Thuis online bekijken

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Thuis online bekijken

Berichtdoor exsencon » za 26 okt 2013, 16:49

Volledig akkoord Amiche. Het is altijd hetzelfde probleem, iemand hebben die episodes kan en wil uploaden en ze dan discreet ter beschikking stelt. Want het zou me idd niet verwonderen dat er op dit forum VRT (en andere) spionnen rondlopen. Maar iemand vinden die bereid is dagelijks een Thuis episode te uploaden is niet evident. Het zit hem bvb heel anders met series die wekelijks aan bod komen. We weten allemaal dat je die van het internet kunt plukken als je wat zoekt maar een dagelijkse soap is heel wat anders.
We weten ook dat er heel wat oude Thuis episodes te vinden zijn maar de huidige blijven een probleem dat de VRT zich zelf eigelijk aandoet en idd ipv zoveel moeite, miserie en kosten te doen om zogezegde piraten op te sporen zouden ze beter heel hun rommel op internet zetten tegen een billijke vergoeding, dan zou het probleem grotendeels opgelost zijn.
Maar goed, we kunnen alleen maar hopen dat het ooit eens zal doordringen en ondertussen blijven we discreet zoeken naar alternatieve oplossingen.
exsencon

Berichtdoor Amiche » za 26 okt 2013, 17:00

En discreet kun je niet zijn op een forum, want je kommuniceert anoniem met mensen die je niet kent, via een openbare weg anders zou je ze niet kunnen 'ontmoeten'. Kleine moeite om lid te worden en de titel van een post geeft de inhoud al weer, voor fans om het te vinden en dus ook voor de 'spionnen'. En dan bestaat er zelfs de mogelijkheid tot uitlokking om er zo de schrik goed in te houden, zielig hoor.
Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen, want ook Shar is nooit aangepakt en dat had in principe gekund. Maar hoe dan ook, we weten dat VRT overal meeleest en -kijkt, dus niets wat we hier schrijven is prive, dan wel veilig. Dat maakt de hele affaire nog triester. Om in termen van veilig te denken, a bah.
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 232 keer
Is bedankt: 252 keer

Berichtdoor exsencon » za 26 okt 2013, 17:18

Ja, eigelijk zou de NSA nog wat kunnen leren van de VRT! :lol:
Maar goed, het is wat het is en ik blijf mijn ding doen en in alle discretie tot ze eindelijk tot hun zinnen komen als dat uberhaupt gebeurt.
exsencon

Berichtdoor Amiche » za 26 okt 2013, 17:25

Dat is het dus ook. Ik wilde ook een steentje bijdragen en krijg nog steeds verzoekjes, omdat ik het vorige seizoen mensen blij heb kunnen maken met een beetje hulp, maar ik zie nu geen opties meer voor hen.

En inderdaad de USA kan de VRT inzetten bij het afluisteren van europese toppolitici :crazy: :D
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Poolski » za 26 okt 2013, 22:40

Ik ben ook bezig met iets dergelijks, privé natuurlijk, anders zullen de spionnen en de afluisteraars mij snel bij mijn lurven hebben... :whistle: Om discreet te blijven zodat we niet worden gespot door spionnen kunnen we dit soort dingen misschien via pb verspreiden bijvoorbeeld. Ik zal het in elk geval laten weten als ik iets klaargespeeld heb.
Poolski
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 0 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor Amiche » zo 03 nov 2013, 18:50

Ik blijf ook denken en doen voor mijn mede-buitenlanders - pm is onze vriend en anders email.
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Berichtdoor Nele_ » wo 12 feb 2014, 19:35

Is er geen mogelijkheid dat iemand de afleveringen van Thuis op Youtube plaatst? Ik heb daar allemaal geen verstand van maar ik heb iemand gevonden op YT die bijvoorbeeld alle 10 seizoenen van Flikken via YT geupload heeft, ook van vermist zijn daar veel afleveringen te vinden.

Ik zou het in elk geval super vinden moest iemand dit kunnen doen. Ik zit op kot dus ik kan in de week geen thuis kijken en thuis willen ze het niet altijd opnemen voor mij..
Nele_
Nog geen rang

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 5 keer

Berichtdoor Poolaapje » wo 12 feb 2014, 20:02

Dat was vroeger het geval, maar VRT heeft laten verstaan dat het niet wettelijk is en er gevolgen kunnen zijn.
Afbeelding
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 44 keer
Is bedankt: 55 keer

Berichtdoor Gismo1 » ma 21 jul 2014, 02:21

Poolski schreef:50 euro voor een aflevering van Thuis, ook al is het een (oude) seizoensfinale, 50 euro vind ik inderdaad schandalig. :boo:

Om eerlijk te zijn, dit zou ik nooit betalen. Ik heb trouwens in maart vorig jaar alles wat met digitale TV te maken heeft opgezegt en mij terug een schotel gezet met goede ontvanger. Reden was de schrapping van Duitse zenders en de véél te hoge kostprijs. De VRT, Canvas, Nederland en Frankrijk kan je met een gewone antenne ontvangen zonder abonnementskosten. OK, niet in HD buiten Frankrijk, maar de VRT is me dat écht niet waard. Bovendien laten die digicorders wel opnames toe maar wat dan? Je kan ze niet bewaren, bv. op je PC. Telenet eist veel geld en dan gaan ze ook nog bepalen welke hardware je moet gebruiken enz... Niets voor mij.

Mij ging het vooral om de Duitse en Engelse zenders. Telenet biedt geen keuze. Enkel internet van Telenet heb ik nog en daar geen klagen over sinds 2002. Maar TV is wat anders en gelukkig interesseert mij sport totaal niet.

Dit was off-topic maar ik moest dit toch vermelden gezien de gevraagde geldsommen van 50 Euro. Ik ben altijd een groot liefhebber geweest van Duitse schlagers, jaren 70 en 80. ZDF Kultur zendt bv. Starparade uit. Daar zijn 50 afleveringen van gemaakt. Indien mensen willen kunnen ze dat gewoon kopen door dat aan te vragen bij het ZDF. Dat is geen probleem en de prijs is normaal.

In principe kun je alles kopen wat je wilt. En de 'Rode Knop' is eigenlijk een toevoeging van de zenders zelf. Dit noemt HBB TV en is bedoeld om mensen gratis te laten kijken naar gemiste uitzendingen. De meeste kabelmaatschappijen gebruiken deze rode knop voor hun eigen (commerciële) doeleinden. Om dan nog maar te zwijgen over hun CI+ modules. Niks tegen een module maar die + is gevaarlijk want hiermede kan een distributeur alles regelen voor wat betreft het TV-kijken zoals doorspoelen, opgenomen zaken wissen van de schijf na een bepaalde duur enz...

De meeste mensen associeren een schotelantenne mmestal met TV Vlaanderen. Dat is jammer want dit is niet juist. Ik heb de berekening gemaakt en nu, meer dan één jaar later kom ik tot de vaststelling: goed beeld, geen maandelijkse kosten, vrijheid, véél meer keuze en uiteraard een beter beeld.

Ik vind dat TV kijken hier in België, maandelijks bekeken, écht stukken van mensen kost. Voor alles moet betaald worden, dit in tegenstelling tot onze buurlanden. Iets opnemen kan wel maar je mag geen kopie maken voor jezelf en dat is wettelijk wel toegelaten. Digicorder kapot? Alle opnames kwijt. Om over het energieverbuik nog maar te zwijgen.

Ik wens iedereen alvast nog een prettige vakantie toe :)
Gismo1
Nog geen rang

Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor Caligula » ma 28 jul 2014, 13:55

Gismo1 schreef:Bovendien laten die digicorders wel opnames toe maar wat dan? Je kan ze niet bewaren, bv. op je PC. Telenet eist veel geld en dan gaan ze ook nog bepalen welke hardware je moet gebruiken enz... Niets voor mij.

Hey, Gismo1, dat is niet waar. Ik heb een Pinnacle Moviebox die ik in de tijd gekocht heb voor 125 euro om mijn oude VHS cassettes over te zetten naar DVD (gaat perfect) en heb 2 jaar geleden het ding aangesloten op de digicorder en na wat "frutselen" met de software instellingen zet je alles van je digicorder over op je PC. Wel een lading GB's! Maar van je PC kun je ze dan wel in MP4 zetten of zoiets.
Dus je kan het echt wel doen.
Maar dat TV in België peperduur is daar ben ik het volledig met je eens en 50 euro voor een oude episode van Thuis zou eigelijk een strafbaar feit moeten zijn!
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 897 keer
Is bedankt: 2231 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor philippe » wo 13 apr 2016, 15:08

hier kan je elke dag Thuis online bekijken
https://www.youtube.com/channel/UCg_nrU ... 3oIGB8FoJg
:smile:
philippe
Nog geen rang

Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor Crackers » za 22 okt 2016, 16:41

Ik wou het begin van aflevering 4063, die van woensdag, nog eens bekijken maar vind die niet op youtube :confusion-shrug:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 375 keer
Is bedankt: 646 keer

Berichtdoor annekeHU » za 22 okt 2016, 17:43

Crackers schreef:Ik wou het begin van aflevering 4063, die van woensdag, nog eens bekijken maar vind die niet op youtube :confusion-shrug:

De afleveringen mogen niet meer op You Tube van Eén. Ze zetten ze nu zelf online, maar het spijtige is dat je slechts enkele dagen of misschien een week (dacht ik toch) kan terugkijken.
Dus gewoon naar de website van Eén gaan... en daar naar de pagina's rond Thuis. Dan kan je ook ineens het rouwregister voor Yvette tekenen, als je dat wil!
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 271 keer
Is bedankt: 390 keer

Berichtdoor Crackers » za 22 okt 2016, 18:37

Dank je wel annekeHU! De aflevering stond er al op! Zelfs die van gisteren. Ik wist niet dat je ze daar ook kon zien. Dank je wel! Maar wat is er dan met Daniël Lebbing gebeurd, de Thuisposter op Youtube? :denk:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 375 keer
Is bedankt: 646 keer

Berichtdoor annekeHU » za 22 okt 2016, 19:43

Eén heeft Daniel verzocht om te stoppen met het plaatsen van de afleveringen op You Tube. Zeer spijtig , want bij hem bleven de afleveringen langer staan.
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 271 keer
Is bedankt: 390 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen