Seizoensfinale 2024
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 37
- x 914
Seizoensfinale 2024
Ik vond het een van de zwakste finales van de laatste jaren, zoals iemand al schreef ook een stuk minder dan de midseason finale van eerder. Blij dus dat er een zomerstop is nu, want het begon toch allemaal wat veel te worden, die berg aan ongeloofwaardige wendingen...
Zaken die zo voorspelbaar waren dat ze in deze finale gepropt werden...
-Leo die ineens een leeftijdssprong heeft gemaakt en dus uitgerekend in de slotaflevering zijn moeder kan bellen.
-Lowie die uit het niks ineens "valt" voor Silke, waarmee hij zelfs nooit goed kon opschieten.
-Robin die niet in zijn eigen huis met bewaking woont, maar onbeschermd bij Karin verblijft.
-Gregory die al weken laat merken dat hij wéét dat hij geschaduwd wordt blijkt dat ineens vergeten. Zo convenient. Ipv s nachts doet hij met zijn kompanen in het zicht van de politie een drugs-en wapendeal. Duidelijk dat deze plot voor wat spanning moest zorgen, maar de achtervolging was helaas maar minnetjes.
-De irritant pratende journalist, die ook al eerder in beeld kwam, zou nooit binnen het gerechtsgebouw op die manier zijn werk kunnen doen...
-Marianne al dan niet veroordeeld. Dat sleept nu al een vol seizoen aan en nu weten we nog niet hoe het afloopt.
-De idiote verhaallijn rond Brigitte Vannoteghem. Waarom ze dit seizoen van haar - in het verleden altijd de schranderste uit de familie - ineens een oerdom naïef seutje moesten maken, jammer. Over de kapriolen van pervert Abel zullen we maar zwijgen - té ongeloofwaardig om serieus te nemen.
-Therese die constant haar broer Sunny van zich wegduwde, ziet ineens het licht en gaat nu tevreden bij hem wonen.
-De vrolijke noot was het cosy gezinnetje rond Peter, maar ook hier zie je vanop kilometers afstand dat er met Jasmine iets gaat mislopen, komend seizoen...
Gelukkig waren er ook nog wat "betere" momentjes. De interventies van Eddy, de schietpartij (waarbij ik vermoed dat Marianne het slachtoffer werd, in opdracht van Nathalie, die geen vertrouwen meer had in Karin) en de acteerprestaties van de usual suspects (Marianne, Eddy, Karin...), die tonen dat ze kwaliteitsacteurs zijn. Net genoeg om volgend seizoen weer trouw op post te zijn.
Zaken die zo voorspelbaar waren dat ze in deze finale gepropt werden...
-Leo die ineens een leeftijdssprong heeft gemaakt en dus uitgerekend in de slotaflevering zijn moeder kan bellen.
-Lowie die uit het niks ineens "valt" voor Silke, waarmee hij zelfs nooit goed kon opschieten.
-Robin die niet in zijn eigen huis met bewaking woont, maar onbeschermd bij Karin verblijft.
-Gregory die al weken laat merken dat hij wéét dat hij geschaduwd wordt blijkt dat ineens vergeten. Zo convenient. Ipv s nachts doet hij met zijn kompanen in het zicht van de politie een drugs-en wapendeal. Duidelijk dat deze plot voor wat spanning moest zorgen, maar de achtervolging was helaas maar minnetjes.
-De irritant pratende journalist, die ook al eerder in beeld kwam, zou nooit binnen het gerechtsgebouw op die manier zijn werk kunnen doen...
-Marianne al dan niet veroordeeld. Dat sleept nu al een vol seizoen aan en nu weten we nog niet hoe het afloopt.
-De idiote verhaallijn rond Brigitte Vannoteghem. Waarom ze dit seizoen van haar - in het verleden altijd de schranderste uit de familie - ineens een oerdom naïef seutje moesten maken, jammer. Over de kapriolen van pervert Abel zullen we maar zwijgen - té ongeloofwaardig om serieus te nemen.
-Therese die constant haar broer Sunny van zich wegduwde, ziet ineens het licht en gaat nu tevreden bij hem wonen.
-De vrolijke noot was het cosy gezinnetje rond Peter, maar ook hier zie je vanop kilometers afstand dat er met Jasmine iets gaat mislopen, komend seizoen...
Gelukkig waren er ook nog wat "betere" momentjes. De interventies van Eddy, de schietpartij (waarbij ik vermoed dat Marianne het slachtoffer werd, in opdracht van Nathalie, die geen vertrouwen meer had in Karin) en de acteerprestaties van de usual suspects (Marianne, Eddy, Karin...), die tonen dat ze kwaliteitsacteurs zijn. Net genoeg om volgend seizoen weer trouw op post te zijn.
0 x
-
- Nog geen rang
- x 28
Seizoensfinale 2024
Zou een goede mogelijkheid zijn. Maar ik houd ook voor mogelijk dat misschien Karin degene is die neergeschoten is met wellicht Stijn als dader. In ieder geval ik hoorde Judith op een rustige toon zeggen "Bel een ambulance". Ik denk als Marianne het slachtoffer was dat ze dan wat meer paniekerig zal reageren en zou je Tom ook meer op de achtergrond horen denk ik.
Maar goed afwachten tot 2 september om te weten hoe het allemaal verder gaat.
0 x
- taaigetje
- Nog geen rang
- x 12
- x 32
Seizoensfinale 2024
Slachtoffer weet ik niet zeker, maar ik denk eerder aan de dochter van Nathalie als dader, die in het rood gekleed was. je ziet die terug het gebouw binnenkomen als Nancy buitengaat. pistool gaan halen? gebracht door die gast die daarvoor bij Gregory was?ThuisfanNL schreef: ↑vr 14 jun 2024, 12:19Karin degene is die neergeschoten is met wellicht Stijn als dader.
2 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1552
- x 2333
Seizoensfinale 2024
Ik dacht ook aan de dochter van Nathalie, die heel sterk de indruk gaf iets onder haar jasje verborgen te houden toen ze terug naar binnen liep.
Wat de finale zelf betreft: ik vond het allemaal nogal mak. Ben halverwege aan de afwas begonnen.
Ik kan wel van in de keuken de tv zien, maar het boeide allemaal niet echt.
Ik vond ook alles nogal langdradig: flik loopt achter boef, mail wordt voorgelezen, 'slachtoffertje' wordt klaargemaakt voor 1 of andere gebeurtenis, de pleidooien, Dries met pijn, Thérèse knoopt haar pyjama fatsoenlijk vast en gaat bij broer logeren, Vince sust Eddy, Christine laat het achterste van haar tong zien maar vangt (voorlopig) bot, ...
Ik heb niet alles met volle aandacht gevolgd, maar de aflevering waarin Bob afscheid neemt van het Thuisdorp was 1000 keer interessanter en spannender.
Hopelijk in september beter.
Wat de finale zelf betreft: ik vond het allemaal nogal mak. Ben halverwege aan de afwas begonnen.
Ik kan wel van in de keuken de tv zien, maar het boeide allemaal niet echt.
Ik vond ook alles nogal langdradig: flik loopt achter boef, mail wordt voorgelezen, 'slachtoffertje' wordt klaargemaakt voor 1 of andere gebeurtenis, de pleidooien, Dries met pijn, Thérèse knoopt haar pyjama fatsoenlijk vast en gaat bij broer logeren, Vince sust Eddy, Christine laat het achterste van haar tong zien maar vangt (voorlopig) bot, ...
Ik heb niet alles met volle aandacht gevolgd, maar de aflevering waarin Bob afscheid neemt van het Thuisdorp was 1000 keer interessanter en spannender.
Hopelijk in september beter.
1 x
-
- Poster rang 5
- x 854
- x 1348
- satine
- Poster rang 5
- x 1552
- x 2333
Seizoensfinale 2024
Dat was inderdaad de derde persoon die aanwezig was toen het handwapen werd bovengehaald bij Gregory en co.
1 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 142
- x 519
Seizoensfinale 2024
Het was inderdaad geen spannende finale, het kwam niet echt op gang.
De mid season finale was heel goed qua opbouw en spanning, deze was flets.
Uiteraard in een serie moet alles met een korrel zout genomen worden, het is een andere realiteit.
Misschien ging Stijn ervan uit dat Robin in de rechtbank was en heeft hij een look alike neergeschoten?
De mid season finale was heel goed qua opbouw en spanning, deze was flets.
Uiteraard in een serie moet alles met een korrel zout genomen worden, het is een andere realiteit.
Misschien ging Stijn ervan uit dat Robin in de rechtbank was en heeft hij een look alike neergeschoten?
0 x
-
- Nog geen rang
- x 28
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 264
Seizoensfinale 2024
Wie zou er neergeschoten zijn ? Robin ? Die zat thuis en niet in de rechtbank. Marianne, Karin ?
0 x
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 102
Seizoensfinale 2024
Wat ik ook niet snapte, Eddy die in de Withoeve zijn beklag kwam doen, daar werd wel naar verwezen door hemzelf dat hij wist dat hij er niet mocht komen, maar zijn uitleg trok op niets, waarom meldde hij niet dat Sunny hem ook ingelicht had dat Abel zijn zijn aan het bepotelen was, want dat heeft Sunny toch wel tegen Eddy verteld, vandaar dat Eddy zo opgefokt was. En de schietpartij, volgens mij zeker niet madame Marianne, ik denk dat we dan een gans andere Nancy zagen staan dan degene die ze nu in beeld brachten.
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 781
- x 524
Seizoensfinale 2024
Om nog eventjes op de seizoensfinale terug te komen : zou het niet Waldek kunnen zijn die op de deur klopte van het huis van Karin waar Robin alleen was ? Want, ik vraag me af of die bende van Gregory wel weet hebben dat Robin bij Karin verblijft want waarom anders aanslagen plegen op het huis van Tom (Robin zijn domicilie). Het zou toch meer plausibel zijn dat ze het huis van Karin in de smiezen hebben.
En voor de rest : zoals ik al eerder heb gezegd : meer vragen dan antwoorden. Dus lieve forumleden : tot einde augustus en voor iedereen een (hopelijk !!!) zonnige welverdiende vakantie.
En voor de rest : zoals ik al eerder heb gezegd : meer vragen dan antwoorden. Dus lieve forumleden : tot einde augustus en voor iedereen een (hopelijk !!!) zonnige welverdiende vakantie.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1143
- x 1536
- Contacteer:
Seizoensfinale 2024
van hieruit ook een hopelijk zonnige vakantie en heel veel tijd om nog wat na te spinnen over de seizoensfinale en al uit te kijken naar het vervolg in september!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 102
Seizoensfinale 2024
Dat kan, of de politie zelf, want ze hadden ondertussen door, dat degene met het wapen nog rondliep.martha schreef: ↑ma 17 jun 2024, 14:23Om nog eventjes op de seizoensfinale terug te komen : zou het niet Waldek kunnen zijn die op de deur klopte van het huis van Karin waar Robin alleen was ? Want, ik vraag me af of die bende van Gregory wel weet hebben dat Robin bij Karin verblijft want waarom anders aanslagen plegen op het huis van Tom (Robin zijn domicilie). Het zou toch meer plausibel zijn dat ze het huis van Karin in de smiezen hebben.
1 x
- martha
- Poster rang 5
- x 781
- x 524
Seizoensfinale 2024
De commentaar van dwarskijker in de humo over de seizoensfinale was weer een hilarisch Vooral mbt "het befaamde flikkenduo Dieter en Tim die sinds Britt en Tony (de echte flikkenserie) steevast overuren doen. Of zoals volgens dwarskijker : die twee rimpelloos transformeren van goeiige wijkagenten in gewiekste robocops "De buurtpolitie meets C.S.I.Ternat.
0 x