets gezegd over haar depressie en zelfmoordgedachte een paar jaar terug?
Ik vermoed dat "de depressie" ook wel in de uitgebreide bevraging die ze vooraf moesten invullen (en dat ze zo eerlijk mogelijk deden, want dat komt toch uit - zei Paulien toen) aan bod kwam, dus daar zijn ze wellicht niet diep meer op ingegaan. De zelfmoordgedachte? Ik vrees ervoor, dat is medisch geheim (staat niet in haar files) en zal ze voor zich gehouden hebben.

Sowieso lijkt dit koppel inderdaad niet echt geschikt om een klein kind te gaan opvoeden (zoals zij willen), een Emile type zou hen beter uitkomen. Zo iemand is al wat ouder en heeft minder behoefte aan voortdurende opvolging zoals een Zoë of zo.
tvx1 schreef:
za 19 dec 2020, 01:26
Wat ik echter niet had verwacht is dat het al ging gebeuren terwijl Frank en Simonne er nog woonden.
Het moet vooruitgaan in Thuis hé. De ene dag tekenen ze een compromis, de volgende brandt het kot af. En nochtans had Simonne (dat was de laatste clue) voor het slapen gaan nog zo tegen haar baby gezegd "vergeet de lampjes van de kerstboom niet uit te doen".

Wellicht past die brand in het grote kader. Lowieke die nu een "totaalrenovatie" moet uitwerken en daarbij op een bepaald moment sowieso zal moeten samenwerken met ACE. Alleen zal dat (zoals IRL) geen anderhalf jaar duren, maar is dat voor de zomer allemaal uit de voeten :lol:
0 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 184
x 23

Bericht door nounake » za 19 dec 2020, 11:41

jessie V. schreef:
za 19 dec 2020, 10:43
De houding van de ondervraagster was niet erg bemoedigend
Schandalig die houding !!! En zeggen dat elk koppel een kind mag op de wereld brengen, eender waar ze vandaan komen en hoe ze zijn grootgebracht ...
1 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 312
x 135

Bericht door ikke » za 19 dec 2020, 12:05

nounake schreef:
za 19 dec 2020, 11:41
Schandalig die houding !!! En zeggen dat elk koppel een kind mag op de wereld brengen, eender waar ze vandaan komen en hoe ze zijn grootgebracht ...
Anderzijds mogen we ook niet vergeten dat kinderen die in een pleeggezin worden geplaatst of op een lijst staan om te worden geadopteerd, meestal al uit een probleemsituatie komen... Die komen beter niet van de regen in de drop terecht...
1 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 54
x 82

Bericht door martha » za 19 dec 2020, 17:52

En dat we eindelijk eens "de puntzak" waar Nancy & eddy al jaren over gebabbeld hebben, eindelijk eens gezien hebben :lol:
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 312
x 135

Bericht door ikke » ma 21 dec 2020, 12:15

martha schreef:
za 19 dec 2020, 17:52
En dat we eindelijk eens "de puntzak" waar Nancy & eddy al jaren over gebabbeld hebben, eindelijk eens gezien hebben
Goed dat mensen(wij oa) toch content zijn met iets van niets, hé?!
0 x

Plaats reactie