Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Berichtdoor martha » vr 19 okt 2018, 20:46

:laughing-rolling: daar gaat de gewapende vrede tussen Marianne en Rosa :laughing-rolling:
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 482 keer
Is bedankt: 786 keer

Berichtdoor heidiw » vr 19 okt 2018, 20:53

Er zijn heeeeeeeeeel veel bloemen gegooid. Alleen hingen er nogal zware potten aan :twisted:
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 446 keer
Is bedankt: 735 keer

Berichtdoor Christel » vr 19 okt 2018, 23:43

Tsja, de aflevering van vanavond... Hij zorgde bij mij voor enkele conclusies:

1. Het was een beetje teleurstellend dat Steven zich niet één keer in de naam van zijn bruid vergiste. :denk:
2. Ik had ongeveer 2 minuten nodig om me weer precies te herinneren waarom ik ook alweer blij was dat Peggy naar Portugal vertrok. :bye:
3. Ik ben blijkbaar net zo onromantisch als Marianne :mrgreen:
4. Voortborduren op het succes van een epische scène uit het verleden is geen garantie voor succes in de toekomst. :nope:
5. De prijs voor de grootste hoeveelheid geforceerde dialogen en situaties gaat wat mij betreft met vlag en wimpel naar deze aflevering.
Kort samengevat...: het viel me allemaal een beetje tegen :angel: :razz: ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3948 keer
Is bedankt: 2506 keer

Berichtdoor apestaart » za 20 okt 2018, 01:24

martha schreef::laughing-rolling: daar gaat de gewapende vrede tussen Marianne en Rosa :laughing-rolling:

Inderdaad, de vete tussen Marianne en Rosa wordt terug hernomen en dat dankzij Peggy met haar steken onder water, echt waar wat kwam dat mens eigenlijk doen? Zij is precies teruggekomen om nog wat ruzie te stoken dat zij maar rap terug naar Portugal gaat, waren we eindelijk eens van die Peggy af niet dus. :mad: :mad:
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 12 keer

Berichtdoor martha » za 20 okt 2018, 01:41

maar ik heb toch heel hard moeten lachen :lol: Dat feest dat was zo geforceerd. Een hoop kartonnen figuren bij elkaar. En waarom was Lowieke niet uitgenodigd ? Die had toch een goede band met Rosa.

En wat is Dries eigenlijk van plan ?
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » za 20 okt 2018, 07:35

Christel schreef:Tsja, de aflevering van vanavond... .

Ik zou zelfs meer zeggen: het viel heel erg tegen. Die vechtscène tussen Rosa en Marianne was er ook ver over en kon niet tippen aan die hilarische scène van vroeger. BAH, shame on you, scenaristen van 't zevende knoopsgat!
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1848 keer
Is bedankt: 1773 keer

Berichtdoor nounake » za 20 okt 2018, 08:13

Dit was het absolute dieptepunt ! Nog belachelijker kan het nu niet meer worden ! :boo: :boo: :boo: :boo:
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5840 keer
Is bedankt: 778 keer

Berichtdoor nounake » za 20 okt 2018, 08:14

Christel schreef:Tsja, de aflevering van vanavond... Hij zorgde bij mij voor enkele conclusies:

1. Het was een beetje teleurstellend dat Steven zich niet één keer in de naam van zijn bruid vergiste. :denk:
2. Ik had ongeveer 2 minuten nodig om me weer precies te herinneren waarom ik ook alweer blij was dat Peggy naar Portugal vertrok. :bye:
3. Ik ben blijkbaar net zo onromantisch als Marianne :mrgreen:
4. Voortborduren op het succes van een epische scène uit het verleden is geen garantie voor succes in de toekomst. :nope:
5. De prijs voor de grootste hoeveelheid geforceerde dialogen en situaties gaat wat mij betreft met vlag en wimpel naar deze aflevering.

Dat is wel heel voorzichtig uitgedrukt !
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5840 keer
Is bedankt: 778 keer

Berichtdoor Sandertje » za 20 okt 2018, 09:17

De Rosa/Marianne vete is nu eenmaal pure Thuis mythologie en de ietwat ongemakkelijke vrede tussen beide ging in ieder geval niet duren. Ik vind persoonlijk zelf die verhaallijn één van de betere rode draden doorheen de reeks. De aflevering van gisteren leek dan ook te bestaan om die verhaallijn nieuw leven in te blazen. Daar heb ik persoonlijk niets op tegen, een soap moet nu eenmaal personages hebben die elkaar in de haren vliegen. De manier waarop die scene uitspeelde stel ik wel mijn vragen over.

Elk personage leek naar zijn kern te zijn verholpen en gedroeg zich zonder nuance of inhouding. Marianne was hautaine, Nancy een roddeltante en de twee leken wel de Statler en Waldorf van dienst. Leo moest dan weer ontdekken dat zijn wederhelft blijkbaar een terugsprong van 15 jaar in haar persoonlijkheid had gemakt waardoor hij ook zelf begon te mopperen.

Om nog maar te zwijgen over Peggy, die het weer niet kon laten de oude koe in de gracht te zijn. Het leek bijna een open-deuren komedie of eerder een car-crash die zich in slowmotion voor onze ogen afspeelde. Elk personage toonde zich van zijn slechtste kant eindigend in een tribute naar de legendarische peronscène.

Was het slecht? Daar kunnen debatten over gehouden worden. Geforceerd allesinds wel, entertainend denk ik ook. Ik hoop dat de verhaallijnen die hier uit voortvloeien wat beter op punt staan.

Het is in ieder geval geen geluk dat als Peggy wederkeert ze Benny ook meeneemt. Zeg wat je wil over dat personage, maar de nodige luchtigheid was hier wel op zijn plaats.
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 16 keer

Berichtdoor Tegelprutser » za 20 okt 2018, 12:20

Een pluim voor de scenaristen. Telkens als je denkt, nu kan het niet meer slechter, vinden ze toch een manier om de lat nog wat lager te leggen.
Gebruikers-avatar
Tegelprutser
Nog geen rang

Heeft bedankt: 10 keer
Is bedankt: 2 keer

Berichtdoor Tiboko » za 20 okt 2018, 21:00

martha schreef:maar ik heb toch heel hard moeten lachen :lol: Dat feest dat was zo geforceerd. Een hoop kartonnen figuren bij elkaar. En waarom was Lowieke niet uitgenodigd ? Die had toch een goede band met Rosa.

En wat is Dries eigenlijk van plan ?

Telkens je denkt dat het niveau niet lager kan zakken, zakt het echt nog een drempel lager. Ojee - wat was dit voor een slechte aflevering. De emotionele "ik laat me eindelijk eens gaan"-scène tussen Frank en Eddy was vijftig keer beter dan het gekissebit tussen Marianne, Rosa, Nancy en Peggy. Zo zwak.

Nog maar eens een bewijs dat je niet moet blijven uit hetzelfde vaatje tappen, anders raakt het vat leeg en dan begint de leegloop aan kijkers.

Wat Dries betreft. Ik ga hier niet spoileren hoor, maar het lijkt me vrij logisch wat er gaat gebeuren. Nog niet zo vaak was een komende plot zoooooooooo doorzichtig.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 162 keer

Berichtdoor jessie V. » ma 22 okt 2018, 14:57

Ondanks alle heisa achteraf, zijn ze toch maar mooi getrouwd. Dat is op zich al een wonder.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1916 keer
Is bedankt: 1817 keer

Berichtdoor ikke » ma 22 okt 2018, 15:03

jessie V. schreef:Ondanks alle heisa achteraf, zijn ze toch maar mooi getrouwd. Dat is op zich al een wonder.

Smaken verschillen! :lol:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1848 keer
Is bedankt: 1773 keer

Berichtdoor jessie V. » ma 22 okt 2018, 15:07

Of dat trouwen op zich (dus de huwelijksplechtigheid) mooi was weten we niet. Maar blijkbaar waren daar geen rellen. Anders waren wij daar absoluut getuigen van geweest.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1916 keer
Is bedankt: 1817 keer

Berichtdoor martha » ma 22 okt 2018, 17:04

Ik ga het hier maar zetten ipv topic wat er niet klopt. Ik weet niet of iemand erop gelet heeft dat in de withoeve eerst de "receptie" plaatsvond aan partytafels, daarna in dezelfde ruimte zaten ze allemaal aan een mooi gedekte tafel en na het eten stonden ze terug allemaal aan diezelfde partytafels in dezelfde ruimte en was de feestdis weg. :denk: Ikzelf ga niet veel naar feesten maar dat heb ik toch nog nooit meegemaakt.
En wat me ook opgevallen is : buiten Marianne, Leo en Kobe waren er geen enkel thuis personages op het feest aanwezig. Wel veel figuranten daarom dat het zo houterig was, dat ik de indruk had dat precies kartonnen figuren waren. Die moeten natuurlijk hun mond houden dus buiten het gestook van Nancy en de poging van Benny om de sfeer wat op te vrolijken was het een muisstille bedoening op dat feest :whistle:
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen