Thuislocaties

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Thuislocaties

Berichtdoor Omega » zo 01 jun 2014, 22:47

In de seizoensfinale zaten er ook een hoop buitenlocaties. Waar is de vijver bv waar Peggy samen met Lucas zelfmoord wil plegen? En dat verkeerslicht waar Rose zo opgejaagd werd?
Omega

Berichtdoor Omega » zo 01 jun 2014, 22:48

Skere schreef:Zijn de meeste 'locaties' niet gewoon opgenomen in de studio adhv een decor/set?
En als ze dan zogezegd naar buiten gaan van dat gebouw, filmen ze toch gewoon op een echte locatie ergens rondom het land?

Volgens mij doen ze het zo, maar dat weet ik niet zo zeker :lol:

Uiteraard doen ze het zo. Studio Manhattan in Leuven, daar staan alle decors en daar filmen ze binnenscènes. ;)
Omega

Berichtdoor Sanneke » ma 02 jun 2014, 11:49

Omega schreef:Waar is de vijver bv waar Peggy samen met Lucas zelfmoord wil plegen?

"De Nekker" in Mechelen werd in de aftiteling vermeld. Ik heb het niet herkend, dus ik ben niet zeker, maar dat zou wel eens daar geweest kunnen zijn.
Sanne
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 8 keer
Is bedankt: 44 keer

Berichtdoor GroteThuisfan!!! » ma 30 jun 2014, 21:31

Sanneke schreef:
Omega schreef:Waar is de vijver bv waar Peggy samen met Lucas zelfmoord wil plegen?

"De Nekker" in Mechelen werd in de aftiteling vermeld. Ik heb het niet herkend, dus ik ben niet zeker, maar dat zou wel eens daar geweest kunnen zijn.
Ja, dat klopt! Ik heb het gezien op google maps, en het klopt helemaal. Ook als je de foto's van achter de schermen bekijkt, via Facebook: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 615&type=1
NERGENS BETER DAN THUIS!!!
Je wordt niet geboren als man of vrouw, maar als mens met een ♥
Gebruikers-avatar
GroteThuisfan!!!
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 39 keer
Is bedankt: 163 keer

Berichtdoor tvx1 » za 18 okt 2014, 19:33

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 566 keer

Berichtdoor nelleke » za 18 okt 2014, 23:08

Leuk om te zien. Maar wat ik me afvraag... De huizen (zoals bv huize Bomans, bastiaans,..) zullen toch hoogstwaarschijnlijk bewoond worden door 'gewone gezinnen', niet?
Zouden deze er dan voor vergoed worden om hun 'voordeur' te filmen? Of op zijn minst er te toelating voor moeten geven om daar te filmen? Of zouden het privé woningen zijn van thuismedewerkers?
Weet iemand daar meer over?
Is eigenlijk al een vraag van de allereerste aflevering dat ik naar thuis kijk. :razz:
nelleke
Nog geen rang

Heeft bedankt: 43 keer
Is bedankt: 5 keer

Berichtdoor Mick Dagon » wo 29 okt 2014, 12:12

nelleke schreef:Leuk om te zien. Maar wat ik me afvraag... De huizen (zoals bv huize Bomans, bastiaans,..) zullen toch hoogstwaarschijnlijk bewoond worden door 'gewone gezinnen', niet?
Zouden deze er dan voor vergoed worden om hun 'voordeur' te filmen? Of op zijn minst er te toelating voor moeten geven om daar te filmen? Of zouden het privé woningen zijn van thuismedewerkers?
Weet iemand daar meer over?
Is eigenlijk al een vraag van de allereerste aflevering dat ik naar thuis kijk. :razz:

Ik vraag me net hetzelfde af. Net snel eens gekeken op de Witte Gids, maar geen herkenbare namen van acteurs uit de serie. Het feit dat er ook veel huizen in diezelfde straat gebruikt worden als decor, lijkt me dat het zo zal zijn dat ze de bewoners toestemming gevraagd hebben, al dan niet tegen vergoeding.

Het zou té toevallig zijn dat er ongeveer vijf medewerkers van de serie in dezelfde straat wonen.

Die locatie is misschien gekozen omdat die straat nog relatief rustig gelegen is met weinig verkeer. Dat maakt het filmen wel een stuk eenvoudiger. Het is ook een gezellige straat. Een rij bomen, bankjes, rustig.
Mick Dagon
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor lord F. » wo 29 okt 2014, 12:41

Het zal vooral de gevels zijn zeker die eens in beeld komen en heel af en toe ook eens een buitenscene?
denk dat ze die dan wel efficiënt opnemen en dat er wel veel gemanipuleerd zal worden met de locaties zodat het lijkt alsof al die huizen bij elkaar staan terwijl ze ook elders filmen.

Ik vraag me wel af of de bewoners daar geen last hebben van Thuis-fans die eens door de venster komen loeren om te zien of het interieur er hetzelfde uitziet als op tv. :)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor tvx1 » wo 29 okt 2014, 15:56

lord F. schreef:Het zal vooral de gevels zijn zeker die eens in beeld komen en heel af en toe ook eens een buitenscene?
denk dat ze die dan wel efficiënt opnemen en dat er wel veel gemanipuleerd zal worden met de locaties zodat het lijkt alsof al die huizen bij elkaar staan terwijl ze ook elders filmen.

Ik vraag me wel af of de bewoners daar geen last hebben van Thuis-fans die eens door de venster komen loeren om te zien of het interieur er hetzelfde uitziet als op tv. :)

De huizen in de dreef staan echt wel dicht bij elkaar. De huizen van Frank, Advocatenkantoor en Lowie zijn letterlijk drie van vijf naast elkaar liggende huizen. En Kapsalon Rosa/Sanitechniek staat wel degelijk rechtover het huis van Frank. Het huis van Marianne ligt ook maar een paar meter verder van Sanitechniek.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 566 keer

Bezoek aan Ternat!

Berichtdoor GroteThuisfan!!! » zo 20 aug 2017, 02:10

Beste Thuisfans!

Nu dinsdag ga ik helemaal vanuit Antwerpen naar Ternat voor het Thuisfront, waar alle buiten opnames plaatsvinden eens een bezoekje te gaan brengen. Welke plaatsen moet ik zeker bezocht hebben? Laat het me alvast weten! :)

Groetjes
GroteThuisfan xxx
Gebruikers-avatar
GroteThuisfan!!!
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Bezoek aan Ternat!

Berichtdoor jorah69 » zo 20 aug 2017, 03:31

Ik heb geprobeerd de belangrijkste locaties uit de serie die in Ternat te vinden zijn op te lijsten en te voorzien van een foto. :bye:

Dreef 4, 1740 Ternat: Huis van Lowie en Sam
Afbeelding

Dreef 8, 1740 Ternat: Huis van Frank en Simonne
Afbeelding

Dreef 14, 1740 Ternat: Advocatenkantoor De Decker / Notariaat Vlerick
Afbeelding

Dreef 15, 1740 Ternat: Sanitechniek (1 en 2) / Kapsalon Rosa
Afbeelding

Dreef 21, 1740 Ternat: Huis van Tom / Dokterspraktijk De Decker
Afbeelding

Kerkplein 1, 1740 Ternat: Sint-Gertrudiskerk
Afbeelding

Zie ook Google Maps: https://goo.gl/o9eK57 of Google Street View: https://goo.gl/8QGFMP

Assesteenweg 240, 1740 Ternat: Marie Design / Sanitair Vercammen
Afbeelding

Zie ook Google Maps: https://goo.gl/d61o2K of Google Street View: https://goo.gl/cmXGvj

Dreef 17 is ook eens gebruikt geweest, maar dat is niet echt de moeite om te vermelden. Mocht je ook willen, dan kan je ook nog even naar Dilbeek misschien, dat niet ver van Ternat gelegen is. Daar vonden namelijk de buitenopnames van Hof Ter Smissen plaats (dat werkelijk ook zo heet). Al is het helaas wel op dinsdag gesloten...

Hongersveldstraat 10, 1700 Dilbeek: Hof Ter Smissen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zie ook Google Maps: https://goo.gl/X1LmNa of Google Street View: https://goo.gl/F2k3aP

Hopelijk kan dit je al wat verder helpen! :wave:
Gebruikers-avatar
jorah69
Nog geen rang

Heeft bedankt: 15 keer
Is bedankt: 52 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » zo 20 aug 2017, 08:49

...en als ge gewoon "studio manhattan leuven" intikt op Google ziet ge een (groot) aantal foto's van de studio waar vrijwel alle binnenopnames gebeuren.
Gebruikers-avatar
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 594 keer
Is bedankt: 1142 keer

Berichtdoor GroteThuisfan!!! » zo 20 aug 2017, 13:13

Bedankt bedankt! :D En geraak je gemakkelijk met de bus in Dilbeek vanuit Ternat?
Gebruikers-avatar
GroteThuisfan!!!
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor jorah69 » zo 20 aug 2017, 19:22

Dat zou ik niet weten.. Zelf kom ik er nooit, woon in Limburg
Gebruikers-avatar
jorah69
Nog geen rang

Heeft bedankt: 15 keer
Is bedankt: 52 keer

Berichtdoor GroteThuisfan!!! » di 22 aug 2017, 12:25

Tegen 13u ben ik er! :) Komt iemand van het Thuisforum mij ook opzoeken? ;)
Gebruikers-avatar
GroteThuisfan!!!
Poster rang 1
Poster rang 1

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen