Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Foruminfo
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Berichtdoor heidiw » wo 17 okt 2018, 13:16

apestaart schreef:
ikke schreef:Wat ik vond van de aflevering van dinsdag 16 oktober 2018?
Amai, wat een "bladvulling". Nu, na het (her)bekijken van die aflevering snap ik heel goed dat er zo goed als geen commentaar werd gepost.

Mijnheer Backaert zet het al meteen op een lopen bij het zien van Tim en Dieter. Dat is al zoveel als bekennen? Of op z'n minst serieus last hebben van zijn geweten. Tsss.

Het kan dus nog slechter. Niet te geloven!

Als die Backaert gaat lopen is dat een teken dat hij iets te verbergen heeft, het zou me niet verwonderen dat hij die overvaller is.

Ik zeg u: het gaat over die KRUIDEN in die kaas! Let op mijn woorden.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 447 keer
Is bedankt: 741 keer

Berichtdoor Christel » wo 17 okt 2018, 13:41

heidiw schreef:
apestaart schreef:
ikke schreef:Wat ik vond van de aflevering van dinsdag 16 oktober 2018?
Amai, wat een "bladvulling". Nu, na het (her)bekijken van die aflevering snap ik heel goed dat er zo goed als geen commentaar werd gepost.

Mijnheer Backaert zet het al meteen op een lopen bij het zien van Tim en Dieter. Dat is al zoveel als bekennen? Of op z'n minst serieus last hebben van zijn geweten. Tsss.

Het kan dus nog slechter. Niet te geloven!

Als die Backaert gaat lopen is dat een teken dat hij iets te verbergen heeft, het zou me niet verwonderen dat hij die overvaller is.

Ik zeg u: het gaat over die KRUIDEN in die kaas! Let op mijn woorden.

Dat denk ik ook. :yup:
Hoewel we tegenwoordig nergens zeker meer van kunnen zijn, kan ik me ook niet voorstellen dat ze zoveel aandacht zouden vestigen op kaas als daar niks mee aan de hand is ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3968 keer
Is bedankt: 2514 keer

Berichtdoor jessie V. » wo 17 okt 2018, 16:07

Hebben de dieven de kaas ook meegenomen? Dan is dat verdacht.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1918 keer
Is bedankt: 1828 keer

Berichtdoor apestaart » wo 17 okt 2018, 23:09

Die Backaert is toch de overvaller niet maar blijkt dus over zwart geld te beschikken en daarom altijd cash betaalt en daarom gaan lopen is voor de politie omdat hij dacht dat ze voor dat zwart geld kwamen.
In ieder geval willen Peter en Femke niks meer met die kerel die zulke praktijken op na houdt te maken hebben en voortaan moeten alle klanten met een overschrijving betalen.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 12 keer

Berichtdoor Christel » do 18 okt 2018, 10:52

Hoe het dus (logischerwijs) op de meeste plaatsen gedaan wordt. Met alle respect, maar Femke en Peter hadden op hun blote voeten kunnen aanvoelen dat er een luchtje zat aan die hele situatie met dat contant geld. En daarbij; dat is wat die Backaert nu zegt, dat het zwart geld is. Het is niet gezegd dat hij de waarheid spreekt en dat er bijvoorbeeld geen drugsgeld bij zit o.i.d.

Ik ben eens benieuwd, maar ik vind het nogal apart dat mensen een overval gaan plegen op een bestelbusje wat op zichzelf niet zoveel opbrengt, en waar in dit geval 3000 euro in ligt maar waar normaal alleen wat cadeaumanden in te vinden zijn. Zo heel verschrikkelijk veel geld is dat sowieso niet, eigenlijk, als je ziet wat ze daarvoor voor risico lopen, en dan nog...
Dan hadden ze die Backaert ook wel gewoon in zijn winkeltje kunnen overvallen, want ik neem aan dat ze de hele boel in de gaten hielden i.v.m. dat zwart geld, en dat ze niet random wat auto's overvallen in de hoop dat er wat in ligt. Dan hadden ze wel een andere/duurdere auto genomen...
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » do 18 okt 2018, 11:03

Het is niet omdat Backaert een alibi heeft voor het tijdstip van de overval, dat hij er niks mee te maken heeft.
Hij kan iemand anders de opdracht gegeven hebben.
Of anders... en dan komen we terug bij de kaas uit: heeft hij de leverancier van zijn 'kruiden' niet op tijd betaald?
Wist iemand dat hij die kaas aan Frank mee gegeven had en is die veel meer waard dan het gestolen geld?
Als de bestelwagen ergens is achtergelaten, was het alvast niet daar om te doen.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1689 keer
Is bedankt: 3752 keer

Berichtdoor Christel » vr 19 okt 2018, 01:13

De aflevering van vandaag vond ik ronduit hilarisch. FC de Kampioenen is er niks bij :lol:

Rosa - die een week of 8 geleden nog heen en weer werd geslingerd van rebound relatie naar gedumpt naar weer opnieuw samen - staat dromerig naar haar besluiteloze droomprins te kijken als ze een boeketje in haar handen geduwd krijgt van zijn nogal erg recente ex, met daarop de treffende wens dat Karin hoopt dat ze een gelukkig huwelijk zullen hebben "voor zolang het duurt". Karin heeft er namelijk - net als Rosa - alle ervaring mee dat het wat dat betreft kan verkeren met Steven, en dat zij niet dagelijks in zoetsappige situaties en complimentjes wordt ondergedompeld, steekt blijkbaar een beetje. :mrgreen:

Vervolgens zal het bruidspaar - bij wijze van verrassing van de bruidegom - gezellig gaan feesten in het etablissement waarin de bruid jarenlang heeft gewoond en gewerkt, en waar ze met veel pijn, moeite en drama afscheid van heeft moeten nemen. Ze zijn daar te gast bij de ex-echtgenoot én ex-BFF van de dochter van de bruid. Dat zij die bewuste dochter nog altijd het liefst collectief een kopje kleiner zouden maken, is blijkbaar maar een detail.
Dat heeft Steven toch maar even top geregeld! :thumbup:

Misschien hadden Steven en Rosa beter wat meer tijd gestoken in het bespreken van-, en nadenken over hun verleden, want als dit een indicatie moet zijn voor het succes van hun huwelijk, dan heb ik er - net als Karin - een hard hoofd in... :whistle: :twisted: :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » vr 19 okt 2018, 11:51

Ik vond het ook heel verwonderlijk dat Steven dit verhaal blijkbaar nooit te horen heeft gekregen.
En ook Leo, die blijkbaar een pràchtige uitnodiging gekregen had, heeft in alle talen gezwegen.
Het is niet bij hem opgekomen even te melden dat dit geen goed idee was. Om het zacht uit te drukken...
En ook in de Withoeve zelf was iedereen zooooo druk, dat niemand daar is blijven bij stilstaan. :denk:

Edit: en ook Peggy heeft in alle talen gezwegen blijkbaar... :roll:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » vr 19 okt 2018, 12:04

Het is in mijn ogen allemaal zo raar en onwaarschijnlijk, dat ik echt in een deuk gelegen heb om de hele situatie.
Dit kunnen ze toch niet menen?? :lol:
Enige voordeel hieraan is dat ik wel uitkijk naar de aflevering van vanavond, en dat is al een tijdje geleden... ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » vr 19 okt 2018, 12:10

Dat laatste, daar ben ik voor mezelf nog niet zeker van.
Ik ben wel nieuwsgierig, maar vermits Peter en Femke naar zee zijn (perfecte planning :roll: ) weet ik niet of ik met plaatsvervangende schaamte naar een op hol geslagen Nancy wil zitten kijken.
Hopelijk vergis ik mij en kan Kaat (de eeuwige rots in de branding) de zaken wat in goede banen leiden.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » vr 19 okt 2018, 12:15

Eerlijk gezegd zie ik het van A tot Z in de soep lopen allemaal, zeker als de scenario's consequent zijn met wat er normaal in zo'n situatie zou gebeuren. Want linksom of rechtsom: dit huwelijk én het bijbehorende feest zijn inmiddels een compleet lachertje als je er goed over nadenkt.

Bij mij is het dan ook de nieuwsgierigheid naar hoe het precies in de soep zal lopen, die ervoor zorgt dat ik er naar uitkijk. Ik kan het hele gebeuren echt op geen enkele manier meer serieus nemen helaas... :nope: ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor martha » vr 19 okt 2018, 12:15

Ik had al een grijs vermoeden eerder deze week dat het huwelijk van de eeuw ging doorgaan in de LEV (opmerking van Peter mbt de levering van de wijn of was het champagne :denk: en ook iets dat Leo tegen Rosa gezegd heeft maar weet niet meer wat). Maar de eigenaars van de LEV die gaan doodgewoon een week-endje naar Zee terwijl er een groot feest (waren het geen 52 gasten ? :denk: ) op de planning staat :roll:

En ben ik de enige die vind dat Arne wel weer haar vreemd en opdringerig bezig is ? Ik zal nog Nancy gelijk moeten geven dat dien gast helemaal niet spoort.

En :text-welcomewave: back Peggy :happy-cheerleadersmileyguy: En over het trouwkleed van Rosa ga ik :silent:
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 483 keer
Is bedankt: 787 keer

Berichtdoor ikke » vr 19 okt 2018, 12:30

martha schreef:Ik had al een grijs vermoeden eerder deze week dat het huwelijk van de eeuw ging doorgaan in de LEV (opmerking van Peter mbt de levering van de wijn of was het champagne :denk: en ook iets dat Leo tegen Rosa gezegd heeft maar weet niet meer wat). Maar de eigenaars van de LEV die gaan doodgewoon een week-endje naar Zee terwijl er een groot feest (waren het geen 52 gasten ? :denk: ) op de planning staat :roll:

En ben ik de enige die vind dat Arne wel weer haar vreemd en opdringerig bezig is ? Ik zal nog Nancy gelijk moeten geven dat dien gast helemaal niet spoort.

En :text-welcomewave: back Peggy :happy-cheerleadersmileyguy: En over het trouwkleed van Rosa ga ik :silent:

Daar ga ik niet over zwijgen; dat kleed kon er voor mij nog door, zelfs al flatteerde het haar niet echt. Maar dat trouwboeket, dat paste perfect bij haar kleed??? Ach ja??? Ik vond het boeket van Karin duizend keer mooier, ze had beter dat stomme kaartje eraf gedaan en dat gebruikt als trouwboeket. Het gezicht van Karin zou hilarisch geweest zijn als Rosa dat had gedaan en bovendien stonden die rode bloemen veel mooier bij dat groene kleed, toch?!
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1852 keer
Is bedankt: 1776 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 19 okt 2018, 13:28

Dat Peter en Femke een weekend naar zee gingen verbaast mij ook nogal. Het te verwachten "hartelijke welkom"voor Peggy dan weer niet. Wat een zooitje.
Wat mij nog het minst zou verbazen is dat het feest zonder slag of stoot gewoon door ging.
Het hele verhaal van Christel, dat de feiten uit het verleden precies en prachtig weergeeft, ten spijt.
Ik zou er niet van op kijken.
Laatst bijgewerkt door jessie V. op vr 19 okt 2018, 15:40, in totaal 1 keer bewerkt.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1918 keer
Is bedankt: 1828 keer

Berichtdoor heidiw » vr 19 okt 2018, 14:23

:clap: :clap: :clap: voor Christel! DE perfecte samenvatting van deze comedy. Of het een comédie noire zal worden is geen vraag maar een zekerheid. Het zál in de soep draaien. Anders zou het Thuis niet zijn :mrgreen:
ikke schreef:Maar dat trouwboeket, dat paste perfect bij haar kleed

Was dat een boeket? Ik dacht eerder dat het een mislukte suikerspin was... :twisted:
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 447 keer
Is bedankt: 741 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Thuis Algemeen