OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Bericht door Amiche »

Scenaristen,

En vergeet Eddy niet, die jullie nu volledig hebben afgebrand. Juist Nancy en Eddy zorgden altijd voor een vrolijke noot in het dramadorp, maar als je dat weer terugbrengt en zoals in het verleden iedereen weer sprenkelt met het amnesiepoeder in verband met al deze verhaallijnen wordt het werkelijk volstrekt ongeloofwaardig.

Nu al zijn jullie weer bezig om een volgend koppel uit elkaar te halen, bovenop alle ongein. Alsof er met Tom en Judith en de kinderen niet genoeg stof is om het interessant te houden, Emma - nieuw huis - William & Marian; maar nee Judith heeft nog steeds een boon voor Toon en Tom wordt nu in de schoot van Karin Baert gegooid.

Elk seizoen een heel apart drama is nog te accepteren en te waarderen, maar zoveel verdriet en ruzie in ELK huishouden maakt Thuis voor mij echt te zware kost. Zeker als de karakters ineens vervangen lijken te zijn door buitenaardse dubbelgangers ofzo?

Ik volg de verhalen nu vooral hier op het forum en als ik een aflevering probeer te kijken moet ik steeds doorspoelen. :(
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
rudidj
Nog geen rang
x 1

Bericht door rudidj »

Amiche schreef:Scenaristen,

En vergeet Eddy niet, die jullie nu volledig hebben afgebrand. Juist Nancy en Eddy zorgden altijd voor een vrolijke noot in het dramadorp, maar als je dat weer terugbrengt en zoals in het verleden iedereen weer sprenkelt met het amnesiepoeder in verband met al deze verhaallijnen wordt het werkelijk volstrekt ongeloofwaardig.

Nu al zijn jullie weer bezig om een volgend koppel uit elkaar te halen, bovenop alle ongein. Alsof er met Tom en Judith en de kinderen niet genoeg stof is om het interessant te houden, Emma - nieuw huis - William & Marian; maar nee Judith heeft nog steeds een boon voor Toon en Tom wordt nu in de schoot van Karin Baert gegooid.

Elk seizoen een heel apart drama is nog te accepteren en te waarderen, maar zoveel verdriet en ruzie in ELK huishouden maakt Thuis voor mij echt te zware kost. Zeker als de karakters ineens vervangen lijken te zijn door buitenaardse dubbelgangers ofzo?

Ik volg de verhalen nu vooral hier op het forum en als ik een aflevering probeer te kijken moet ik steeds doorspoelen. :(
hier sluit ik mij voor 1000 % bij aan
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Beste scenaristen

Ik vind dat jullie bezig zijn aan jullie tweede beste seizoen :mrgreen:
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Amiche schreef:Scenaristen,

Idem hier.

Vooral als die studenten iets te vieren hebben. 'n Manier om de verslagenheid om Lucaske af te wisselen ?
Ik krijg hier het onprettige gevoel dan weer mee te rouwen, dan weer mee te feesten op commando.
Ook dit: men zegde dat in RL ook kindjes verongelukken. Jazeker en dat er aan de remmen geprutst is denkelijk door de opa dol op zijn kleinkind die er een ander mee wou laten verongelukken. En een en onschuldige wordt opgepakt = RL inderdaad.
Nog een vraagje : wij zijn Amerika niet waar 'n scene maar heel even mag duren of de aandacht verflauwt.
Hier is dat anders, het zou beter niet zo versnipperd worden.
De interesse voor William is doodgebloed. Hoe kort de scenes ook zijn langs de andere kant schiet het niet op.
Jullie moeten wel beseffen telkens Marianne en vooral William in beeld kwamen men als kijker even vol spanning
van nu kunnen we ons aan alles verwachten, maar geen 100 keer hé.
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Ik vind het juist interessant dat men verhaallijnen on hold zet ipv elke verhaallijn netjes één voor één af te ronden.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Lolplayer schreef:Ik vind het juist interessant dat men verhaallijnen on hold zet ipv elke verhaallijn netjes één voor één af te ronden.
(ontopic)
't Is hier de bedoeling dat je een schrijven richt aan de scenaristen van "Thuis", niet dat je je mening over andere berichten komt verkondigen.
(ontopic) AUB
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Beste scenaristen...

Ondertussen heb ik mijn persoonlijk record 'Thuis kijken" verbroken, want JA!!! : ik heb in het verleden al eens periodes naar thuis gekeken maar dan afgehaakt, waarschijnlijk omdat het me niet meer boeide of omdat ik gewoon andere dingen leuker vond dat televisie te kijken. :razz:

Dat ik nu al langer naar Thuis kijk zou kunnen te maken hebben met betere verhaallijnen maar dat ben ik niet zeker, want ik kan eigenlijk niet vergelijken ofzo. In tegenstelling tot sommige anderen hier ga ik ook mijn beklag niet doen over de minder boeiende verhaallijnen, want die zijn er ook maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. En wat kan je er tenslotte aan veranderen als de opnames al maanden achter ons liggen? NIETS!!! :razz:

Dus zolang ik het nog leuk vind blijf ik verder kijken. :razz:

Het valt wel op dat Nawfel (adil) wel een personage is die vooral fungeert aan de zijlijn. Ik zal zeker niet beweren dat het een overbodig personage is, absoluut niet, maar wat minder oppervlakkige plagerijtjes en gezaag op het werk, zou tof zijn. Kunnen jullie niet kijken om hem eens een interessanter verhaallijn te geven? :razz:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Een suggestie aan de scenaristen: het voorbije jaar was een nachtmerrie van Rosa, die eigenlijk nog steeds in de coma ligt.

Ondertussen is de tijd inderdaad voorbij gegaan.
Jens is vertrokken, Franky is nog steeds Franky en al die affreuze randpersonages zijn fictief en ineens "weg" (oef).
Rosa en Waldek zijn nog steeds samen (zeg nu zelf, die scènes tussen Waldek en Julia komen toch zo uit een boze droom??).
Peggy is nooit naar een meer gegaan om zelfmoord/moord te plegen, Lucas leeft nog, Nancy en Eddy zijn rijk geworden met hun Slurfkes, het gemeenschapshuis is er nooit geweest en Brittanieke is een onontdekte intellectueel met een absoluut gehoor.
Jenny en Leo zijn op pensioen in Marokko en komen nooit , maar dan ook nooit meer terug. Marianne en dokter Geert zijn terug samengekomen en op missionarissreis in de Baranja.

Er is nog een waterkansje om deze verhaallijnkundige dwaling ongedaan te maken. Mis de kans niet!!!
0 x
LeWallon
x 435

Bericht door LeWallon »

Heren/dames scenaristen,

Ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen en ik ben normaal gezien geen persoon die acteurs afkraakt of zich negatief uitlaat, maar:

Van de acteurs die er nieuw zijn bijgekomen vind ik het merendeel écht slecht acteren. Die drie nieuwe vrienden van Olivia, Charité, eventueel Olivia en Jana zelf... (Hoewel ik moet zeggen dat Joy Anna de laatste tijd best overtuigende acteerprestaties neerzet.) Ik besef dat deze mensen nog jong zijn, en wie weet ligt de rol hen gewoon niet of krijgen ze zulke instructies, maar ik vind het ondermaats. De laatste tijd hoor ik steeds meer vrienden en kennissen die zeggen dat ze willen afhaken vanwege de mindere acteerprestaties en verhaallijnen.

Ook de verhaallijnen zijn een punt van discussie. Waarom moest Lucas dood? Dokter Geert én Jens waren nog niet begraven of er was al die verhaallijn met Lucas. Persoonlijk vind ik dit een overbodige verhaallijn. Bepaalde verhaallijnen (Peggy, Marianne en William...) blijven aanslepen terwijl er tegelijk het ene na het andere drama voorvalt. Begin van het seizoen was er Danny, dan de dood van Jens, nu Lucas. Dat zijn 3 mogelijke seizoensfinales in één seizoen. Een beetje teveel van het goede.

Ik weet ook dat Thuis nog altijd een Vlaamse soap is, en geen Amerikaanse blockbuster. Maar het is al die tijd al een zeer goede soap geweest met een sterke cast en boeiende verhaallijnen. Tegenwoordig heb ik soms het gevoel dat het onrealistisch is omdat bepaalde acteurs aan overacting doen.

Voor alle duidelijkheid: ik heb het over hun acteerprestaties in 'Thuis' . Ik kan niet oordelen over hun andere acteerprestaties, en ik zeg absoluut niet dat het slechte acteurs zijn.
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Moderator bericht:
Dit topic is er om open brieven aan de scenaristen te schrijven, niet om te overpeinzen hoe acteurs aan hun baan komen. Gelieve hier ontopic te blijven...
0 x
spike
Nog geen rang

Bericht door spike »

Beste scenariobedenkers,

Graag een dubbel verzoek :

Eén : Kunnen jullie ervoor zorgen dat Simonneke nooit meer het troetelnaampje " baby " zegt tegen Frank. Mijn maag kan daar niet tegen.

Twee : Het moet jullie toch al opgevallen zijn dat Bonnie haar gevangenisstraf erop zit, gezien ze sinds geruime tijd
( weliswaar onder een valse naam ) aan de Antwerpse Universiteit werkt als secretaresse van professor " T ".
Een toevallige ontmoeting met Frank zou toch vuurwerk kunnen geven!
God weet wat er in Curaçao allemaal gebeurd is!

Hartelijke groeten en dank bij voorbaat.
0 x
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. ( Groucho Marx )
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Doe iets aan de verhaallijnen en dialogen want Thuis is in het algemeen aan het wegzakken naar ongeziene diepten in meer dan 20 jaar tijd. Ik hoop dat de discrepantie tussen Thuis en pakweg Samson en Gert niet nog kleiner wordt.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Beste heren/dames scenaristen,
Tijd om even een positieve noot te laten lezen.
Ik vind de scènes met Kaat aangenaam om naar te kijken.
En ook het verdriet van Femke en Peter wordt goed en realistisch weergegeven, vind ik.
Bedankt!
mvg Ikke
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Beste scenaristen,
Hierbij sluit ik me volledig bij aan en er moet ook ontspanning zijn tussendoor.
Alleen het gedeelte met deze scenes wordt soms te veel vervelend geleuter.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Beste scenaristen,

Ik ben geschokt!
Een seance in de spreekkamer van dokters, en dan nog niet eens in aanwezigheid of toelating van een dokter, dat is er toch heel zwaar over!
Totaal ondenkbaar voor mij.
Om het met de woorden van Sam te zeggen: "echt, man, dit KAN NIET, echt"
:naughty: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
En dit zo kort na mijn vorige open-brief waarin ik liet weten dat ik weer genoot van "Thuis". :thumbdown: :cry:

grt Ikke
0 x
Plaats reactie