Generatie B

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Generatie B

Berichtdoor lord F. » di 21 feb 2017, 09:35

Nog iemand die deze reeks volgt op Canvas? :-)

Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Het is wel een typisch verhaal van Joost Vandecasteele, dus je moet er wel voor zijn. ;-)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 974 keer

Re: Generatie B

Berichtdoor ikke » di 21 feb 2017, 09:39

lord F. schreef:Nog iemand die deze reeks volgt op Canvas? :-)

Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Het is wel een typisch verhaal van Joost Vandecasteele, dus je moet er wel voor zijn. ;-)

Nee, maar misschien kijk ik de volgende keer keer. (TV stond op één)
Wat moeten we ons voorstellen bij een "typisch verhaal van Joost Vandecasteele"?
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1465 keer
Is bedankt: 1388 keer

Re: Generatie B

Berichtdoor lord F. » di 21 feb 2017, 20:45

ikke schreef:
lord F. schreef:Nog iemand die deze reeks volgt op Canvas? :-)

Nee, maar misschien kijk ik de volgende keer keer. (TV stond op één)
Wat moeten we ons voorstellen bij een "typisch verhaal van Joost Vandecasteele"?

De typische stokpaardjes van Joost Vandecasteele is correcter.
En het is op woensdag. Je hebt dus de keuze dan tussen dit en Temptation Island. :)

Om het verhaal even samen te vatten : het speelt zich af in een verloederd Brussel op een moment dat de rating van België gezakt is van AA+ naar B en de werkloosheid bij de jongeren 75% is. En in een tijd dat je eerst een attest van werkwilligheid moet behalen om je op het paradijs van de arbeidsmarkt te begeven. En dat je praktisch een dakloze bent als je single bent. :)
Als je geen attest van werkwilligheid kan behalen kan je dus niet solliciteren voor een job, tenzij ergens in een louche callcenter waar je je aan de telefoon moet voordoen als een Indiër (of zoiets).
En ja, het hoofdpersonage zit dus in het slechtste scenario van alles wat hierboven staat. :)

Bottomline is dat de generatie van de babyboomers nog altijd proberen de nieuwe generatie het gevoel te geven dat je alleen maar een gelukkig leven kan leiden met een gezinnetje en een vaste job (ook al heb je geen ambitie in die job). Of je dat idee toch proberen op te leggen.
En over de botsing tussen die generaties. :)

Best dat je rap eens naar dit filmpje ziet om er een nog beter beeld erover te krijgen >> http://www.npo.nl/iffr-2017-de-vlaamse- ... RO_7163596 :lol:
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 974 keer

Keer terug naar Andere tv-programma's