Beau sejour

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

Re: Beau sejour

Berichtdoor hannanaske » ma 06 maart 2017, 10:56

Zeven of acht zieners? Ik had de indruk dat omaatje haar ook kon zien. Zeker zijn we niet, dat is voor eigen interpretatie vatbaar, maar het leek er wel op
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 100 keer
Is bedankt: 681 keer

Berichtdoor Lazylady » ma 06 maart 2017, 11:11

S.A. Conrad Uno schreef:
koen78 schreef:Het snurkmasker heeft Marcus op de neus van Kristel geplaatst opdta het zou blijven registreren 's nachts.
Daarna heeft hij het vermoedelijk terug opgezet.

Klopt. Was ook te zien op het einde. Op een bepaald moment zie je Marcus rohypnol "voorbereiden". Niet voor Kato dus, maar om Kristel K.O. te krijgen, zodat hij haar het masker kan opzetten.

:o Dat had ik dus een beetje gemist.
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor S.A. Conrad Uno » ma 06 maart 2017, 13:01

hannanaske schreef:Zeven of acht zieners? Ik had de indruk dat omaatje haar ook kon zien. Zeker zijn we niet, dat is voor eigen interpretatie vatbaar, maar het leek er wel op

Acht. Renée kon haar ook even zien op het einde, omdat ze zich schuldig voelde. Marcus kon haar niet altijd zien, wat ook veel verklaart.

"Schuldgevoel is de trigger om Kato te kunnen zien. Het volstaat niet dat personages iets met haar dood te maken te hebben, ze moeten zich ook verantwoordelijk voelen."

Artikel hier: http://focus.knack.be/entertainment/tv-radio/de-scenaristen-van-beau-sejour-over-de-ontknoping-die-u-niet-had-zien-aankomen/article-longread-823177.html?utm_campaign=Echobox&utm_medium=social_knack&utm_source=Facebook#link_time=1488792607
S.A. Conrad Uno
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 0 keer

Berichtdoor Lazylady » ma 06 maart 2017, 13:40

S.A. Conrad Uno schreef:
hannanaske schreef:Zeven of acht zieners? Ik had de indruk dat omaatje haar ook kon zien. Zeker zijn we niet, dat is voor eigen interpretatie vatbaar, maar het leek er wel op

Acht. Renée kon haar ook even zien op het einde, omdat ze zich schuldig voelde. Marcus kon haar niet altijd zien, wat ook veel verklaart.

"Schuldgevoel is de trigger om Kato te kunnen zien. Het volstaat niet dat personages iets met haar dood te maken te hebben, ze moeten zich ook verantwoordelijk voelen."

Artikel hier: http://focus.knack.be/entertainment/tv-radio/de-scenaristen-van-beau-sejour-over-de-ontknoping-die-u-niet-had-zien-aankomen/article-longread-823177.html?utm_campaign=Echobox&utm_medium=social_knack&utm_source=Facebook#link_time=1488792607

Ik wou hier nog komen posten dat ik mij eraan erger dat ik geen enkel artikel meer online kan lezen zonder te moeten betalen. In dit geval dus over Beau Sejour, en dit artikel ook.

Trouwens: Nu is het ook duidelijk waarom Marcus zo kalm bleef na de dood van zijn dochter. Maar is het nu echt niet duidelijk hoe hij zij en Leon heeft omgebracht? Ook met dat middel (naam...)?

Wat ik mij nog afvroeg: "Aan uw bureau hangt een luchtje" of zoiets. Dat ging over hemzelf die toch op Luc z'n bureau had gepist?Maar dan nog: hoe wist hij dan dat Marcus het gedaan had?
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » ma 06 maart 2017, 14:56

"Schuldgevoel is de trigger om Kato te kunnen zien."

Ieder kijker zat dus met een schuldgevoel? :mrgreen:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1561 keer
Is bedankt: 1490 keer

Berichtdoor Glenny » ma 06 maart 2017, 15:07

hannanaske schreef:Aja lap! Veerle was die moeder, en niet claudia. Jullie hebben gelijk. :problem: maar het was wel claudia die vermoord werd in dezelfde kamer exact vijf jaar later. Dus die moeder zal dan toch gewoon verongelukt zijn.

En die claudia was gewoon een pechvogel omdat Marcus een krakje in zijn kop heeft gekregen. En die schuttersfeesten was gewoon een trigger.

Dus ik zat dan idd op het verkeerde spoor. In mijn hoofd was die claudia al exvrouw+ slachtoffer van Marcus :oops: ik was totaal vergeten dar die veerle heette.

nope, heeft ook Marcus gedaan ! wanneer Schneider hem arresteert vernoemt ze ook Boris & zijn vrouw !
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 5 keer
Is bedankt: 28 keer

Berichtdoor Glenny » ma 06 maart 2017, 15:19

Glenny schreef:
hannanaske schreef:Aja lap! Veerle was die moeder, en niet claudia. Jullie hebben gelijk. :problem: maar het was wel claudia die vermoord werd in dezelfde kamer exact vijf jaar later. Dus die moeder zal dan toch gewoon verongelukt zijn.

En die claudia was gewoon een pechvogel omdat Marcus een krakje in zijn kop heeft gekregen. En die schuttersfeesten was gewoon een trigger.

Dus ik zat dan idd op het verkeerde spoor. In mijn hoofd was die claudia al exvrouw+ slachtoffer van Marcus

oops: ik was totaal vergeten dar die veerle heette.

nope, heeft ook Marcus gedaan ! wanneer Schneider hem arresteert vernoemt ze ook Boris & zijn vrouw !

EDIT: ik ben fout, je hebt gelijk, ze had het over Sofia en Leon.
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor lord F. » ma 06 maart 2017, 18:01

Glenny, was één van je zevenendertig gokken van afgelopen weken nu eigenlijk juist? ;-)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 984 keer

Berichtdoor hannanaske » ma 06 maart 2017, 18:29

Lazylady schreef:Ik wou hier nog komen posten dat ik mij eraan erger dat ik geen enkel artikel meer online kan lezen zonder te moeten betalen. In dit geval dus over Beau Sejour, en dit artikel ook.

Asjeblieft meid ;) Ik denk dat dit filmpje beter is :-)

http://www.demorgen.be/tvmedia/wat-deed-dat-paard-daar-de-scenaristen-vertellen-wat-je-nog-moet-weten-over-dat-einde-van-beau-sejour-b7e69dfc/
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor hannanaske » ma 06 maart 2017, 18:40

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Lazylady » ma 06 maart 2017, 18:41

hannanaske schreef:
Lazylady schreef:Ik wou hier nog komen posten dat ik mij eraan erger dat ik geen enkel artikel meer online kan lezen zonder te moeten betalen. In dit geval dus over Beau Sejour, en dit artikel ook.

Asjeblieft meid ;) Ik denk dat dit filmpje beter is :-)

http://www.demorgen.be/tvmedia/wat-deed-dat-paard-daar-de-scenaristen-vertellen-wat-je-nog-moet-weten-over-dat-einde-van-beau-sejour-b7e69dfc/

Ge zijt een schat!! Zeer interessant.

Weet er iemand of de openingstrack ergens te beluisteren/downloaden is en is de tekst ergens beschikbaar? (Ik had pas gisteren door dat deze helemaal in het Limburgs is :'))
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor hannanaske » ma 06 maart 2017, 19:04

https://vimeo.com/199971349

de tekst vind ik helaas niet terug :oops:
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Lazylady » ma 06 maart 2017, 19:16

hannanaske schreef:https://vimeo.com/199971349

Bedankt!

De bloemen verbleken,
....
De vogels die fluiten
...
Ik ben verdomd alleen,
Vedomd alleen"

Is het enige wat ik ervan kan maken. :D
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Glenny » ma 06 maart 2017, 20:34

lord F. schreef:Glenny, was één van je zevenendertig gokken van afgelopen weken nu eigenlijk juist? ;-)

ik heb haast iedereen verdacht.... Marcus was daar niet bij, anderen die bij mij eigenlijk nooit in het vizier hebben gestaan waren Vinken, Charlie en Hild.... zelfs Kristel heb ik even verdacht gevonden.... Marcus leek me te makkelijk, maar de scenaristen hebben me dus toch liggen gehad !!
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Berichtdoor annekeHU » di 07 maart 2017, 06:57

Lazylady schreef:
hannanaske schreef:https://vimeo.com/199971349

Bedankt!

De bloemen verbleken,
....
De vogels die fluiten
...
Ik ben verdomd alleen,
Vedomd alleen"

Is het enige wat ik ervan kan maken. :D

Hier ook al geprobeerd om de tekst op te schrijven, terwijl ik hem afspeel... maar niet simpel!

De bloemen verbleken, de kou is weer hier
de vogels fluiten zelfs 's morgens niet meer
en het gras begint te verdorren....

Alleen en verlaten

Kan iemand mich horen , kan iemand mich zien....

Misschien is er iemand anders met veel tijd en interesse om het te proberen? De tekst zou van Jeroen Swinnen zijn, en een aanpassing op een Engelstalig lied (Alone and forsaken’ ) maar het is er zeker geen letterlijke vertaling van.
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere tv-programma's