De fiscus

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Foruminfo
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.

De fiscus

Berichtdoor Crackers » wo 16 nov 2016, 22:51

De fiscus is een nieuwe docureeks op EEN. De reporters gaan mee op stap met de Bijzondere Belastinginspectie (BBI), de douane, het ontvangstkantoor, enz.

Dergelijke docureeksen zorgen er vaak voor dat de dienst en personeelsleden in kwestie sympathie krijgen van de kijkers. Maar in de eerste aflevering van deze docureeks heeft de fiscus het cliché van stelletje incompetente onsympathieke mensen wel alle eer aan gedaan moet ik zeggen :yup:
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 407 keer
Is bedankt: 697 keer

Re: De fiscus

Berichtdoor Caligula » wo 16 nov 2016, 22:54

Dat is dan maar goed voor ons hé. Niet gekeken moet ik wel zeggen.
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 912 keer
Is bedankt: 2247 keer

Berichtdoor martha » do 17 nov 2016, 18:53

Awel, ik heb er 41 jaar gewerkt. Dus ja, crackers, nu ben ik volgens jou incompetent en onsymphatiek :twisted: Maar ik heb gekeken, natuurlijk en zoals altijd bij dergelijke reality tonen ze de extremen. En al die bleiters die hun belastingen niet kunnen betalen : daar kunnen we boeken vol schrijven. Zo was er een man die nooit met zijn papieren in orde was en die kwam dan bleiten dat zijn vrouw, een russische, hem recentelijk verlaten had. Al goed en wel, maar dat diezelfde man dat 4 jaar lang aan één stuk dezelfde klaagzang kwam opvoeren was op zeker moment trop is teveel. En dat heb ik hem heel fijntjes diets gemaakt en we hebben hem nooit meer gezien. Of die vrouw die zogenaamd "gehandicapt" was en zielig zat te wezen met een nekkraag om en in een rolstoel. Tijdens mijn lunchpauze zag ik haar op hoge hakken een tea room binnenstappen in Ieper. Niks geen nekkraag of rolstoel.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 386 keer
Is bedankt: 546 keer

Berichtdoor Crackers » do 17 nov 2016, 18:58

De sympathieke mensen bij de belastingen zoals jij hebben ze helaas niet getoond martha :romance-kisscheek:
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » do 17 nov 2016, 23:30

Crackers schreef:De fiscus is een nieuwe docureeks op EEN. De reporters gaan mee op stap met de Bijzondere Belastinginspectie (BBI), de douane, het ontvangstkantoor, enz.

Dergelijke docureeksen zorgen er vaak voor dat de dienst en personeelsleden in kwestie sympathie krijgen van de kijkers. Maar in de eerste aflevering van deze docureeks heeft de fiscus het cliché van stelletje incompetente onsympathieke mensen wel alle eer aan gedaan moet ik zeggen :yup:

Dat is mij niet opgevallen
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1492 keer
Is bedankt: 1429 keer

Berichtdoor Crackers » do 17 nov 2016, 23:48

ikke schreef:
Crackers schreef:De fiscus is een nieuwe docureeks op EEN. De reporters gaan mee op stap met de Bijzondere Belastinginspectie (BBI), de douane, het ontvangstkantoor, enz.

Dat is mij niet opgevallen

Sympathiek en competent kwamen sommigen toch niet over. Zoals die jonge gast bij wie mensen kwamen aankloppen met duizenden euro achterstallige belastingen van jaren ver. Hij hielp ze geen sikkepit verder, hij duwde ze liever nog wat dieper in de put. Nu goed, de kans dat zulke mensen ooit die duizenden euro kunnen of zullen betalen is eerder klein. Maar hij kon ze toch een paar mogelijkheden aanbieden. Die gast deed zijn job bij de belastingen gewoon niet graag en zit daar ook helemaal niet op zijn plaats.

Ik moet nu wel zeggen dat er menselijkere bedienden werden getoond ook, zoals bv. die meneer van de douane en die mevrouw op kantoor bij de personenbelasting (Karen dacht ik).
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Lazylady » za 19 nov 2016, 14:54

Het eerste wat ik dacht was "Typischer kan niet zeker (zo'n programma op één)"? :razz:
Nog niet gekeken, maar misschien ga ik dat wel doen de volgende keer.
Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 299 keer
Is bedankt: 797 keer

Berichtdoor annekeHU » za 19 nov 2016, 16:27

zijn het aparte afleveringen, of moet je die van deze voorbije week gezien hebben, om volgende week te kunnen volgen? Ik was niet thuis en vergeten op te nemen.
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 284 keer
Is bedankt: 415 keer

Berichtdoor lord F. » za 19 nov 2016, 17:15

Je kan de aflevering nog online bekijken hé.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 981 keer

Berichtdoor Crackers » za 19 nov 2016, 17:17

De afleveringen zijn los van elkaar te bekijken ;)

Die ene onbeschofterik afkomstig uit Aalst krijgt de wind al tegen in de media :yup:
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » ma 21 nov 2016, 15:13

Crackers schreef:De afleveringen zijn los van elkaar te bekijken ;)

Die ene onbeschofterik afkomstig uit Aalst krijgt de wind al tegen in de media :yup:

Hangt ervan af hoe je't bekijkt. Ik vond die mens niet onbeschoft, wel recht voor de raap. En waarschijnlijk heel correct.
Wat weten wij van zijn job af, om hem zomaar als onbeschofterik te bestempelen?
De media vertrouw ik veel minder dan deze "fiscus"!
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Crackers » ma 21 nov 2016, 19:02

Het is zijn taak mensen in financiële moeilijkheden - ook al zochten ze het soms zelf - te helpen. Ik vind dat hij dat niet doet. Maar elk zijn mening ;)
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Crackers » wo 30 nov 2016, 22:00

Die Johan van Aalst is zo incapabel als maar zijn kan en een oen eersteklas. Ik kan het helaas niet anders formuleren.
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ikke » do 01 dec 2016, 13:37

Crackers schreef:Die Johan van Aalst is zo incapabel als maar zijn kan en een oen eersteklas. Ik kan het helaas niet anders formuleren.

Ik deel absoluut je mening niet.
Die andere, die een bakker(?) op de rooster lei, vond ik een oen. Akkoord dat juist, juist is, maar speel open kaart ipv een kat en muis spelleke!
De manier waarop hij die mens aanpakte stond mij helemaal niet. Deed mij denken aan een belastingambtenaar die ooit bij ons kwam controleren en hengelde naar geschenken. Geef mij maar een betrouwbaar iemand die niet slijmt
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Keer terug naar Andere tv-programma's