Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » do 08 apr 2021, 15:11

heidiw schreef:
do 08 apr 2021, 11:26
Driewerf hoera! Het "perfecte" gezinsleven van opperhypocriet Peter ligt aan diggelen. Hij zal waarschijnlijk meer dan 1 tube Loctite nodig hebben om de brokken te lijmen. Als dat nog mogelijk is...
Ik zou toch niet te hard van stapelen hoor. Ik zie Femke nog in staat om het hem vrij snel te vergeven. Ik zie de scenaristen er helemaal toe in staat om hun perfecte gezinnetje gewoon nog uit te breiden met Yasmine.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » do 08 apr 2021, 15:13

Tiboko schreef:
do 08 apr 2021, 00:47
-Nina die plots wel veel briefjes van 50 euro in die omslag had zitten. Was ze weer bij Peter gaan cashen of heeft ze het geld van elders ?
Ze heeft misschien gewoon die laatste stortingen van Peter gaan afhalen. €1800 geeft toch een redelijk aantal briefjes van €50. We weten ook niet hoelang ze al met die enveloppe rondloopt hé.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 59
x 140

Bericht door heidiw » do 08 apr 2021, 15:45

tvx1 schreef:
do 08 apr 2021, 15:11
Bericht door tvx1 » do 08 apr 2021, 15:11

heidiw schreef: ↑do 08 apr 2021, 11:26
Driewerf hoera! Het "perfecte" gezinsleven van opperhypocriet Peter ligt aan diggelen. Hij zal waarschijnlijk meer dan 1 tube Loctite nodig hebben om de brokken te lijmen. Als dat nog mogelijk is...
Ik zou toch niet te hard van stapelen hoor. Ik zie Femke nog in staat om het hem vrij snel te vergeven. Ik zie de scenaristen er helemaal toe in staat om hun perfecte gezinnetje gewoon nog uit te breiden met Yasmine.
Dat zou kunnen ja, maar laat mij eventjes van het moment genieten :razz:
Toen Lucas verongelukte had ze Eddy om de schuld op af te schuiven en was ze heel vergevingsgezind naar Peter toe. Nu moet hij wel toegeven dat hij en hij alleen gehandeld heeft zoals hij deed en is er geen andere zondebok. En de manier waarop ze hem bekeek was ook heel anders als met Lucas. Toen was ze vol verdriet en medeleven, nu vol verdriet en afschuw. Nu, horen dat je partner al jaren een kind heeft met iemand anders zonder dat jij daarvan afweet, ik weet ook niet hoe ik zou reageren.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 662
x 248

Bericht door Christel » do 08 apr 2021, 16:25

heidiw schreef:
do 08 apr 2021, 15:45
Dat zou kunnen ja, maar laat mij eventjes van het moment genieten :razz:
Toen Lucas verongelukte had ze Eddy om de schuld op af te schuiven en was ze heel vergevingsgezind naar Peter toe. Nu moet hij wel toegeven dat hij en hij alleen gehandeld heeft zoals hij deed en is er geen andere zondebok. En de manier waarop ze hem bekeek was ook heel anders als met Lucas. Toen was ze vol verdriet en medeleven, nu vol verdriet en afschuw. Nu, horen dat je partner al jaren een kind heeft met iemand anders zonder dat jij daarvan afweet, ik weet ook niet hoe ik zou reageren.
Ik geniet gezellig even mee van dit langverwacht moment :angel: :lol:
En inderdaad; Femke leek echt met stomheid geslagen deze keer en had geen oog voor "Peter's kant van het verhaal", wat ze de vorige keer wel heel erg had. Ik hoop dus ook dat ze er deze keer niet zo licht over zal gaan, al ga ik niet ontkennen dat het ook al door mijn hoofd is geschoten dat ze best wel weer eens aan kunnen sturen op volledige vergeving en een nieuwe toevoeging aan het "perfecte gezin" Vlerick.

Femke heeft er ook heel veel bij te verliezen als ze Peter niet kan vergeven. In feite komt heel haar leven dan op losse schroeven te staan, met haar woonst én werk in de Withoeve...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » do 08 apr 2021, 17:20

Christel schreef:
do 08 apr 2021, 16:25
Femke heeft er ook heel veel bij te verliezen als ze Peter niet kan vergeven. In feite komt heel haar leven dan op losse schroeven te staan, met haar woonst én werk in de Withoeve...
Alsook de woonst van haar mama en zus-nicht...
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » do 08 apr 2021, 17:22

heidiw schreef:
do 08 apr 2021, 15:45
Nu moet hij wel toegeven dat hij en hij alleen gehandeld heeft zoals hij deed en is er geen andere zondebok.
Goh, zou ook gewoon Nina als zondebok kunnen gebruiken. Net zoals destijds deed. Het was eerder Nina die Peter had afgepakt dan Peter die haar had bedrogen.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 5
x 182

Bericht door Tiboko » do 08 apr 2021, 18:12

Alleen is er nu ook het financiële aspect. Peter heeft op die negen jaar toch (ruw berekend) een kleine 100 000 euro aan Nina betaald.

Geld dat wellicht niet uitsluitend van zijn bijverdienste als advocaat komt.

Ook dàt zal Femke niet zo fijn vinden, zeker nu ze elke euro goed kunnen gebruiken voor "haar" project.
1 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » do 08 apr 2021, 18:43

Tiboko schreef:
do 08 apr 2021, 18:12
Alleen is er nu ook het financiële aspect. Peter heeft op die negen jaar toch (ruw berekend) een kleine 100 000 euro aan Nina betaald.

Geld dat wellicht niet uitsluitend van zijn bijverdienste als advocaat komt.

Ook dàt zal Femke niet zo fijn vinden, zeker nu ze elke euro goed kunnen gebruiken voor "haar" project.
Maar die betalingen waren feitelijk persoonlijk. Haar project nu is een project van de Withoeve en de financiering daarvan gebeurt dan ook door die zaak en niet met zijn, haar of hun privé-geld.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 59
x 140

Bericht door heidiw » do 08 apr 2021, 19:33

tvx1 schreef:
do 08 apr 2021, 17:22
Goh, zou ook gewoon Nina als zondebok kunnen gebruiken. Net zoals destijds deed. Het was eerder Nina die Peter had afgepakt dan Peter die haar had bedrogen.
Euh... afpakken??? Wie gelukkig is in zijn relatie laat zich niet "afpakken" en Peterke was nu niet bepaald afkerig van de avances van Nina. En wie op een ander gaat terwijl die een partner heeft noem ik wel degelijk een bedrieger.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » do 08 apr 2021, 20:22

heidiw schreef:
do 08 apr 2021, 19:33
Euh... afpakken??? Wie gelukkig is in zijn relatie laat zich niet "afpakken" en Peterke was nu niet bepaald afkerig van de avances van Nina. En wie op een ander gaat terwijl die een partner heeft noem ik wel degelijk een bedrieger.
Dat is mijn mening niet hé zeg. Zo zag Femke (en vooral ook Nancy) dat nu eenmaal toen. Nina was de zondebok voor hen. Het was allemaal haar schuld.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 59
x 140

Bericht door heidiw » do 08 apr 2021, 20:45

Ik zeg ook niet dat dat jouw mening is he. Ik zeg alleen dat je wel met 2 moet zijn om een affaire te beginnen en dat hij wel heel gewillig was.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » do 08 apr 2021, 20:51

heidiw schreef:
do 08 apr 2021, 20:45
Ik zeg ook niet dat dat jouw mening is he. Ik zeg alleen dat je wel met 2 moet zijn om een affaire te beginnen en dat hij wel heel gewillig was.
Dat vind ik ook. Maar zo zag Femke het nu eenmaal niet. Voor haar was Nina de grote boosdoener.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » do 08 apr 2021, 21:04

Christel schreef:
do 08 apr 2021, 16:25
Ik hoop dus ook dat ze er deze keer niet zo licht over zal gaan, al ga ik niet ontkennen dat het ook al door mijn hoofd is geschoten dat ze best wel weer eens aan kunnen sturen op volledige vergeving en een nieuwe toevoeging aan het "perfecte gezin" Vlerick.
Na vanavond vrees ik nog meer dat ze die richting uit gaan. Yasmine blijft bij haar papa en broertje en Nina gaat verder op de vlucht...
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 5
x 182

Bericht door Tiboko » do 08 apr 2021, 21:07

Ik weet niet wat anderen van dit gesprek met Rosa vonden, maar ik vond Dieter wel redelijk agressief doordrammen. Alsof hij bergen bewijs heeft, terwijl het enkel om gissingen gaat en "een kort lontje".

Weet jij nog waar jullie waren op 8 maart jl ?
Rosa. Dan was ik iets gaan drinken, want ik had die dag ruzie met Kobe en ik was serieus opgefokt. Hij stelde voor dat ik er even tussenuit ging. Die avond werd het heel laat, want Angèle...

Toen keek hjj naar Tim en zag je in zijn ogen "hebbes". WTF. Beseft supercop niet dat hij eerst bewijs moet verzamelen voor hij iemand beschuldigt? Het feit dat Rosa toen niet thuis was, betekent niet automatisch dat Jacques die avond iemand vermoord heeft.

Het is niet omdat wij wéten dat die psycho schuldig is, dat Dieter (die voorlopig geen enkel bewijs heeft) tegenover Rosa moet doen alsof ze met de grootste seriemoordenaar ooit (in Thuis) samenwoont (wat ze uiteraard doet). Maar dus. Eerst bewijzen zoeken. En dat is zijn job, niet de hare.
2 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 230
x 387

Bericht door satine » do 08 apr 2021, 21:57

Tiboko schreef:
do 08 apr 2021, 21:07
Het feit dat Rosa toen niet thuis was, betekent niet automatisch dat Jacques die avond iemand vermoord heeft.
Dat is waar.
Maar als aan Jacques gevraagd wordt waar hij die avond was, kan hij Rosa niet als alibi aanhalen.
0 x

Plaats reactie