Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Berichtdoor ikke » wo 17 jan 2018, 21:38

1/ iemand die net een (zware) operatie achter de rug heeft, een baby opneemt en ermee naar een andere kamer stapt om te wisselen van baby!
2/ Pasbevallen moeders hebben normaal gezien geen weet welke mama in welke kamer ligt!
3/ Een huilende baby die opeens muisstil is als hij/zij een verhuis meemaakt.
4/ een pasbevallen vrouw die niet merkt dat er een andere (pas bevallen) vrouw aan haar kindje komt??? Maak dat de ganzen wijs! :boo:
Doe wel en zie niet (d)om
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1719 keer
Is bedankt: 1620 keer

Berichtdoor heidiw » wo 17 jan 2018, 22:31

Awel voilà! En normaal krijg je de eerste nacht je baby toch ook niet op de kamer. En ze heeft geen enkel infuus terwijl er na een keizersnede complicaties kunnen zijn waarbij onmiddellijk moet ingegrepen worden.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 347 keer
Is bedankt: 542 keer

Berichtdoor satine » do 18 jan 2018, 00:20

heidiw schreef:En normaal krijg je de eerste nacht je baby toch ook niet op de kamer.

Ik heb hier de laatste jaren nog niet anders geweten dan dat de moeder de baby ook de eerste nacht bij zich mocht houden.
Dat was bij mijn eigen bevallingen ook al zo, maar da's iets langer geleden dan een paar jaar. ;)
En dat de vaders de kinderen pas de volgende dag mogen zien, lijkt mij ook iets van een aantal decennia geleden.

Maar dat Mayra zo rond sukkelt vlak na haar keizersnede, twee babies die geen kik geven, weten welke kamer, een moeder die niet wakker wordt...
Dat klopt in mijn boekje ook niet :nope:
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1513 keer
Is bedankt: 3399 keer

Berichtdoor Erica » do 18 jan 2018, 02:01

Dit gedoe van Mayra is er zo ver over dat ik overweeg om nog eens een Thuis - stop in te lassen voor een paar weken.Het mag iets hebben,t' is tenslotte tv en fictie.Maar het moet wel een beetje binnen de perken blijven.Of aanzien die schrijvers ons voor debielen?
Erica
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 13 keer

Berichtdoor ikke » do 18 jan 2018, 08:37

heidiw schreef:Awel voilà! En normaal krijg je de eerste nacht je baby toch ook niet op de kamer. En ze heeft geen enkel infuus terwijl er na een keizersnede complicaties kunnen zijn waarbij onmiddellijk moet ingegrepen worden.

LOL: ik ergerde mij al groen en blauw aan het rondstappen van Mayra met haar baby kort na de zware keizersnede. Aan het ontbreken van verplegers of vepleegsters, aan een vastslapende kersverse mama. En dan heb ik de helft nog niet eens gezien!
HELP!
Zou het nog onrealistischer kunnen?
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Duimelijntje » do 18 jan 2018, 11:39

Er was inderdaad heel war onrealistisch aan de aflvering van vandaag.
Tenzij de wissel vandaag al ontdekt wordt, door bv die polsbandjes, waar Mayra in haar haast niet aan gedacht heeft.
Maar ik kan me toch ook moeilijk voorstellen dat een moeder met haar kind gaat wandelen zonder dat iemand dat ziet, laat staan dat het al mogelijk is om zo snel rond te wandelen.
Mijn mond viel open, het was lang geleden dat ik nog zoveel onzin bij elkaar gezien heb
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1445 keer
Is bedankt: 313 keer

Berichtdoor pnele » do 18 jan 2018, 12:21

Duimelijntje schreef:Er was inderdaad heel war onrealistisch aan de aflvering van vandaag.
Tenzij de wissel vandaag al ontdekt wordt, door bv die polsbandjes, waar Mayra in haar haast niet aan gedacht heeft.
Maar ik kan me toch ook moeilijk voorstellen dat een moeder met haar kind gaat wandelen zonder dat iemand dat ziet, laat staan dat het al mogelijk is om zo snel rond te wandelen.
Mijn mond viel open, het was lang geleden dat ik nog zoveel onzin bij elkaar gezien heb

Aan die plosbandjes is wel degelijk gedacht. Mayra was, raar maar waar, wel nuchter genoeg om te weten dat ze deze ook moest omwisselen. Volgens mij heeft ze dit dan ook meer dan voldoende op voorhand bedacht. Een roekeloze actie kan je dit niet noemen...
pnele
Nog geen rang

Heeft bedankt: 14 keer
Is bedankt: 42 keer

Berichtdoor satine » do 18 jan 2018, 12:29

Bij mijn weten kan je zo'n polsbandje alleen afdoen als je het doorknipt.
Net om verwisselen van kinderen te voorkomen.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Duimelijntje » do 18 jan 2018, 12:35

pnele schreef:
Duimelijntje schreef:Er was inderdaad heel war onrealistisch aan de aflvering van vandaag.

Aan die plosbandjes is wel degelijk gedacht. Mayra was, raar maar waar, wel nuchter genoeg om te weten dat ze deze ook moest omwisselen. Volgens mij heeft ze dit dan ook meer dan voldoende op voorhand bedacht. Een roekeloze actie kan je dit niet noemen...

oei, dat heb ik echt niet gezien.
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1445 keer
Is bedankt: 313 keer

Berichtdoor satine » do 18 jan 2018, 12:40

Duimelijntje schreef:oei, dat heb ik echt niet gezien.
Ik ook niet eigenlijk.
Ik heb Mayra heel even een polsbandje van 1 van de babies zien vastnemen, maar verwisselen, dat niet.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Nickos » do 18 jan 2018, 12:44

Qua surrealisme kan het verwisselen van een baby wel tellen. Ik zie dat veel mensen zich hieraan ergeren (niet onterecht) maar vergeet niet, dit is de serie waarin Lowie magisch terug twee functionerende ogen had, zowel Marie als Peggy op miraculeuze wijze van blind naar niet blind gingen, Franky van Jef Hoogmartens in Leen Dendievel veranderde én Luc ondanks al zijn criminele activiteiten (verkrachting van Simonne, moordpoging op Leontien, gesjoemel met slechte boilers enz) nooit in de gevangenis heeft gezeten en nu zelfs als een heilige behandeld wordt.

En dan vergeet ik nog dat An het biologische kind van haar eigen broer heeft geadopteerd.

Wat er nu is gebeurd met Mayra die zonder enig probleem even haar eigen dochter met die van iemand anders verwisseld is voor mij niet echt de druppel die de emmer doet overlopen, maar ligt meer in de lijn der verwachtingen.

Want in Thuis kan alles, dat is al langer duidelijk.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 26 keer
Is bedankt: 160 keer

Berichtdoor Sandertje » do 18 jan 2018, 13:10

Voor mij valt dit nu ook eerder onder de noemer van soap-logica. Soms moet er gewoon eens met de realiteit wat gespeeld worden om wat meer drama te voorzien. Ik stoor mij er dan ook niet aan. Mocht dat schering en inval zijn dan wel, maar alles bij elkaar dat ik Thuis het qua soap niet slecht doet voor realisme.
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 16 keer

Berichtdoor ranske » do 18 jan 2018, 14:29

satine schreef:Bij mijn weten kan je zo'n polsbandje alleen afdoen als je het doorknipt.
Net om verwisselen van kinderen te voorkomen.

Zo is dat, die polsbandjes moeten doorgeknipt. Dit fragment is zo al ongeloofwaardig en toch zal
de kijker met zijn goodwill daar weer overheen stappen tot deze flater er een kucht van maakte.
Weg spanning.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1270 keer
Is bedankt: 574 keer

Berichtdoor ikke » do 18 jan 2018, 17:03

Sandertje schreef:Voor mij valt dit nu ook eerder onder de noemer van soap-logica. Soms moet er gewoon eens met de realiteit wat gespeeld worden om wat meer drama te voorzien. Ik stoor mij er dan ook niet aan. Mocht dat schering en inval zijn dan wel, maar alles bij elkaar dat ik Thuis het qua soap niet slecht doet voor realisme.

Wat met de realiteit spelen???
Voor mij is alweer een grens bereikt, maar 'k besef ook dat de scenaristen daar niet wakker van zullen liggen.
Een kliniek waar een pas (via keizersnede)bevallen moeder met haar baby in de gang kan wandelen zonder iemand tegen te komen.. Hallooo???
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » do 18 jan 2018, 20:48

ikke schreef:
heidiw schreef:Awel voilà! En normaal krijg je de eerste nacht je baby toch ook niet op de kamer. En ze heeft geen enkel infuus terwijl er na een keizersnede complicaties kunnen zijn waarbij onmiddellijk moet ingegrepen worden.

LOL: ik ergerde mij al groen en blauw aan het rondstappen van Mayra met haar baby kort na de zware keizersnede. Aan het ontbreken van verplegers of vepleegsters, aan een vastslapende kersverse mama. En dan heb ik de helft nog niet eens gezien!
HELP!
Zou het nog onrealistischer kunnen?

Ja, overdag tijdens de koffiebedeling... of het bezoekuur... Raar dat de schrijverkes daar niet aan gedacht hebben :mrgreen:
Maar je hebt overschot van gelijk. Straks is iets als Alien nog realistischer.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 347 keer
Is bedankt: 542 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen