Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Berichtdoor Christel » wo 14 feb 2018, 15:53

^ Ik vond het ook maar vreemd dat Sandrine daar helemaal niet op reageerde... :-?

heidiw schreef:Olivia en Paulien komen binnen in het kantoor van Boowie via een buitendeur op het gelijkvloers. Olivia vertrekt via een gang waar aan de overkant het advocatenkantoor is en heeft 's avonds in hetzelfde kantoor uitzicht over de stad.

Ik kan dat hele kantoor nog steeds niet helemaal plaatsen, moet ik eerlijk zeggen. Kan heel goed aan mij liggen, hoor (misschien is het anderen inmiddels helemaal duidelijk :mrgreen: ), maar gisteren leek het mij alsof in het raam vlak langs de deur een boom te zien was, terwijl het uitzicht uit het grote raam aan de andere kant inderdaad doet vermoeden dat het kantoor zich op een nogal hoge verdieping bevindt :eh:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3851 keer
Is bedankt: 2461 keer

Berichtdoor ikke » wo 14 feb 2018, 18:16

pnele schreef:Mayra verbrandt het kaartje van het overlijden van Magaly, Sandrine komt binnen en merkt dat niet eens op? :think:
Volgens mij ruik je het wel als er iets verbrand wordt, niet? En Sandrine is nu ook niet meer zo klein dat ze die vlammen niet kan zien van waar ze stond denk ik.

Die bedenking maakte ik mij ook. En denkt ze nu echt dat Waldek niets zal ruiken???
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1822 keer
Is bedankt: 1719 keer

Berichtdoor johan1969 » do 22 feb 2018, 09:46

En hoe wist ze dan het adres van Twan en Nuria als het kaartje verbrand was ?
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 87 keer

Berichtdoor satine » do 22 feb 2018, 09:49

Ik denk dat er twee kaartjes waren: het geboortekaartje van Magaly en daarna de overlijdensbrief.
En alleen die laatste heeft ze verbrand.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1634 keer
Is bedankt: 3628 keer

Berichtdoor ranske » do 22 feb 2018, 11:43

Sandrine is oud genoeg om gemerkt te hebben dat dat Mayra iets aan het verbranden was.
Kwam die toevallig binnen of : wordt vervolgt ?
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1364 keer
Is bedankt: 578 keer

Berichtdoor Renée » ma 26 maart 2018, 09:29

Ik weet dat je het niet nauw moet nemen met geldzaken in thuis, maar nu de kwestie "geld" zo duidelijk in beeld komt bij Renzo en Charité heb ik toch de volgende bedenkingen:

- Paulien kan Renzo geen opslag geven, maar had wel geld voor Tilly die daar minstens half time werkte.
- Charité is het schooljaar begonnen in haar woonplaats. Dit betekent inschrijvingsgeld betalen en boeken kopen. Dan is ze naar een Franstalige hogeschool geweest: opnieuw inschrijvingsgeld betalen en nieuwe boeken. Nu is ze opnieuw van school veranderd, of is dat opnieuw de eerste school waarvan ze de boeken nog kan gebruiken en waar ze nog ingeschreven is?

Het is dus niet verwonderlijk dat ze zonder geld zitten...
Renée
Nog geen rang

Is bedankt: 24 keer

Berichtdoor Christel » ma 26 maart 2018, 12:17

Renée schreef:- Paulien kan Renzo geen opslag geven, maar had wel geld voor Tilly die daar minstens half time werkte.

Normaal gesproken zou dit wel logisch zijn. Paulien had voor dat geld wat ze aan Tilly betaalde een extra werkkracht, terwijl Renzo bij die opslag niet méér uren zou gaan werken. Hij zou alleen meer gaan kosten.
Als Paulien dus qua uren op hetzelfde aantal uit zou willen komen, dan moest ze Renzo meer betalen en er alsnog iemand bij aannemen.

Maar aangezien Tilly nog altijd niet vervangen is, was ze dus blijkbaar een beetje overbodig als ik het goed begrijp. Wat dat betreft snap ik het personeelsbeleid in Thuis ook niet helemaal. Bij de taxi's is het ook al vaker voorgevallen dat de logica ver te zoeken is :)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3851 keer
Is bedankt: 2461 keer

Berichtdoor satine » ma 26 maart 2018, 13:31

Ik dacht dat Charité meteen in Namen begonnen was en dus maar 1 keer van opleiding veranderd is? :denk:

Wat de Frens betreft: Thilly heeft daar waarschijnlijk niet veel verdiend, vermits ze er ook logeerde en dus ook huur moest betalen?
Ondertussen is de huur van de kamer van Olivia ook weggevallen.
En laat ons eerlijk zijn, zoveel volk komt er in de Frens niet. :razz:
Dus of Paulien aan het eind van de maand veel overhoudt, betwijfel ik.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Tiboko » ma 26 maart 2018, 16:18

Thuis en geld, dat is een potje dat we beter gedekt laten :)

Wat betreft het veranderen van school, ik dacht dat je in België slechts tot Kerstmis van school kan veranderen, daarna mag dat wettelijk gezien niet meer. Nogal logisch ook, elke school heeft zijn eigen aanpak en manier van examens organiseren etc.

Zo is het in het middelbaar de normaalste zaak van de wereld dat sommige scholen met Kerst maar drie of vier examens doen (rest is permanente evaluatie) en andere scholen (allemaal voor hetzelfde leerjaar) het volledig pakket examens doen. Andere scholen doen dan weer wél examens met Pasen en nog andere geen...

Wat ze wél allemaal gemeenschappelijk hebben, is dat de leerlingen al vanaf het moment dat de examens klaar zijn (bijvoorbeeld vandaag) mogen thuisblijven en de scholen waar er geen examens zijn vanaf woensdag.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 145 keer

Berichtdoor satine » ma 26 maart 2018, 18:09

Je kan in het middelbaar het hele jaar door veranderen van school, alleen zijn scholen niet gauw geneigd om iemand na 1 februari in te schrijven omdat dan de telling al is gebeurd.
Op basis van die telling wordt het aantal leerkrachturen voor het volgende schooljaar bepaald, dus een leerling die later inschrijft 'brengt niets op'.
In het hoger onderwijs is het zo: wil je van richting veranderen dan kan dat het hele academiejaar door, alleen moet je zien dat je studiepunten en leerkrediet niet in het gedrang komen.
Van 'school' veranderen maar dezelfde opleiding blijven volgen, kan het hele jaar door.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Renée » di 27 maart 2018, 16:57

Maar in ieder nieuwe school moet je toch weer inschrijvingsgeld betalen? En dat is niet min. En nieuwe boeken...
Renée
Nog geen rang

Is bedankt: 24 keer

Berichtdoor heidiw » di 27 maart 2018, 21:32

Wat mij vooral opvalt is dat er in heel Thuisdorp geen enkele deur op slot wordt gedaan, zelfs niet van de kantoren van D&B en Boowie.

Renée schreef:Maar in ieder nieuwe school moet je toch weer inschrijvingsgeld betalen? En dat is niet min. En nieuwe boeken...

Maar dat wordt dan wel weer gecompenseerd met het wegvallen van de huur van het kot. Dat is toch maandelijks makkelijk 300 euro meer bespaard, of zouden die in Namen goedkoper zijn om te huren dan vb Gent?
En waarom heeft Charité eigenlijk geen studietoelage aangevraagd? Of haar opleiding via de VDAB proberen te volgen? Haar Nederlands is goed genoeg om mee te doen aan de selectieproeven en verpleegkunde is toch nog altijd een knelpuntberoep? Daarvoor moesten Ann en Judith haar natuurlijk eerst ontslaan maar bon, daar viel toch een mouw aan te passen, zij hadden haar tenslotte het idee min of meer opgedrongen.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 682 keer

Berichtdoor ikke » di 27 maart 2018, 21:56

heidiw schreef:Wat mij vooral opvalt is dat er in heel Thuisdorp geen enkele deur op slot wordt gedaan, zelfs niet van de kantoren van D&B en Boowie.

Renée schreef:Maar in ieder nieuwe school moet je toch weer inschrijvingsgeld betalen? En dat is niet min. En nieuwe boeken...

Maar dat wordt dan wel weer gecompenseerd met het wegvallen van de huur van het kot. Dat is toch maandelijks makkelijk 300 euro meer bespaard, of zouden die in Namen goedkoper zijn om te huren dan vb Gent?
En waarom heeft Charité eigenlijk geen studietoelage aangevraagd? Of haar opleiding via de VDAB proberen te volgen? Haar Nederlands is goed genoeg om mee te doen aan de selectieproeven en verpleegkunde is toch nog altijd een knelpuntberoep? Daarvoor moesten Ann en Judith haar natuurlijk eerst ontslaan maar bon, daar viel toch een mouw aan te passen, zij hadden haar tenslotte het idee min of meer opgedrongen.

In Thuis zijn doppers noch VDAB...raar, maar waar. :denk:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1822 keer
Is bedankt: 1719 keer

Berichtdoor heidiw » do 29 maart 2018, 14:10

Misschien kan het in andere instellingen wel, maar waar ik werkte heb ik nooit meegemaakt dat het keukenpersoneel maaltijden moet opdienen aan de bewoners en zelfs helpen met eten geven. Niet omdat ze er niet bekwaam voor zijn maar omdat dat gewoon niet in de functieomschrijving staat.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 682 keer

Berichtdoor pnele » do 29 maart 2018, 16:47

Wat mij vooral opviel was dat Kobe zijn werkuren begonnen na het middageten. Dan kan je misschien nog denken misschien at hij vroeg maar dan nog is er toch een redelijke voorbereiding nodig om de maaltijden te bereiden in zo'n centrum. Je doet dat niet eventjes vooraf. Naar mijn weten eten koks op de meest onlogische uren en meestal zo vlug vlug in de keuken net voor of na de drukte.
Gebruikers-avatar
pnele
Nog geen rang

Heeft bedankt: 20 keer
Is bedankt: 46 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen